Currypasta zonder rode pepers

30-01-2026 12:33 43 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Of mag het dan geen curry meer heten?
Het zou wel moeten bestaan, maar de enige die ik tot nu toe heb gevonden is die uit de verse maaltijdpakketten curry madras. Ik wilde dat recept zelf gaan maken en dacht dat milde currypasta dan goed te doen zou zijn. Niet dus, die is voor mij alsnog te scherp. Ik vind curry heel lekker maar een branderige mond verpest het voor mjj.
Vandaag keek ik bij de toko en vond potjes met 3, 2 of 1 pepertje, maar niks zonder pepertjes.
Weet iemand waar ik 0.0 currypasta kan kopen of moet ik dan echt zelf aan de slag?
huismuis
https://www.shemins.com/product/shemins ... d%20chilli.
Massaman curry is heel mild ( van Koh Thai) bij AH.
Zelf maken en dan de peper weglaten. Online zijn veel recepten te vinden. Ipv rode pepers kan je paprika en tomatenpuree gebruiken.
Zelf maken is echt super makkelijk. Even een recept googlen, de pepers weglaten, alles in de hakmolen, minuutje laten draaien en klaar. Ik maak vaak een grote hoeveelheid in 1 keer en vries het dan in porties in.
Heb je al eens Japanse curry geprobeerd?
https://www.ah.nl/producten/product/wi5 ... e-mix-mild

AH en Jumbo (of anders een toko) hebben vaak 3 varianten: Mild, Medium en Hot. Zelfs die hot vind ik niet heel erg pittig. Ik maak het vaak met wortel, ui, paprika, aardappel en tofu maar je kunt er van alles in doen.
Een curry is combinatie van aromatische specerijen en kruiden. Er zitten lang niet altijd pepers in.
De pepertjes op de verpakking zijn een aanduiding voor de pittigheid, niet persé voor de hoeveelheid pepers.
De ene milde currypasta is de andere niet dus ik zou er gewoon wat proberen. En om te beginnen maar een klein beetje currypasta gebruiken, met bv kokosmelk.
Er zit overigens ook een groot verschil tussen bv Indiase en Thaise curry´s.
Massaman curry idd. Heeeeerlijk. Of je doet butter chicken of zo.

Ziet er goed uit, als het uit NL kwam zou ik het bestellen!
huismuis
Emma95 schreef:
30-01-2026 12:47
Massaman curry is heel mild ( van Koh Thai) bij AH.
Dank je, ga ik proberen!
huismuis
Anne1235 schreef:
30-01-2026 13:33
Zelf maken is echt super makkelijk. Even een recept googlen, de pepers weglaten, alles in de hakmolen, minuutje laten draaien en klaar. Ik maak vaak een grote hoeveelheid in 1 keer en vries het dan in porties in.

Als ik echt geen goede kant en klare vind zal ik dit denk ik wel gaan doen. Moet ik die hakmolen wel eerst kopen.
huismuis
Graze schreef:
30-01-2026 13:55
Heb je al eens Japanse curry geprobeerd?
https://www.ah.nl/producten/product/wi5 ... e-mix-mild

AH en Jumbo (of anders een toko) hebben vaak 3 varianten: Mild, Medium en Hot. Zelfs die hot vind ik niet heel erg pittig. Ik maak het vaak met wortel, ui, paprika, aardappel en tofu maar je kunt er van alles in doen.

Tja, ik vind dus de milde variant al te pittig helaas. Kan er gewoon niet tegen.
huismuis
Milestone schreef:
30-01-2026 14:38
Tja, ik vind dus de milde variant al te pittig helaas. Kan er gewoon niet tegen.
Ook als je minder gebruikt, en er een curry op basis van kokosmelk van maakt?
Nova schreef:
30-01-2026 14:10
Een curry is combinatie van aromatische specerijen en kruiden. Er zitten lang niet altijd pepers in.
De pepertjes op de verpakking zijn een aanduiding voor de pittigheid, niet persé voor de hoeveelheid pepers.
De ene milde currypasta is de andere niet dus ik zou er gewoon wat proberen. En om te beginnen maar een klein beetje currypasta gebruiken, met bv kokosmelk.
Er zit overigens ook een groot verschil tussen bv Indiase en Thaise curry´s.

Ik vind het best zonde om steeds een ander potje te kopen als dan weer blijkt dat ik het niet lekker vind.

Ik ga de Masaman proberen en als die niet goed is dan maar zelf maken.
huismuis
Nova schreef:
30-01-2026 14:40
Weet ik niet, zit wat in natuurlijk. Kan ik ook nog proberen :)
huismuis
Misschien eens testen met portieverpakkingen? Dan hoef je geen half potje weg te gooien als het toch te pittig is.
You can only succeed when there is room to fail.
Ik gebruik de curry madras kruiden van Jonnie Boer. Zit alleen witte peper bij in.

Ik kan door (verborgen) reflux niet al te pittig eten, want als het bij het omhoogkomen van maagzuur op m'n luchtpijp slaat, heb ik het gevoel dat ik erin blijf.

Deze van Jonnie Boer vind ik lekker en heb ik geen last.
Grasgevoerd schreef:
30-01-2026 15:08
Ik gebruik de curry madras kruiden van Jonnie Boer. Zit alleen witte peper bij in.

Ik kan door (verborgen) reflux niet al te pittig eten, want als het bij het omhoogkomen van maagzuur op m'n luchtpijp slaat, heb ik het gevoel dat ik erin blijf.

Deze van Jonnie Boer vind ik lekker en heb ik geen last.
Dankjewel, klinkt goed.
huismuis
Mangogogo schreef:
30-01-2026 14:50
Misschien eens testen met portieverpakkingen? Dan hoef je geen half potje weg te gooien als het toch te pittig is.

Ik wist niet dat er portieverpakkingen van currypasta worden verkocht eigenlijk, zal er eens naar kijken.
huismuis
Als iets te pittig is kun je er ook wat suiker, honing of zoetstof bij doen dat neutraliseert de pittigheid een beetje. En melk i.p.v. water als je dan toch moet 'blussen'.
Juist curry kun je heel goed zonder potje maken en helemaal naar je eigen smaak
Nova schreef:
30-01-2026 14:40
Wat ik dacht idd. Dat eten mijn jonge kinderen ook graag. Ik haal altijd de rode groene curry pasta van fair trade original. “Mild” is altijd voor interpretatie vatbaar op die pakjes maar deze is echt mild, en geen rare ingrediënten.
charlie591 wijzigde dit bericht op 30-01-2026 17:57
1.81% gewijzigd
Lila-Linda schreef:
30-01-2026 15:40
Juist curry kun je heel goed zonder potje maken en helemaal naar je eigen smaak

Ik ben redelijk nieuw in de wereld van de currys en daarbij niet echt goed in intuïtief koken. Daarom heb ik dan toch het liefst een kant en klare pasta.
milestone wijzigde dit bericht op 30-01-2026 17:01
0.48% gewijzigd
huismuis
Charlie591 schreef:
30-01-2026 16:29
Wat ik dacht idd. Dat eten mijn jonge kinderen ook graag. Ik haal altijd de rode curry pasta van fair trade original. “Mild” is altijd voor interpretatie vatbaar op die pakjes maar deze is echt mild, en geen rare ingrediënten.

Maar rood is toch juist de meest pittige variant? En geel de meest milde, dacht ik.
huismuis
Ik gebruik van Fairtrade de Butter Chicken. Is ook een soort curry, maar vrij mild en super lekker. ☺️

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven