Kaartje naar iemand die in het ziekenhuis ligt
zaterdag 31 januari 2026 om 17:39
Een collega is ernstig ziek en heeft een zware operatie gehad. Ik wil haar niet appen, ik wil haar met rust laten. Maar ik wil wel haar een kaartje sturen, maar weet alleen in welk ziekenhuis ze ligt.
Aan degenen die in een ziekenhuis werken of ervaring hebben met zoiets heb ik de vraag of het kaartje goed terecht komt als ik het kaartje adresseer naar afdeling X, patiënt Y. Ik weet de initialen van de collega, voor als dat uitmaakt. Collega heeft geen partner met wie wij contact kunnen opnemen.
Aan degenen die in een ziekenhuis werken of ervaring hebben met zoiets heb ik de vraag of het kaartje goed terecht komt als ik het kaartje adresseer naar afdeling X, patiënt Y. Ik weet de initialen van de collega, voor als dat uitmaakt. Collega heeft geen partner met wie wij contact kunnen opnemen.
zaterdag 31 januari 2026 om 18:33
Afdeling X, patiënt Y.
Ja, dat komt goed hoor.
Op de afdeling Interne Geneeskunde / Neurologie / enz. brengen ze de kaartjes naar de juiste persoon.
Een patiënt wordt binnen een afdeling ook wel eens verplaatst van kamer 1.C2 naar kamer 1.C5, en alle kaartjes geadresseerd aan 1.C2 gaan dan gewoon een paar kamers verder.
Lief dat je een kaartje stuurt.
Kleine moeite, groot plezier.
Ja, dat komt goed hoor.
Op de afdeling Interne Geneeskunde / Neurologie / enz. brengen ze de kaartjes naar de juiste persoon.
Een patiënt wordt binnen een afdeling ook wel eens verplaatst van kamer 1.C2 naar kamer 1.C5, en alle kaartjes geadresseerd aan 1.C2 gaan dan gewoon een paar kamers verder.
Lief dat je een kaartje stuurt.
Kleine moeite, groot plezier.
Durf te antwoorden: één van de leukste topics op het forum!
zaterdag 31 januari 2026 om 18:53
Oh wat fijn zeg, goed om te weten.Xantileppe schreef: ↑31-01-2026 18:47Jazeker, dit komt gewoon aan. Zelfs als de patiënt al is ontslagen wordt het nagestuurd.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in