Morning pages, wie nog meer?

03-02-2026 10:57 104 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds een maand schrijf ik iedere ochtend mijn morning pages.
Het geeft mij zoveel bewustzijn, inzicht en rust. Niet alleen in de ochtend, ook gedurende de dag.
Zijn er hier meer forummers die morning pages schrijven of iets anders en wat brengt dat jou?
Niet iedereen die ronddwaalt is de weg kwijt
Kidneybean schreef:
03-02-2026 19:52
Jij zal het weten.

Nee ik weet niet hoe het komt dat sommige mensen zoveel moeite hebben met begrijpend lezen.
Ik denk dat sommige mensen het toch eens moeten proberen, 's ochtends 3 pagina's volpennen.
Schijn je zen van te worden.
Do something nice for someone today. Leave them alone.
Week 18 van de Extremely Demotivational Calendar
BeeDifferent schreef:
03-02-2026 19:53
Nee ik weet niet hoe het komt dat sommige mensen zoveel moeite hebben met begrijpend lezen.
Onderwijsbezuinigingen.
Morning pages is trouwens echt iets anders dan een boekje waarin je positieve dingen noteert. Of zo’n dankbaarheidsdagboekje. Heeft een totaal ander effect. Ik kan het weten, want ik heb ze allemaal gedaan, en langer dan een week ook.

Als het voor je werkt: vooral doen.
Als het niet werkt: vooral niet doen.

En als je niet weet waar je over praat, gewoon eerst onderzoek doen en dan pas neersabelen een ideetje?
Karrota schreef:
03-02-2026 17:52
Dit is al heel lang achterhaald hoor, je hele brein werkt samen en er is niet zo'n onderverdeling tussen rechts en links.
Solo dit zegt Karotta en ik ook. Behalve dat er wel degelijk verschil in functies zitten tussen links en rechts en dat sommige functies links of rechts uiteindelijk gewoon niet herstelbaar zijn. Los van hetfeit dat er soms herstel kan plaatsvinden door nieuwe verbinding. Zie de site umc Utrecht. Revalidatiecentrum blixembosch. Tilburg etcetera.
Redhead70 schreef:
03-02-2026 18:46
Leg dat maar eens goed uit aan mensen met een herseninfarct dan. Ja je brein werkt samen en maakt soms nieuwe verbindingen. Maar spraak aangedaan is spraak aangedaan. Verlamming is verlamming, niks te repareren vaak. M.a.w je praat nonsens en te stellig.
Karotta praat helemaal geen nonsense.
Jij bent het die de klok en de klepel verwart.
anoniem_69aec19d01f09 wijzigde dit bericht op 03-02-2026 20:04
0.84% gewijzigd
Redhead70 schreef:
03-02-2026 19:59
Solo dit zegt Karotta en ik ook. Behalve dat er wel degelijk verschil in functies zitten tussen links en rechts en dat sommige functies links of rechts uiteindelijk gewoon niet herstelbaar zijn. Los van hetfeit dat er soms herstel kan plaatsvinden door nieuwe verbinding. Zie de site umc Utrecht. Revalidatiecentrum blixembosch. Tilburg etcetera.
Nee, dat zeg je niet. Jij zegt tegen Karotta 'Leg dat maar eens goed uit aan mensen met een herseninfarct dan. Ja je brein werkt samen en maakt soms nieuwe verbindingen. Maar spraak aangedaan is spraak aangedaan. Verlamming is verlamming, niks te repareren vaak. M.a.w je praat nonsens en te stellig.'
Redhead70 schreef:
Elk stukje brein heeft een andere functie. Dat heeft niets met links of rechts te maken.

Delen van het brein:

Afbeelding
Nyx• schreef:
03-02-2026 20:02
Elk stukje brein heeft een andere functie. Dat heeft niets met links of rechts te maken.

Delen van het brein:

Afbeelding
En al die delen zijn veel minder duidelijk dan men dacht en werken ook nog eens links-rechts-voor-achter met elkaar samen.
Redhead70 schreef:
Vertel jij mij nu dat Karrota en jij hetzelfde zeggen en ik iets anders?
@(
Solomio schreef:
03-02-2026 20:05
Vertel jij mij nu dat Karrota en jij hetzelfde zeggen en ik iets anders?
@(
Ja, dat trekken jouw hersens even niet he deze conclusie?
Solomio schreef:
03-02-2026 20:04
En al die delen zijn veel minder duidelijk dan men dacht en werken ook nog eens links-rechts-voor-achter met elkaar samen.
Klopt. Was ik inzichtelijk te maken dat links-rechts niet zo relevant is, maar het vooral gaat om in welk deel het letsel zit bij NAH.
anoniem_69aec19d01f09 wijzigde dit bericht op 03-02-2026 20:07
24.06% gewijzigd
Milestone schreef:
03-02-2026 17:33
Ik noem dit ook gewoon een dagboek. Iemand heeft daar een "interessante" naam aan gegeven en tadaa weer een nieuwe hype.
Nee, het is iets anders dan een dagboek. Er hoort bijvoorbeeld bij (volgens the Artist’s way) dat je niet pauzeert om over een zin na te denken en dat je de eerste maanden niets terugleest.
BrutaImmaculata schreef:
03-02-2026 20:06
Nee.
Totale meltdown hier.
Nyx• schreef:
Klopt. Was ik inzichtelijk te maken dat links-rechts niet zo relevant is, maar het vooral gaat om in welk deel het letsel zit bij NAH.
Eens.
BrutaImmaculata schreef:

:proud:
Error
Dat hele verhaal over hersenhelften hoort meer bij een andere creatieve methode: Drawing on the right side of the brain.

Ook al oud.
Karrota schreef:
03-02-2026 17:52
Dit is al heel lang achterhaald hoor, je hele brein werkt samen en er is niet zo'n onderverdeling tussen rechts en links.
The Artist's Way is dan ook geen recent onderzoeksartikel.
Redhead70 schreef:
03-02-2026 18:46
Leg dat maar eens goed uit aan mensen met een herseninfarct dan. Ja je brein werkt samen en maakt soms nieuwe verbindingen. Maar spraak aangedaan is spraak aangedaan. Verlamming is verlamming, niks te repareren vaak. M.a.w je praat nonsens en te stellig.
Je reactie is hilarisch als je weet wat voor werk ik doe.
Ja, er zijn hersengebieden die verantwoordelijk zijn voor een specifieke functie. Dat betekent niet dat ruimere begrippen als logica en creativiteit aan 1 hersenhelft gebonden zijn.
Edith: oh ik zie nu dat de discussie al "leuk" op gang was.
Nyx• schreef:
03-02-2026 20:02

Delen van het brein:

Afbeelding
Dat is wel erg zwart wit hoor. Er zijn stukjes brein die een specifieke functie hebben. Er zijn stukjes brein waarvan we weten dat ze heel veel functies hebben.
Er zijn functies waar meerdere stukjes brein voor nodig zijn, voor sommige functies is bekend welke stukjes brein en voor sommige functies is dit minder bekend.
Er zijn ook stukjes brein waarvan we niet weten wat de functie precies is.
EefjeEverzwijn schreef:
03-02-2026 11:37
En wat lila linda zegt, maar dat doe ik dan tegen de kat. Vind hij hartstikke gezellig.

Nu wil ik ook een kat. :cat:

Dit is toch een snoepje?
https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/ ... ormerveer/
Of deze:
https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/ ... -zevenaar/
Of ... (zoveel leuke katten)
Durf te antwoorden: één van de leukste topics op het forum!
Explorista schreef:
03-02-2026 21:45
Nu wil ik ook een kat. :cat:

Dit is toch een snoepje?
https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/ ... ormerveer/
Of deze:
https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/ ... -zevenaar/
Of ... (zoveel leuke katten)
Zwarte kat raad ik je af. Lastig om leuke foto's van te maken. ;-)
Solomio schreef:
03-02-2026 21:50
Zwarte kat raad ik je af. Lastig om leuke foto's van te maken. ;-)
Deze is wel instagrammable.
https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/ ... ix-onesti/

P.S. Ik noem Morning pages een dagboek. En die heb ik. Van Moleskine. #selfcare
Maar niet drie A4-tjes per dag.
Durf te antwoorden: één van de leukste topics op het forum!
Ik ben niet zo lang van stof dus 3 pagina's volschrijven in de ochtend is niet aan me besteed.
You can only succeed when there is room to fail.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven