Wat is je geboorte lied?
donderdag 5 februari 2026 om 15:08
donderdag 5 februari 2026 om 15:23
donderdag 5 februari 2026 om 15:23
Ik vind dit een supergrappig topic. Was heel teleurgesteld over mijn eigen geboortelied. Deze stond op 1 in de top 40.
Maar als ik kijk naar de US Billboard kom ik er iets beter vanaf: Player - Baby come back
De week erna was het Stayin' Alive van de BeeGees. Die vind ik wel erg grappig als geboortelied.
donderdag 5 februari 2026 om 15:53
Eleanor Rigby van The Beatles. Nooit geweten dat het zo heette, in een quiz zou ik het "lonely people" hebben genoemd.
Past trouwens best wel een beetje bij mij: ben best een einzelgänger
US billboard Summer in the City by van The Lovin' Spoonful - heerlijk zomers nummer
Die van man hakte erin, without you van Mariah Carey. Dat lied was zijn oorwurm toen ik de borstkankerdiagnose kreeg en om er nu achter te komen dat het zijn geboortelied blijkt te zijn, is even slikken
US billboard Summer in the City by van The Lovin' Spoonful - heerlijk zomers nummer
Die van man hakte erin, without you van Mariah Carey. Dat lied was zijn oorwurm toen ik de borstkankerdiagnose kreeg en om er nu achter te komen dat het zijn geboortelied blijkt te zijn, is even slikken
kiiroitori wijzigde dit bericht op 05-02-2026 15:56
27.27% gewijzigd
Never judge someone without knowing the whole story. You may think you understand, but you don't.
donderdag 5 februari 2026 om 16:04
Ja snap ik. Het geeft het nummer nog weer lading denk ik.Kiiroitori schreef: ↑05-02-2026 15:53Eleanor Rigby van The Beatles. Nooit geweten dat het zo heette, in een quiz zou ik het "lonely people" hebben genoemd.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
donderdag 5 februari 2026 om 16:13
donderdag 5 februari 2026 om 16:18
Ja, klopt. Ik kom uit ‘83 en vind dit nu nog een lekker nummer. Stond dus op 1 in de Billboards.
In Nederland was het (Nederlandse Top 40): Michael Jackson - "Beat it”. Ook een prima nummer.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
donderdag 5 februari 2026 om 16:27
Flashdance is de titelsong van de film.
Fame is de titelsong van Fame, film en serie.
Wel allebei gezongen door Irene Cara.
Delulu
donderdag 5 februari 2026 om 16:32
Als ik nou twee dagen langer was blijven zitten was dat ook mijn geboorteliedje geweest. Stuk beter te pruimen dan die draak van Robin GibbSabeltandcavia schreef: ↑05-02-2026 11:10Eindelijk een lijstje met nummers die ik ken. Wat een leuke komen er voorbij!
Op mijn geboortedag stonden Venus van Shocking Blue, I'm Free van The Who en J'taime ... moi non plus van Jane Birkin en Serge Gainsbourg in de Top 40. Dat had leuk geweest, maar op nummer 1 stond die dag In the year 2525 van Zager en Evens. Nou ja, het kon erger. Ik zag Conny en de Rekels er ook een paar keer tussen staan.![]()
Edit: als ik nou in Amerika geboren was was het alsnog In the year 2525 geweest. Maar in Amerika geboren worden heeft weer andere nadelen, dus ik ben alsnog wel tevreden met Robin Gibb.
lady*voldemort wijzigde dit bericht op 05-02-2026 17:41
12.56% gewijzigd
Graftak!
donderdag 5 februari 2026 om 16:55
Ja die is vreselijk net het even bekeken via You tube die moeilijke blik die hij trekt alsof er een drol in zijn broek zit.Lady*Voldemort schreef: ↑05-02-2026 16:32Als ik nou twee dagen langer was blijven zitten was dat ook mijn geboorteliedje geweest. Stuk beter te pruimen dan die draak van Robin Gibb![]()
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
donderdag 5 februari 2026 om 17:20
Het was even een rare gewaarwording. Ik las dat het iets zou zeggen over je leven enzo. Als een soort algemene horoscoop dus we deden er eerst nogal lacherig over. Nu ook inmiddels hoor. Maar het moment van lezen was even WTF
En alles beter dan zijn US billboard song Bump n' Grind van R. Kelly (daar wil je sowieso niet mee geassocieerd worden)
Never judge someone without knowing the whole story. You may think you understand, but you don't.
donderdag 5 februari 2026 om 17:33
donderdag 5 februari 2026 om 17:38
Oh ik hoopte op Sterrenstof, gezien je nick. Maar helaas.
En bedankt he, nou heb ik dat liedje in mijn hoofd
Graftak!
donderdag 5 februari 2026 om 17:52
Oh dan zitten wij vlakbij elkaar. Bij mij stonde deze namelijk op nummer 2. Gelukkig op 1 Twilight zone van Golden Earring. En ik ben toevallig fan van de Earring.badmuts111 schreef: ↑05-02-2026 13:30Bim bam; als je huilt van Andre van Duin
Echt verschrikkelijk, ik heb helemaal niks met Nederlandstalige muziek en heb een schurft hekel aan Andre van Duin.
donderdag 5 februari 2026 om 17:56
Hahaha, ik ook. Nou ja, gedeelde smart....Lady*Voldemort schreef: ↑05-02-2026 17:38Oh ik hoopte op Sterrenstof, gezien je nick. Maar helaas.
En bedankt he, nou heb ik dat liedje in mijn hoofd![]()
donderdag 5 februari 2026 om 17:58
Ik ook.Lady*Voldemort schreef: ↑05-02-2026 17:38Oh ik hoopte op Sterrenstof, gezien je nick. Maar helaas.
En bedankt he, nou heb ik dat liedje in mijn hoofd![]()
Was toch het jaar van de autoloze zondagen?
Delulu
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in