Entertainment alle pijlers

Wat is je geboorte lied?

05-02-2026 08:38 191 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Welk lied stond op nummer 1 toen jij werd geboren en wat vind je van dit lied?
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Lean on me van Bill Weathers :heart:

En Hello-A" - Mouth & MacNeal vreselijk :sick:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
BriannaF schreef:
05-02-2026 12:40
Ik moet me beroepen op de US billboard: The Battle of New Orleans” – Johnny Horton. Nooit van gehoord.
ik ken het als een nummer van Les Humpries singers genaamd Mexico.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Duufje schreef:
05-02-2026 10:54
Ik heb het opgezocht
Paul McCartney & Wings - Mull of Kintyre

Ik had er nooit van gehoord, heb een stukje geluisterd en ik vind het een gruwelijk zeiknummer :-D
Niet echt een gezellig begin van mijn bestaan.
Ik vind dit een supergrappig topic. Was heel teleurgesteld over mijn eigen geboortelied. Deze stond op 1 in de top 40.

Maar als ik kijk naar de US Billboard kom ik er iets beter vanaf: Player - Baby come back
De week erna was het Stayin' Alive van de BeeGees. Die vind ik wel erg grappig als geboortelied.
Eloise van Barry Ryan! Dacht dat ik het nummer niet kende maar toch wel 8-)

Had er nog nooit over nagedacht, dus erg leuk topic! Dank :-)
En volgens de US Billboard is het Marvin Gaye's "I heard it through the grapevine". Mooi nummer!

Al met al best tevreden :-D
Eleanor Rigby van The Beatles. Nooit geweten dat het zo heette, in een quiz zou ik het "lonely people" hebben genoemd.
Past trouwens best wel een beetje bij mij: ben best een einzelgänger
US billboard Summer in the City by van The Lovin' Spoonful - heerlijk zomers nummer

Die van man hakte erin, without you van Mariah Carey. Dat lied was zijn oorwurm toen ik de borstkankerdiagnose kreeg en om er nu achter te komen dat het zijn geboortelied blijkt te zijn, is even slikken
kiiroitori wijzigde dit bericht op 05-02-2026 15:56
27.27% gewijzigd
Never judge someone without knowing the whole story. You may think you understand, but you don't.
Ich bau Dir ein Schloss, van Heintje

Dus dat kasteel komt nog....
Op nmr 1 Vienna van Ultravox, leuk nmr wel maar op nmr 3 mijn nmr 1, Phil Collins met In The Air Tonight
It is
what it is.
Accept it
and move on!
HendrikaJ schreef:
05-02-2026 15:53

En uit Amerika The Rascals' "People Got to Be Free
Kiiroitori schreef:
Eleanor Rigby van The Beatles. Nooit geweten dat het zo heette, in een quiz zou ik het "lonely people" hebben genoemd.
Past trouwens best wel een beetje bij mij: ben best een einzelgänger
US billboard Summer in the City by van The Lovin' Spoonful - heerlijk zomers nummer

Die van man hakte erin, without you van Mariah Carey. Dat lied was zijn oorwurm toen ik de borstkankerdiagnose kreeg en om er nu achter te komen dat het zijn geboortelied blijkt te zijn, is even slikken
Ja snap ik. Het geeft het nummer nog weer lading denk ik.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
The French song, Lucille Starr
"Geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen. Geef me de wijsheid om te accepteren wat ik niet kan veranderen. Geef me het inzicht om het verschil tussen beide te zien” – Reinhold Niebuhr
HendrikaJ schreef:

Bij mij ook, althans dat was mijn geboortejaar. Ik ga natuurlijk niet mijn geboorteweek prijsgeven op een openbaar forum.

Heintje, trouwens :facepalm:
Delulu
Joppie schreef:
05-02-2026 14:23
Heerlijk nummer, veel op gedanst.
Hoorde bij de serie Fame en dat was net zo'n grote hit.
Ja, klopt. Ik kom uit ‘83 en vind dit nu nog een lekker nummer. Stond dus op 1 in de Billboards.

In Nederland was het (Nederlandse Top 40): Michael Jackson - "Beat it”. Ook een prima nummer.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
05-02-2026 16:18
Ja, klopt. Ik kom uit ‘83 en vind dit nu nog een lekker nummer. Stond dus op 1 in de Billboards.

In Nederland was het (Nederlandse Top 40): Michael Jackson - "Beat it”. Ook een prima nummer.
Flashdance is de titelsong van de film.

Fame is de titelsong van Fame, film en serie.

Wel allebei gezongen door Irene Cara.
Delulu
Sabeltandcavia schreef:
05-02-2026 11:10
Eindelijk een lijstje met nummers die ik ken :-D . Wat een leuke komen er voorbij!

Op mijn geboortedag stonden Venus van Shocking Blue, I'm Free van The Who en J'taime ... moi non plus van Jane Birkin en Serge Gainsbourg in de Top 40. Dat had leuk geweest, maar op nummer 1 stond die dag In the year 2525 van Zager en Evens. Nou ja, het kon erger. Ik zag Conny en de Rekels er ook een paar keer tussen staan. :roll:
Als ik nou twee dagen langer was blijven zitten was dat ook mijn geboorteliedje geweest. Stuk beter te pruimen dan die draak van Robin Gibb :lol:

Edit: als ik nou in Amerika geboren was was het alsnog In the year 2525 geweest. Maar in Amerika geboren worden heeft weer andere nadelen, dus ik ben alsnog wel tevreden met Robin Gibb.
lady*voldemort wijzigde dit bericht op 05-02-2026 17:41
12.56% gewijzigd
Graftak!
Lady*Voldemort schreef:
05-02-2026 16:32
Als ik nou twee dagen langer was blijven zitten was dat ook mijn geboorteliedje geweest. Stuk beter te pruimen dan die draak van Robin Gibb :lol:
Ja die is vreselijk net het even bekeken via You tube die moeilijke blik die hij trekt alsof er een drol in zijn broek zit.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Aneso schreef:
05-02-2026 10:37
You’re The One That I Want” – John Travolta & Olivia Newton-John

Leuk nummer en lekkere meezinger.
Ik ook!
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Joppie schreef:
05-02-2026 16:04
Ja snap ik. Het geeft het nummer nog weer lading denk ik.
Het was even een rare gewaarwording. Ik las dat het iets zou zeggen over je leven enzo. Als een soort algemene horoscoop dus we deden er eerst nogal lacherig over. Nu ook inmiddels hoor. Maar het moment van lezen was even WTF
En alles beter dan zijn US billboard song Bump n' Grind van R. Kelly (daar wil je sowieso niet mee geassocieerd worden)
Never judge someone without knowing the whole story. You may think you understand, but you don't.
Ik heb de US Billboard ook opgezocht, en dat blijkt You're Sixteen van Ringo Starr te zijn – weer zo'n nummer over een zestienjarige dat nu echt niet meer kan :sick:
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Den Uyl is in den olie :proud:
Sterrenstof74 schreef:
05-02-2026 17:37
Den Uyl is in den olie :proud:
Oh ik hoopte op Sterrenstof, gezien je nick. Maar helaas.

En bedankt he, nou heb ik dat liedje in mijn hoofd :cry:
Graftak!
badmuts111 schreef:
05-02-2026 13:30
Bim bam; als je huilt van Andre van Duin

Echt verschrikkelijk, ik heb helemaal niks met Nederlandstalige muziek en heb een schurft hekel aan Andre van Duin.
Oh dan zitten wij vlakbij elkaar. Bij mij stonde deze namelijk op nummer 2. Gelukkig op 1 Twilight zone van Golden Earring. En ik ben toevallig fan van de Earring.
Lady*Voldemort schreef:
05-02-2026 17:38

Hahaha, ik ook. Nou ja, gedeelde smart.... :hyper:
Lady*Voldemort schreef:
05-02-2026 17:38

Ik ook. :-D . Farce Majeur.

Was toch het jaar van de autoloze zondagen?
Delulu
Angie van de Rolling Stones.
Kan slechter.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven