Vriend (40er) woont met moeder [lege OP]

17-02-2026 16:36 47 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Laat maar oke
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-02-2026 19:23
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
99.35% gewijzigd
Hij heeft de plek van zijn vader ingenomen. Zijn moeder gaat hem nooit loslaten. En hij haar ook niet. Want hoezo vertelt hij alles wat zijn moeder over jou zegt tegen je? Wat wil hij daarmee bereiken?

Ik zou een onafhankelijker exemplaar zoeken.
Yildizlar2 schreef:
17-02-2026 17:40
En afgelopen oktober wilde ze er nog mee stoppen vanwege zijn vele vrouwelijke contacten .
En toen woonde zijn moeder bij hem in. Misschien heeft ie zijn huis aan zijn moeder verkocht?
Graftak!
BrutaImmaculata schreef:
17-02-2026 16:45
Bevielen de reacties daar niet of heeft ze sowieso niet gereageerd?
Ze heeft daar 1 reactie geplaatst.
Van wie hoor je die dingen die ze achter je rug om zegt?
Dat kan eigenlijk alleen maar van je vriend zijn, of niet? Lekkere stokerd heb je aan de haak geslagen dan.
lin20 schreef:
17-02-2026 16:46
Yoh, wat maken die details uit (duur relatie en leeftijd TO). Het gaat om de druk die schoonmoeder op de relatie legt.

Ik zou er geen zin in hebben. Maar het belangrijkst is hoe je vriend hierin staat. Waarom woont hij niet op zichzelf? (Komt dat door de woningmarkt of wil hij zijn moeder niet teleurstellen?)
Hoe ziet hij de toekomst voor zich?
Vindt hij z'n moeder een bemoeial of vergoelijkt hij de boel?
Vriend legt zelf net zo goed druk op de relatie. Om te beginnen door door te brieven wat zijn moeder over zijn vriendin zegt.
Maar waarom woont deze man nog samen met zijn moeder. Kijk iemand van 25 of 28, dat snap ik nog, vandaag de dag is het moeilijk een huis te vinden. Maar 40?
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
SweetFirefly schreef:
17-02-2026 19:24
Maar waarom woont deze man nog samen met zijn moeder. Kijk iemand van 25 of 28, dat snap ik nog, vandaag de dag is het moeilijk een huis te vinden. Maar 40?
Ik vind dat ze beide als kwetsbare mensen klinken. Of eerder alle 3, moeder ook.
Hier in de familie ook een man die nog thuis woont. Hij is begin 40, maar wil liever geen geld uitgeven aan huur als hij over tig jaar ook iets kan kopen. Hii is lekker aan het sparen voor een appartement.

Ik zou er niet blij van worden.
Flandrien schreef:
17-02-2026 19:57
Ik vind dat ze beide als kwetsbare mensen klinken. Of eerder alle 3, moeder ook.
Nou, moeder en zoon hebben mijne inziens eerder een ongezonde relatie.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
SweetFirefly schreef:
17-02-2026 20:01
Nou, moeder en zoon hebben mijne inziens eerder een ongezonde relatie.
Dat kan natuurlijk heel best samengaan met kwetsbaarheid.
Graftak!
Ik moest even checken of dit verhaal niet oud was, maar nee, je bent de volgende met een draak van een schoonmoeder.

Ga weg bij deze man, want hij is al getrouwd met zijn moeder. En drie mensen in een relatie is te veel.

Dat hij het te veel moeite vind om bij je blijven als je steeds flauw valt vind ik belachelijk. Als je om iemand geeft zorg je voor die gene en ga je niet lekker naar huis.
Steeds een beetje gif door haar eten, ben je er zo vanaf.
Flandrien schreef:
17-02-2026 19:57
Ik ook. Het komt allemaal nogal jong over.
Ik oktober schrijf je trouwens dat zijn moeder bijneem woont ipv hij nog steeds bij zijn moeder.
Hij heeft nog nooit een relatie gehad maar in je andere topic was hij voor jou 12 jaar vrijgezel en liep hij de hoeren af.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Vraag hulp aan jullie begeleiders.
Yejii schreef:
17-02-2026 21:08
Steeds een beetje gif door haar eten, ben je er zo vanaf.
Beste tip van de dag. Toen ik een soortgelijke tip gaf een tijd terug op dit forum kreeg ik 3 dagen een ban :-) . Ging wel over een kat. Zal dat erger of minder erg zijn?
SunShine35 schreef:
17-02-2026 23:26
Beste tip van de dag. Toen ik een soortgelijke tip gaf een tijd terug op dit forum kreeg ik 3 dagen een ban :-) . Ging wel over een kat. Zal dat erger of minder erg zijn?
Ik een keer een week voor aanzetten tot moord :rofl:
Nyx• schreef:
17-02-2026 23:32
Ik een keer een week voor aanzetten tot moord :rofl:
Ik zette aan tot dierenmishandeling :roll:
To heeft haar bericht weggehaald. Er staan toch veel goede reacties? Op mijn laatste twee na dan…..

To, wat wilde je dan horen? Je zit in een ongezonde relatie waarin je niet gelukkig gaat worden. Wat moeten we dan zeggen?

Ok……ik ga het proberen. Hij klinkt heel lief en zorgzaam, zeker ook voor zijn moeder. Fijn dat hij met haar ook zo’n goede ban heeft. En goed dat hij zo voor zichzelf op kan komen en op tijd naar huis gaat als hij dat wil. Hij houdt daar ook goed aan vast, zelfs als jij ziek bent. Dat is ook belangrijk, want dan heeft hij wel genoeg geslapen als hij moet werken.
Joepie40 schreef:
17-02-2026 21:28
Vraag hulp aan jullie begeleiders.
Dat was mijn gedachte ook... Kan me moeilijk voorstellen dat to niet een of andere begeleiding krijgt ook al schreef ze ergens op zichzelf te wonen.
Dat de moeder zich zorgen maakt kan ik me best voorstellen eerlijk gezegd.
De dingen die moeder volgens to 'over haar achter haar rug' zei: of zoon dit wel allemaal aankon en... klonken me eerder als een bezorgde moeder dan een schoonloeder die haar schoondochter zwart maakt.
Is er echt iemand die had verwacht dat de OP door een 40-jarige vrouw was geschreven?
Flandrien schreef:
18-02-2026 07:40
Dat was mijn gedachte ook... Kan me moeilijk voorstellen dat to niet een of andere begeleiding krijgt ook al schreef ze ergens op zichzelf te wonen.

Is er echt iemand die had verwacht dat de OP door een 40-jarige vrouw was geschreven?
Ze schreef toch zelf dat ze een veertiger is en in een ander topic heeft ze het over haar tienerdochter dus dan neem ik aan dat het qua leeftijd een ruim volwassen vrouw is. Mentaal volwassen? Nee. En ook een heel onzekere vrouw.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven