Alternatief gezocht.
woensdag 18 februari 2026 om 11:38
Ik ben benieuwd of hier misschien hondenbaasjes lezen die ervaring hebben met een goed alternatief voor Apoquel pillen (tegen huidirritatie en jeuk).
Ik ben erg tevreden over het middel. Mijn hond krapt zichzelf niet meer stuk en het continu aan zijn poten likken doet hij ook niet meer.
Maar.. 80 Euro per week voor 14 tabletten hakt er wel in.
Ik heb Apoquel vaker voorgeschreven gekregen voor mijn hond. Met goed resultaat. Maar de klachten komen uiteindelijk altijd weer terug.
Dus ben ik op zoek naar een alternatief zoals de titel al luidt. Hennepzaad olie wellicht?
Ik ben erg tevreden over het middel. Mijn hond krapt zichzelf niet meer stuk en het continu aan zijn poten likken doet hij ook niet meer.
Maar.. 80 Euro per week voor 14 tabletten hakt er wel in.
Ik heb Apoquel vaker voorgeschreven gekregen voor mijn hond. Met goed resultaat. Maar de klachten komen uiteindelijk altijd weer terug.
Dus ben ik op zoek naar een alternatief zoals de titel al luidt. Hennepzaad olie wellicht?
woensdag 18 februari 2026 om 12:01
We zijn al jaren bezig de bron te achterhalen. Hij is al ruim 15 jaar en al van jongs af aan heeft hij bij vlagen huidproblemen.
Ik denk dat ik alle soorten voer onderhand wel geprobeerd heb.
Er zijn ook al vaker kweken gedaan. Zelfs ook uit zijn oren. Dat is erg duur, en dat vind ik niet erg, maar er is nog nooit iets uit naar voren gekomen. De dierenarts noemde het ook zoeken naar een spelt in een hooiberg.
Ik denk dat ik alle soorten voer onderhand wel geprobeerd heb.
Er zijn ook al vaker kweken gedaan. Zelfs ook uit zijn oren. Dat is erg duur, en dat vind ik niet erg, maar er is nog nooit iets uit naar voren gekomen. De dierenarts noemde het ook zoeken naar een spelt in een hooiberg.
woensdag 18 februari 2026 om 12:17
BeeDifferent schreef: ↑18-02-2026 12:02Cytopoint (Lokivetmab)
Een injectie die jeuk maandenlang kan onderdrukken en vaak minder bijwerkingen heeft dan Apoquel.
Zo'n injectie heeft de dierenarts benoemd als optie 2. Voor al de Apoquel niet voldoende zou werken of teveel bijwerkingen zou geven.
Maar ik kan er een volgende keer naar vragen.
Voor nu zoek ik iets wat ik gewoon zelf kan kopen ter ondersteuning. Maar bij best veel middeltjes tegen jeuk en dwangmatig likken, lees ik dat het de bijkomstigheid heeft dat het kalmerend of zelfs versuffend kan werken.
Mijn hond wordt in juli 16 jaar. Die is meestal al suf genoeg!
woensdag 18 februari 2026 om 13:30
Deze injectie is minder belastend voor t lichaam, wij hebben nu een dierenarts die m voor 65 euro zet, rondvragen, want zit veel prijsverschil tussen, in het begin elke 6 weken, laatst zaten er 2,5 maanden tussen, wij kijken gewoon wanneer ze weer begint te krabben, helpt echt supergoed.Hond is bijna 12 en wordt er niet suf van, merk geen enkele bijwerking, ja van de jeuk werd ze vaak kribbig, nu kan ze weer meer hebben.Hallodaar schreef: ↑18-02-2026 12:17Zo'n injectie heeft de dierenarts benoemd als optie 2. Voor al de Apoquel niet voldoende zou werken of teveel bijwerkingen zou geven.
Maar ik kan er een volgende keer naar vragen.
Voor nu zoek ik iets wat ik gewoon zelf kan kopen ter ondersteuning. Maar bij best veel middeltjes tegen jeuk en dwangmatig likken, lees ik dat het de bijkomstigheid heeft dat het kalmerend of zelfs versuffend kan werken.
Mijn hond wordt in juli 16 jaar. Die is meestal al suf genoeg!![]()
woensdag 18 februari 2026 om 13:34
O,en we hebben veel natuurlijke , dure zogenaamd goedwerkende kauwsnoepjes langdurig getest, hielpen niks.En idd lastig om erachter te komen waar ze allergisch voor is,iig vlooien, 1 vlooienbeet zorgt voor vreselijke jeuk, krijgt wel middelen ervoor, maar een vlo kan nog steeds bijten en gaat dan pas dood.
woensdag 18 februari 2026 om 14:17
woensdag 18 februari 2026 om 14:18
woensdag 18 februari 2026 om 14:36
woensdag 18 februari 2026 om 14:50
Je kunt een bak vullen met havermout met warm water en daar zijn poten in zetten en hem zo even te laten zitten. Omdat het de jeuk verlicht blijven ze soms echt makkelijk zitten. Je kunt ook met een washandje met het havermoutwater de poten en andere plekken nat maken. Ik ken iemand die er een papje van maakte en dat op de plekken deed.Hallodaar schreef: ↑18-02-2026 14:36Ik zie mezelf niet mijn badkuip vullen met havermout pap. Mijn hond is best groot, past niet in een teiltje of babybadje
Sowieso is smeren (wat dan ook) lastig.
De meeste last heeft hij aan zijn snuit en poten. Een zalfje is er zo weer vanaf gelikt of gepoetst. Hij is daar echt een dwarse drol in.
Cum non tum age
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in