Cadeauidee vriendin 40 jaar

23-02-2026 20:56 28 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Binnenkort wordt mijn vriendin 40 jaar en wil graag iets anders dan anders geven. Normaliter doen we niet aan cadeautjes maar nu met deze leeftijd mag het wel. Echter ben ik inspiratieloos en benieuwd of jullie misschien een idee hebben van een mooi, leuk, bijzonder of hartverwarmend cadeau.

Prijs €35 euro ongeveer en het kan in alle vormen zijn. Een uitje, een cadeaubon, iets om te lezen, iets voor in huis, iets voor in de tuin etc.etc

Hopelijk hebben jullie leuke ideeen😄
zomaar1987 wijzigde dit bericht op 23-02-2026 20:59
0.71% gewijzigd
Ik zou zeker voor een uitje gaan. Een lekkere lunch bijboorbeeld. Maar dan ook meteen plannen en doen zodat het niet vergeten wordt.
Ik zou denken aan een mooi sieraad, een etentje, een weekend weg, een kunstwerk. Maar voor 35 euro schiet dat niet echt op.

In elk geval geen cadeaubon.
Wat eten we vanavond?
Een ontbijtkoek. Anders dan anders.
Nyx• schreef:
23-02-2026 21:05
Dat pakt wel verrassend uit ja!
Wat eten we vanavond?
Je weet wel waar ze van houdt?
Lekker badderen? Bios? Eten? ...
greenmoustache schreef:
23-02-2026 21:14
Je weet wel waar ze van houdt?
Lekker badderen? Bios? Eten? ...
Jazeker, wat dat betreft heb ik ook wel wat ideeen maar die zijn vrij basic en ben eigenlijk.op zoek naar iets out of the box😃 mocht ik dat niet kunnen vinden val ik terug op een lunch samen, lekkere set van Janzen (in haar favo geur) met tijdschrift of iets van een filmpakket. Maar juist dat is meer standaard dan out of the box😇
Tja, met €35 ben je ook wel een beetje beperkt om out of the box te gaan.. eerlijk gezegd.
greenmoustache schreef:
23-02-2026 21:33
Tja, met €35 ben je ook wel een beetje beperkt om out of the box te gaan.. eerlijk gezegd.
Jeetje, ik vraag niet een heel ingewikkeld cadeau maar meer eentje die anders is dan anders. Dat zou met 35 euro ook moeten kunnen, iets van een kleine ondernemer die zelf dingen maakt of van een eenmanszaakje die net wat anders heeft dan andere.

Dat zou toch echt moeten kunnen voor €35 euro maar goed, ik zal morgen wel even de stad in lopen (haarlem).
Dubbel
zomaar1987 wijzigde dit bericht op 23-02-2026 21:42
98.51% gewijzigd
Zomaar1987 schreef:
23-02-2026 21:38
Jeetje, ik vraag niet een heel ingewikkeld cadeau maar meer eentje die anders is dan anders. Dat zou met 35 euro ook moeten kunnen, iets van een kleine ondernemer die zelf dingen maakt of van een eenmanszaakje die net wat anders heeft dan andere.

Dat zou toch echt moeten kunnen voor €35 euro maar goed, ik zal morgen wel even de stad in lopen (haarlem).
Ok, als je het toch weet wat vraag je dan precies hier? Krijg je feedback en reageer je nogal geprikkeld. Succes!
greenmoustache schreef:
23-02-2026 21:40
Ok, als je het toch weet wat vraag je dan precies hier? Krijg je feedback en reageer je nogal geprikkeld. Succes!
Nou volgens mij ben jij diegene die geprikkeld reageerd. Ik vraag juist een idee waar ik zelf niet aan heb gedacht. Jij bent elitair aan hef doen over het bedrag en denkt in onmogelijkheden dus daar reageer ik gewoon inhoudelijk op met een toelichting. Nier geprikkeld. Maar dank voor je bijdrage, wie weer dat er andere meer behulpzame vivadames zijn die wel met bruikbare antwoorden komen.
- Een fotoboek vol foto's van jullie samen
- alpaca's knuffelen
- lunch op mooie plek (niet in je eigen woonplaats, maar bij bijv een pluktuin een paar dorpen verderop.
- Engelse high tea
- Samen op de foto in Volendams kostuum
- Mini appelboompje voor in haar tuin
- Grote 40+ kaas
- 40 stuks van iets
- stadswandeling-pakket in een stad waar je samen nog niet geweest bent

Ik roep maar wat. Ik zou zelf het blijst zijn met iets raars/grappigs.
Zomaar1987 schreef:
23-02-2026 21:44
Nou volgens mij ben jij diegene die geprikkeld reageerd. Ik vraag juist een idee waar ik zelf niet aan heb gedacht. Jij bent elitair aan hef doen over het bedrag en denkt in onmogelijkheden dus daar reageer ik gewoon inhoudelijk op met een toelichting. Nier geprikkeld. Maar dank voor je bijdrage, wie weer dat er andere meer behulpzame vivadames zijn die wel met bruikbare antwoorden komen.
:thumbsup:
Een high tea, maar ik denk dat dat bijna niet lukt met €35 voor 2 personen.

Als jullie normaal niet doen aan kadootjes, dan is elk persoonlijk kadootje toch leuk? Je hoeft niet extra uit te pakken als je normaal nooit iets geeft?
Ik kreeg voor mijn 50e van meerdere kanten een cadeaubon voor een etentje.
Aan één vriendin heb ik toen gevraagd of ze het leuk vond om samen te koken. Dus ipv uit eten hebben we thuis samen gekookt en gegeten. Was erg gezellig en voor mij een waardevol cadeau.
Fles champagne
Ik zou zoiets doen
- een paar foto's van haar of jullie samen laten afdrukken, bijvoorbeeld bij de Hema in van die Instax-formaten. Heb je die foto's niet, maak er dan 1 of teken haar, mocht je dat een beetje kunnen.
- een stevig notitieboekje kopen, bijvoorbeeld bij de Sostrene Grene of de Flying Tiger.
- Foto's in boekje en een paar mooie wensen. Daarnaast zou ik een bucket list beginnen met 40 dingen voor je 41e, waarop je dan zelf al wat dingen invult die grappig zijn of als dat niet bij haar past, klein maar mooi. In een galajurk een stadswandeling maken, verzin het maar.

Dan heb je nog ongeveer 25 euro over om iets persoonlijkers te kopen of gewoon een lekker broodje samen te eten. Ik weet niet wat jullie normaal samen doen, maar je kunt bijvoorbeeld ook een wandeling maken van 40 km in etappes, 4 x 10 in het komende jaar. Als je de vriendschap waardeert, zou ik wel iets verder gaan/kwetsbaarder dan een bon. Ik vier weliswaar zelf mijn verjaardag nooit, maar zulke acties kunnen wel net je vriendschap wat verdiepen of bestendigen. Dit kan ook wel buiten verjaardagen, maar een verjaardag is een goede aanleiding.
-Matilda- schreef:
23-02-2026 21:47
- Een fotoboek vol foto's van jullie samen
- alpaca's knuffelen
- lunch op mooie plek (niet in je eigen woonplaats, maar bij bijv een pluktuin een paar dorpen verderop.
- Engelse high tea
- Samen op de foto in Volendams kostuum
- Mini appelboompje voor in haar tuin
- Grote 40+ kaas
- 40 stuks van iets
- stadswandeling-pakket in een stad waar je samen nog niet geweest bent

Ik roep maar wat. Ik zou zelf het blijst zijn met iets raars/grappigs.
Ik denk dat al deze ideeën boven budget zijn. Foto in Volendam is al 20 euro pp, en dan moeten ze er op de fiets naartoe met brood mee voor onderweg. Alpaca’s meet en greet is hier in de buurt ook 18 euro pp.
TO: misschien via social deal kun je zoiets scoren voor een mooie prijs?
Wat eten we vanavond?
Houdt ze van knutselen of jijzelf? Ik vind dit echt super leuk en dan kan je bijvoorbeeld foto’s printen op gewoon papier en gebruiken. Je kan ook werken met andere herinneringen die je op papier kan printen of misschien wel hebt. Zo heb ik vogeltjes gemaakt van tekeningen gemaakt door mijn kinderen. Je kan haar het pakketje geven en samen vogeltjes maken of je maakt er speciaal één voor haar en geeft de rest bij het kado zodat ze er zelf ook nog één kan maken. https://www.stefanierijs.nl/products/d ... en-verhaal
Soms denk ik zo diep dat ik vissen voorbij zie zwemmen.
Nyx• schreef:
23-02-2026 21:05
:rofl:
Monsters are real, ghostes are real too. They live inside us, and sometimes, they win.
Stephen King
Ik probeer altijd iets te geven waarvan ik weet dat iemand er in geïnteresseerd is. Bv een kalender met een kunstenaar waar iemand van houdt, een mooie plant voor in de tuin, houd iemand van vogels? Een leuk vogelhuisje. Mijn schoonmoeder heeft een duidelijke stijl en ik zoek dan meestal iets in haar stijl, zo heb ik een theedoeken set gekocht met bloemen en vogels, ze was er heel blij mee. Een boek waar je voorin wat persoonlijks kan schrijven. Probeer je in te leven in die vriendin. Musea hebben ook vaak leuke spullen in hun winkels.
Is het Jouw vriendin of een vriendin?
Ik zou gewoon een mooi boek kopen, dat past binnen budget

of en vooral geen mand vol lolligheden (Action-meuk etc) omdat ze nu 40+ is
Ik dacht ook aan een high tea op een mooie plek of iets met alpaca’s.
Echt out of the box (of eigenlijk niet want je stapt in een hele grote box en daarbinnen ga je van box naar box) is samen naar Doloris maze. Dat zal nog wel een poosje in je geheugen blijven https://doloris.nl/anoma-maze/

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven