Spui hier je zelfmedelijden!

24-11-2025 09:22 154 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben dus vorig weekend na al 1,5 week flink ziek geweest te zijn, óók nog eens gevallen. Voet gebroken.
Twee kleine kinderen, alleenstaande ouder. En ik heb echt onwijs veel hulp van lieve vrienden en familie maar af en toe vind ik mezelf toch gewoon even héél zielig :proud:

Hier dus maar een topic om van je af te schrijven als je ook vindt dat het even mag.
Natte tosti..
Ik heb nierstenen en de club urologen hier zijn onuitstaanbare arrogante ballen. Zou ik die stenen niet hebben dan zou ik ook niet in het mafste uithoekje van het ziekenhuis hoeven te zijn. Maarja, nierstenen zijn nou eenmaal niet te negeren :'(
.
Solomio schreef:
21-02-2026 21:41
Elke dag ietsje beter, maar het valt me behoorlijk tegen.
Dat is balen. Maar in ieder geval iets beter al gaat het langzaam. Verder beterschap gewenst! Hoop voor jou dat het wat sneller mag gaan. :daisy:
madamebijoux wijzigde dit bericht op 22-02-2026 12:20
10.58% gewijzigd
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
El4ra schreef:
21-02-2026 22:37
Ik heb nierstenen en de club urologen hier zijn onuitstaanbare arrogante ballen. Zou ik die stenen niet hebben dan zou ik ook niet in het mafste uithoekje van het ziekenhuis hoeven te zijn. Maarja, nierstenen zijn nou eenmaal niet te negeren :'(
Oh,wat klote zeg! :hug: Ik vind het respectloos dat die urologen je arrogant behandelen. Je bent een mens en geen nummer. Ik zou mijn grenzen aangeven als ze koeltjes tegen je doen. Sterkte! Ik hoop dat je gauw van die nierstenen af bent. :redrose:
El4ra schreef:
21-02-2026 22:37
Ouch, nierstenen schijnt echt de hel te zijn.

Ik had ooit galstenen. Geen idee of nierstenen vergelijkbaar zijn, maar ik heb verder nog nooit zo'n helse pijn gehad als met die galstenen.

Sterkte.
Do something nice for someone today. Leave them alone.
Week 18 van de Extremely Demotivational Calendar
Dat, na een avondje theater, vriendin zich op laat halen door haar partner maar mij achterlaat op het centraal station om een halfuur op de bus naar huis te wachten en niet aanbiedt om mij ook even veilig thuis af te zetten.
Tja, zij moeten een andere kant op en ik heb vooraf natuurlijk zelf besloten om met de bus te komen.
Zit inmiddels 8 weken met gips op de bank. De verwachting was dat ik de afgelopen weken steeds meer zou kunnen, maar ik kan nog helemaal geen ene bal.
Toen ik de eerste weken nog niks mocht ermee had ik geen centje pijn, dus had gedacht dat ik er zo mee weg zou lopen, nou valt dat even tegen. Daarnaast heb ik zenuwpijn en zit het gips niet lekker (maar is al 2x gewisseld, zit telkens op een andere plek niet lekker). Zucht.
truffles schreef:
22-02-2026 21:20
Dat, na een avondje theater, vriendin zich op laat halen door haar partner maar mij achterlaat op het centraal station om een halfuur op de bus naar huis te wachten en niet aanbiedt om mij ook even veilig thuis af te zetten.
Tja, zij moeten een andere kant op en ik heb vooraf natuurlijk zelf besloten om met de bus te komen.
Oei, daar zou ik ook niet blij van worden.
Heb je gevraagd of ze je thuis wilden brengen?
Karrota schreef:
22-02-2026 21:34
Zit inmiddels 8 weken met gips op de bank. De verwachting was dat ik de afgelopen weken steeds meer zou kunnen, maar ik kan nog helemaal geen ene bal.
Toen ik de eerste weken nog niks mocht ermee had ik geen centje pijn, dus had gedacht dat ik er zo mee weg zou lopen, nou valt dat even tegen. Daarnaast heb ik zenuwpijn en zit het gips niet lekker (maar is al 2x gewisseld, zit telkens op een andere plek niet lekker). Zucht.
En nog geen zicht op verwijderen van het gips?
Solomio schreef:
22-02-2026 21:45
En nog geen zicht op verwijderen van het gips?
Misschien komende vrijdag, maar dan ga ik door naar de volgende ronde met een soort brace-geval. Dus geen garantie op verbetering.
Karrota schreef:
22-02-2026 21:50
Misschien komende vrijdag, maar dan ga ik door naar de volgende ronde met een soort brace-geval. Dus geen garantie op verbetering.
Duurt lang zeg.
Toch maar hopen dat je dan iig door mag naar de volgende ronde.
Solomio schreef:
22-02-2026 21:44
Oei, daar zou ik ook niet blij van worden.
Heb je gevraagd of ze je thuis wilden brengen?
Nee, ook een beetje mijn schuld daarom. En ik kom ook wel thuis hoor.
Maar ik vind dit wel 1 van de dingen die je uit jezelf aanbiedt. Ik doe dit wel altijd, als ik met de auto kom breng ik haar ook altijd thuis. Juist omdat ik weet dat ze het snachts onveilig vindt. Maar ook dan, als je het werkelijk zo onveilig vindt zorg je andersom ook voor je vriendinnen.

In ieder geval weer wat geleerd! ;)
truffles schreef:
22-02-2026 22:02
Nee, ook een beetje mijn schuld daarom. En ik kom ook wel thuis hoor.
Maar ik vind dit wel 1 van de dingen die je uit jezelf aanbiedt. Ik doe dit wel altijd, als ik met de auto kom breng ik haar ook altijd thuis. Juist omdat ik weet dat ze het snachts onveilig vindt. Maar ook dan, als je het werkelijk zo onveilig vindt zorg je andersom ook voor je vriendinnen.

In ieder geval weer wat geleerd! ;)
Blijft ingewikkeld vind ik.
De teleurstelling dat ze het niet aanbiedt en daar tegenover de wetenschap dat je het ook niet gevraagd hebt.
Zeer herkenbaar.

Ik ga elke week een keer buiten de deur koffie drinken en/of lunchen met een vriendin.
Nu kan dat even niet, omdat ik net geopereerd ben en nu ben ik toch teleurgesteld dat ze dan deze week niet ff bij mij is komen koffie drinken.
Totdat ik gisteren bedacht dat ik dat ook ff kon vragen als ik dat graag wil.
happyapple schreef:
21-02-2026 10:34
Wat een ellende lees ik hier allemaal. Ik neem aan dat TO en Lemon inmiddels weer hersteld zijn van hun breuken? Solo sterkte met je herstel na de operatie waar je zo lang op moest wachten.
Ik moest twee weken geleden weer een foto laten maken. Het meisje bij de röntgen wist niet waarvoor ik kwam en zei 'wist je dat je een flinke breuk in je voet hebt?' Eh, ja, maar dankje. Die is dus nog steeds niet heel.

Tot overmaat van ramp heb ik afgelopen maandag héél hard mijn voet gestoten tegen het bed en je raadt het al... nog een breuk! In mijn teen weliswaar maar hetzelfde bot. Bizar.
Natte tosti..
Solomio schreef:
22-02-2026 12:54
Ouch, nierstenen schijnt echt de hel te zijn.

Ik had ooit galstenen. Geen idee of nierstenen vergelijkbaar zijn, maar ik heb verder nog nooit zo'n helse pijn gehad als met die galstenen.

Sterkte.
Twee keer galstenen gehad hier en twee keer daaropvolgend alvleesklierontsteking. Ik geloof niet dat ik iets pijnlijkers heb gehad dan dat.
Natte tosti..
MevrouwTomatensoep schreef:
27-02-2026 15:20
Ik moest twee weken geleden weer een foto laten maken. Het meisje bij de röntgen wist niet waarvoor ik kwam en zei 'wist je dat je een flinke breuk in je voet hebt?' Eh, ja, maar dankje. Die is dus nog steeds niet heel.

Tot overmaat van ramp heb ik afgelopen maandag héél hard mijn voet gestoten tegen het bed en je raadt het al... nog een breuk! In mijn teen weliswaar maar hetzelfde bot. Bizar.
O_O
Lekker bezig. Not.
Sterkte.
Haha ja knap he? Mijn collega's keken ook héél verbaasd toen ik dinsdag weer op krukken aankwam..

Hoe gaat het met jou?
Natte tosti..
Hier gaat het gestaag beter.
Eerste doel is van de pijnstilling af.
De klachten die ik voor de operatie had kunnen nog maanden nodig hebben om helemaal te verdwijnen.
27-02-2026 15:22
Twee keer galstenen gehad hier en twee keer daaropvolgend alvleesklierontsteking. Ik geloof niet dat ik iets pijnlijkers heb gehad dan dat.
O dat schijnt echt gruwelijk pijnlijk te zijn. Het staat in de top 5 van ergste pijn.
Alles gaat voorbij
27-02-2026 15:22
Gewoon uit interesse, heb je kinderen en was de bevalling wel/niet pijnlijker? Omdat altijd wordt gezegd dat dat de ergste pijn is, ben ik er wel benieuwd naar.

Ontzettend naar van je breuk en nu je extra breuk zeg. Laat je het wel onderzoeken? (dexa scan etc.) Aangezien je oorspronkelijke breuk ook niet heelt vraag ik me af of er niet meer aan de hand is.

Ik ben zelf gelukkig door naar de volgende ronde en zit in een airwalker. Heb alleen precies evenveel pijn als met gips, dus meeeh.
Karrota schreef:
27-02-2026 17:55
Gewoon uit interesse, heb je kinderen en was de bevalling wel/niet pijnlijker? Omdat altijd wordt gezegd dat dat de ergste pijn is, ben ik er wel benieuwd naar.

Ontzettend naar van je breuk en nu je extra breuk zeg. Laat je het wel onderzoeken? (dexa scan etc.) Aangezien je oorspronkelijke breuk ook niet heelt vraag ik me af of er niet meer aan de hand is.

Ik ben zelf gelukkig door naar de volgende ronde en zit in een airwalker. Heb alleen precies evenveel pijn als met gips, dus meeeh.
Galstenen vond ik veel erger dan bevallen en bevallen vond ik ook al geen feestje.
Solomio schreef:
27-02-2026 17:59
Galstenen vond ik veel erger dan bevallen en bevallen vond ik ook al geen feestje.
Oke dat vind ik wel soort van hoopgevend, want mijn enige echte galsteenaanval vond ik ook verschrikkelijk, uiteindelijk ben ik naar de huisartsenpost gereden dat ze me maar plat moesten spuiten, maar toen was ie net over haha.
En toen dacht ik, is bevallen dan nóg erger o_o

(Uiteindelijk bleek de steen trouwens vast te zitten, misschien maakt dat een aanval ook erger, geen idee).
Karrota schreef:
27-02-2026 18:38
Oke dat vind ik wel soort van hoopgevend, want mijn enige echte galsteenaanval vond ik ook verschrikkelijk, uiteindelijk ben ik naar de huisartsenpost gereden dat ze me maar plat moesten spuiten, maar toen was ie net over haha.
En toen dacht ik, is bevallen dan nóg erger o_o

(Uiteindelijk bleek de steen trouwens vast te zitten, misschien maakt dat een aanval ook erger, geen idee).
Volgens mij zijn de meningen daar over verdeeld.
Ik ken vrouwen die liever bevallen dan naar de tandarts gaan. Ik ga liever naar de tandarts maar toen ik beviel van een tienponder was de gynaecoloog diep onder de indruk :biggrin:
Alles gaat voorbij
27-02-2026 15:20

Oh,wat naar! Beterschap! :redrose:
Solomio schreef:
27-02-2026 16:10
Hier gaat het gestaag beter.
Eerste doel is van de pijnstilling af.
De klachten die ik voor de operatie had kunnen nog maanden nodig hebben om helemaal te verdwijnen.
Fijn dat het langzaam beter gaat! Jammer dat die andere klachten maandenlang kunnen blijven! Heb je genoeg hulp in het huishouden?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven