Zwanger worden vanaf februari 2009 Versie II

11-03-2009 14:42 3078 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal me eerst even kort voorstellen. Ik ben "Poffertjes" en het is afgeleid van een troetelnaam! Ben 30 jaar en ben begin februari gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik graag een kleintje willen! Ik vind het moeilijk om het niet te zeggen dus wil graag gezellig kletsen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten :-)

Groet en ik hoop dat jullie ook gezellig mee gaan doen!

Poffertjes

naamleeftijdGestopt perNODUitgerekendPoffertjes313 februari ZWANGER!!! 4 maart 2010

31 augustus vlk

10 augustus echo Tatlitatli31half februari ZWANGER!!! 1 januari 2010

4 augustus vlk Bowie792914 februari ZWANGER!!! 10 januari 2010

25 augustus 20 weken echo Peach8227januari ZWANGER!!! 18 december 2009

28 juli echo Meiske198128oktober 2008 ZWANGER!!! 20 januari 2010

1 september 20 weken echo Liedjepiedje2214 februari ZWANGER!!! Giorra3614 februari ZWANGER!!! 13 februari 2010

21 juli echo Miss8325augustus 2008 ZWANGER!!! 13 november

26 juni echo Meis198029december 2008 ZWANGER!!! 18 december 2009 Korrel2514 februari2 juni Skullcandy28december 20082 juli Muppet31349 februari13 augustus Toadette341 februari16 juli Paulita35februari ZWANGER!!! 19 november 2009

Hierbij een nieuwe poging!
@ korrel: Jeetje joh, wat een slecht nieuws! had ik helemaal niet verwacht en dan nu dat temperaturen, kan dat niet gewoon met ovulatietesten? Lijkt me veel makkelijker! Sterkte meid...

@giorra: Ja, is ook heerlijk die bewegingen in mijn buik, it's alive and kickin'! 3 kilo? Keurig hoor, ga zo door!

@liedje: wat heerlijk dat je meteen de auto mee kreeg! Ik heb ook zin om een auto te kopen

@toa: Ja, je was redelijk overtuigd van het feit dat je ongesteld zou worden he? Hopelijk helpen de gelukspopjes en ben je volgende maand voor de prijs van 1,10 hartstikke zwanger

@meiske: Ja, ik voelde ze inderdaad vroeg. Maar bij mijn dochter wist ik het niet zeker, maar toen ik later het kindje beter voelde, wist ik dat ik het toen ook goed voelde, snappie?

@bowie: Ja, ben vandaag precies 22 weken, wat weet je dat goed zeg! We zijn voornamelijk nog bezig met opruimen (heb nu al nesteldrang), onze zoon komt in onze dochter's kamer, die we wel wat gaan veranderen en onze dochter krijgt een echt mesijeskamer, er moet nog heel veel gebeuren dus. En dan die klachten..hahaha, zo herkenbaar, ik heb ookj last van aambeien, normaal echt nooit, maar ze doen pijn.....

@ poffer: Die vermoeidheid is heel herkenbaar, doe lekker waar je je goed bij voelt, je hebt tenslotte ook net een nieuwe baan!

Gister nog even bij de verloskundige geweest, mijn dochter was ook mee en vond het bar interessant dat er geluid uit mijn buik kwam. Ze is er op haar manier heel erg mee bezig, alles en iedereen is baby, en ik krijg heel vaak spontaan een kus op mijn buik....zo lief!!
@korrel, jemig meid dat klinkt wel vervelend. Maar wat goed dat je toch gegaan bent naar de Gyn. Maar aan de andere kant wel fijn dat ze zo snel weten wat er is.... dan kan er tenminste gekeken worden wat er aan gedaan kan worden. Succces met temperaturen.

@giorra, bij mij is het nu ongeveer twee kilo wat erbij zit. Best veel vind ik voor 7 weken. Maar is ook niet zo raar als je zoveel eet. Dus maak me er ook maar niet druk om!

@paulita, wat lief van je dochter! Zomaar even een kusje geven... de moedergevoelens komen al helemaal los bij je meiske.

@meiske, nee dit is echt niet de inspanningsmoeheid die ik ken. Deze vermoeidheid heb ik nog nooit eerder gevoeld. Het is echt totaal anders.
@korrel, jeetje wat vervelend voor je.....wel goed dat je toch bent gegaan. wat kunnen ze eraan doen om je cyclus regelmatig te krijgen?

@muppt, nog gefeliciteerd!!!!!

@liedje, jij ook nog gefeliciteerd met je trouwdag!

@toad, ik hoop echt dat je gelukspoppetje de volgende ronde heel veel geluk brengt!

@poffer, ja wat een ramp he die vermoeidheid...tis echt vreselijk!!!het is idd geen normale vermoeidheid.

hier vandaag 18 weken!!! gisteren voelde ik die kleine wat minder....maak me dan gelijk zorgen...de afgelopen dagen voelde ik het echt goed! ik hoop dat ie zich vandaag weer veel laat horen.

Ben alleen doodmoe na 1 nacht slecht slapen...onweer, veel herrie buiten. Ik merk dat ik dan nu gelijk uit mn ritme ben, zo moe gelijk, niet normaal! en nog werken tot vanaaf ook :(

Hebben jullie dat ook dat je je werk veel zwaarder vind als voorheen? als ik 5 dagen achter elkaar ben ingepland ben ik gewoon echt vermoeid.

Hier denk ik nu zo n 2 a 3 kilo aangekomen met 18 weken....probeer er goed op te letten maar laatste dagen krijg ik toch wel meer trek in dingen.
Grrrrrrrrrrrrr had weer een half blaadje volgetikt en weer weg!

Nou daar gaan we weer,

Korrel wat een K.T bericht. Fijn natuurlijk om te weten wat je hebt maar een dikke knuffel voor je hoor.

Poffer, het klinkt echt doodvermoeiend hoe jij je voelt. Maar na 12 weken word alles mooier!

Meis, leuk hoor positiekleding kopen/lenen. Doordat ik nog maar een klein buikje heb draag ik alleen positiebroeken met mijn eigen shirtjes erop.

Paulita, wat leuk dat jullie zo druk bezig zijn met de kamertjes. (als bij ons de veranda af is, gaan we ook boven beginnen). Ik kan niet wachten om te gaan schilderen, schuren en verven.

Liedje, ik vind het altijd prachtige auto's. Wij hebben gekeken naar een station versie, maar hij is het uiteindelijk toch niet geworden. Wij hebben ook een auto op gas.

Bowie, wat een klachtjes pffff. Ik was eigenlijk ook bang om last van mij aambeien te krijgen omdat ik een trage stoelgang heb.

Gelukkig gaat het bij mij nog goed op de wc :-)

Veel vezels en lijnzaad in je joghurt eten.

Hoe voel je je buiten je lichamelijke ongemakken?

Peach, wanneer heb jij je echo. Ik zie er echt naar uit om hem volgende week te hebben. Heb ook vanaf de 8weken geen echo meer gehad.

Ik ben nu 4.5kilo aangekomen (bij 18weken) maar mijn buikje is echt bescheiden. Waar zitten die kilo's? In mijn borsten? haha

Muppet, nog gefeliciteerd! Heb je een fijne dag gehad?

Tatli, geniet van jullie vakantie samen!

Toa, ik heb ook zo'n poppetje gekocht en heel snel erna was ik zwanger. Het poppetje hangt nog steeds in de auto. Maar baby is niet in de auto gemaakt hoor:-) Dus je hoeft hem niet op je nachtkastje te leggen.

Hardlopen gaat nog steeds goed, gister voor de laatste keer met de club gelopen. Denk niet dat ik in september (na de vakantie) weer kan beginnen met hen, ben dan 6maanden.

Hier beginnen de 4daagse feesten weer bijna, ik heb een week vakantie dus de hele week genieten van de muziek en gezelligheid in nijmegen.

Vandaag naar mijn ouders, die zijn op vakantie geweest. Heb ze gemist!
Ha ha Peach, ik heb zitten tikken terwijl jij gepost hebt.

Liedje nog gefeliciteerd met je trouwdag, heb je je trouwjurk aangehad?
@meis, ik heb hem de 28ste, ben er nu al zenuwachtig voor...als alles maar goed is! welke dag heb jij hem volgende week?zo spannend!

En voel jij al plopjes in je buik?

Heerlijk wat daagjes vrij, geniet er van!
@Poffer, fijn weer iets van je te horen....Lekker eten, en rusten als het kan... sterkte, voor je het weet is het over... (zegt een niet-ervaringsdeskundige )

@korrel. Vervelend zeg, de uitslag van de gyn. Pfff valt niet mee

@Allen. Thanks voor alle felicitaties.

@Paulita, wat leuk dat je dochter mee was!!!!

@Peach, wat leuk dat je je kindje al goed kan voelen, lijkt me heerlijk.

@Meis. Wij hebben nu ook een gas auto.Echt goedkoop tanken he?! Veel plezier met de vierdaagse. Nee ik heb mn trouwjurk niet aan gedaan. Moet ik straks maar even doen dan als mn man thuis is...

fijn weekend allemaal!
@Giorra: jij ook al positiekleding gehad? Ik heb nog geen idee wat er allemaal in de doos zit en wanneer ik het aan moet.

@Poffer: dat is zeker veel, 2 kilo voor 7 weken. Ik zit op 3 voor 13 weken. Maar ik eet juist niet zoveel, want het moet er dadelijk ook allemaal weer af. Dat je voor 2 moet eten is ook zo'n fabeltje.

@meis: hoever ben jij dan nu?

Vandaag mijn moeder geholpen met schoonmaken daar. Doordat ze met de badkamer en wc's aan het verbouwen zijn, is het huis nogal stoffig. En ze gaan zondag op vakantie, dus mijn moeder wilde toch al wat schoon hebben, dus heb ik aangeboden om te helpen. Maar nu voel ik mijn onderrug goed. Dus ik doe verder niets meer vandaag.

Maar verder heb ik dus weinig klachten. Zijn er nog meer vrouwen die bijna of helemaal geen klachten hebben (of hebben gehad)?
@meiske, de vakantiekilo zit daar ook bij ! In de vakantie natuurlijk heel veel lekkers gegeten en gedronken (ijs, pizza's, pasta's en natuurlijk veel te veel). Maar vlak erna kwam ik erachter dat ik zwanger was en ben ik niet gaan streng gaan opletten. Ook omdat ik zo'n honger heb dat als ik niet eet behoorlijk misselijk wordt (....1x te lang gewacht en toen moest ik overgeven). Maar eet niet voor twee hoor! Ik eet echt alleen als ik honger heb.

@liedje, daarom vind ik het ook prima. Weet dat het straks weer weg gaat (als het goed is) en dat ik nu gewoon de rust moet pakken die ik kan!

Welk model Alfa heb je trouwens?

@meis, wij rijden de 156 station van Alfa op Diesel. Helemaal top! HIj is ook nog verlaagd en ziet er ook wel cool uit, maar niet gepimpt hoor! Maar gewoon heel netjes...

@toa, zo zo dat poppetje mag je wel voor oppassen als Meis er ook zwanger van is geworden... TOCH NIET VAN HET POPPETJE HOOP IK MEIS??
@Paulita; wat schattig dat je dochter er al zoveel mee bezig is, heerlijk he. Mijn dochter ook al, ze zegt als we het hartje horen kloppen dinsdag komt er een baby. Ze geeft ook kusjes op m'n buik en heeft al 2 kaarten geschreven met gefeliciteerd met de baby, lief he.

@Poffer; 2 kilo valt wel mee joh als het maar niet iedere week er 1 bij is. Ik eet me ook suf ook tegen misselijkheid en gewoon omdat ik honger heb. Ik heb wel echt een megabuik nu, enorm opgezet. Ik lijk echt 4/5 maanden zwanger, moeilijk te verbergen dus. Die moeheid, erg he! T is idd een niet te vergelijken moeheid. Ik moet zeggen dat het iets begint af te nemen, vooral die totale uitputting zakt.

@Peach; erg he die zorgen die je kan hebben, hopelijk heb je de kleine goed gevoeld vandaag! Ik kan me ook veel minder goed concentreren op m'n werk en ben er ook veel minder in geïnteresseerd. Hoop wel dat dat snel terugkomt.

@Meis; veel plezier bij de 4-daagse!

@Meiske; ja ik stond er ook van te kijken dat ik al positiekleding kreeg, maar super welkom. Ik maak er gelijk gebruik van en is echt nodig, gek he met 10 weken. Vind je het vervelend dat je (bijna) geen klachten hebt? T lijkt mij een verademing, maar soms ook lastig omdat je je dan minder zwanger voelt ja. Eigenlijk zouden we gewoon iedere week een echo moeten krijgen en geen klachten hebben!

Zondag naar de efteling, heb er zin in, maar hoop dat ik zo'n intensieve dag volhoudt. We gaan met vrienden en vriendin is 7 maanden zwanger, dus veel later konden we ook niet gaan. Dat wordt wat saampjes.
@Poffer. We hebben een alfa romeo 147. Het is zo'n auto.
ff snel........korrel gelukkig ben je wel gegaan....sterkte de komende tijd met temp. ik leef met je mee x
@giorra: ik vind het op zich niet vervelend dat ik (bijna) geen klachten heb, maar als ik dan van zoveel vrouwen hoor dat ze misselijk zijn, moe zijn of nu al positiekleding nodig hebben, heb ik wel zoiets van: gaat alles wel goed? Maar heb dinsdag het hartje gehoord, dus moet er wel op vertrouwen dat alles goed gaat.

Heb nu de doos met positiekleding mee. Ga van de week ff kijken wat er allemaal in zit. Maar het is niet zo heel veel, dus ik zal nog zelf bij moeten kopen. Is op zich ook niet vervelend

Vanmiddag bij Babydump en Babypark geweest. We waren toch al aan het rijden, dus dan maar meteen allebei. Hoeven we volgend weekend niet weg. Maar we hebben nu besloten om de meeste spullen bij Babypark te gaan kopen. We willen nog wel gaan kijken of we bij Ikea een hoge kast kunnen kopen en een box via MP of speurders kunnen scoren. De rest kopen we dan bij de Babypark.

Morgen op kraambezoek bij vrienden. Zij hebben donderdagochtend een zoon gekregen. Genaamd Daan. Ik vind dat wel een saaie naam Ben niet zo van de 1-lettergrepen.
@meiske, ik vind Daan echt een stoere naam voor een meisje! Ik vind juist de 1 lettergrepen namen helemaal leuk. Grappig wat voor verschil je daar toch in kan hebben.

@liedje, stoer hoor! Helemaal goed! En nu alleen maar rondjes aan het rijden??
@meiske, was je in babypark in gouda? ik ook hihi!

Ik vind ook de 1 lettergreep namen erg leuk, lekker hip! wij hebben voor een jongen en meisje ook al een naam met 1 lettergreep. Maar smaken verschillen gelukkig toch! heb je nog wat gekocht?
Hey,

Ik vind Daan super leuk, een neefje van mijn man heet ook Daan. En mijn neefje heet Daniel.

Ik heb liever ook meer lettergrepen, al vind ik 1 lettergrepige namen wel heel stoer ja!

@poffer. Nee niet echt aan het rondjes rijden. Mn man wil opeens wel naar iedereen op visite, en dan heeft hij het over niks anders.

Heeft 1 van jullie sterretje gezocht nog gevolgd? Ik vond het een leuke finale gisteren en een leuke finalist!

Groetjes...
2e keer
3e keer
Wat is het stilletjes hier!

@liedje, ik heb even je auto bekeken, stoere bak hoor!!

@giorra, nou wat een zorgen kan je hebben, vanaf het moment dat je zwanger wilt worden heb je ze al haha! hoe gaat het met je darmen? veel plezier vandaag in de efteling, hoop dat je het een beetje vol houd!

beetje laat maar volgens mij heb ik helemaal niet meer gereageerd over de auto met die aanrijding, het was toen mijn auto niet, ik zat naast iemand anders! Er was toen geen schade te zien, diegene die er op klapte wel.

Ik heb trowuens een buikfoto op de hyves gezet! in die zwangerschapsbroek lijkt ie gelijk wel erg groot vind ik zelf, met kleding erover lijkt het minder!

wie durft nog meer???

Hier voel ik de kleine weer heel erg goed sinds gisteren gelukkig. Het zijn echt plopjes tegen je buikwand...soms heel zacht, soms iets harder!
Het is inderdaad stil hier.

Je buik is mooi peach! Ben je er trots op, of moet je er aan wennen dat je dikker wordt?

Ik heb het idee dat mijn man zich wat meer bezig gaat houden met zwanger worden. Deze week heeft hij al een paar opmerkingen er over gemaakt. Echt leuk vind ik dat!

Fijne zondag allemaal!
Voor de zwangeren onder ons, heel veel leuke sites.
quote:Poffertjes schreef op 18 juli 2009 @ 16:38:

@meiske, ik vind Daan echt een stoere naam voor een meisje! Ik vind juist de 1 lettergrepen namen helemaal leuk. Grappig wat voor verschil je daar toch in kan hebben.

Het is geen meisje, maar een jongen!

quote:peach82 schreef op 18 juli 2009 @ 17:58:

@meiske, was je in babypark in gouda? ik ook hihi!

Ik vind ook de 1 lettergreep namen erg leuk, lekker hip! wij hebben voor een jongen en meisje ook al een naam met 1 lettergreep. Maar smaken verschillen gelukkig toch! heb je nog wat gekocht?

Hoe laat was jij daar? Wij zijn nog niet met namen bezig, doen we wel na de 20 weken echo denk ik. We hebben alleen een cadeautje gekocht voor vrienden van ons die dus net ouders geworden van Daan.

@liedje: wij hebben sterretje gezocht ook gevolgd. Echt leuk was dat! Vanavond komt ze al op tv als co-host bij spuiten en slikken.

@de rest: als je ontzettende hoofdpijn hebt, mag je daarvoor wat nemen?
Babysite

Hier ook nog een leuke site. Kan je ook kijken wat er per week met je kindje gebeurd. Hoe groot en hoe zwaar die is.
meiske, hier nog een met hoofdpijn! Ik heb al wekenlang een licht hoofdpijn gevoel maar af en toe zet het ineens heftiger op. Nu ik niet fit ben helemaal....opgezette klieren, een pijnlijke lip en koppijn. Ik voel me echt zielig! Je mag trouwens gewoon paracetamol als het te erg wordt. Heb ik nog niet gedaan, ik zeur liever hier en tegen het vriendje hahaha.

@ peach, gelukkig voel je weer meer! Ik voelde anderhalve week geleden een plopje dacht ik maar sindsdien niets meer gevoeld. Ik twijfel toch of het niet gewoon mijn darmen waren.
Even een teken van leven uıt het warme Turkýje. Nou ja leven... ýk heb helaas nog een výrusje opgedaan en heb flýnke dýarree en koorts gehad. Vanacht een nachtje aan een ýnfuus gelegen ýn een zýekenhuýs vanwege uýtdrogýngsgevaar. Met de baby ýs gelukkýg alles goed (weer een echo gehad). Ook deze keer lag hýj/zýj met de kont naar achter dus of het een jongetje of meýsje ýs weten we nog steeds nýet. Nýet dat het ons uýtmaakte gýsteren, we waren allang blýj dat de baby blýjkbaar geen last heeft van mýjn toestand. Vandaag gaat het beter, ýn het zýekenhuýs was de koorts al verdwenen, de dýarree wordt ook mýnder gelukkýg. Nog even rustýg aan en hopelýjk morgen gezond weer op.

Ik heb heel snel býjgelezen en reageer later. Alleen Korreltje wýl ýk even een hart onder de rýem steken. Mýjn moeder had (weet ýk býjna zeker) hetzelfde (alleen heette het toen geloof ýk nog nýet zo) en heeft met clomýd drýe gezond (en hele leuke ) kýnderen gekregen. Met clomýd was ze elke keer (vrýjwel) dýrect zwanger. Ik hoop dat het býj jou ook zo zal gaan!!!
if we all light up, we can scare away the dark...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven