Paar dagen zonder gezin op vakantie?
zondag 1 maart 2026 om 12:29
Ha!
Ik zou ergens wel graag een paar dagen (nacht of 3/4) 'alleen' op vakantie willen. Even zonder gezin, ook omdat de kids gewoon naar school moeten. Zijn er organisaties die ook organiseren voor alleenreizenden die niet single zijn? Of andere mensen met goeie ervaringen? Ik neig naar de zon. Helemaal alleen is me net een brug te ver... Heel benieuwd of jullie goeie tips hebben!
Ik zou ergens wel graag een paar dagen (nacht of 3/4) 'alleen' op vakantie willen. Even zonder gezin, ook omdat de kids gewoon naar school moeten. Zijn er organisaties die ook organiseren voor alleenreizenden die niet single zijn? Of andere mensen met goeie ervaringen? Ik neig naar de zon. Helemaal alleen is me net een brug te ver... Heel benieuwd of jullie goeie tips hebben!
zondag 1 maart 2026 om 12:48
Niet naar de zon als in strand en zo. Dat is meestal minimaal een week. Er zijn wel stedentrips, maar dat is een heel ander soort vakantie.
Maar als je schrijft dat je even zonder gezin op vakantie wilt, neem ik aan dat je vooral even rust wilt, geen rekening hoeven houden met anderen. Dan zou ik niet zo snel een reis boeken met een groep vreemden waar je je dan toch weer aan moet aanpassen. Dat je niet meteen in je eentje op de motor door Kazachstan gaat touren kan ik me voorstellen, maar een pakketreis naar desnoods een all-inclusive ergens in de zon zal toch wel lukken?
zondag 1 maart 2026 om 12:52
Ik heb een gezin en ik
alleen op vakantie. Soms een stedentrip, soms een huisje ergens waar ik goed kan wandelen. Het is wel lastig inplannen om alle werkdeadlines, verjaardagen, gezinsvakanties en belangrijke data etc heen. Heb geen ervaring met groepsreizen. Zou je dan niet lekker met een vriendin gaan? Of dus juist echt alleen?
Misschien is een reisje rondom een activiteit leuk: taalreis, kookreisje, yoga retraite etc?
Misschien is een reisje rondom een activiteit leuk: taalreis, kookreisje, yoga retraite etc?
zondag 1 maart 2026 om 12:54
Je zoekt een georganiseerde reis voor specfiek niet-single solo-reizgers? En dan voor louter een lang weekend? Heel veel keus zal er dan niet zijn in organisaties en reis-keuze? Ik vermoed dat je dan vrij snel terecht komt bij de seniorenreisjes, categegorie bootreis over de Rijn.
Ik zou dan misschien eerder kijken naar een weekend met-de-touringcar-naar Parijs, Berlijn of Londen. En dan kijken of je in de bus een gelijkgestemde treft.
Wat is er trouwens ''een brug te ver'' aan maar twee, drie dagen zelfstandig op pad?
Ik zou dan misschien eerder kijken naar een weekend met-de-touringcar-naar Parijs, Berlijn of Londen. En dan kijken of je in de bus een gelijkgestemde treft.
Wat is er trouwens ''een brug te ver'' aan maar twee, drie dagen zelfstandig op pad?
zondag 1 maart 2026 om 13:14
Ik ben eerder met een groepsreis meegegaan, was niet specifiek voor alleenreizenden maar de meesten waren alleen. Je kunt vaak als je boekt zien wie er tot nu toe geboekt hebben (of dat alleenreizenden zijn en wat hun leeftijd en geslacht is).
Maar voor een paar dagen zou ik er lekker zelf op uittrekken en eventueel een excursie doen als je zin hebt in aanspraak.
Maar voor een paar dagen zou ik er lekker zelf op uittrekken en eventueel een excursie doen als je zin hebt in aanspraak.
Tjezus, wat vals
zondag 1 maart 2026 om 13:24
https://www.google.com/search?q=single+ ... ent=safari
Er zijn wel korte singlereizen.
Maar ik denk niet dat je dit soort dingen zoekt : actief, druk, niet perse heel zonnig, echt single….
Er zijn wel korte singlereizen.
Maar ik denk niet dat je dit soort dingen zoekt : actief, druk, niet perse heel zonnig, echt single….
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 1 maart 2026 om 13:48
zondag 1 maart 2026 om 14:32
Oh heerlijk!
Ik heb alleen nog maar ervaring met een weekend of 1 nacht weg en niet met meerdere doordeweekse nachten tijdens een schoolweek omdat partner zich niet comfortabel voelt bij de praktische gang van zaken en zij wil dat ik dat plan tijdens een vakantieweek. Zelf is ze wel 4 nachtjes weggeweest tijdens een schoolweek van de kinderen en ik vond en vind het geen probleem dat praktisch te regelen, dus ik heb nu aangegeven dat ik dat binnen nu en 12 maanden ook ergens een keer wil.
Maar ben er nog niet uit waar dan naartoe en evt met wie. Neig naar stedentrip maar net als TO geen idee of die in groepsvorm bestaan en of ik dat wel wil.
Leuk, ik zeg doen!
Ik heb alleen nog maar ervaring met een weekend of 1 nacht weg en niet met meerdere doordeweekse nachten tijdens een schoolweek omdat partner zich niet comfortabel voelt bij de praktische gang van zaken en zij wil dat ik dat plan tijdens een vakantieweek. Zelf is ze wel 4 nachtjes weggeweest tijdens een schoolweek van de kinderen en ik vond en vind het geen probleem dat praktisch te regelen, dus ik heb nu aangegeven dat ik dat binnen nu en 12 maanden ook ergens een keer wil.
Maar ben er nog niet uit waar dan naartoe en evt met wie. Neig naar stedentrip maar net als TO geen idee of die in groepsvorm bestaan en of ik dat wel wil.
Leuk, ik zeg doen!
zondag 1 maart 2026 om 14:40
zondag 1 maart 2026 om 15:01
https://natuurlijkreizen.nl/tours/neder ... eTrackerNL
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 1 maart 2026 om 15:09
Wat een leuke is dit! Zeker met al die proeverijen.
Zoiets zou ik inderdaad ook zoeken.
Iemand vroeg wat je (TO) hoopt te vinden zo op een vakantie zonder partner en kinderen. Ben niet de TO maar zou voor mij gaan om eten, drinken, proeverijen, klein beetje cultuur (bv een museumbezoek of kerk binnen gaan of kasteel bezichtigen) zonder dat alle anderen dat saai en vervelend vinden.
Vanuit vroeger heb ik wel ervaring met langere groepsreizen (2-3 weken) en je hebt eigenlijk altijd ook wel genoeg ruimte voor rust voor jezelf.
zondag 1 maart 2026 om 15:47
Holy moly wat veel geld. Als je alleen wilt slapen komt er nog eens € 115 bij. En dan heb je nog niet eens vervoer naar Texel, de boot etc. Ben je voor een weekendje in NL € 1000 kwijt!
Als je wil weten wat je wil, moet je kijken naar wat je doet.
zondag 1 maart 2026 om 16:47
Als je je auto thuis laat kost die boot je drie euro voor een heen- en weertje, dus als je een beetje in de buurt van Den Helder woont valt dat best mee. En het is volpension, inclusief verfijnde culinaire menu's. Ik viel meer over die toevoeging 'van hetzelfde geslacht' bij dat stukje over kamerdelenKattentuintje schreef: ↑01-03-2026 15:47Holy moly wat veel geld. Als je alleen wilt slapen komt er nog eens € 115 bij. En dan heb je nog niet eens vervoer naar Texel, de boot etc. Ben je voor een weekendje in NL € 1000 kwijt!
Graftak!
zondag 1 maart 2026 om 16:54
Dat is vrij normaal bij groepsreizen waarbij een eenpersoonkamer niet de standaard is.Lady*Voldemort schreef: ↑01-03-2026 16:47Ik viel meer over die toevoeging 'van hetzelfde geslacht' bij dat stukje over kamerdelen![]()
zondag 1 maart 2026 om 16:58
zondag 1 maart 2026 om 17:01
Zelf kies ik in zo'n geval voor de eenpersoonskamer, maar vind het niet meer dan logisch dat ze bij een indeling geen piemels bij vagijnen leggen.Lady*Voldemort schreef: ↑01-03-2026 16:58Nou, ik vind het maar een achterhaald cis hetero centered gedoe allemaal. Maar gelukkig zal niemand me dwingen om mee te gaan op zo'n reis dus ik laat het maar los![]()
zondag 1 maart 2026 om 17:02
Magoe, ontopic maar weer:
https://www.effeweg.nl/excursiereis-5-d ... -inclusive
Wel een beetje truttig misschien zo'n busreis maar Moezel-Eiffel is echt heel erg leuk en mijn ervaring is dat het er vaak best lekker weer is. En je gaat met de bus dus aanspraak is ook verzekerd.
https://www.effeweg.nl/excursiereis-5-d ... -inclusive
Wel een beetje truttig misschien zo'n busreis maar Moezel-Eiffel is echt heel erg leuk en mijn ervaring is dat het er vaak best lekker weer is. En je gaat met de bus dus aanspraak is ook verzekerd.
Graftak!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in