Oneliners die WEL helpen

01-03-2026 11:25 92 berichten
Als ik naar het topic kijk over oneleiners die mensen haten, durf ik niks meer te zeggen. o_o

Wat zijn oneliners die wel helpen en die je wel graag hoort?
Ik heb het idee dat dit topic veel minder populair wordt dan het andere. :rofl:
Ookal schreef:
01-03-2026 16:57
Heel mooi apiejapie :heart:
Voor mensen die geen kinderen hebben:
"De kostbaarste juwelen die je om je nek kunt hangen, zijn de armen van je geliefden"

Hoezo 'voor de mensen die geen kinderen hebben'?
Alle reacties Link kopieren Quote
Happy85 schreef:
01-03-2026 17:12
Hoezo 'voor de mensen die geen kinderen hebben'?
Omdat de oneliner ging over kinderen, maar dat je deze ook kunt vervangen door bijv je partner
Omdat hetzelfde geldt voor mensen zonder kinderen.
Och, wat stom, ik las 'Voor de mensen zonder kinderen: het mooiste wat om je nek kan hangen, zijn de armen van je kinderen'. :facepalm:

Ik dacht al huh????
Goeie help. Ik vind de meeste zo mogelijk nog stommer dan die in het andere topic.

Maar goed, dat vinden mensen van mijn helpende oneliners vast ook.
Happy85 schreef:
01-03-2026 17:20
Och, wat stom, ik las 'Voor de mensen zonder kinderen: het mooiste wat om je nek kan hangen, zijn de armen van je kinderen'. :facepalm:

Ik dacht al huh????
En ik kijk teveel horror. Ik zie direct een ketting van afgehakte armen voor me.
Happy85 schreef:
01-03-2026 17:20

Ik dacht al huh????
Dat zou wel een heel slechte oneliner zijn.
;-)
Ik vind die van het lichaam als opgewarmde rijst ook smerig.

Zit je daar met de armen van je kinderen om je opgewarmde rijst.
apiejapie schreef:
01-03-2026 16:39
Ik heb de volgende oneliner in huis opgehangen, komt van de Omdenken kalender;

De kostbaarste juwelen die je om je nek kunt hangen, zijn de armen van je kinderen.

Deze helpt me altijd weer te zien wat echte waarde heeft en laat me altijd terugdenken aan mijn moeder die hier volkomen naar leefde, zonder dat ze deze tekst kende. Het allermooiste; deze tekst stond op de sterfdag van mijn moeder op de kalender, terwijl ik al maanden verdrietig was omdat dochter het kettinkje van haar oma (mijn moeder dus) kwijt was. Het was zo'n bijzonder moment toen ik deze tekst las, ik kon het ook helemaal loslaten dat het gouden kettinkje kwijt was. Het liet me zien dat zo'n kettinkje helemaal niet zo belangrijk is, maar juist de tijd die ik heb met mijn kinderen. Uiteraard weet ik dat wel, grotendeels leef ik zo ook, maar deze tekst op de sterfdag van mijn moeder was zó bijzonder dat ik deze opgehangen heb. Bezorgt me altijd een warm gevoel.
Mooi! En herkenbaar. Van mijn moeder kreeg ik op haar sterfbed een pinkring met inscriptie die ze voor mij had laten maken. Het was zo’n Cartier-ring met 3 losse ringen die een geheel vormen dus iets kleiner laten maken (hij zat net een beetje los) kon niet. Sindsdien heb ik altijd met gebalde vuist gezwommen, zo bang was ik om de ring te verliezen. Dat is tot nu toe gelukkig nooit gebeurd, maar ik heb wel met mezelf afgesproken dat het geen drama is als ik hem ooit kwijtraak. Moeilijk, want de ring heeft zoveel emotionele waarde.

Ik zag laatst in de tv-serie over JFK junior en Carolyn Besette (Love Story) een scène waarin JFK en zijn zus Caroline na de dood van Jackie even stilstaan bij wat spullen van hun moeder, waaronder een ‘zwemring’. Die ring deed Jackie altijd om als ze ging zwemmen omdat ze haar verlovingsring absoluut niet wilde verliezen in het water. Ik dacht nog: wat slim! Zo’n zwemring heb ik ook nodig!
Ookal schreef:
01-03-2026 17:24
Dat zou wel een heel slechte oneliner zijn.
;-)

Daarom vond ik het ook al zo vreemd! :idea:
jorchugh_jor schreef:
01-03-2026 17:23
En ik kijk teveel horror. Ik zie direct een ketting van afgehakte armen voor me.
Dus: "kijk geen horror". (Of iets minder ;-) )
Lieneke schreef:
01-03-2026 15:51
Elk nadeel heb z'n voordeel.
Deze heb ik de afgelopen maanden zo vaak geroepen!
Claire45 schreef:
01-03-2026 17:27
Mooi! En herkenbaar. Van mijn moeder kreeg ik op haar sterfbed een pinkring met inscriptie die ze voor mij had laten maken. Het was zo’n Cartier-ring met 3 losse ringen die een geheel vormen dus iets kleiner laten maken (hij zat net een beetje los) kon niet. Sindsdien heb ik altijd met gebalde vuist gezwommen, zo bang was ik om de ring te verliezen. Dat is tot nu toe gelukkig nooit gebeurd, maar ik heb wel met mezelf afgesproken dat het geen drama is als ik hem ooit kwijtraak. Moeilijk, want de ring heeft zoveel emotionele waarde.

Ik zag laatst in de tv-serie over JFK junior en Carolyn Besette (Love Story) een scène waarin JFK en zijn zus Caroline na de dood van Jackie even stilstaan bij wat spullen van hun moeder, waaronder een ‘zwemring’. Die ring deed Jackie altijd om als ze ging zwemmen omdat ze haar verlovingsring absoluut niet wilde verliezen in het water. Ik dacht nog: wat slim! Zo’n zwemring heb ik ook nodig!
Gewoon niet zwemmen met een ring is te simpel?
BrutaImmaculata schreef:
01-03-2026 18:14
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan :P ?
Ars longa, vita brevis
jorchugh_jor schreef:
01-03-2026 17:22
Goeie help. Ik vind de meeste zo mogelijk nog stommer dan die in het andere topic.

Maar goed, dat vinden mensen van mijn helpende oneliners vast ook.
Ik ook! Meine Güte
BrutaImmaculata schreef:
Echt zo’n no-brainer.
jorchugh_jor schreef:
:-D
Lieneke schreef:
01-03-2026 15:51
Elk nadeel heb z'n voordeel.

Schijnt trouwens niet van Cruijff te zijn, maar van van Hanegem.
En zelfs dat is niet waar.
jorchugh_jor schreef:
:rofl:
Een collega van mij zegt altijd als iemand loopt te klagen 'Ah voor je het weet lig je tussen 6 planken.' Dat vind ik wel grappig.
Of mogen het alleen oneliners van hier zijn? Ik ga ff denken.
jorchugh_jor schreef:
01-03-2026 17:22
Haha, hier idem.
Ik zit met verbijstering te lezen wat mensen helpend vinden. O_O
The most common reason people fail in life: They're just not good enough.
Week 12 van de Extremely Demotivational Calendar
BrutaImmaculata schreef:
Dit vind ik idd een helpende one-liner.
The most common reason people fail in life: They're just not good enough.
Week 12 van de Extremely Demotivational Calendar
Solomio schreef:
01-03-2026 18:55
Haha, hier idem.
Ik zit met verbijstering te lezen wat mensen helpend vinden. O_O
Anders ik wel. De armen van je kinderen om je nek hangen? En als je die niet hebt de armen van je geliefden?
En als die ook die niet hebt moet je maar een paar warme spaghettislierten om je nek hangen of zo?

Dit zal wel weer erg negatief zijn, maar geef mij de spreuken van de Demotivational Calender maar. Daar word ik nou blij van.
Beter met vier katten onder één dak, dan een leugenaar in de køfferbak.
Solomio schreef:
01-03-2026 18:59
Dit vind ik idd een helpende one-liner.
Om in het thema te blijven: Je moet pas zwemmen als je in het water ligt.
Ars longa, vita brevis

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven