Oneliners die WEL helpen

01-03-2026 11:25 92 berichten
Als ik naar het topic kijk over oneleiners die mensen haten, durf ik niks meer te zeggen. o_o

Wat zijn oneliners die wel helpen en die je wel graag hoort?
Ik heb het idee dat dit topic veel minder populair wordt dan het andere. :rofl:
Alle reacties Link kopieren Quote
Oja en die uitspraak van tot je oren in de soep en dat je dan pas de gehaktballen om je heen ziet ofzo. Die vind ik niet per se helpend, maar wel grappig. En ook in het zwem-thema.
BrutaImmaculata schreef:
01-03-2026 18:14
Gewoon niet zwemmen met een ring is te simpel?
Nee, ja… op het strand en zo, en ik draag die ring altijd, dus dan sta ik klaar om de zee in te rennen en als ik dan elke keer (vaak!) die ring in een tas of een broekzak moet stoppen, weet ik zeker dat ik hem verlies. De ring niet meenemen op vakantie zou kunnen, maar dat voelt raar, hij hoort bij mij.
Yejii schreef:
01-03-2026 19:19
Oja en die uitspraak van tot je oren in de soep en dat je dan pas de gehaktballen om je heen ziet ofzo. Die vind ik niet per se helpend, maar wel grappig. En ook in het zwem-thema.
Ik draaf misschien wat door, maar:

- Beter een duf badpak dan een halve bikini
- Beter één bikini aan je lijf, dan 10 in je winkelmandje van Zalando
- Een dag zonder bikini, is een dag niet geleefd.
Ars longa, vita brevis
Anna75 schreef:
01-03-2026 19:29

:mrgreen:
Beter met vier katten onder één dak, dan een leugenaar in de køfferbak.
Zwem voor je leven. Want als je stopt met zwemmen dan verzuip je.
Anna75 schreef:

Heel mooi :applause:
Calamitycat schreef:
01-03-2026 19:06
En als die ook die niet hebt moet je maar een paar warme spaghettislierten om je nek hangen of zo?
Dit vind ik wel helpend!
“Als niemand van je houdt, is er altijd nog warme spaghetti om je nek.”

Als je met je opgewarmde rijst tussen de gehaktballen drijft.
BrutaImmaculata schreef:
01-03-2026 18:14
Gewoon niet zwemmen met een ring is te simpel?
Dit dus. Dacht eerst dat het om een ring als hulpmiddel ging, zoiets als een zwemband, want waarom zou je er anders mee moeten zwemmen.
Calamitycat schreef:
01-03-2026 19:39
Zwem voor je leven. Want als je stopt met zwemmen dan verzuip je.
Ik drijf dan het liefst.
Gehaktballen in je bek en warme spaghetti om je nek is helemaal niet zo gek.
Anna75 schreef:

Trek een bikini aan en je hebt een bikini-lijf.
Renske schreef:
01-03-2026 19:51
Ik drijf dan het liefst.
Jij bent zeker nog nooit met een blok beton aan je enkels in het water gegooid?
Renske schreef:
01-03-2026 19:50
Dit dus. Dacht eerst dat het om een ring als hulpmiddel ging, zoiets als een zwemband, want waarom zou je er anders mee moeten zwemmen.
Nee, blijkbaar bestaan er echte zwemringen die je achter je echte (dure, onmisbare) ring aan je vinger doet om de boel stevig op z’n plek te houden. Dat Jackie Kennedy zo’n zwemring had, zegt wel iets over de overdrevenheid van zo’n ring. Aan de andere kant: ik ben niet iemand die een dure, betekenisvolle ring alleen draagt op speciale gelegenheden, ik draag zo’n ring zoals andere mensen tatoeages hebben: altijd en elke dag, want het hoort bij mij, en ik ga zo’n ring niet in een kluis bewaren om hem er twee keer per jaar met veel ceremonie uit te halen. Dat is op zich ook een oneliner: als je dure (betekenisvolle, bijzondere) spullen hebt, moet je ze gebruiken. Niet achter glas in een vitrine leggen of achter slot en grendel bewaren. Wat heb je er dan aan? Ik wil elke dag en nacht naar die ring van mijn moeder kunnen kijken. En dus zwem ik er ook mee. Want als ik hem steeds moet afdoen als ik ga koken, sporten, schilderen, zwemmen etcetera raak ik hem sowieso kwijt. Een losse ring in een tas, broekzak, portemonnee… dat is bij uitstek de manier om hem te verliezen. Dus zo gek vind ik het idee van een zwemring niet. Hoewel, die moet je dan wel altijd bij je hebben o_o
Claire45 schreef:
01-03-2026 20:18
Nee, blijkbaar bestaan er echte zwemringen die je achter je echte (dure, onmisbare) ring aan je vinger doet om de boel stevig op z’n plek te houden. Dat Jackie Kennedy zo’n zwemring had, zegt wel iets over de overdrevenheid van zo’n ring. Aan de andere kant: ik ben niet iemand die een dure, betekenisvolle ring alleen draagt op speciale gelegenheden, ik draag zo’n ring zoals andere mensen tatoeages hebben: altijd en elke dag, want het hoort bij mij, en ik ga zo’n ring niet in een kluis bewaren om hem er twee keer per jaar met veel ceremonie uit te halen. Dat is op zich ook een oneliner: als je dure (betekenisvolle, bijzondere) spullen hebt, moet je ze gebruiken. Niet achter glas in een vitrine leggen of achter slot en grendel bewaren. Wat heb je er dan aan? Ik wil elke dag en nacht naar die ring van mijn moeder kunnen kijken. En dus zwem ik er ook mee. Want als ik hem steeds moet afdoen als ik ga koken, sporten, schilderen, zwemmen etcetera raak ik hem sowieso kwijt. Een losse ring in een tas, broekzak, portemonnee… dat is bij uitstek de manier om hem te verliezen. Dus zo gek vind ik het idee van een zwemring niet. Hoewel, die moet je dan wel altijd bij je hebben o_o
Er zit natuurlijk nog wel wat tussen achter glas in een kluis in de vitrine leggen en met een strakgetrokken krans zwemmen, omdat je bang bent je ring te verliezen.

Maar ik zou kiezen voor niet zwemmen. In een halve bikini is ook prima, zolang het maar de onderkant is.
Calamitycat schreef:
01-03-2026 20:04
Jij bent zeker nog nooit met een blok beton aan je enkels in het water gegooid?

het overkomt me niet dagelijks.
Als je op de bodem van de put zit, stop met graven.
Waar ik iets aan had was:
Schrap zoveel mogelijk het 'moeten' uit je leven.
Monsters are real, ghostes are real too. They live inside us, and sometimes, they win.
Stephen King
NellieVermicelli schreef:
01-03-2026 21:19
het overkomt me niet dagelijks.
;-D
Kies voor jezelf.

Wat ik daarmee bedoel is: wees soms gewoon egoïstisch, houd op met anderen pleasen en aardig blijven doen, laat niet zo over je heen lopen.
Ushuaia schreef:
01-03-2026 21:41
Kies voor jezelf.

Wat ik daarmee bedoel is: wees soms gewoon egoïstisch, houd op met anderen pleasen en aardig blijven doen, laat niet zo over je heen lopen.
Goeie!
Monsters are real, ghostes are real too. They live inside us, and sometimes, they win.
Stephen King
Wat mij wel ooit geholpen heeft is het vervangen van de oneliner: 'als je geen zin hebt dan maak je maar zin', door: 'zonder zin kan het ook'.
The most common reason people fail in life: They're just not good enough.
Week 12 van de Extremely Demotivational Calendar
Goed genoeg is ook goed. Ooit eens hier opgepikt en zeer helpend.
Wat ik zelf een helpende vind: het betere is de vijand van het goede.

Soms kun je iets wat gewoon goed genoeg is, verpesten door maar de hele tijd te proberen het nog beter te maken. Of door perfectionisme kom je er niet aan toe iets gewoon af te maken.
Dat kan gelden voor werk of hobby, maar in zekere zin ook voor relaties. Goed genoeg kan ook goed genoeg zijn inderdaad.
Harba lorifa
Nyx• schreef:
01-03-2026 22:11
Goed genoeg is ook goed. Ooit eens hier opgepikt en zeer helpend.
Die is heel mooi inderdaad.

Een hele fijne leidinggevende zei ooit tegen me: je hoeft niet voor een 10 te gaan, een 7 is ook goed genoeg.
Het is al lang geleden maar ik leef en werk er nog steeds naar.
Niet van het forum, voor mij wel helpend:
Geloof jezelf ‘s nachts niet.

(Eigenlijk zag ik hem in het Engels: don’t believe yourself at night: you are your own worst enemy.)

Ik lig nog steeds regelmatig wakker van het piekeren maar ik heb wel geleerd dat ik het overdag meestal het piekeren niet meer waard vind.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven