Entertainment alle pijlers

Wie is de mol 2026

03-01-2026 21:28 446 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zojuist zijn de kandidaten bekendgemaakt

Bram Krikke, radio dj
Daan Boom, presentator
Delilah Warcup - van Eyck, actrice
Eveline Stallaart, seksuologe
Geraldine Kemper, presentatrice
Matteo van der Grijn, acteur
Milan
van Dongen, presentator
Nasrdin Dchar, acteur
Nienke van Dijk, presentatrice actrice
Quinty Misiedjan, presentatrice

Opnames waren in Tanzania.
Eerste aflevering is op 28 februari.

Spoileren is onmogelijk omdat er niet vooruit gekeken kan worden maar als je verder geen kranten of Juice leest is het misschien slim om dit soort topics over te slaan.

Link naar de poule
https://app.wieisdemol.avrotros.nl/join ... V7PD-CU72Z
vivapimpelmees wijzigde dit bericht op 26-04-2026 00:49
29.73% gewijzigd
Leuke aflevering. Hopelijk blijven de kandidaten fanatiek voor het geld gaan. Dat nepmollen vind ik niet leuk.

Even was ik wat benauwd voor de groep, de reacties in het begin waren wat hysterisch ('oooh zebra's, jongens, zebra's, kijk nou, oooh waaauw, zebra's!!')
En de reactie op de Masai ('dit is hoe de wereld is' ?!?!) En geloof ik ook iets als 'ik kreeg tranen in mn ogen' .
Maar gelukkig werd het daana normaler.
Het is wat het is.
Ben blij dat ze voor het geld gingen, maar wel al direct vrijstellingen en jokers erin. Dat vind ik toch jammer.

Geraldine vind ik wel echt kandidaat. Milan ook wel. Waarom zou je anders de olifant dicht willen houden als mol wanneer het niets negatiefs coor jou is
Falathiel schreef:
01-03-2026 13:59
Ben blij dat ze voor het geld gingen, maar wel al direct vrijstellingen en jokers erin. Dat vind ik toch jammer.

Geraldine vind ik wel echt kandidaat. Milan ook wel. Waarom zou je anders de olifant dicht willen houden als mol wanneer het niets negatiefs coor jou is
Het kan ook een afleidingsmanoeuvre zijn. Je gedragen als kandidaat, geld binnen halen, omdat je weet dat er nog opdrachten komen waarmee je het weer weg kan spelen.
Ja, ik vond het ook zo ontzettend flauw dat Rik net deed of ze iets fouts kozen door de olifant dicht te laten. Ik hoop zo enorm dat ze eens gaan voor een astronomische pot. Die € 3.000,= zal de omroep vast pijn doen.

Geen idee wie de mol kan zijn. Quinty, Geraldine, Milan, Nienke, Delaila en Bram verdenk ik totaal niet op dit moment.
Pour examiner la verité il est besoin, une fois dans sa vie, de mettre toutes choses en doubt autant qu'il se peut (René Descartes)
Kom er nu pas achter dat Moltalk vóór de uitzending wordt uitgezonden. Door een opmerking in dit topic. Dacht eerst hoe dan, want er is toch journaal, maar daarvoor dus. Gelukkig is het terug te kijken.
Quinti kon goed liegen bij die paal. En Nasr en Matteo bij die 0 euro. En die gast die zich met 1000 euro liet pakken.
Eindelijk kunnen kijken. Leuke aflevering! En ik heb werkelijk geeeen idee wie de mol is.
Ik heb de link naar de poule toegevoegd aan de OP.
Margriet86 schreef:
28-02-2026 22:06
Dat is nu voordat de Mol begint

Volgens mij is dat in België al jaren zo, met de afvaller erbij.

Edit: het kwam ineens weer terug toen ik wakker werd: volgens mij beginnen ze in Belgie kort voor de uitzending, maar praten ze na de uitzending na 🤪
marindah wijzigde dit bericht op 02-03-2026 07:33
31.24% gewijzigd
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Ik heb Nienke afgeschreven.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
MarindaH schreef:
01-03-2026 21:50
Waarom?
Ik vond haar heel onnozel, ook voor het tweede paaltje al. Als dat haar moltactiek is doet ze dat goed ;) maar ik gok van niet.
MarindaH schreef:
01-03-2026 21:50
Wat heb ik fout gedaan ;) ?

Voor nu zit ik op Nasrdin. Vond hem wel verdacht, naast natuurlijk de verwarrende info toen de kandidaten werden voorgesteld.
Hoop veel beelden van Tanzania te zien.
Moltalk vond ik wel leuk met Rik, ook dat vanaf volgende week de afvaller van de week er voor te zien is. Het item over mensen die in een groep gaan kijken met Stijn lijkt me weinig toevoegen.
Leuk dat het weer begonnen is.
Tanzania is al reden genoeg om te kijken voor mij. Daar wil ik mijn 50ste verjaardag gaan vieren , kan ik mooi even kijken of ik nog steeds denk dat dat een goed idee is ;-)

Maar verder is WIDM sowieso een van mijn favoriete programma's, ik kijk het al vanaf het allereerste seizoen. Ik doe niet meer zo fanatiek mee in het ontmaskeren van de mol (heb het toch bijna altijd fout, een paar uitzonderingen daargelaten), dat zie in in de laatste aflevering wel. Ik vind het vooral fascinerend om te zien hoe de sociale interactie tussen mensen veranderd als niemand elkaar vertrouwt.

Geraldine is mijn mol, maar gebaseerd op niets en vanuit ervaringen uit het verleden is ze het dus waarschijnlijk niet.
Ik heb Yvonne Jaspers, Kees Tol, Nathan Rutjes en Renee Fokker goed gehad. Alle andere mollen niet. En van degenen die ik wel goed had, waren alleen Yvonne Jaspers en Kees Tol echt gebaseerd op duidelijke hints. Die anderen waren een goede gok...
Tvp
Bram heb ik ook afgeschreven. Toen duidelijk werd dat hij niet bij het paaltje kwam, had hij makkelijk kunnen zeggen dat diegene een vrijstelling zouden krijgen. Als hij mol was geweest, had hij dat ook kunnen gebruiken om anderen te overtuigen om de olifant open te maken. Dan was die 3000 euro zo uit de pot.
Inderdaad leuke aflevering. Eigenlijk nog geen idee van de mol, anders dan dat ik Delilah en Nienke wel redelijk afschrijf. Vooralsnog Daan en Matteo bovenaan denk ik.

Mooi land, maar ik vind er wel wat van. Tanzania is enorm duur en ik vind het eigenlijk gewoon belachelijk dat een programma met publiek geld daar heen gaat. In Europa zijn ook mooie landen. Eerlijk gezegd vind ik het echt een misser van de omroep en gewoon not done. In het begin vond ik de groep ook vervelend met dat ge-oh en ge-ah een olifant en zebra, maar dat viel later gelukkig mee.
Nadinexxx schreef:
03-03-2026 19:39
Inderdaad leuke aflevering. Eigenlijk nog geen idee van de mol, anders dan dat ik Delilah en Nienke wel redelijk afschrijf. Vooralsnog Daan en Matteo bovenaan denk ik.

Mooi land, maar ik vind er wel wat van. Tanzania is enorm duur en ik vind het eigenlijk gewoon belachelijk dat een programma met publiek geld daar heen gaat. In Europa zijn ook mooie landen. Eerlijk gezegd vind ik het echt een misser van de omroep en gewoon not done. In het begin vond ik de groep ook vervelend met dat ge-oh en ge-ah een olifant en zebra, maar dat viel later gelukkig mee.
Ik zou er ook zo bij zitten, facking cool
Nadinexxx schreef:
03-03-2026 19:39

Dit vind ik altijd zo raar. Waarom mag dat niet? Waar hadden ze dit stuk van het budget wel in mogen steken dan?
MarindaH schreef:
03-03-2026 22:01
Dit vind ik altijd zo raar. Waarom mag dat niet? Waar hadden ze dit stuk van het budget wel in mogen steken dan?
Ik snap die redenatie ook niet. Het is niet alsof ze daarvoor extra geld hebben gegeten. Het is aan de omroepen waar ze het geld dat zij krijgen aan uitgeven. Gaat er veel geld naar WIDM dan zal een ander programma het met minder geld moeten doen.

Ik vond het een leuke, maar ook rommelige aflevering. Doordat ik de deelnemers niet goed ken, heb ik nog moeite om acties van mogelijke mol-acties te onderscheiden. En ik vond het verdacht dat Milan zo snel bij z'n eigen naam ging zitten. De Mol zou zeker willen voorkomen dat mensen aan willekeurige tafeltjes plaatsnamen. Maar die actie werd zo breed uitgemeten in de aflevering, dat ik daarna toch weer ging twijfelen of het wel een mol-actie was. Ik zou ook geneigd zijn om aan de tafel te gaan zitten met mijn naam erop.
Was Matteo de enige die aandrong op het openen van de olifant? Dat is ook iets dat een Mol graag zou willen, lijkt me. Dat zou €3.000,- in de pot gescheeld hebben.
Milan is niet meer verdacht dan de anderen naar mijn idee.
De mol moet in elk geval voorkomen dat een ander aan zijn of haar tafeltje gaat zitten. Waar de rest gaat zitten is niet van belang. De kans dat iemand verzint om bij een andere naam te gaan zitten, is al klein. De kans dat iemand toevallig aan het tafeltje van de mol gaat zitten nóg kleiner. En stel dát het gebeurt, dan ben je dus maar bij één kandidaat nat gegaan en die gaat echt wel zijn of haar mond houden. Het afbreukrisico is dus heel klein. Geen reden om je te haasten bij het gaan zitten aan een tafel. Enkel je oog houden op óf er een mafklapper aan de 'verkeerde' tafel gaat zitten en zoja, dán snel je eigen plek innemen.
Ik zou er nooit aan denken om aan een tafeltje te gaan zitten waar de naam van iemand anders staat.
Al zullen als het in een volgende editie weer voorkomt de mensen wel massaal ergens anders gaan zitten met als resultaat dat ze dan niets te zien krijgen of zo.
@ aanschouwer: de kandidaten werden kort voorgesteld in Moltalk.
nienkejj schreef:
04-03-2026 16:42
@ aanschouwer: de kandidaten werden kort voorgesteld in Moltalk.
Ja, ik kan wel informatie vinden over ze, maar doordat ik ze nog niet ken, moet ik ook nog steeds opzoeken wie ook alweer wie is.
En omdat ze me nu nog niets zeggen, week ik ook nog niet wat voor hen 'gewoon' is.
Is Quinty altijd zo hyper aanwezig?
Is Daan altijd zo onhandig?
Is Delilah altijd zo aan het schakelen zoals in haar mollicitatie?
Maar dat zal in de loop van de weken wel duidelijker worden en dan vind ik de afleveringen ook weer leuker.
Falathiel schreef:
03-03-2026 21:14
Ik zou er ook zo bij zitten, facking cool
Sterker nog, iedereen die echt enthousiast wordt van een wild dier in het echt steelt een beetje mijn hart. Juist fijn dat mensen enthousiast zijn en niet blasé.
Naar Tanzania is vast duur. Gaan ze volgend jaar maar wie is de mol in Emmer-Compascuum doen ter compensatie.
Si abra la puerta hay lobos.
Tvp

Net eerste aflevering gekeken, dus loop
achter in de poule. Voor nu nog geen idee wie de mol kan zijn.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven