December 2006 - deel 2

18-03-2009 16:22 3729 berichten
Alle reacties Link kopieren
haha Mette leuk ik ga zo kijken op HM

Leuke foto's Indian en welkom terug.
Wat een rust hier!

Ik was net bijna in slaap gevallen (correctie, IN slaap gevallen) toen ik Meike aan het voeden was....zo fijn.

Joeri was even Nick Jr aan het kijken, Meike en ik lagen op de bank en ik was echt even weg...

Nu weer wakker hoor, al had ik nog wel even kunnen slapen!

Ik heb geloof ik een hoop gezelligheid gemist gister hier en op hm! Ik was bedjes brengen naar schoonzusje. (bedjes hebben we gekocht van Ikea voor de 2ling), mijn ouders (die even 4 dagen in Nederland zijn) waren aan het babyfoonzitten! Toen ik thuis kwam kwam vriendlief ook net thuis van het werken en zijn we eigenlijk vrijwel daarna naar bed gegaan. Hij heeft vandaag weer overdag dienst en is vanaaf lekker thuis. Ik denk dat we vanaaf maar weer eens een lekker avondje gaan houden...

Indian

wat een heerlijke foto's van Stijn en Sophie!! En wat sneu voor Sophie dat ze de waterpokken had!

Oef

slapen David en Rosanne nu nog eigenlijk bij elkaar op de kamer? En willen jullie ze op dezelfde kamer laten slapen of ieder een eigen kamer? Schoonzusje heeft ook een 2ling dus, 2 meiden, en ze gaan na de vakantie proberen om ze apart te laten slapen (zijn van 09-12-2006, 6 dagen later dan Joeri, 2 maanden te vroeg) . De reden dat ze dat gaan doen is omdat het slapen nog steeds en probleem is. De een houdt de ander wakker en dat ook midden in de nacht... Zwager en schoonzus hebben al 2,5 jaar niet lekker geslapen....Schoonzusje wilde ze eerst gewoon op dezelfde kamer laten maar gaat het nu dus toch proberen...ben benieuwd...

ainne

sjees, 4 weken is wel erg lang hoor om dicht te zijn voor een kinderdagverblijf! Ik vond 2 weken al vervelend, maar 4 is nog veel vervelender! Joeri heeft uiteindelijk geen ei verdiend, jammer voor hem!

Ik heb trouwens het bedje voor Joeri en Meike alletwee zelf geschilderd, hun ledikantjes. Had ik al een foto van die van Meike geplaatst?

nee he? Komt ie:

en

Oh, laptop wordt een beetje traag...even dit posten en dan maar eens kijken wat er aan de hand is!
Verwacht niet teveel, dan krijg je niet te weinig.
Knor ja David en Rosanne slapen bij elkaar op de kamer. Ik denk dat dat zo blijft tot ze een jaar zijn oid. overdag leg ik ze wel eens apart. We hebben nog een 3e ledikantje op onze kamer staan voor als ze elkaar wakker houden.

We hebben nog een zolderkamer over maar voorlopig wil ik iedereen op dezelfde verdieping hebben.

Als Brian wat groter is kan hij op de zolderkamer als hij dat wil. Waarschijnlijk gaan voor die tijd David en Brian op een kamer en krijgt Rosanne haar roze fluffy prinsessen kamer. Tenzij David die natuurlijk wil en Rosanne liever tussen de autos slaapt

Lekker vooruitzicht 2,5 jaar niet goed slapen. Ik vind een half jaar al lang.

Leuk bedje zeg van Meike!

Ik zie dat ze tussen van diezelfde dingen slaapt als David. Doe jij dat standaard of is dat op advies van het CB of zo?

Nou iedereen is hier verkouden, behalve ik, en David heeft ook zn eerste tand door. Beetje onrustig maar het gaat best goed.
Oeffie

Meike slaapt al vanaf het begin tussen die zijslaapdingen. Standaard dus eigenlijk. Voor Joeri hadden we ze ook en zodoende zijn we ze voor Meike ook gaan gebruiken. We hebben gemerkt dat zij het lekkerst op haar zij ligt te slapen, zelfs in de wandelwagen! Joeri is een echte buikslaper en Meike vooralsnog een echte zijslaper. (al draait ze af en toe al door naar haar buik om te gaan slapen)

Kan me voorstellen dat je ze allemaal liever op 1 verdieping hebt liggen! Houden ze elkaar wakker trouwens? Ze slapen best goed ook hè? Ja, die tweeling van schoonzus slapen dus niet zo goed en ik zou er echt NIET aan moeten denken om zo 2,5 jaar aan de gang te zijn!

Enneh, goed dat jij niet verkouden bent! Mama's zijn goed in niet ziek worden! Zo grappig trouwens om te zien dat ze zo anders zijn, en toch ook weer niet!

Kan me voorstellen dat het onrustig is zo met die tandjes die doorkomen, maar je slaat je er wel weer doorheen! Knuf voor jou!
Brian en David zijn ook buikslapers. Rosanne niet volgens mij. Ze houden elkaar niet echt wakker maar David is er wel gevoelig voor als Rosanne ligt te huilen. 's morgens maken ze elkaar wel wakker. Liggen ze te kletsen met elkaar. Is heel leuk om naar te luistere maar als ik niet snel kom gaat het uiteindelijk toch wel over in huilen, honger natuurlijk.

Nou als ik zo hoor van je schoonzus heb ik het gewoon heel erg getroffen met mijn 2ling met Brian ook natuurlijk maar David en Rosanne zijn echt een heel stuk makkelijker hoor. Ik kan me wel voorstellen dat zij ze op aparte kamers gaat leggen.
2x
3x

beetje ongeduldig
Vriendlief en ik zeggen het al een tijdje tegen ze dat ze dat moeten doen, en na de vakantie gaan ze het in ieder geval dus eindelijk proberen. Ik hoop zo dat het dan eindelijk goed gaat het slapen!!! Ik zou echt gillend gek worden als ik tweeenhalf jaar niet goed zou slapen! Maar ja, alles went zeggen ze...

Ja, je mag je hand! Gelukkig maar trouwens!
Nou, ik moet zeggen, hier is het nog steeds een zeldzaamheid als we de hele nacht tot 7 uur kunnen slapen. Helaas.

Op zich slapen ze allebei wel door, maar toch moeten we de meeste nachten wel een keertje op om te troosten of een beker water aan te geven, of vannacht was Leah uit bed gevallen (we hebben het zijrekje weggehaald)

En dan zijn ze allebei nog vroege vogels ook. Leah kan wel "uitslapen" en dat is dan half acht. Aimee was vanmorgen om 5.45 alweer klaar voor actie... Gelukkig heb ik haar nog een uur kunnen rekken bij ons in bed, maar vanmorgen zat ik om 6.45 alweer beneden.

Vandaar dat wij dus ook om-en-om uitslapen. Het went wel, de gebroken nachten, maar het maakt je niet minder moe!
Ja hier ook hoor Ainne. Ik bedoel dat Brian de hele nacht doorslaapt is zeldzaam. Hij wordt altijd wel een keer huilend wakker..

Maar daarna slaapt hij meestal wel tot een uur of half 8. Dus dat is wel lekker

Wat je zegt t went.

vals zeg om stiekum t zijrekje weg te halen
pff Brian wil naar de speeltuin, dat snap ik wel je kunt maar een bepaalde tijd nick jr leuk vinden.

Maar nou moet ik douchen en de baby's in de wagen gaan leggen en ik wilde eigenijk gewoon een bak koffie drinken.

Peter ligt ziek op bed die zal ook wel geen zin hebben in de glijbaan...
Ook niet sociaal zeg, van Peet

Wij gaan er tegenwoordig ook veel vaker op uit, op deze leeftijd is tv en een speelmat echt niet meer genoeg he. Op zich wel leuk, want we hadden nogal de neiging niets te doen het weekend en nu zijn we echt constant op zoek naar nieuwe dingen te doen. Wel leuk hoor, zijn pas naar een traditional farm geweest en er blijkt hier een gigapark met superspeeltuin en kinderboerderij op maar tien minuten rijden te zitten.

We wonen in een grote stad maar ook met heeeel veel groen, dus zat te doen, maar je moet ze alleen even ontdekken zeg maar.
Getver, Leah begint een echt Dublins accent te ontwikkelen. Ze zegt nu boike, ipv bike. Het is zo lelijk, echt heel plat. We wonen wat dat betreft echt aan de verkeerde kant van Dublin.

Hoe gaan we dat eruit rammen krijgen? Ik heb heel duidelijk gezegd dat ik dat niet wil horen, en gezegd hoe het wel moet, maar volgens mij gaat dit vechten tegen de bierkaai worden. Zal binnenkort eens advies inwinnen bij Ierse vriendinnen met een neutraal accent, hihi.
Hmmm....ik denk dat je moet blijven corrigeren Ainne... Hier idemdito, maar dan met een Amsterdams accent...(maar ja, die hebben vriendlief en ik ook)

Wij zijn het niet gewend dat Joeri 's nachts wakker wordt, alleen de afgelopn 2 weken was dat dus wel het geval...dat is best moeilijk als je genwend bent dat je kind doorslaapt en dan ineens 's nachts wakker wordt...Meike slaapt door, die werd de afgelopen week niet eens in de ochtend wakker voor haar speen of iets dergelijks, en die is rond 07:30 uur wakker. Joeri de laatste dagen rond 08.00 uur... (3 weken geleden was dat ineens 06:45 uur of zo, errug vroeg voor ons!)

Wij gaan straks weer naar een verjaardag (schoonzusje) dus niet teveel lullen, anders ben ik weer niet bij!
Ik zwaai een keer! Heb het druk met de kids en onze nieuwe pup.. Men wat een portret is dat

Dikke kus en voor iedereen!

xx
Anja: hahahahaha, jouw kinders met plat accent! In principe is er niks mis mee toch om verschillende accentjes te hebben. Als je maar weet dat je tijdens een sollicitatiegesprek beter gewoon 'bike' kan zeggen ipv 'boike'. Als het daar in de buurt en op het kinderdagverblijf geaccepteerder is om boike te zeggen dan snap ik dat best

Jij past je waarschijnlijk ongemerkt ook aan aan je omgeving hoor ;).

Ik vind het echt niet kunnen als Y bijvoorbeeld zou beginnen met 'hun' als onderwerp. Hoorde ik Elly van die stomme wiebelwagen ook een keer zeggen 'Hun zijn al buiten aan het spelen' of zo iets. En dat moet dan een verantwoord kinderprogramma voorstellen

En die maten opnemen... voor de delfts blauwe jurk hoe eh moet dat nou precies? en 'hoe duur gaat het kosten?'
Ik heb ook wel een Dublins accent natuurlijk na zolang hier wonen maar omdat ik tot voor kort in een normale buurt woonde, is de mijne gewoon neutraal, maar ik wil dus ECHT niet dat ze het accent van deze buurt over gaan nemen, want dat is echt een enorm achterbuurt-accent.

Ik ken trouwens genoeg mensen die oorspronkelijk uit deze buurt komen en toch gewoon normaal kunnen spreken, dus het kan, we zullen er zeker bovenop blijven zitten. Ook met de toekomst op het oog, het zal niet in hun voordeel werken als ze zo plat zouden praten. Klinkt overdreven misschien, maar het klinkt echt afschuwelijk en dom.

Enne, qua maat, gewoon met een cm meten tussen schouders en knieen, Leah was 45, en Aims 40 cm, dus Y zal daar wel ergens tussen zitten (dan weet ze waar de zoom ongeveer moet). En natuurlijk verder ook kledingmaat.

W.b. kosten, stuur gewoon wat leuks, volgens mij kost het lappie stof een tientje of zo, kost niet duur in ieder geval
Hoi!

Tess kwam bij ons logeren, en o o wat een duivelsgebroed zijn die meiden samen.. Achter die onschuldige blauwe ogen, zitten af en toe van die flikkerede rode lampjes

Wij zijn kapót, en die meiden hebben ontzettend genoten :-) Noof ligt nu in het campingbed, want dat leek haar wel leuk. Ze vroeg nog; mag Tess morgen weer logeren? Nouuu... ander keertje maar weer Toen ik de kamer uit ging, kwam ze met haar hoofd boven het randje uit, en vroeg; maar Mama, met wie moet ik dan kletsen? Haha, lekker ding.

Tess heeft vanaf 5.00 bij ons gelegen, en Noof kwam er om 5.30 bij.

Dus ik ga nu maar eens naar bed, haha, even bijkomen.

Vandaag naar een meertje in de buurt geweest, de meiden hebben zich heerlijk vermaakt in het water en in het zand.

Vanavond nog naar een pannenkoekenhuis geweest, en daarna weer naar huis. Noof huilen, want ze wilde met Tess mee.

Stef had weer een goede dag; heerlijk!

Grappig dat z'n kleur ogen iets aan het veranderen is. Vanuit de pupil lijken er wel iets van bruinige stippen/streepjes te komen.

Morgen weer even naar de fysio bellen, z'n afplatting lijkt nu helemaal weg te zijn, maar er zit nu een hele deuk? boven de ronding. Toch leggen we hem om en om op z'n zij. Maar even horen, onze fysio heeft namelijk 6 weken vakantie, dus om daar nou op de wachten, ben toch een beetje bang dat het dan van kwaad tot erger gaat worden. Dus maar even de vervangster bellen.

Oke, ik ga er nu echt in, kom morgen bijlezen!

xx
hebben we allemaal de waterpokken of hebben ze we niet. Dat is de vraag hier vanmorgen..

*oef wacht in spanning*
Oef: Oh jee waterpokken in aantocht! En is het zo? Brian heeft ze al gehad toch? Ben je nog naar de speeltuin geweest?

Manu slaapt de laatste tijd echt heel goed (afkloppen!!) en ik ben benieuwd of dat in zijn nieuwe bedje straks ook nog lukt. Hij wordt zelden wakker. Hij is wel 's morgens nog steeds vroeg, maar het is de laatste tijd eerder 7u dan 6u gelukkig. Wat dat betreft ben ik echt blij blij blij dat we onze slaap van de afgelopen 2 jaar eens kunnen inhalen. Over een half jaar mogen we weer de nachten op, pff word al moe als ik eraan denk...

En wat klinkt dat gezellig met een logerende nicht in huis, Mette. Maar kan me voorstellen dat je gesloopt bent! Volgend weekend gewoon Noof bij je zus brengen, kan je 'uitrusten' (tot zover mogelijk met Stef...) Doet me eraan denken dat neefje hier ook nog steeds een keer moet komen logeren, is er nog steeds niet van gekomen.

Wat vreemd van die deuk in zijn hoofdje. Ik kan me voorstellen dat je niet 6 weken wil wachten tot je fysio terug is.

Oei kan me voorstelln dat je niet zo blij bent met dat platte accent, Ainne. Mij lijkt ook dat je gewoon moet blijven corrigeren. Vroeg of laat wordt dat wel beter. Ik merk aan Manu ook dat ie sommige woorden echt Rotterdams uitspreekt hoewel het bij mij en Jp best meevalt met het accent. Maar als hij bijvoorbeeld opa roept: Owwpa, dan hoor je het echt goed.

Knor: Wat heeerlijk, twee van de goede slapers!! Als het zo makkelijk zou gaan 's nachts wil ik wel 4 kindjes.

Het bedje van Manuel is bijna klaar. De witte verf is nu mooi dekkend en droog en ik wil vanmiddag de treintjes erop gaan maken. Hoop dat het lukt, ben zoo bang dat ik het verpest met mijn zelfgemaakte sjabloon. Ik laat wel een foto zien als het af is.
Ik weet t nog niet Tinus. Brian heeft ze ook nog niet gehad en ik heb blijkbaar een waterpokken-obsessie.

Brian heeft sinds een paar dagen jeukende bultjes met blaasjes in zn gezicht maar niet echt hangerig of zo.

David had er gisteravond 1 op zn buik maar verder niets meer bijgekregen.

Bij Rosanne heb ik niets kunnen ontdekken.

De 2ling is wel heel hangerig en verkouden maar ja dat is Peet ook en zij krijgen ook tandjes nu.

Ik neem aan dat als het echt de waterpokken is dat ze vanmiddag toch wel onder moeten zitten.

Ja ik ben nog naar de speeltuin geweest. Wat zeg ik naar 3 speeltuinen. Brian op zn grote fiets. Vond hij heel stoer. En we hebben samen op de wip gezeten. Dat was mijn zondag haha.

Tuurlijk slaapt Manu lekker in zn nieuwe bed. Gewoon niet teveel toestand van maken. Normale routine en dan hup zn nieuwe bed in.

Kan me voorstellen dat je tegen de nachten opziet als de baby er is maar misschien wordt het wel een veel betere slaper dan Manu.

Gezellig Mette dat Tess kwam logeren. Even oom en tante nog wat verder uitputten haha. Inderdaad toch wel slim om de andere fysio even te bellen. Misschien kun je het simpel oplossen met Stef.

Wanneer wordt er eigenlijk besloten of hij een operatie nodig heeft?

Ainne over dat accent. Toen ik het las dacht ik al dat Klets hier iets zinnigs over moest gaan zeggen. En dat heeft ze al gedaan.

Lijkt me vervelen maar lastig te voorkomen, waar je mee omgaat wordt je mee besmet toch?

oh er is hier stress in de tent. Even kijken..

Ja hoor Rosanne heeft het zichzelf redelijk onmogelijk gemaakt door zeer onhandig op dr buik te rollen.

Nee ze kan t niet zelf oplossen

ik ben weg!

x
Dat klinkt echt als waterpokken ja! Maar misschien hebben jullie geluk en blijft het gewoon hierbij. Niet ieder kind wordt er ziek van.

Drie speeltuinen, toe maar! Deden jullie een kroegentocht speeltuintocht?

Manu kijkt nog even Piet Piraat en dan mag tie weer pitten. Ik heb echt nul komma nul energie vandaag. Heb koppijn en ben ook weer een beetje misselijk. Nou ja, straks ff bedje afmaken en dan pauzeren op de bank met een boek. Vanmiddag moet ik op zoek naar kadootje voor buurjochie die 4 wordt. Iemand een idee?
Potverrrr... al mijn werk voor niks. Sjabloon afgekeurd. Maar goed dat ik eerst een testje had gedaan op karton. Doordat ik het sjabloon op karton had gemaakt krijg ik de lijnen van het spuitwerk niet strak. Tis zo echt niet mooi!! Baluh!! Ik ga vanmiddag wel even langs bij de hobbywinkel, hopelijk hebben ze daar iets leuks. Wel jammer van mijn zelfgemaakte treintje met stoomwolkjes in de vorm van Manuels naam... Boehoe.
Hey meiden!

Heb jullie verwaarloost de laatste tijd, shame on me!

Heb het nogal druk gehad en daarnaast ben ik ontzettende warhoofd Was gisteren zelfs een etentje vergeten dat notabene ik zelf had georganiseerd!!

Gelukkig hebben ze me kunnen traceren (via een krabbel op hyves, ik had mn mobiel niet bij) want we waren ook doodleuk van huis gegaan om ergens te gaan buurten

Mag ik het even uit m hoofd proberen?!

Marloes:

Hoe gaat het nu met jullie Amber dr zindelijkheid?

Joni:

9 kilo woog Eize nu? Gehehe, onze A. weegt nu al 7 kilo bij 3,5 maand.. we gaan jullie inhaluh!

Onze Y. weegt trouwens maar 2 kilo meer dan Eize!

Tinus:

Komt goed met Manuel slapen in zn nieuwe bed ! Wat Oef al zei; niet te veel aandacht aan schenken en bijv. zeggen; ''Ja, dit is je bed en nu gaan we voorlezen'' oid. Komt helemaal goed! Misschien slaapt ie dr wel beter in!!

Wat balen van je sjabloon!! Krijg je het ook niet strak met een kwastje ofzo? (zeg ook maar iets )

Mette:

Ahh, klinkt leuk zeg! En wat heerlijk dat jullie Stef het zo goed deed De ogen van onze A. zijn ook aan het veranderen, durf te wedden dat ze niet zo blauw gaan worden als bij de meiden maar dat ie meer de kleur ogen van zn papa krijgt

Ainne:

Blijven corrigeren denk ik ook...

Onze meiden zullen ook niet perfect ABN gaan praten denk ik zo... M. praat nogal met een dialect (plat brabants) en ik zelf ook een beetje...

''Zullen we mee efkes doen'' (meteen even doen) of

''even gif met de grond maken'' (met de grond gelijk maken)

''Ons/hullie pap/mam''

''Dat kan ie vort ook'' (voortaan kan hij dat ook)

dat soort dingen...

Heb daar niet zo'n moeite mee eerlijk gezegd

Eeeh, toen was mn hoofd leeg...

Hier gaat alles zn gangetje.. leuk zo'n pup maar tis wel wel weer een werkje dr bij (Neeeeeeeeee! Foei! Afblijven! Braaaaf! Hiiiiiiieer! Neeeeee! Goedzo! Pas dr op!! Zoja! Waaagh! niet binnen poepen/plassen; naar buiten jij! Nee, jullie niet.. R. en Y, komen jullie eens terug... )

Zindelijkheidstraining van R. gaat ook niet zo denderend, ze heeft nu luierbroekjes aan ivm het nog niet op de wc poepen maar door deze broekjes laat ze urine nu ook weer makkelijker gaan... Lastig...

Slapen gaat hier wel uitstekend! De meiden liggen rond 19:30 in bed en onze jongen een uurtje later. Dan slapen ze alledrie tot de volgende ochtend 7:00-8:00. (en A. pit na de ochtendvoeding meteen weer tot 10:30)

'S middags slapen ze alledrie ook een uurtje of 2 en probeer het zo te plannen dat A. tegelijkertijd slaapt als zn zussen (net als vandaag) Heerlijk rustig is het nu dus!

We zullen er nu maar van genieten, het kan wat dat betreft zo omslaan

Zwaai naar iedereen die ik ben vergeten!

Kusss!
Nog even klagen hoor... ik hoor al een half uur een keiharde piep van buiten komen. Ik had al koppijn maar echt het gaat door merg en been. Ga maar es op onderzoek uit wat het nou is, want het lijkt steeds harder te worden...

Ha die Nurse: Haha, lekker bezig met opvoeden dus, die pup van jullie! Istie al zindelijk of moeten jullie daar nog hard aan werken (heb niet zoveel verstand van honden hoor). Kan me goed voorstellen dat R en Y al een beetje dialect gaan praten. Jij TYPT zelfs met dialect namelijk ;-)!

Enne... zit die spiraal wel goed bij jou? Ik herinner me vreetbuien, en chaos in jouw hoofd... doet me ergens aan denken...

En nee met een kwastje lukt niet want het is verf in een spuitbus. Het wordt dus OF een nieuw (officiëel) sjabloon of leuke stickers van de hobbyshop.

Had mezelf beloofd met een boek op de bak te gaan zitten, dus dat ga ik nu ook doen. (maar eerst op PIEP-onderzoek, grrr!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven