Hoe eet jij gnocchi

01-03-2026 20:08 44 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij zijn dol op gnocchi maar ik heb daar eigenlijk maar twee varianten die ik afwissel. Ik maak het met bolognesesaus (en kaas) of met vlees(waar), groente en burrata of pesto. Nu wordt alles lekker met burrata en andere soorten kaas, maar ik wil wel eens iets anders proberen.
Hoe maak jij gnocchi?
Gnocchi met spinazie, garnalen, cherrytomaatjes, parmezaanse kaas en pesto is hier favoriet

Het recept met Gorgonzola ga ik ook van watertanden. Mjammm. Deze week eens uitproberen.
herfst100 schreef:
01-03-2026 23:12
Dit klinkt heel lekker. Kun je iets specifieker uitleggen hoe je dit maakt?
Is het ook!

Gnocchi, gesneden blokjes pompoen ( ik koop kant en klaar 2 zakken voor 4 personen) 1 hele ui en flinke schep pesto door elkaar husselen en op de bakplaat. 200 gr ongeveer 30 minuten.
Op het laatst schijfjes geitenkaas en honing erover heen. Terug in de oven tot de geitenkaas gesmolten is.
Op je bord wat rucola en walnoten erover heen.
Frietmetmayo schreef:
02-03-2026 09:09
Is het ook!

Gnocchi, gesneden blokjes pompoen ( ik koop kant en klaar 2 zakken voor 4 personen) 1 hele ui en flinke schep pesto door elkaar husselen en op de bakplaat. 200 gr ongeveer 30 minuten.
Op het laatst schijfjes geitenkaas en honing erover heen. Terug in de oven tot de geitenkaas gesmolten is.
Op je bord wat rucola en walnoten erover heen.
Dank! Ga het komende week proberen :sun:
Hier het liefst met tomatensaus en kaas of fetakaas.
Je pense donc je suis
Honingbij_ schreef:
01-03-2026 20:28
Ik ben ook gek op gnocchi!
- Rode saus met cherrytomaten en gehaktballetjes, gnocchi paar minuutjes laten meepruttelen, afmaken met mascarpone
- Gnocchi in koekenpan bakken, in een ander pannetje kookroom en teentje knoflook laten pruttelen, in de oven 15 min champignons roosteren, dan alles in de gnocchipan bij elkaar gooien met tuinerwten en kort laten inkoken, serveren met bieslook en parmezaanse kaas
- Gnocchi in koekenpan bakken, in een ander pannetje cherrytomaten in balsamico beetje in laten koken, alles door elkaar met tuinerwten en afmaken met parmezaanse kaas met bijv los stukje zalm erbij
Dat klinkt erg lekker. :)
Je pense donc je suis
Dit is een van mijn favorieten, lekker snel:

https://www.saltandlavender.com/gnocchi ... ato-sauce/

En als soep:

https://www.halfbakedharvest.com/creamy-gnocchi-soup/
Ik had vanavond een gesprekje met mijn oudste, over hoe je gnocchi moet eten.
En toen zag ik dit topic.
Goede ideeën lees ik hier.
If something didn't work the first time, start getting used to that feeling.
Week 10 van de Extremely Demotivational Calendar
Een traybake met gnocchi (ongekookt/niet gebakken), grover gesneden groenten zoals paprika, ui, champignons, aubergine (even aanbakken), courgette (ook even aanbakken).

In een schaal met tomatensaus (met basilicum of een frito), kappertjes, zongedroogde tomaat en gehaktballetjes (italiaanse kruiden/gesnipperd uitje, ei, paneermeel enz). Ca. 30 minuten in de oven bij 200 graden. (Evt gratineren met, jawel: kaas, na 15 minuten.)

En de ingrediënten zijn wat wij lekker vinden. Je kiest gewoon wat jij lekker vindt en de rest laat je weg.
Meestal met spekjes en spruitjes. (Recept AH)
Groetjes!
Iets anders trouwens: veel mensen spreken gnocchi uit alsof ze moeten niezen.
Het is ‘njokkie’!
Sappho schreef:
04-03-2026 14:58
Iets anders trouwens: veel mensen spreken gnocchi uit alsof ze moeten niezen.
Het is ‘njokkie’!

Thanks!

Ik vind njokkie het lekkerste zonder saus. Gebakken ipv gekookt.
Dunne pancetta in reepjes snijden en krokant bakken, gnocchi koken, daarna klont roomboter in de koekenpan en de gnocchi daar in bakken tot ze een kleurtje krijgen, doperwten en gesnipperde sjalotten erbij, pancetta er bij en als alles warm is uitserveren met de geraspte parmezaan.
Mijn voormalige Italiaanse huisgenootje kookte ze tot ze dreven, en bakte ze dan op in boter en deed er parmezaanse kaas overheen. Lekker en simpel.

Ik maak heel vaak deze met courgette en mozzarella, maar dan doe ik er nog extra rode ui en aubergine doorheen:

https://chickslovefood.com/recept/gnocchischotel/

En een andere favoriet is deze met aubergine en geitenkaas (ik pak verse geitenkaas met honing):

https://www.hellofresh.nl/recipes/gnocc ... 5f178b456f
MevrouwJack schreef:
01-03-2026 23:06
O gnocchi, goed idee. Heb ze wel eens zelfgemaakt maar dat doe ik niet meer, wat een berg werk. Is de verse gnocchi van de AH lekker?
Ik vind die verse van AH wel lekker. Moet ik ook zeggen dat ik door glutenintollerantie heel veel andere merken niet kan/mag eten. Deze is glutenvrij. Mijn man vindt deze ook prima. Dan hoef ik geen verschillende klaar te maken wel zo handig. Invriezen van deze gnocchi zou ik niet aanraden. Heb ik wel eens gedaan met een 1+1 actie maar dan word het wel snot. :rofl:
Mijn man vind de gnocchi van Rummo overigens ook lekker en deze kan je langer bewaren natuurlijk. ( heb nu ook de glutenvrije variant van Rummo gevonden maar deze nog niet op)
Vind de verse van Ah ook lekker als ik hem bak. Dan is hij wat steviger.

Zie hier al wel wat lekkere ideeen staan om eens te proberen. Ben erg benieuwd naar de pompoen met geitenkaas, weer eens iets anders idd dan pesto of rode saus.
Dit is mijn favoriete recept met gnocci:
Gnocchi met spruiten en spekjes https://www.ah.nl/r/377966

Snel, gezond en lekker. Ik bak de gnocci nog wel even mee na het koken. Dan krijgt het een lekker bruin korstje.
Goh… wat heb ik vanavond gegeten?
Gnocchi.

Als een simpele ovenschotel.
400 gram Gnocchi.
Olijfolie
Blik tomatenstukjes
Blokjes chorizo
Strooikaas
(Kruiden naar smaak)

Was lekker krokant na 25min in de oven op 200 graden en grillstand.
Leuk om de verschillende manieren te zien waarop mensen Gnocci koken! Kaas en tomaat hoort er voor mij zeker altijd bij.
Je pense donc je suis
Gnocchi traybake met kip, courgette, en arrabiatapesto. En huttenkase-citroensausje. Makkelijk en super lekker!

https://www.ah.nl/r/1187637
Gebakken gnocchi met vegetarische kipstukjes, pesto (liefst zelfgemaakt), pijnboompitten, cherrytomaten en rucola. Ik gooi en ook paprika bij (staat niet in het recept). Zoon wil zijn tomaat en paprika niet gebakken, man en ik wel, maar prima om even wat gnocchi en kipstukjes voor hem apart te houden.

https://www.eefkooktzo.nl/gebakken-gnoc ... to-en-kip/

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven