Bang voor oorlog
woensdag 4 maart 2026 om 15:33
TO heeft op andere gebieden ook angsten.
Ik vermoed dat TO ook van het jeugdjournaal gaat piekeren en doordenken. Maar dat is aan haar om wel of niet uit te proberen.
Bescherm jezelf tegen het nieuws, als je er bang van wordt.
Je bent ook een goed mens als je nooit een krant leest of het nieuws volgt.
Ik vermoed dat TO ook van het jeugdjournaal gaat piekeren en doordenken. Maar dat is aan haar om wel of niet uit te proberen.
woensdag 4 maart 2026 om 15:43
Inderdaad, of als je niet kan relativeren.Boudica schreef: ↑04-03-2026 15:33TO heeft op andere gebieden ook angsten.
woensdag 4 maart 2026 om 15:45
Ik vind dit wel heel slim eigenlijk. Dankje voor het delen, ga ik ook doen hier!
woensdag 4 maart 2026 om 15:50
Ehhh de oorlog wordt toch wel wezenlijk op t land zelf uitgevochten zoals nu te zien in Oekraïne en IranBabylon schreef: ↑04-03-2026 15:06We denken vaak dat oorlogen met bommen en granaten is, maar sinds ik dit boek heb gelezen heb ik ook wel het idee dat moderne oorlogsvoering niet meer op de grond wordt uitgevochten. We worden al aangevallen en er gebeurt zo veel onder de radar wat we niet door hebben. Wat dat betreft is het nergens veilig toch? De veiligheid die je dacht te hebben, is maar schijnveiligheid.
Het is oorlog, maar niemand die het ziet.
Huib Modderkolk
https://www.bol.com/be/nl/p/het-is-oorl ... T4QAvD_BwE
Daar vallen veel bommen hoor
woensdag 4 maart 2026 om 17:32
Klopt niet. EU-regels inz. voedselveiligheid gelden ook voor import, dus onder Mercosur wordt geen met hormonen bewerkt vlees geimporteerd. Er is bovendien een maximum gesteld aan de tarievenvrije import, en daar bovenop mogen EU-landen tarievenvrij industriële producten naar de enorme Zuid-Amerikaanse markt exporteren.OhMellie schreef: ↑04-03-2026 11:08Niet mee eens. We hadden juist in moeten zetten op kernenergie zodat ons landschap niet verziekt zou worden door windmolens/zonnepanelen. En onze gasputten dichtstorten voor er een serieus alternatief is en het stroomnet is aangepast: hoe kortzichtig!
Het landschap met akkers (granen/groente/fruit) en weilanden (melk/vleesvee) dus de ruimtelijkheid van het platteland dragen bij aan de leefbaarheid en herkenbaarheid van ons land.
De EU heeft ons land m.i. meer kwaad dan goed gedaan. Zie o.a. het doordrammen van Mercosur zodat we hier straks met hormonen volgespoten Braziliaans vlees eten ipv een veilig stukje lokaal vlees.
woensdag 4 maart 2026 om 17:36
Goed boek inderdaad, maar ik vond Mark Galeotti's "The Weaponization of everything" vollediger.Babylon schreef: ↑04-03-2026 15:06We denken vaak dat oorlogen met bommen en granaten is, maar sinds ik dit boek heb gelezen heb ik ook wel het idee dat moderne oorlogsvoering niet meer op de grond wordt uitgevochten. We worden al aangevallen en er gebeurt zo veel onder de radar wat we niet door hebben. Wat dat betreft is het nergens veilig toch? De veiligheid die je dacht te hebben, is maar schijnveiligheid.
Het is oorlog, maar niemand die het ziet.
Huib Modderkolk
https://www.bol.com/be/nl/p/het-is-oorl ... T4QAvD_BwE
woensdag 4 maart 2026 om 17:53
Ik voel ook onrust bij alle nieuwsberichten en talkshows. Die lees en kijk ik nauwelijks meer.
Mede omdat ik al niet zo lekker in mijn vel zit. Ben best een 'control freak' en als er iets is waar ik geen controle over heb, zijn het die oorlogen. Daarom moet ik het nieuws daarover laten voor wat het is. Zoveel mogelijk dan...
Ik ga wel weer eens kritisch kijken naar mijn noodpakket.
Mede omdat ik al niet zo lekker in mijn vel zit. Ben best een 'control freak' en als er iets is waar ik geen controle over heb, zijn het die oorlogen. Daarom moet ik het nieuws daarover laten voor wat het is. Zoveel mogelijk dan...
Ik ga wel weer eens kritisch kijken naar mijn noodpakket.
woensdag 4 maart 2026 om 23:12
Wie bedoel je met 'we'?
Ik accepteer niet wat die kleuter Trump doet, maar wat moet ik er aan doen? En op hoger niveau, wat moet Nederland tegen Trump doen?
woensdag 4 maart 2026 om 23:21
Iran heeft toch gedreigd met bommen op Europese landen die zich nu gaan mengen in de oorlog. Kan daarom Spanie wel waarderen dat ze zich er buiten houden.
woensdag 4 maart 2026 om 23:59
Dit zou niet de reden moeten zijn om achter Spanje te staan.
En ga je nog reageren op je aantoonbare flauwekul over de EU?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in