Entertainment alle pijlers

Wie is de mol 2026

03-01-2026 21:28 335 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zojuist zijn de kandidaten bekendgemaakt

Bram Krikke, radio dj
Daan Boom, presentator
Delilah Warcup - van Eyck, actrice
Eveline Stallaart, seksuologe
Geraldine Kemper, presentatrice
Matteo van der Grijn, acteur
Milan van Dongen, presentator
Nasrdin Dchar, acteur
Nienke van Dijk, presentatrice actrice
Quinty Misiedjan, presentatrice

Opnames waren in Tanzania.
Eerste aflevering is op 28 februari.

Spoileren is onmogelijk omdat er niet vooruit gekeken kan worden maar als je verder geen kranten of Juice leest is het misschien slim om dit soort topics over te slaan.

Link naar de poule
https://app.wieisdemol.avrotros.nl/join ... V7PD-CU72Z
vivapimpelmees wijzigde dit bericht op 21-03-2026 22:11
27.89% gewijzigd
Heeft er niemand gekeken vanavond?
Ik wel.
Ik vind het jammer dat deze kandidaat eruit is. En ik vind de sfeer tussen de kandidaten een beetje onvoorspelbaar. Nasrdin is slim, een beetje een dark horse wat mij betreft. Bram vind ik erg leuk, die lijkt niet mee te gaan in drama en paniek.
Si abra la puerta hay lobos.
Ik vind het heel raar met Evelien. Die kan nu toch de Mol niet meer zijn? Of er moet een hele rare twist in het programma zitten.
Als je wil weten wat je wil, moet je kijken naar wat je doet.
Ze kunnen wel een filmpje hebben opgenomen waarin Eveline te horen krijgt dat ze een kandidaat is. Om haar vervolgens buiten beeld te vertellen dat ze de mol is. Dan zou ze alsnog de mol kunnen zijn.

Ik moet zo lachen om Daan iedere keer. Lieve jongen lijkt me dat.
Kattentuintje schreef:
07-03-2026 23:07
Ik vind het heel raar met Evelien. Die kan nu toch de Mol niet meer zijn? Of er moet een hele rare twist in het programma zitten.

Sommige vinden het irritant als we over de Belgische mol beginnen, maar ik doe het even toch. :) Daar gebeurde ooit iets soortgelijks en waren de meningen hier ook erg verdeeld over. Volgens mij bleek het wel de mol te zijn, als ik het me goed herinner.
Ik zou er voor het gemak maar vanuit gaan dat Evelien nog steeds de mol kan zijn, dat scheelt gewoon een hoop kortsluiting in je hoofd. :P
(en vooral niet nadenken hoe het gaat voor mensen die punten op haar kwijt waren geraakt in de poule).
Dat gezegd hebbende: ik acht de kans groot dat ze een kandidaat is.

Er gebeurde deze keer wat rare dingen...
Om te beginnen Nasrdin die openlijk toegeeft een foutje te hebben gemaakt met de enveloppen. Als je puur kijkt naar geld, dan was zijn actie het meest mollerige (anderen lieten zich afschieten, maar min-geld is natuurlijker effectiever dan afgeschoten worden). Maar als je écht de mol bent, dan had je niets gezegd. Want het was nooit te achterhalen geweest wie het min-geld had ingebracht. Zei Nasrdin dit hardop om zich verdacht te maken als kandidaat? Of om zijn molactie onschuldig te laten lijken? Het kwam hoe dan ook niet logisch over. Want hij deed alsof hij niet wist dat het uitmaakte welke enveloppe je zou pakken. En dat wist hij wel degelijk.
Het bevrijden van Eveline kostte veel tijd. Wie daar het hardste voorstander van was, is een potentiële mol.
De kandidaten hadden ook unaniem kunnen besluiten Evelien niet terug te laten keren, dus kan zij de mol niet meer zijn.
Ik ben niet kapot van deze aflevering. Ik kon m'n aandacht er niet echt bij houden. Die jeeps in een opslag en mensen die er met sleutels heen moesten was wat erg saai. En de opdracht op de markt vond ik leuk qua sfeerimpressie van zo'n markt, de opdracht begreep ik voor de verandering ook eens helemaal, maar het bleef qua interactie en spel erg vlak.

Binnenkort start De Mol weer. Daar heb ik meer zin in dan in aflevering 3.
Pour examiner la verité il est besoin, une fois dans sa vie, de mettre toutes choses en doubt autant qu'il se peut (René Descartes)
Courage schreef:
08-03-2026 00:01
Het bevrijden van Eveline kostte veel tijd. Wie daar het hardste voorstander van was, is een potentiële mol.
Precies.
Courage schreef:
07-03-2026 23:35
Sommige vinden het irritant als we over de Belgische mol beginnen, maar ik doe het even toch. :) Daar gebeurde ooit iets soortgelijks en waren de meningen hier ook erg verdeeld over. Volgens mij bleek het wel de mol te zijn, als ik het me goed herinner.
Ik zou er voor het gemak maar vanuit gaan dat Evelien nog steeds de mol kan zijn, dat scheelt gewoon een hoop kortsluiting in je hoofd. :P
(en vooral niet nadenken hoe het gaat voor mensen die punten op haar kwijt waren geraakt in de poule).
Dat gezegd hebbende: ik acht de kans groot dat ze een kandidaat is.
Dit is in Nederland ook al eens gebeurd. Dat er een kandidaat terug kwam.
Evelien kan de mol niet meer zijn. Als de groep haar niet bevrijd had dan had ze niet terug kunnen keren in het spel.
Ik vond het een heel rommelige opdracht met de auto’s. Alle sleutels door elkaar, iedereen op de portofoons en de papieren kijken.

Matteo gedroeg zich dominant en horkerig, bahbah. Knap af op zulke mannen.

Stom dat Eveline terug kwam, omdat ze ‘iets voor je had’ en de groep haar aardig vond. Nienke was goedgelovig en viste compleet achter het net 😂 Eveline legde dat wel slim uit. Ook naar haar mattie Milan.

Ik zat op Geraldine… nu geen idee wie de mol zou moeten zijn… Nasr of Delailah?
Ik vind het ook niet leuk dat Eveline terug is, ondanks dat ik het vorige week heel jammer vond dat ze er uit lag. Het voelt ook oneerlijk naar Geraldine en de volgende afvallers. Het is vaker gebeurd. Bij Ron Boszhard koos de groep ervoor hem niet terug te laten keren.
Ook gekeken en ben geen fan van Eveline. Vind het inderdaad minder leuk dat een kandidaat terug komt, maar ze irriteert me om de een of andere reden ook wat met die zogenaamde informatie. Jammer dat Geraldine weg is.

Gevoelsmatig zit ik nu op Bram en Daan, met Nasrdin en Matteo. Nasrdin zou echt een goede mol zijn denk ik, maar misschien daarom te voordehand liggend? De boosheid van Matteo... Echte gepassioneerde kandidaat of toch een molactie om kandidaat te kijken? Want ondertussen had hij wel de verkeerde sleutel meegegeven.

Quinty heb ik echt afgeschreven. Zij komt op mij heel kandidaats over. Eveline kan het voor mij ook niet meer zijn, en Nienke had ik vorige keer al afgeschreven.
Ik had ook punten op Geraldine staan. Echt dom wanneer je het spel verlaat met een joker in je tas. Ik vind Daan, Matteo en Delilah verdacht. Eveline bij mij ook in m'n irritatiezone.

[....]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-03-2026 15:25
Reden: mogelijke spoiler
48.09% gewijzigd
aanschouwer schreef:
08-03-2026 11:56
Ik had ook punten op Geraldine staan. Echt dom wanneer je het spel verlaat met een joker in je tas. Ik vind Daan, Matteo en Delilah verdacht. Eveline bij mij ook in m'n irritatiezone.

[...]
Waarom vind je Delilah verdacht?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-03-2026 15:26
Reden: quote aangepast
35.01% gewijzigd
aanschouwer schreef:
08-03-2026 11:56

[...]
Bij de hedendaagse versie gaat er niemand tussentijds naar huis. Ze zitten in het afvallershotel en reizen de groep achterna.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-03-2026 15:26
Reden: quote aangepast
29.10% gewijzigd
Nadinexxx schreef:
08-03-2026 12:08
Waarom vind je Delilah verdacht?
In de 1e aflevering gedroeg ze zich verdacht en in deze aflevering werd ze vrijwel buiten beeld gehouden. Ze hoefde bij de Jeeps ook niet te mollen, want de kandidaten maakten er zelf al een puinhoop van.
En op het rad stonden twee letters in het groen, de mol-kleur:
De letter M, van Mol, met een oogje eronder, en de letter D, van Daan of Delilah? Of toch van Milan van Dongen?
aanschouwer schreef:
08-03-2026 12:42
In de 1e aflevering gedroeg ze zich verdacht en in deze aflevering werd ze vrijwel buiten beeld gehouden. Ze hoefde bij de Jeeps ook niet te mollen, want de kandidaten maakten er zelf al een puinhoop van.
En op het rad stonden twee letters in het groen, de mol-kleur:
De letter M, van Mol, met een oogje eronder, en de letter D, van Daan of Delilah? Of toch van Milan van Dongen?
Ik heb nog niks verdachts gezien aan haar, vind haar juist minder verdacht omdat ze weinig invloed lijkt uit te oefenen. Dus benieuwd wat jij dan precies wel verdacht vond in afl 1?
Nadinexxx schreef:
08-03-2026 12:48
Ik heb nog niks verdachts gezien aan haar, vind haar juist minder verdacht omdat ze weinig invloed lijkt uit te oefenen. Dus benieuwd wat jij dan precies wel verdacht vond in afl 1?
Bijvoorbeeld door de rare manier waarop ze moest schakelen-schakelen-schakelen in de mollicitaties, door die rare leugen dat ze 10 briefjes van 100 had en door haar voorkeur om het duo zonder geld op pad te sturen (wist ze dat die geen geld hadden?)
Bovendien denk ik dat zij als actrice een heel goed pokerface kan houden.
Nadinexxx schreef:
08-03-2026 12:48
Delilah is mijn hoofdverdachte vanaf aflevering 1.
Een voorbeeld van een verdachte actie vond ik haar gedrag tijdens de proef op het strand met de olifant. Als je goed kijkt, zie je dat ze actief lijkt te helpen, maar feitelijk weinig doet. Of bijv de paal vlak achter de andere leggen, ipv juist veel afstand.
Ik zit dus overduidelijk in een tunnel haha!
Boudica schreef:
08-03-2026 14:15
Delilah is mijn hoofdverdachte vanaf aflevering 1.
Een voorbeeld van een verdachte actie vond ik haar gedrag tijdens de proef op het strand met de olifant. Als je goed kijkt, zie je dat ze actief lijkt te helpen, maar feitelijk weinig doet. Of bijv de paal vlak achter de andere leggen, ipv juist veel afstand.
Ik zit dus overduidelijk in een tunnel haha!
Of je opent hier ons nu de ogen. Kan ook!
Pour examiner la verité il est besoin, une fois dans sa vie, de mettre toutes choses en doubt autant qu'il se peut (René Descartes)
WoonWens schreef:
08-03-2026 14:23
:idee:
Nasrdin vond ook een brief en sleutel in zijn jeep om Evelien te bevrijden. Er was toen echt chaos over de portos omdat de andere met de info en sleutel van Matteo bezig waren. Ik kan mij voorstellen dat de juiste info hem niet bereikt heeft.

Waarom was er een envelop ongeldig? 2 enveloppen uit 1 jeep? Heeft Evelien molacties kunnen zien?
Mugske schreef:
08-03-2026 14:51
Nasrdin vond ook een brief en sleutel in zijn jeep om Evelien te bevrijden. Er was toen echt chaos over de portos omdat de andere met de info en sleutel van Matteo bezig waren. Ik kan mij voorstellen dat de juiste info hem niet bereikt heeft.

Waarom was er een envelop ongeldig? 2 enveloppen uit 1 jeep? Heeft Evelien molacties kunnen zien?
Dat vind ik ook zo frusterend (lees: stom), dat ze er geen details bij vertellen. Echt flauw.
WoonWens schreef:
08-03-2026 14:23
Inderdaad, ga haar eens in de gaten houden.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven