Entertainment alle pijlers

Wie is de mol 2026

03-01-2026 21:28 446 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zojuist zijn de kandidaten bekendgemaakt

Bram Krikke, radio dj
Daan Boom, presentator
Delilah Warcup - van Eyck, actrice
Eveline Stallaart, seksuologe
Geraldine Kemper, presentatrice
Matteo van der Grijn, acteur
Milan
van Dongen, presentator
Nasrdin Dchar, acteur
Nienke van Dijk, presentatrice actrice
Quinty Misiedjan, presentatrice

Opnames waren in Tanzania.
Eerste aflevering is op 28 februari.

Spoileren is onmogelijk omdat er niet vooruit gekeken kan worden maar als je verder geen kranten of Juice leest is het misschien slim om dit soort topics over te slaan.

Link naar de poule
https://app.wieisdemol.avrotros.nl/join ... V7PD-CU72Z
vivapimpelmees wijzigde dit bericht op 26-04-2026 00:49
29.73% gewijzigd
Wat kan er hier nou gespoilerd zijn? Of zit Delilah zelf in dit topic? :O
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
MarindaH schreef:
08-03-2026 22:44
Huh? Wat bedoel je?
Jankerd
Djessy schreef:
08-03-2026 22:46
Huh? Wat bedoel je?
Er zijn berichten deels gewist door de mods, omdat het mogelijk een spoiler bevat.
We mogen toch de uitzending bespreken? De afvaller wordt ook doorgestreept in de OP, dus dat kan je niet nog eens extra spoileren.
Edit: ik heb het aan de mods gevraagd in het Vraag het de mods topic.
boudica wijzigde dit bericht op 08-03-2026 23:24
22.85% gewijzigd
Het is wat het is.
Pelle schreef:
08-03-2026 22:58
Er zijn berichten deels gewist door de mods, omdat het mogelijk een spoiler bevat.
Dit begrijp ik inderdaad ook niet? Je kunt dit nergens vooruit kijken ook.

Daarnaast was Matteo echt wóest. Typisch kandidaat, of vergelijkbaar met Everon destijds (als mol)?
Ik vroeg me trouwens af of de mol misschien ook fotograaf is geweest (en dus snel afviel in de eerste opdracht), of op de markt rondliep. Wat denken jullie?
Matteo heeft een prachtige stem, maar ik vind zijn gedrag, al dan niet gespeeld, erg onprettig.

Vast was de mol aan het klooien op de markt.
Si abra la puerta hay lobos.
Rik zegt dat het mogelijk is tijdens een opdracht oog-in-oog met de mol te staan. Maar eigenlijk is dat grappig, want dat doen ze continu... Ze weten alleen niet wie het is...
Rabarbara schreef:
08-03-2026 23:15
Matteo heeft een prachtige stem, maar ik vind zijn gedrag, al dan niet gespeeld, erg onprettig.

Vast was de mol aan het klooien op de markt.
Nou he.. ik zei ook al hier thuis, blij dat het niet mijn man is
MarindaH schreef:
08-03-2026 22:44
Oh sorry ik heb dat bericht aangegeven omdat het ging over dat kandidaat mogelijk halverwege het programma had verlaten. Dat soort informatie gaat over de afloop van het programma. Misschien te snel geweest.
Matteo klinkt zoo erg als kees vd spek. En idd toch erg kandidaterig.

Overigens heb ik de aflevering pas gisteravond gekeken en tot die tijd gewoon dit topic niet geopend
Boudica schreef:
08-03-2026 23:08
We mogen toch de uitzending bespreken? De afvaller wordt ook doorgestreept in de OP, dus dat kan je niet nog eens extra spoileren.
Edit: ik heb het aan de mods gevraagd in het Vraag het de mods topic.
Het gaat niet om de uitzending.
Frost schreef:
09-03-2026 06:20
Matteo klinkt zoo erg als kees vd spek. En idd toch erg kandidaterig.

Overigens heb ik de aflevering pas gisteravond gekeken en tot die tijd gewoon dit topic niet geopend
Ja, ik hoor ook steeds Kees van der Spek.
Pelle schreef:
09-03-2026 07:12
Ja, ik hoor ook steeds Kees van der Spek.
Oh dat is het! Ik vond zn stem al op iemand lijken! Dacht even Jeroen (die radio dj, maar dat is misschien meer uiterlijk), maar het is inderdaad Kees vd Spek.
Nadinexxx schreef:
09-03-2026 06:10
Oh sorry ik heb dat bericht aangegeven omdat het ging over dat kandidaat mogelijk halverwege het programma had verlaten. Dat soort informatie gaat over de afloop van het programma. Misschien te snel geweest.
Echt onzin dat mijn bericht een spoiler zou zijn.
Hoe kan ik spoileren wanneer ik zelf ook het verloop van het programma nog niet ken? Je kunt een plot niet verklappen wanneer je het plot zelf ook niet kent.

Dit weetje/gerucht/feitje is gewoon via de landelijke media bekend gemaakt. Ik heb het ergens in een filmpje met hints gezien en later ook nog ergens online gelezen.

En wanneer je het zo storend vond, had je dat ook gewoon kunnen aangeven. Dan had ik kunnen overwegen om het weg te halen. Beetje flauw om daar de Mods voor nodig te hebben
Ik vind het ook geen spoiler hoor. Het is een gerucht, dus helemaal niet zeker.
Jankerd
Waar kan ik dit gerucht lezen? Heb gegoogled, maar krijg niks gevonden.
Duufje schreef:
02-03-2026 10:18
Leuk dat het weer begonnen is.
Tanzania is al reden genoeg om te kijken voor mij. Daar wil ik mijn 50ste verjaardag gaan vieren , kan ik mooi even kijken of ik nog steeds denk dat dat een goed idee is ;-)

Maar verder is WIDM sowieso een van mijn favoriete programma's, ik kijk het al vanaf het allereerste seizoen. Ik doe niet meer zo fanatiek mee in het ontmaskeren van de mol (heb het toch bijna altijd fout, een paar uitzonderingen daargelaten), dat zie in in de laatste aflevering wel. Ik vind het vooral fascinerend om te zien hoe de sociale interactie tussen mensen veranderd als niemand elkaar vertrouwt.

Geraldine is mijn mol, maar gebaseerd op niets en vanuit ervaringen uit het verleden is ze het dus waarschijnlijk niet.
Ik heb Yvonne Jaspers, Kees Tol, Nathan Rutjes en Renee Fokker goed gehad. Alle andere mollen niet. En van degenen die ik wel goed had, waren alleen Yvonne Jaspers en Kees Tol echt gebaseerd op duidelijke hints. Die anderen waren een goede gok...

:-D
Courage schreef:
07-03-2026 23:35
Sommige vinden het irritant als we over de Belgische mol beginnen, maar ik doe het even toch. :) Daar gebeurde ooit iets soortgelijks en waren de meningen hier ook erg verdeeld over. Volgens mij bleek het wel de mol te zijn, als ik het me goed herinner.
Ik zou er voor het gemak maar vanuit gaan dat Evelien nog steeds de mol kan zijn, dat scheelt gewoon een hoop kortsluiting in je hoofd. :P
(en vooral niet nadenken hoe het gaat voor mensen die punten op haar kwijt waren geraakt in de poule).
Dat gezegd hebbende: ik acht de kans groot dat ze een kandidaat is.
...
Nog even aanvullend hierop: in België had de Mol toen de touwtjes in eigen handen en was er eigenlijk geen mogelijkheid waarop hij/zij niet terug kon komen. Nu was er echt een significant risico dat Eveline niet terug kwam (zie bijvoorbeeld Ron Boszhard in zijn seizoen, of ook andere situaties in België), dus je kan wel concluderen dat ze niet de mol is.
Verder zie ik bij Nasrdin steeds de mysterieuze presentator van Bestemming X, voor mijn gevoel speelt hij dezelfde 'rol' die hij daar ook had.

Grappig dat jullie Delilah verdenken, ik vind haar enorm onverdacht, met name door de eerste opdracht waar ze zichzelf compleet buiten spel zette door vaag te doen over het geld terwijl de Mol daar met 250,- echt wel zsm de kamer uit wil. Daarnaast stemde ze steeds op de kamers met het meeste geld en was Nienke daarin ook aan het overhalen.
Ik vind overigens dat er enorm veel geld in de pot zit al. Het zou een hele slechte mol zijn als die dat zomaar liet gebeuren, dus er zal binnenkort wel een opdracht komen waarbij de pot grotendeels leeg wordt gespeeld.
En dat vind ik jammer. Veel leuker als de pot door het hele spel heen zo leeg mogelijk gehouden wordt door de mol dan wanneer er ineens een enorme hap uitgaat.
Maar misschien loopt het niet zo, we zullen zien.
Duufje schreef:
09-03-2026 11:34
Ik vind overigens dat er enorm veel geld in de pot zit al. Het zou een hele slechte mol zijn als die dat zomaar liet gebeuren, dus er zal binnenkort wel een opdracht komen waarbij de pot grotendeels leeg wordt gespeeld.
En dat vind ik jammer. Veel leuker als de pot door het hele spel heen zo leeg mogelijk gehouden wordt door de mol dan wanneer er ineens een enorme hap uitgaat.
Maar misschien loopt het niet zo, we zullen zien.
Eens, ik vind mingeld-briefjes in het spel wel leuk, geeft een extra mogelijkheid om te mollen. Maar als de mol een vrij bedrag kan kiezen en/of als er door de kandidaten kan worden geboden op dingen dan vind ik dat echt jammer.
Ik hoop wel dat ze dat nu niet echt gaan doen omdat we net het jubileumseizoen hebben gehad waar de pot leeg ging.
Eens dat Eveline gewoon kandidaat is ja. Ze had geen controle over haar terugkeer.

Delilah heb ik ook afgeschreven. Nienke ook.

Daan was eigenlijk wel verdacht met zijn 'limoen-actie'. Hij had het bedacht maar sprak zich niet uit. Hmm....
Karrota schreef:
09-03-2026 10:01
Waar kan ik dit gerucht lezen? Heb gegoogled, maar krijg niks gevonden.
Hier het Volkskrant interview dat de aanleiding is voor het gerucht.
https://archive.is/20251213192510/https ... ~b1ffeb8e/
Het is wat het is.
Boudica schreef:
09-03-2026 14:22
Hier het Volkskrant interview dat de aanleiding is voor het gerucht.
https://archive.is/20251213192510/https ... ~b1ffeb8e/
Thanks!
Grappig, had het interview destijds al gelezen (ben abonnee), maar niet de link gelegd.
Het gerucht klinkt wel vrij aannemelijk moet ik zeggen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven