Wat zeg je tegen iemand

08-03-2026 15:11 21 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Die te horen heeft gekregen dat ze niet lang meer te leven heeft .
Iemand waarmee ik al een paar jaar zeer regelmatig ( paar keer per week ) contact mee heb heeft uitgezaaide borstkanker .
En ik voel zo veel en wil zoveel zeggen maar op een of andere manier vind ik nooit de juiste woorden .
Waar andere mensen altijd de juiste woorden lijken te vinden komen er bij mij vaak niet meer dan de standaard zinnen uit .
In mijn hoofd gebeurd er van alles maar het komt er nooit goed uit voor mijn gevoel .
Sterkte!

'Ik voel zo veel en ik wil zoveel zeggen, maar ik heb moeite met het vinden van de juiste woorden' lijkt me eigenlijk een prima tekst. Uit het hart. Laat weten dat je aan iemand denkt. Dat is belangrijker dan precies de juiste woorden proberen te kiezen. Die zijn er in dit soort situaties waarschijnlijk toch niet.
The impossible only takes a little longer
Gewoon dat zeggen wat je in je OP schrijft.
Gewoon uit je gevoel spreken. ‘Ik weet niet altijd wat ik moet zeggen, maar ik denk veel aan je.’ Vraag af en toe voorzichtig hoe het gaat of of ze iets nodig heeft.
Dat wat je schrijft klinkt heel mooi en warm. Je weet de juiste woorden juist te vinden.

En realiseer je ook dat mensen met uitgezaaide borstkanker niet direct hoeven te overlijden. Ik ken een dame die al 5 jaar deze diagnose heeft. Het contact normaliseert na een tijdje.

Sterkte.
Knippen, plakken, whatsappen.

En: ik vind het zo ongelofelijk kut, maar weet niets anders te zeggen dan cliche's kan soms ook het ijs breken. Net als,samen een potje huilen om zoveel onrecht.

Eigenlijk kun je niets verkeerds zeggen. Zolang je uit je hart praat.

Heel, heel veel sterkte.
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
En ik voel zo veel en wil zoveel zeggen maar op een of andere manier vind ik nooit de juiste woorden .
Ik denk dat dit prima is. Het is gemeend en niet gezocht.
Ik heb liever een berichtje waarbij iemand niet de perfecte woorden kon vinden maar wel gemeend.
Ik kreeg na slecht nieuws ooit een berichtje van mijn teamleider met "wat ongelofelijk kut voor je". Dat bericht kon ik veel meer waarderen dan het perfecte, maar gekunstelde, berichtje van mijn manager.
Yildizlar2 schreef:
08-03-2026 15:11
Die te horen heeft gekregen dat ze niet lang meer te leven heeft.

Is dit jouw conclusie of door degene zelf zo uitgesproken?

Realiseer je alsjeblieft dat de diagnose uitgezaaide borstkanker niet perse betekent dat je een korte levensverwachting hebt!! Er zijn verschillende soorten borstkanker en nog meer soorten behandelingen. Eén op vier leeft nog langer dan vijf jaar en sommige vrouwen leven nog veel langer. Het is maar net wat voor type borstkanker je hebt, welke behandelingen er beschikbaar zijn, en hoe lang elke behandeling werkt.

Ik zou zelf schrijven dat ik geschrokken ben van het nieuws, aan haar en haar naasten denk en haar succes wens voor de behandelingen.
Star⁴ schreef:
08-03-2026 16:11
Ik denk dat dit prima is. Het is gemeend en niet gezocht.
Dit.

Zelf ziek geweest en zag de worstelingen bij mensen die gewoon niet wisten wat te zeggen zonder cliches te gebruiken (die natuurlijk best logisch zijn, want niks zeggen is ook niet wat je wil). Sinds die tijd zeg ik 'ik weet nu even niet wat ik zeggen moet'. En vaak is dat ook gewoon zo.
Dus wmb prima dat je het dan zo zegt.
There is always something happening, and it's usually right now
Het is niet mijn conclusie het is al te ver uitgezaaid , het scenario is best zwart .
Familielid van haar heeft het vanmiddag tegen me verteld .
Wil verder niet in detail treden maar dit is het , geen kans meer op herstel maar voorbereiden op het ergste .

Bedankt voor jullie reacties , en jullie hebben gelijk beter gemeende woorden dan iets wat niet bij mij past.

En nu kan ik even alleen maar janken
badmuts111 schreef:
08-03-2026 16:12
Ik heb liever een berichtje waarbij iemand niet de perfecte woorden kon vinden maar wel gemeend.
Ik kreeg na slecht nieuws ooit een berichtje van mijn teamleider met "wat ongelofelijk kut voor je". Dat bericht kon ik veel meer waarderen dan het perfecte, maar gekunstelde, berichtje van mijn manager.
Mee eens!

Ik heb zelf geen ervaring met bovenstaande gelukkig, maar wel met psychische problematiek en dit vond ik zelf ook altijd fijn.

Gewoon dat je weet dat mensen er voor je zijn is al genoeg eigenlijk.
Yildizlar2 schreef:
08-03-2026 16:57
Het is niet mijn conclusie het is al te ver uitgezaaid , het scenario is best zwart .
Familielid van haar heeft het vanmiddag tegen me verteld .
Wil verder niet in detail treden maar dit is het , geen kans meer op herstel maar voorbereiden op het ergste .

Bedankt voor jullie reacties , en jullie hebben gelijk beter gemeende woorden dan iets wat niet bij mij past.

En nu kan ik even alleen maar janken
Gewoon even doen. Het is hoe dan ook gewoon kut :hug:
There is always something happening, and it's usually right now
Lucy schreef:
08-03-2026 16:04
Knippen, plakken, whatsappen.

En: ik vind het zo ongelofelijk kut, maar weet niets anders te zeggen dan cliche's kan soms ook het ijs breken. Net als,samen een potje huilen om zoveel onrecht.

Eigenlijk kun je niets verkeerds zeggen. Zolang je uit je hart praat.

Heel, heel veel sterkte.
In een iets andere strekking gebruikte iemand van de week de eerste woorden van je tekst. Ik kon dat echt totaal niet waarderen. Iets meer nuance mag wel. De rest van je opmerking is prima.
Ik vond het ook fijn als mensen gewoon vroegen wat ik wilde: "Heb je behoefte om er over te praten? Of wil je samen in de zon zitten en doen alsof de morgen niet besta-ha-haat? In beide gevallen kun je op me rekenen. Sterkte lieverd"

Een vriendin appte: "kunnen we dit oplossen met alcohol?" Dat bleek helaas niet zo te zijn, maar was wel een heerlijke avond.
Daadkracht is mooi, even rustig ademhalen ook
“ ik voel zo veel en wil zoveel zeggen maar op een of andere manier vind ik nooit de juiste woorden”

Dit is helemaal prima hoor.
Mijn beste vriendin stond eens aan mijn ziekenhuisbed met de woorden: ‘Niets zeggen is voor mij een zwaktebod maar alles komt nu rot uit mijn strot’. Helemaal haar zoals ze is.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Wat erg. Ik wens jou en je vriendin heel veel sterkte toe en jank even met je mee.
Dankjewel iedereen voor de lieve woorden en persoonlijke ervaringen
Wat je schrijft kan echt goed. Het is eerlijk en niet geforceerd iets moeten verzinnen. Ik wens je veel sterkte. Zo'n nieuws is altijd kut :hug:
Monsters are real, ghostes are real too. They live inside us, and sometimes, they win.
Stephen King
Wat ik veel kreeg aan berichtjes kreeg na overlijden van mijn vader was een simpel hartje of gebroken hartje.
Ik vond dat er fijn, het was warm en kort.
joppie wijzigde dit bericht op 09-03-2026 13:25
Reden: Foutje
0.65% gewijzigd
Alles gaat voorbij
Joppie schreef:
09-03-2026 10:42
Wat ik veel kreeg aan berichtjes kreeg na overlijden van zijn vader was een simpel hartje of gebroken hartje.
Ik vond dat er fijn, het was warm en kort.
Na het overlijden van mijn moeder vond ik elk kaartje of woord fijn om te lezen. Gewoon dat mensen op hun eigen manier iets zeiden of schreven.

Tijdens mijn depressie vond ik de goedbedoelde adviezen heel irritant. Ga wandelen, doe eens wat vrolijker, ga wat doen dan voel je je beter. Wat ik veel liever had was als iemand gewoon zei dat het kut was of niet wist wat die persoon moest zeggen, maar wel meeleefde.
Monsters are real, ghostes are real too. They live inside us, and sometimes, they win.
Stephen King

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven