Jongere collega flirt misschien met mij
maandag 9 maart 2026 om 13:49
Beste mensen,
Ik heb een situatie. Op mijn werk is een nieuwe veel jongere collega (<25 jaar), hij zit niet in mijn team maar zo nu en dan moeten wij wel samenwerken. En hij is altijd ontzettend aardig tegen mij. Een beetje te aardig. Hij geeft mij vaak complimenten over mijn outfit/haar/parfum, als hij koffie haalt neemt die altijd een extra kop voor mij mee en hij is erg geïnteresseerd in mijn weekend- en vakantieplannen. Ik merk dat hij dat niet is met andere collega's. Dit is zo'n 3 maanden al aan de gang en ik merk dat ik dat ik mij er een beetje opgelaten door voel. Maar ik wil hier eigenlijk niks overzeggen omdat het zo raar klink. Ik ben meer dan 2 keer zo oud als hem. HR ziet mij al aankomen. Hoe moet ik dit aanpakken? Daarnaast durf ik ook niets tegen hem te zeggen. Straks flirt hij niet met mij en is hij gewoon erg aardig. Dan ben ik weer de oude tang die dingen in haar hoofd haalt. Heeft iemand tips?
Ik heb een situatie. Op mijn werk is een nieuwe veel jongere collega (<25 jaar), hij zit niet in mijn team maar zo nu en dan moeten wij wel samenwerken. En hij is altijd ontzettend aardig tegen mij. Een beetje te aardig. Hij geeft mij vaak complimenten over mijn outfit/haar/parfum, als hij koffie haalt neemt die altijd een extra kop voor mij mee en hij is erg geïnteresseerd in mijn weekend- en vakantieplannen. Ik merk dat hij dat niet is met andere collega's. Dit is zo'n 3 maanden al aan de gang en ik merk dat ik dat ik mij er een beetje opgelaten door voel. Maar ik wil hier eigenlijk niks overzeggen omdat het zo raar klink. Ik ben meer dan 2 keer zo oud als hem. HR ziet mij al aankomen. Hoe moet ik dit aanpakken? Daarnaast durf ik ook niets tegen hem te zeggen. Straks flirt hij niet met mij en is hij gewoon erg aardig. Dan ben ik weer de oude tang die dingen in haar hoofd haalt. Heeft iemand tips?
maandag 9 maart 2026 om 17:24
Ja precies.
"Mijn weekend was prima, dank je. En nu moet ik gauw verder want er ligt nog genoeg werk te wachten".
Graftak!
maandag 9 maart 2026 om 18:44
In het begin was ik erg verbaasd dat hij zoveel tijd en aandacht aan mij besteden. We werken niet in hetzelfde veld dus het voelde heel persoonlijk. Maar nu merk ik dat hij een soort onzichtbare grens is overgegaan. Het is te intiem geworden. Het is dat hij zoveel jonger is want als een man van mijn leeftijd zoveel aandacht aan mij zou besteden zou ik het ongetwijfeld ontoepasselijk vinden. Maar ik wil ook niet als de bitch van het kantoor overkomen om zo´n jonkie gelijk af te snauwen.
maandag 9 maart 2026 om 18:45
Hij? Jij ook toch?Queenie_70 schreef: ↑09-03-2026 18:44In het begin was ik erg verbaasd dat hij zoveel tijd en aandacht aan mij besteden. We werken niet in hetzelfde veld dus het voelde heel persoonlijk. Maar nu merk ik dat hij een soort onzichtbare grens is overgegaan. Het is te intiem geworden. Het is dat hij zoveel jonger is want als een man van mijn leeftijd zoveel aandacht aan mij zou besteden zou ik het ongetwijfeld ontoepasselijk vinden. Maar ik wil ook niet als de bitch van het kantoor overkomen om zo´n jonkie gelijk af te snauwen.
Everything is possible for the one who believes.
maandag 9 maart 2026 om 19:00
Maar waarom denk je meteen aan afsnauwen? Dat lijkt me totaal niet nodig. Bouw meer afstand in, oefen een paar zinnen voor jezelf en als hij dan toch contact blijft zoeken kun je altijd nog een keer zeggen dat hij je een ongemakkelijk gevoel geeftQueenie_70 schreef: ↑09-03-2026 18:44In het begin was ik erg verbaasd dat hij zoveel tijd en aandacht aan mij besteden. We werken niet in hetzelfde veld dus het voelde heel persoonlijk. Maar nu merk ik dat hij een soort onzichtbare grens is overgegaan. Het is te intiem geworden. Het is dat hij zoveel jonger is want als een man van mijn leeftijd zoveel aandacht aan mij zou besteden zou ik het ongetwijfeld ontoepasselijk vinden. Maar ik wil ook niet als de bitch van het kantoor overkomen om zo´n jonkie gelijk af te snauwen.
Het is zoals het is
maandag 9 maart 2026 om 19:30
Niet snauwen, gewoon vriendelijk, zakelijk antwoord gevenQueenie_70 schreef: ↑09-03-2026 18:44In het begin was ik erg verbaasd dat hij zoveel tijd en aandacht aan mij besteden. We werken niet in hetzelfde veld dus het voelde heel persoonlijk. Maar nu merk ik dat hij een soort onzichtbare grens is overgegaan. Het is te intiem geworden. Het is dat hij zoveel jonger is want als een man van mijn leeftijd zoveel aandacht aan mij zou besteden zou ik het ongetwijfeld ontoepasselijk vinden. Maar ik wil ook niet als de bitch van het kantoor overkomen om zo´n jonkie gelijk af te snauwen.
En snel weer door
maandag 9 maart 2026 om 19:59
Je hoeft hem toch niet af te snauwen?Queenie_70 schreef: ↑09-03-2026 18:44In het begin was ik erg verbaasd dat hij zoveel tijd en aandacht aan mij besteden. We werken niet in hetzelfde veld dus het voelde heel persoonlijk. Maar nu merk ik dat hij een soort onzichtbare grens is overgegaan. Het is te intiem geworden. Het is dat hij zoveel jonger is want als een man van mijn leeftijd zoveel aandacht aan mij zou besteden zou ik het ongetwijfeld ontoepasselijk vinden. Maar ik wil ook niet als de bitch van het kantoor overkomen om zo´n jonkie gelijk af te snauwen.
maandag 9 maart 2026 om 21:05
maandag 9 maart 2026 om 21:17
Queenie_70 schreef: ↑09-03-2026 18:44In het begin was ik erg verbaasd dat hij zoveel tijd en aandacht aan mij besteden. We werken niet in hetzelfde veld dus het voelde heel persoonlijk. Maar nu merk ik dat hij een soort onzichtbare grens is overgegaan. Het is te intiem geworden. Het is dat hij zoveel jonger is want als een man van mijn leeftijd zoveel aandacht aan mij zou besteden zou ik het ongetwijfeld ontoepasselijk vinden. Maar ik wil ook niet als de bitch van het kantoor overkomen om zo´n jonkie gelijk af te snauwen.
Definieer te intiem?
maandag 9 maart 2026 om 21:23
'joh, ik merk dat we wel heel veel tijd verkletsen laatste tijd. Zullen we wat meer op werk focussen?'
'ik word een beetje ongemakkelijk van je complimenten' als hij een compliment geeft.
'je hebt vast leukere dingen te doen dan naar het weekend van een oud lijk luisteren'
'waarom vraag je dat eigenlijk?'
'ik merk dat je vaak komt kletsen. Ik voel me daar ongemakkelijk bij. Zullen we het wat minderen?'
'ik word een beetje ongemakkelijk van je complimenten' als hij een compliment geeft.
'je hebt vast leukere dingen te doen dan naar het weekend van een oud lijk luisteren'
'ik merk dat je vaak komt kletsen. Ik voel me daar ongemakkelijk bij. Zullen we het wat minderen?'
maandag 9 maart 2026 om 21:33
Avocadeau schreef: ↑09-03-2026 21:23'joh, ik merk dat we wel heel veel tijd verkletsen laatste tijd. Zullen we wat meer op werk focussen?'
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
maandag 9 maart 2026 om 21:49
maandag 9 maart 2026 om 22:11
maandag 9 maart 2026 om 22:14
Queenie_70 schreef: ↑09-03-2026 18:44In het begin was ik erg verbaasd dat hij zoveel tijd en aandacht aan mij besteden. We werken niet in hetzelfde veld dus het voelde heel persoonlijk. Maar nu merk ik dat hij een soort onzichtbare grens is overgegaan. Het is te intiem geworden. Het is dat hij zoveel jonger is want als een man van mijn leeftijd zoveel aandacht aan mij zou besteden zou ik het ongetwijfeld ontoepasselijk vinden. Maar ik wil ook niet als de bitch van het kantoor overkomen om zo´n jonkie gelijk af te snauwen.
Definieer ontoepasselijk.
maandag 9 maart 2026 om 22:15
Ik denk dat ze ‘ongepast’ bedoeld
Het is zoals het is
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in