Jongere collega flirt misschien met mij
maandag 9 maart 2026 om 13:49
Beste mensen,
Ik heb een situatie. Op mijn werk is een nieuwe veel jongere collega (<25 jaar), hij zit niet in mijn team maar zo nu en dan moeten wij wel samenwerken. En hij is altijd ontzettend aardig tegen mij. Een beetje te aardig. Hij geeft mij vaak complimenten over mijn outfit/haar/parfum, als hij koffie haalt neemt die altijd een extra kop voor mij mee en hij is erg geïnteresseerd in mijn weekend- en vakantieplannen. Ik merk dat hij dat niet is met andere collega's. Dit is zo'n 3 maanden al aan de gang en ik merk dat ik dat ik mij er een beetje opgelaten door voel. Maar ik wil hier eigenlijk niks overzeggen omdat het zo raar klink. Ik ben meer dan 2 keer zo oud als hem. HR ziet mij al aankomen. Hoe moet ik dit aanpakken? Daarnaast durf ik ook niets tegen hem te zeggen. Straks flirt hij niet met mij en is hij gewoon erg aardig. Dan ben ik weer de oude tang die dingen in haar hoofd haalt. Heeft iemand tips?
Ik heb een situatie. Op mijn werk is een nieuwe veel jongere collega (<25 jaar), hij zit niet in mijn team maar zo nu en dan moeten wij wel samenwerken. En hij is altijd ontzettend aardig tegen mij. Een beetje te aardig. Hij geeft mij vaak complimenten over mijn outfit/haar/parfum, als hij koffie haalt neemt die altijd een extra kop voor mij mee en hij is erg geïnteresseerd in mijn weekend- en vakantieplannen. Ik merk dat hij dat niet is met andere collega's. Dit is zo'n 3 maanden al aan de gang en ik merk dat ik dat ik mij er een beetje opgelaten door voel. Maar ik wil hier eigenlijk niks overzeggen omdat het zo raar klink. Ik ben meer dan 2 keer zo oud als hem. HR ziet mij al aankomen. Hoe moet ik dit aanpakken? Daarnaast durf ik ook niets tegen hem te zeggen. Straks flirt hij niet met mij en is hij gewoon erg aardig. Dan ben ik weer de oude tang die dingen in haar hoofd haalt. Heeft iemand tips?
maandag 9 maart 2026 om 22:21
dinsdag 10 maart 2026 om 02:44
dinsdag 10 maart 2026 om 06:26
dinsdag 10 maart 2026 om 08:25
Misschien is hij gewoon aardig en sociaal. Sommige mensen zijn zo. Wat ik dan wel weer interessant vind is dat sommige vrouwen willen dat mannen meer interesse tonen tijdens gesprekken en dan doen ze dat en dan zou er altijd een motief achter moeten zitten.
Ik zou gewoon met een grap duidelijk maken dat je geen romantische interesse hebt. Zoals goh zit je met me te flirten ofzo.
Ik zou gewoon met een grap duidelijk maken dat je geen romantische interesse hebt. Zoals goh zit je met me te flirten ofzo.
dinsdag 10 maart 2026 om 09:16
Ik ook, ik ben dan ook best verbaasd dat de dingen die deze jongeman doet als ongepast worden gezien. Ik zeg ook gerust tegen een collega dat hij een lekker luchtje op heeft, of dat zijn haar goed zit, of dat zijn broek en shirt zo'n leuke kleurencombinatie zijn. Dat doe ik tegen een vrouwelijke collega ook, en ik loop echt helemaal niemand te versieren.
Iemand schreef het al: als deze man een kwartier lang luistert naar de weekendverhalen van TO, is zij dus een kwartier lang aan het woord. Dat kun je ook best op een vriendelijke manier inperken, hoor.
dinsdag 10 maart 2026 om 09:23
ook dit ligt toch helemaal aan de intenties?greenmoustache schreef: ↑10-03-2026 09:19Aan de andere kant, als dit om een oudere man zou gaan bij een jongere, vrouwelijke collega zou het wel eerder als ontoepasselijkgezien worden?
dinsdag 10 maart 2026 om 09:38
Het ligt er gewoon aan wat voor gevoel je er ook bij krijgt.
Ik heb op mijn zwemuurtje een man die steeds contact zoekt. Dus als ik aan kom lopen en hij ziet mij, zegt hij altijd gedag. Prima. Maar als ik aan de kant sta en hij zwemt langs, dan is er altijd een opmerking of als hij dan ook even rust, altijd het gesprek aangaan. Ik heb een onprettig gevoel bij die man, dus ik ga het uit de weg. Hij doet het trouwens enkel bij de vrouwen die zwemmen. Dit viel mij later op, maar het helpt niet met het ongemakkelijke gevoel.
Het ligt verder niet aan de leeftijd of zo, want ik klets met genoeg andere mannen als ik daar bezig ben, maar zijn benadering voelt gewoon niet oké.
Ik heb op mijn zwemuurtje een man die steeds contact zoekt. Dus als ik aan kom lopen en hij ziet mij, zegt hij altijd gedag. Prima. Maar als ik aan de kant sta en hij zwemt langs, dan is er altijd een opmerking of als hij dan ook even rust, altijd het gesprek aangaan. Ik heb een onprettig gevoel bij die man, dus ik ga het uit de weg. Hij doet het trouwens enkel bij de vrouwen die zwemmen. Dit viel mij later op, maar het helpt niet met het ongemakkelijke gevoel.
Het ligt verder niet aan de leeftijd of zo, want ik klets met genoeg andere mannen als ik daar bezig ben, maar zijn benadering voelt gewoon niet oké.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 10 maart 2026 om 09:39
Eens, maar toch begrijp ik het ook wanneer dat wat meer argwaan oproept vanwege de kwetsbaardere positie van een jonge vrouw. Het hoeft inderdaad helemaal geen verkeerde intentie te hebben maar je hoeft niet naïef te zijn. Als jonge vrouw van 23 ten opzichte van een man van 50 ben je nu eenmaal kwetsbaarder dan als jongeman van 23 ten opzichte van een vrouw van 50. Ook omdat het ook zooo ontzettend vaak gebeurt dat de intenties van mannen ten opzichte van jongere vrouwen vaak vooral seksueel zijn. Kan best zijn dat die jongeman ook zo zijn fantasieën heeft over zijn oudere collega, maar zolang dat bij complimentjes en koffie halen blijft denk ik: niet teveel achter zoeken. Terwijl ik bij een oudere man die een jonge collega (v) zo benadert al veel sneller op mijn hoede zou zijn van: en waar wil jij uiteindelijk naartoe?
dinsdag 10 maart 2026 om 09:59
eens hoorcognac schreef: ↑10-03-2026 09:39Eens, maar toch begrijp ik het ook wanneer dat wat meer argwaan oproept vanwege de kwetsbaardere positie van een jonge vrouw. Het hoeft inderdaad helemaal geen verkeerde intentie te hebben maar je hoeft niet naïef te zijn. Als jonge vrouw van 23 ten opzichte van een man van 50 ben je nu eenmaal kwetsbaarder dan als jongeman van 23 ten opzichte van een vrouw van 50. Ook omdat het ook zooo ontzettend vaak gebeurt dat de intenties van mannen ten opzichte van jongere vrouwen vaak vooral seksueel zijn. Kan best zijn dat die jongeman ook zo zijn fantasieën heeft over zijn oudere collega, maar zolang dat bij complimentjes en koffie halen blijft denk ik: niet teveel achter zoeken. Terwijl ik bij een oudere man die een jonge collega (v) zo benadert al veel sneller op mijn hoede zou zijn van: en waar wil jij uiteindelijk naartoe?
dinsdag 10 maart 2026 om 10:01
cognac schreef: ↑10-03-2026 09:39Eens, maar toch begrijp ik het ook wanneer dat wat meer argwaan oproept vanwege de kwetsbaardere positie van een jonge vrouw. Het hoeft inderdaad helemaal geen verkeerde intentie te hebben maar je hoeft niet naïef te zijn. Als jonge vrouw van 23 ten opzichte van een man van 50 ben je nu eenmaal kwetsbaarder dan als jongeman van 23 ten opzichte van een vrouw van 50. Ook omdat het ook zooo ontzettend vaak gebeurt dat de intenties van mannen ten opzichte van jongere vrouwen vaak vooral seksueel zijn. Kan best zijn dat die jongeman ook zo zijn fantasieën heeft over zijn oudere collega, maar zolang dat bij complimentjes en koffie halen blijft denk ik: niet teveel achter zoeken. Terwijl ik bij een oudere man die een jonge collega (v) zo benadert al veel sneller op mijn hoede zou zijn van: en waar wil jij uiteindelijk naartoe?
Ja, helemaal eens.
dinsdag 10 maart 2026 om 10:07
dinsdag 10 maart 2026 om 11:07
Heb je het gevoel dat er sprake is van een glijdende schaal, waarbij hij steeds een stapje verder gaat? Dus eerst is het alleen even kletsen, daarna heeft hij ineens een koosnaampje voor je als hij komt kletsen? Probeert hij je alleen te krijgen? Je aan te raken (hand op je schouder, dat soort dingen). Stuurt hij je ook appjes of mailtjes over niet werk gerelateerde dingen?
Ik heb zelf grensoverschrijdend gedrag meegemaakt op het werk. (Oudere man, dat dan wel). Toen het gebeurde had ik dit allemaal niet zo door, maar nu ik er achteraf op terug kijk ging het steeds allemaal heel subtiel een klein stapje verder. Waardoor ik op een gegeven moment aan mezelf begon te twijfelen of ik hem verkeerde signalen had gegeven. Maar dat was natuurlijk niet zo, hij nam gewoon steeds meer ruimte in. Ik krijg er nog buikpijn van als ik er weer aan denk.
Ik heb zelf grensoverschrijdend gedrag meegemaakt op het werk. (Oudere man, dat dan wel). Toen het gebeurde had ik dit allemaal niet zo door, maar nu ik er achteraf op terug kijk ging het steeds allemaal heel subtiel een klein stapje verder. Waardoor ik op een gegeven moment aan mezelf begon te twijfelen of ik hem verkeerde signalen had gegeven. Maar dat was natuurlijk niet zo, hij nam gewoon steeds meer ruimte in. Ik krijg er nog buikpijn van als ik er weer aan denk.
dinsdag 10 maart 2026 om 12:01
stel, dat ik vriendelijk ben tegen iemand. en dan roepen ze dat ik wellicht aan het flirten ben
Zou me hoogstongemakkelijk voelen!
dinsdag 10 maart 2026 om 12:10
Ik begrijp het ongemak wel als er ongeveer iedere keer dat hij je tegenkomt een compliment over uiterlijk/voorkomen is (mijn interpretatie van "vaak") terwijl hij dat totaal niet bij andere collega's doet. Inderdaad wat meer afstand inbouwen en wat meer afkappen. En als het door blijft gaan misschien maar aangeven dat je het contact wat zakelijker houdt.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
dinsdag 10 maart 2026 om 12:25
Ik ook. Als ik elke keer dat iemand mij een complimentje over mijn haren, jas, lekker geurtje gaf of belangstellend informeerde over hoe mijn vakantie was dan hebben er wel tien mensen ooit met mij geflirt.Lila-Linda schreef: ↑10-03-2026 12:01stel, dat ik vriendelijk ben tegen iemand. en dan roepen ze dat ik wellicht aan het flirten ben
Zou me hoogstongemakkelijk voelen!
dinsdag 10 maart 2026 om 14:51
Toch denk ik wel dat we begrijpen wat TO bedoelt, toch?
Ik heb heel veel collega's en vraag ook heus wel aan een mannelijke collega hoe zijn vakantie was. Geurtjes heb ik niet zoveel mee dus zal ik zelf niet snel naar vragen, maar dat zie ik mijn vrouwelijke collega weer wel aan mannen vragen bijv. Maar het gaat er toch veel meer om dat die jongen/man TO steeds opzoekt? Koffie brengt terwijl dat blijkbaar niet logisch is. Hij brengt dat ook niet naar anderen begrijp ik? Ligt erg aan de context. Als jij met 4 collega's op kantoor zit en hij loopt langs en heeft voor jou koffie en niet voor jouw 3 collega's, dan is dat best vreemd en kan je dat ook makkelijk zeggen? Oh heb je enkel koffie voor mij? Of zit hij zo goed als naast je en brengt hij daarom koffie?
Ik ga ook niet zomaar naar elke willekeurige collega waar ik voorbij loop koffie brengen. Dat doe ik enkel voor mijn naaste collega, die bij mij in kantoor zit. Zij haalt ook voor mij.
Het is een opeenstapeling lijkt me. Niet zomaar 1x naar een vakantie vragen of 1x een compliment geven.
tulpje22 wijzigde dit bericht op 10-03-2026 15:22
22.83% gewijzigd
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in