Werk & Studie alle pijlers

Jongere collega flirt misschien met mij

09-03-2026 13:49 145 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste mensen,

Ik heb een situatie. Op mijn werk is een nieuwe veel jongere collega (<25 jaar), hij zit niet in mijn team maar zo nu en dan moeten wij wel samenwerken. En hij is altijd ontzettend aardig tegen mij. Een beetje te aardig. Hij geeft mij vaak complimenten over mijn outfit/haar/parfum, als hij koffie haalt neemt die altijd een extra kop voor mij mee en hij is erg geïnteresseerd in mijn weekend- en vakantieplannen. Ik merk dat hij dat niet is met andere collega's. Dit is zo'n 3 maanden al aan de gang en ik merk dat ik dat ik mij er een beetje opgelaten door voel. Maar ik wil hier eigenlijk niks overzeggen omdat het zo raar klink. Ik ben meer dan 2 keer zo oud als hem. HR ziet mij al aankomen. Hoe moet ik dit aanpakken? Daarnaast durf ik ook niets tegen hem te zeggen. Straks flirt hij niet met mij en is hij gewoon erg aardig. Dan ben ik weer de oude tang die dingen in haar hoofd haalt. Heeft iemand tips?
Heb je hem de afgelopen dagen op het werk gezien?
Heb je concreet iets gedaan met de tips die je hier hebt gekregen?
Het is wat het is.
Die laatste informatie van dichtbij staan kun je toch gewoon zeggen? Even 1 op 1 aanspreken. Het valt me op dat je heel dichtbij staat als je praat, op het werk is dat niet prettig. Hou een armlengte afstand. Je helpt hem daar ook nog mee.
Madrigalscapybara schreef:
13-03-2026 14:12
Die laatste informatie van dichtbij staan kun je toch gewoon zeggen? Even 1 op 1 aanspreken. Het valt me op dat je heel dichtbij staat als je praat, op het werk is dat niet prettig. Hou een armlengte afstand. Je helpt hem daar ook nog mee.
Nog eenvoudiger: gast, ga uit mijn aura.
Everything is possible for the one who believes.
^^ zo zou ik normaal ook praten Moiren, maar dat is niet per se duidelijker. En duidelijkheid is wel gewenst, zo te lezen.
13-03-2026 16:07
^^ zo zou ik normaal ook praten Moiren, maar dat is niet per se duidelijker. En duidelijkheid is wel gewenst, zo te lezen.

Kan ook gewoon met een grapje hoor.
Maar zeg eens TO, wat ga je doen?
13-03-2026 16:07
Al dat wollig gepraat is niet duidelijk.
Elke twintiger snapt exact wat je met “Haïti mijn aura” bedoelt.
En als hij reageert met “huhhhhh???” antwoord je net: hou even afstand.
Leuk contact is altijd gewenst, maar omdat hij alleen dit met mij doet en zo dichtbij mij staat (letterlijk) word ik er ongemakkelijk van. Ik kan ook niet de reden vinden waarom hij dit juist bij mij doet. Ik ben niet jong, aantrekkelijk en kan hem ook niet helpen om hoger op te komen. Daarom weet ik niet goed wat ik moet doen. Het heeft alle kenmerken van flirten en dat wil ik dan gelijk afkappen. Maar ik kan mij niet voorstellen dat zo'n jonkie iets met mij wil.
queenie_70 wijzigde dit bericht op 14-03-2026 08:33
0.21% gewijzigd
Queenie_70 schreef:
14-03-2026 08:22
Leuk contact is altijd gewenst, maar omdat hij alleen die met mij doet en zo dichtbij mij staat (letterlijk) word ik er ongemakkelijk van. Ik kan ook niet de reden vinden waarom hij dit juist bij mij doet. Ik ben niet jong, aantrekkelijk en kan hem ook niet helpen om hoger op te komen. Daarom weet ik niet goed wat ik moet doen. Het heeft alle kenmerken van flirten en dat wil ik dan gelijk afkappen. Maar ik kan mij niet voorstellen dat zo'n jonkie iets met mij wil.
Dat blijf je herhalen
Je krijgt hier tips

Verander je mind set en doe er iets aan
Ik begin me ook een beetje te ergeren hier. Je reageert niet op ons TO, maar herhaalt in steeds andere bewoordingen je OP.
Je moet die collega deze week toch al hebben gezien?
Het is wat het is.
Queenie_70 schreef:
Leuk contact is altijd gewenst, maar omdat hij alleen dit met mij doet en zo dichtbij mij staat (letterlijk) word ik er ongemakkelijk van. Ik kan ook niet de reden vinden waarom hij dit juist bij mij doet. Ik ben niet jong, aantrekkelijk en kan hem ook niet helpen om hoger op te komen. Daarom weet ik niet goed wat ik moet doen. Het heeft alle kenmerken van flirten en dat wil ik dan gelijk afkappen. Maar ik kan mij niet voorstellen dat zo'n jonkie iets met mij wil.
Dat is niet altijd het doel van flirten.
Queenie_70 schreef:

Geef nu eens gewoon antwoord.
Als je naar hem ook zo wazig reageert dan komt de boodschap in ieder geval niet over.
Misschien vindt TO al die aandacht wel lekker.
Wanneer is de bruiloft?
.
Lilith schreef:
14-03-2026 10:46
Geef nu eens gewoon antwoord.
Als je naar hem ook zo wazig reageert dan komt de boodschap in ieder geval niet over.
In andere topics lijkt dat geen probleem voor TO, dus ben ook wel benieuwd.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Misschien heeft het flirten een ander doel. Niet hogerop komen, geen relatie oid, maar een soort pestgedrag. Kan dat niet? To is niet heel duidelijk. Maar iets dergelijks zou toch ook kunnen? Ik zou heel direct een vraag stellen: wat wil je eigenlijk van me? Ik vind jouw gedrag vervelend. Zoiets.
Ik bedoel dat het ongemak het doel is?
Lila-Linda schreef:
14-03-2026 08:27
Dat blijf je herhalen
Je krijgt hier tips

Verander je mind set en doe er iets aan
Ze vindt helemaal niet vervelend volgens mij...
:sherlock:

TO?

Heb je er al wat van gezegd?
Morgen ga ik weer naar kantoor. Dan ga ik er zeker wat van zeggen. Ik denk niet dat ik het woord flirten gebruik want ik weet niet zeker of hij dat nou doet of niet. Ik moet bekennen dat ik in het begin de aandacht net erg vond, maar het werd al snel erg ongemakkelijk. Ik heb ook nog nooit een compliment teruggeven. Ik was verbaasd dat iemand zo jong interesse in mijn nogal saaie weekendplannen toonde. Maar het voelt alsof hij een grens is overgegaan en dat wil ik afkappen.
Het wordt me maar steeds niet duidelijk of je nu werkelijk vindt dat hij een grens over gaat, of dat je wilt peilen of zo’n jong iemand je echt leuk kan vinden.

Dat is omdat je maar steeds benadrukt hoe saai en hoe oud je bent. Als iemand op mijn werk verkeerde opmerkingen tegen mij maakt, ben ik er helemaal niet mee bezig of ik saai en oud ben. Dat ben ik wel, maar dat heeft er niks mee te maken.

Bovendien zou ik bij zo’n jonkie waarschijnlijk niet als eerste bedenken hoe saai ik zelf ben, maar hoe enorm saai zo’n jonge vent is.
Hoe is het gegaan met er wat van zeggen? Kan inderdaad net zo goed pestgedrag zijn dus zou het zeker afkappen.
20-03-2026 16:04
Hoe is het gegaan met er wat van zeggen? Kan inderdaad net zo goed pestgedrag zijn dus zou het zeker afkappen.
Beetje een anticlimax maar hij was er niet vandaag. Ik heb wel aan een andere collega gevraagd of hij ook zo bij haar doet (zij is net als ik ook wat ouder), maar zij zei van niet. Ik vind het zelf niet vallen onder pestgedrag trouwens. Hij klinkt namelijk heel oprecht. Er zit geen hint van sarcasme in. Daarom vind ik juist zo opvallend. Ik breng qua uiterlijk niet echt iets opmerkelijks mee.
Queenie_70 schreef:
20-03-2026 19:01
Ik breng qua uiterlijk niet echt iets opmerkelijks mee.
Daar ga je weer.
Vind je hem leuk?
Star⁴ schreef:
12-03-2026 13:27
Koffie brengen is altijd logisch.

Ik heb overigens twee handen, geen vijf.
Tja, ik vind het vreemd. Ik weet niet hoe het kantoor/werkplek van TO eruit ziet, maar als ik het bij mezelf hou en ik werk met een collega samen en 1 man loopt altijd voorbij mijn kantoor en geeft telkens alleen mij koffie, dan is dat vreemd toch. Dan zou het voor mij echt een inkopper zijn: goh lekker Piet, maar waarom niet voor Truus? Kan je beetje als geintje brengen maar hij voelt zich vast iets ongemakkelijk, want wat moet hij zeggen? Waarom haalt ie enkel voor jou? En zeker als er nog diverse collega's daar in de buurt werken. Vreemd dat het enkel voor TO is. Ik haal ook altijd koffie voor mijn collega waar ik mee samenwerk in hetzelfde kantoor, maar niet voor een mannelijke collega 4 meter verder terwijl er daar nog meer mannen werken. Het is gewoon vreemd en ik zou gerust vragen waarom hij altijd enkel voor mij koffie haalt. Of zeggen dat het niet nodig is, dat ik het prima zelf kan halen. Of gewoon elke keer verbaasd reageren: oh koffie? Heb net gehaald voor mij en Truus. Heb geen behoefte aan 2 koppen achter elkaar.
Je hebt het steeds maar over je uiterlijk, dat je er niet bijzonder uitziet etc. Wat maakt het uit? Op ieder potje past een deksel. Als het flirten is kan het toch prima zo zijn dat hij iets in je ziet? Je weet toch niet waar iemand op valt? Niet dat ik zeg dat dat het is hoor, maar je hoeft jezelf ook niet zo naar beneden te halen.
Maar goed, verder lijkt het me niet heel moeilijk er maandag iets van te zeggen als hij het weer doet. Als hij heel dichtbij komt, makkelijk toch om te vragen of hij wat meer afstand wil houden? Je staat wel erg dichtbij, dat vind ik niet prettig. Koffie? Nee dank je, heb net gehaald. Ik kan het prima zelf halen en vind ook wel fijn even van mijn stoel af te kunnen gaan om koffie te halen. Dus niet nodig dat je het brengt en ook niet zo leuk voor mijn collega die niks krijgt. Compliment? Dank je, maar niet perse nodig me elke dag te complimenteren. Ik voel me er ongemakkelijk bij.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven