Onzinnige vreugde
woensdag 18 maart 2026 om 22:26
woensdag 18 maart 2026 om 22:35
Vanavond bij de patatzaak.
Een jongen en zijn zusje kregen een ijsje.
Zusje begon te piepen dat ze eigenlijk net zo'n ijsje als broer had gewild.
Broer was zo lief haar een paar hapjes te laten nemen en ruilde uiteindelijk zijn ijsje met haar.
Zo lief, zonder ruzie of scheven gezichten.
Hij was jaar of 10 en zij 5/6
Broer was zo lief haar een paar hapjes te laten nemen en ruilde uiteindelijk zijn ijsje met haar.
Frankly my dear, I don"t give a damn
woensdag 18 maart 2026 om 22:38
woensdag 18 maart 2026 om 22:47
Als ik de kikkers in de vijver verderop hoor.
Als ik bij de Stephansdom ben, of een van de andere highlights van Wenen, en naar de gezichten van de toeristen kijk, die die gebouwen voor het eerst zien.
Als ik in het OV zit en zie hoe vanzelfsprekend het hier is dat men opstaat voor ouderen of mensen die slecht ter been zijn.
Als ik bij de kringloop waar ik werk, tegen een kindje zeg dat hij/zij dat speelgoedje niet hoeft te betalen, en dan die brede glimlach zien.
Toen mijn Iraanse collega vorige week vertelde dat haar familie ongedeerd was gebleven tijdens de bombardementen.
Als ik bij de Stephansdom ben, of een van de andere highlights van Wenen, en naar de gezichten van de toeristen kijk, die die gebouwen voor het eerst zien.
Als ik in het OV zit en zie hoe vanzelfsprekend het hier is dat men opstaat voor ouderen of mensen die slecht ter been zijn.
Als ik bij de kringloop waar ik werk, tegen een kindje zeg dat hij/zij dat speelgoedje niet hoeft te betalen, en dan die brede glimlach zien.
Toen mijn Iraanse collega vorige week vertelde dat haar familie ongedeerd was gebleven tijdens de bombardementen.
Delulu
woensdag 18 maart 2026 om 22:52
woensdag 18 maart 2026 om 23:04
woensdag 18 maart 2026 om 23:09
woensdag 18 maart 2026 om 23:18
Het gespeel en gelach van de buurkinderen buiten.
Wij zijn een jaar geleden verhuisd van stad naar dorp, en de buurtgeluiden zijn zó anders. Als ik daar in de tuin zat, dan hoorde ik of geen kind of een huilend kind (ook heel raar eigenlijk, als ik erover nadenk) en hier hoor ik allemaal gezellig kindergeklets. Ook hoor ik hier mensen gewoon gezellig met elkaar kletsen in de tuin, in de stad was het vaak 1 bal (a la debiteuren crediteuren) die luid en duidelijk de boventoon voerde.
Ik geniet elke keer weer buiten.
Wij zijn een jaar geleden verhuisd van stad naar dorp, en de buurtgeluiden zijn zó anders. Als ik daar in de tuin zat, dan hoorde ik of geen kind of een huilend kind (ook heel raar eigenlijk, als ik erover nadenk) en hier hoor ik allemaal gezellig kindergeklets. Ook hoor ik hier mensen gewoon gezellig met elkaar kletsen in de tuin, in de stad was het vaak 1 bal (a la debiteuren crediteuren) die luid en duidelijk de boventoon voerde.
Ik geniet elke keer weer buiten.
donderdag 19 maart 2026 om 07:52
Ja!
donderdag 19 maart 2026 om 08:00
Als ik een hele rij witte tshirts of lakens buiten aan de lijn hang in de zon en dan gaat het een beetje waaien. Heerlijk..
En qua zonneschermen word ik heel blij van groen wit gestreepte. Die vind ik er zo sfeervol uitzien.
En ik werd er gisteren blij van dat de vogels na wekenlange aarzeling toch uit het voerbakje komen eten.
En qua zonneschermen word ik heel blij van groen wit gestreepte. Die vind ik er zo sfeervol uitzien.
En ik werd er gisteren blij van dat de vogels na wekenlange aarzeling toch uit het voerbakje komen eten.
Harba lorifa
donderdag 19 maart 2026 om 08:12
Petrichor.
Lopen in de kou als de zon schijnt.
Mijn eigen versgebakken brood.
Verse sneeuw.
Met een mok thee en een boek op de bank.
Mijn zuurdesem starter die lijkt te lukken.
De tuin die langzamerhand weer zomerklaar wordt, het snoeien, boenen en onkruid wieden werkt erg rustgevend. Mijn frozen shoulder is alleen een extra uitdaging dit jaar.
Mijn eerste americano in de ochtend.
's Avonds de luxaflex dicht, kaarsen aan, onder een kleedje languit op de bank.
Lopen in de kou als de zon schijnt.
Mijn eigen versgebakken brood.
Verse sneeuw.
Met een mok thee en een boek op de bank.
Mijn zuurdesem starter die lijkt te lukken.
De tuin die langzamerhand weer zomerklaar wordt, het snoeien, boenen en onkruid wieden werkt erg rustgevend. Mijn frozen shoulder is alleen een extra uitdaging dit jaar.
Mijn eerste americano in de ochtend.
's Avonds de luxaflex dicht, kaarsen aan, onder een kleedje languit op de bank.
Alles gaat voorbij
donderdag 19 maart 2026 om 08:36
Dat schreef iemand anders ook en ik ben het daar helemaal mee eens. Maar het gaat dus om dingen die op de (waardevolle) vreugde na geen voordeel hebben voor jou.
Ik bedoel: wat heb ik eraan dat iemand die op een boerderij woont vanochtend vroeg lekker alle overalls heeft gewassen en buiten opgehangen?
donderdag 19 maart 2026 om 08:37
Heerlijk.calvijn1 schreef: ↑18-03-2026 22:35Vanavond bij de patatzaak.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in