Onzinnige vreugde
donderdag 19 maart 2026 om 08:46
Dat vleugje jaloezie voel ik als ik buren netjes aangekleed met een mooi ingepakt kado naar hun auto zie lopen om naar een verjaardag te gaan en daar ontspannen op tijd aan te komen.
donderdag 19 maart 2026 om 08:49
Jaaa, die boerderij met waslijn! Heb ik ook.
De zomeravonden waarop iemand in de buurt met het raam open saxofoon of accordeon aan het oefenen is.
Kindjes die iets doen wat ze ook heel spannend vinden, zoals het aaien van een beestje, en dan zo trots zijn op zichzelf.
Als mijn collega in haar hoodie achter de laptop zit
En heel veel muziek en films en kunst waar ik van geniet, maar daar heb ik ook gelijk wat aan.
De zomeravonden waarop iemand in de buurt met het raam open saxofoon of accordeon aan het oefenen is.
Kindjes die iets doen wat ze ook heel spannend vinden, zoals het aaien van een beestje, en dan zo trots zijn op zichzelf.
Als mijn collega in haar hoodie achter de laptop zit
En heel veel muziek en films en kunst waar ik van geniet, maar daar heb ik ook gelijk wat aan.
donderdag 19 maart 2026 om 10:12
Koolmezen, roodborstjes, pimpelmezen en mussen in mijn tuin. Puppies en als de hond van mijn beste vriendin op mij af komt stormen als ik op visite kom en daarna lekker knuffelen met diezelfde hond.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
donderdag 19 maart 2026 om 10:13
Als ik rond deze tijd van het jaar de honden in mijn achtertuin uitborstel, laat ik de plukken haar meestal nog even liggen.
En dan even later zie ik allerlei soorten vogels wegvliegen met enorme snorren!
Ik vind het altijd een heel grappig gezicht en ook schattig dat zij het goed kunnen gebruiken voor een warm nestje
En dan even later zie ik allerlei soorten vogels wegvliegen met enorme snorren!
Ik vind het altijd een heel grappig gezicht en ook schattig dat zij het goed kunnen gebruiken voor een warm nestje
donderdag 19 maart 2026 om 10:31
Mijn kind is pas zo vanaf een balkon gefotografeerd door een makelaar en staat voorlopig even zo op Funda. Heb ik zelf niks aan maar dat gaf mij inderdaad ook even vreugde.
donderdag 19 maart 2026 om 11:22
Dit, en iemand die een boek leest in het openbaar of iets anders niet digitaals doet in plaats van op zijn telefoon zit.
donderdag 19 maart 2026 om 11:25
Ow ja die ook!
En ik haat het WK, maar de oranje fans die naar LINKS! TU-TU-TU-TU-TU-TU gaan in de straten van Verweggistan vind ik dan weer ontzettend koddig om te zien.
Dat vind ik het leukste aan het WK. Idem met Eurovisie, het publiek met vlaggen in het publiek, meezingend in talen die ze niet spreken en de communities die al maanden van te voren zijn met de liedjes en herinneringen ophalen over vorige acts, dat is het enige moment dat ik me echt een Europeaan voel.
donderdag 19 maart 2026 om 11:43
Of iemand die de bus net haalt omdat de buschauffeur zo aardig is om extra lang te wachten of extra te stoppen
Voor iedereen een groene tuin
donderdag 19 maart 2026 om 11:47
Ik word echt blij als ik mensen hoor zingen op de fiets. Vals of niet dat maakt mij echt niks uit. Als ze merken dat ik er ben en stoppen met zingen zeg ik altijd dat ze gerust door kunnen gaan.
Ik zag zelfs eens online een verkeersbord wat een fiets zing straat was oftewel niet stoppen met zingen hier! Misschien ga ik eens aan de burgermeester vragen of ze daar voor open staat hier.
Verder word ik ook vrolijk van putten. Niet alleen een wens put maar vooral gewoon echte waterputten. Als ik in de auto of trein zit kijk ik altijd naar tuinen en ga wijzen als ik een put zie.
Als we bespreken/fantaseren over wat we met miljoenen zouden doen zeg ik ook altijd. En een tuin met een put.
Ik zag zelfs eens online een verkeersbord wat een fiets zing straat was oftewel niet stoppen met zingen hier! Misschien ga ik eens aan de burgermeester vragen of ze daar voor open staat hier.
Verder word ik ook vrolijk van putten. Niet alleen een wens put maar vooral gewoon echte waterputten. Als ik in de auto of trein zit kijk ik altijd naar tuinen en ga wijzen als ik een put zie.
Als we bespreken/fantaseren over wat we met miljoenen zouden doen zeg ik ook altijd. En een tuin met een put.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
donderdag 19 maart 2026 om 12:11
Die heb ik in mijn stad!IBIopviva schreef: ↑19-03-2026 11:47Ik word echt blij als ik mensen hoor zingen op de fiets. Vals of niet dat maakt mij echt niks uit. Als ze merken dat ik er ben en stoppen met zingen zeg ik altijd dat ze gerust door kunnen gaan.
donderdag 19 maart 2026 om 13:52
Ik krijg spontaan zin om door de natuur te wandelen nuAnnna-lisa schreef: ↑19-03-2026 13:20Tijdens het wandelen een vlinder tegenkomen, die vervolgens een stukje met je mee lijkt te fladderen![]()
Voor iedereen een groene tuin
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in