Ik doe het, doe jij het ook?

21-03-2026 19:41 206 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Tot grote hilariteit van mijn medetafelgenoten eet ik mijn patat (ja patat!) met een vork. En mijn pannenkoeken. En mijn brood ook met mes en vork.

De rest natuurlijk ook, maar dat is hoe het hoort. Schijnt.

Wat eten jullie met een vork (bestek)?

(dit is niet als luchtig topic bedoeld, dus serieuze antwoorden graag)

Wat eet jij met een vork?

Totaal aantal stemmen: 199

Niets (7%)
Patat (2%)
Pannenkoeken (62%)
Brood (1%)
Patat en pannenkoeken (22%)
Echt àlles, zelfs mijn soep (6%)
Everything is possible for the one who believes.
Patat eet ik met mijn handen, dat hoort zo. Ik pak er alleen wel eens een vorkje bij als de boel wel erg overvloedig is overgoten met saus.

Pizza eet ik met mes en vork, met uitzondering van voorgesneden bestelpizza.

Pannenkoek met mes en vork, en rijst met vork en lepel.
Graftak!
Pannenkoeken met de hand opeten? Hoe dan? Oprollen en dan afhappen? Gruwel. Dat mochten en mogen mijn kinderen ook niet.
Ik heb pannenkoeken gestemd. Zijn er mensen die dat met hun handen eten? En verder snijd ik vaak m’n boterhammen wel met een mes in 2 of 4 stukken, maar ik et het dan gewoon met m’n handen. En als kind/puber als ik dan nog wel eens een marsreep at, dan vond ik het ook lekker om die in stukjes te snijden. Maar dat heb ik denk ik al 30 jaar niet gedaan.
What would Patsy do?
De eerste keer dat ik mensen brood met mes en vork zag eten was in de inrichting (PAAZ) waar ik lang geleden opgenomen was. Toen deed ik netjes mee, maar vond het wel gek en onhandig, van huis uit aten we het gewoon uit de hand.
Misschien is het daar misgegaan :P
Ik heb gestemd voor pannenkoeken, maar muv van patat en het kontje van het brood eet ik thuis met mes en vork. In een broodjeszaak ligt het aan het soort broodje of ik met mes en vork eet.
Ik heb het zo geleerd, het is erin gestampt en voel me bijna ongemakkelijk om het niet te doen.
Vriend snijdt eerst alles om vervolgens met vork alleen op te eten. Krijg ik ook de kriebels van. Stom he
Pannekoeken en macaroni/spaghetti eet ik met een vork en mes.

Friet/patat eet ik thuis zonder vork, maar in een restaurant wel met een vork.
Totdat iedereen zo goed als uitgegeten is, en er zijn nog frietjes over, dan pak ik die (per stuk) met mijn hand uit het schaaltje.
Maar dat is meer omdat ik het zonde vind dat het weggegooid gaat worden.
Dus blijf ik een soort van dooreten zolang de tafel nog niet leeggeruimd is.

Belegde broodjes in een restaurant eet ik ook met mes en vork.
Thuis uit het vuistje, maar wel gesneden.
bartjes wijzigde dit bericht op 21-03-2026 20:38
11.13% gewijzigd
Ik zou het liefst een hamburger ook met mes en vork eten, want het is me nog nooit gelukt zo'n ding af te happen zonder dat aan de andere kant er van alles afvalt of langs mijn polsen druipt. Ik heb echt bewondering voor mensen die dat wel kunnen en nog vrij netjes ook.
Beter met vier katten onder één dak, dan een leugenaar in de køfferbak.
Renske schreef:
21-03-2026 20:29
De eerste keer dat ik mensen brood met mes en vork zag eten was in de inrichting (PAAZ) waar ik lang geleden opgenomen was. Toen deed ik netjes mee, maar vond het wel gek en onhandig, van huis uit aten we het gewoon uit de hand.
Misschien is het daar misgegaan :P
;-D
Beter met vier katten onder één dak, dan een leugenaar in de køfferbak.
Ladyday21 schreef:
21-03-2026 20:26
Ik heb pannenkoeken gestemd. Zijn er mensen die dat met hun handen eten?
Ja voor, rollen met je vingers en dan afhappen.
Brrrrr

Rollen doe ik ook met mijn vork, zonder handen.
Everything is possible for the one who believes.
Ik eet roti met mijn handen.
Zonder vork en mes.
Durf te antwoorden: één van de leukste topics op het forum!
Liefst alles uit de hand, gestemd op pannekoeken maar die eet ik alleen vanwege het beleg met mes en vork. Als er de volgende dag eentje over is, dan eet ik die liefst bij de koffie met wat poedersuiker, opgerold, dubbelgeklapt en uit de hand.

Pizza at ik altijd met mes en vork, maar ik heb later juist geleerd dat dat niet overal hoort?
Ik heb iemand gezien die een banaan met mes en vork eet. Dat vond ik erg opmerkelijk haha
Wissewis schreef:
21-03-2026 20:21
En dan ga je het bijhorende biefstukje of schnitzel bij die friet wél met mes en vork eten?
Of eet je die dan ook met je handen?
In een net restaurant (tafelkleed en stoffen servetten) eet ik zoals ik al zei de friet vaak met vork.
In minder net restaurant wissel ik gerust af van bestek naar handen, zoals iedereen die ik ken. Friet wordt vaak toch ook wel apart geserveerd in een bakje of zo.
Grappig om te lezen hoeveel mensen eigenlijk elke dag brood eten.
Ik eet dus bijna nooit brood.
Alleen als ik ergens ga lunchen in een restaurant.

Verder: patat met de handen, pannenkoeken met mes en vork, pizza met de handen, en veel avondmaaltijden ook met mes en vork.
Wotah schreef:
21-03-2026 21:31
Ik heb iemand gezien die een banaan met mes en vork eet. Dat vond ik erg opmerkelijk haha
Ik zit in een insta algoritme van mensen die een banaan eten door hem van boven naar beneden uit de schil te lepelen. Of eigenlijk filmpjes van mensen die daar dan commentaar op hebben.
Mijn vriend eet zowel zijn patat als een frikadel of kroket met mes en vork. Ik eet zelf mijn patat ook in een restaurant met mijn handen, maar kip of spareribs eet ik dan wel met mes en vork. Thuis ook trouwens, van die enorm vette vingers vind ik irritant.
Ik eet alleen friet met mijn handen (behalve in een restaurant. Pannekoeken altijd met bestek. Brood thuis aan tafel met bestek, op het werk uit de hand.

Mijn huisgenoten eten pannekoeken met de hand. Vind ik echt heel raar.
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
Assiral schreef:
21-03-2026 21:42
Grappig om te lezen hoeveel mensen eigenlijk elke dag brood eten.
Dat is je nooit opgevallen?

Goh.
Graftak!
Mijn brood is mijn bestek thuis en met vrienden. In een restaurant meestal mes en vork enzo. Al naar gelang het gerecht. Een frietje gewoon met de handen.
Pannenkoeken eet ik altijd met mes en vork anders krijg je echt vieze vettige handen. Patat in een restaurant soms ligt een beetje aan het restaurant.

Voor degene die alles met mes en vork eten. Hoe doe je dat dan als je een broodje afbakt een kaiserbroodje bijvoorbeeld?
Terug van weggeweest
Boterhammen met een vork eten vind ik hetzelfde als een appel met een vork eten.

Patat en pannenkoeken eet ik wel altijd met een vork. Hoe moet je pannenkoeken anders eten?
Boterhammen smeer ik eerst, meestal dubbel, dan doorsnijden. Is het één boterham dan vouw ik die dubbel zonder snijden.
Daarna eet ik ze met mijn handen.

Pannenkoeken met mes en vork vanwege het beleg, bijvoorbeeld stroop, dat er uit kan stromen.

Pizza in restaurant met mes en vork, geloof ik. Thuis: in punten en dan met de hand.

Frietjes bij voorkeur ook met de hand - zit meestal niet zoveel mayo op bij mij.
In restaurant deels vork, deels hand denk ik.

Mijn voorkeur is met de handen eten. Zonder meer.
Ik word ongemakkelijk van mensen die hun brood met mes en vork eten. Voelt niet ontspannen.
En nee, alles met mes en vork is voor mij echt niet beter. Zonder is voor mij 'doe maar lekker gewoon'.
Waarom een serieus topic over dit onderwerp?
Wissewis schreef:
21-03-2026 20:21
En dan ga je het bijhorende biefstukje of schnitzel bij die friet wél met mes en vork eten?
Of eet je die dan ook met je handen?
Nah, dat lijkt me toch wel evident dat je in een restaurant geen biefstuk met je handen eet.
Ik eet bijna alles met bestek. Pannenkoeken en patat zeker, je krijgt vieze handen als je dat met je handen eet, dus waarom zou je dat doen. Brood altijd met mes en vork, ook thuis, alleen harde broodjes niet. Ik heb het niet van huis uit meegekregen, maar ik vind met bestek eten gewoon netter en veel hygiënischer. Ik heb er dan ook echt tijd en moeite in gestoken om mijn kinderen van kleins af aan te leren netjes met bestek te eten. In restaurants kan ik me soms erg verbazen hoe mensen geen of maar een deel van hun bestek gebruiken.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven