Ik doe het, doe jij het ook?
zaterdag 21 maart 2026 om 19:41
Tot grote hilariteit van mijn medetafelgenoten eet ik mijn patat (ja patat!) met een vork. En mijn pannenkoeken. En mijn brood ook met mes en vork.
De rest natuurlijk ook, maar dat is hoe het hoort. Schijnt.
Wat eten jullie met een vork (bestek)?
(dit is niet als luchtig topic bedoeld, dus serieuze antwoorden graag)
De rest natuurlijk ook, maar dat is hoe het hoort. Schijnt.
Wat eten jullie met een vork (bestek)?
(dit is niet als luchtig topic bedoeld, dus serieuze antwoorden graag)
Everything is possible for the one who believes.
zondag 22 maart 2026 om 21:24
Dat is het broodje wat je bijvoorbeeld bij je maaltijd krijgt.Yavanna schreef: ↑22-03-2026 20:34Jaren geleden bij een teamuitje gingen we 's avonds samen eten en toen was er voor de grap een les officiële etiquette. Als ik het me goed herinner werd daar verteld dat je brood nooit mag snijden. Je moet het met je handen in kleine stukjes scheuren en dan opeten.
Daarnaast mogen alle broodsoorten met de hand gegeten worden, belangrijk daarbij is om de linkerhand te gebruiken. Het linkerbroodje/brood is dan ook altijd van jou.
Je boterham hagelslag in stukjes scheuren lijkt me gee succes
zondag 22 maart 2026 om 21:28
zondag 22 maart 2026 om 21:30
Kriebeligsprokkelientje schreef: ↑22-03-2026 21:28Blijkbaar.
Hoe en waar..
Met donkere, regenachtige dagen eet ik ook weleens in bed met tv...is dat gruwelijk of walgelijk?
zondag 22 maart 2026 om 21:33
Ja hoor...de hagelslag dan lekker met natte wijsvinger van je bord oplepelen....deed ik vroeger bij mijn oma want bij mijn ouders stond daar op zijn minst de doodstraf op.
Ik ken mijn tafelmanieren tot t uiterste maar af en toe lekker ordinair eten als een Neanderthaler....love it...maar nimmer in gezelschap of restaurant.
sprokkelientje wijzigde dit bericht op 22-03-2026 21:35
0.38% gewijzigd
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
zondag 22 maart 2026 om 21:35
Vooral gruwelijk irritant om de nachten erna tussen de brood- of koekkruimels te moeten slapen.sprokkelientje schreef: ↑22-03-2026 21:28Blijkbaar.
Hoe en waar..
Met donkere, regenachtige dagen eet ik ook weleens in bed met tv...is dat gruwelijk of walgelijk?
Of de koffie nog te ruiken door de koffie-vlekken.
Ontbijt op bed ... ooit een paar keer uitgetest - zonder die tv - maar het was duidelijk niet mijn ding.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zondag 22 maart 2026 om 21:38
Voor de forummers die brood met mes en vork eten...niet lullig bedoeld echt niet, maar iemand die dan zegt, dat het zoveel prettiger eet...hoe dan precies?
Misschien omdat ik mes en vork of lepel toch associeer met warm eten in de meeste gevallen.
Misschien omdat ik mes en vork of lepel toch associeer met warm eten in de meeste gevallen.
sprokkelientje wijzigde dit bericht op 22-03-2026 21:40
1.40% gewijzigd
zondag 22 maart 2026 om 21:40
Snap ik. Vergt ook wel wat " kunde" haha...en een goed dienblad en kruimeldief
zondag 22 maart 2026 om 21:48
Alle dingen uit de OP eet ik met mijn handen, behalve pannenkoeken met stroop (want die kun je beter snijden om knoeien te voorkomen). Pannenkoeken met suiker rol ik op (met mijn handen, zoals iedereen) en daarna neem ik er uit de hand een hap van. Snijden is dan een beetje overdreven, aangezien je het ding net handmatig in elkaar hebt gedraaid en er dus geen reden is om ‘netjes’ met mes en vork te gaan doen alsof je haute cuisine zit te eten.
Friet: nog nooit gezien dat iemand een vork gebruikt om deze ‘borrelhap’ te nuttigen.
Boterham: dubbel klappen en gaan.
Pizza: in punten snijden (meestal wordt dat voor je gedaan) en dan zo’n punt in je hand nemen en eventueel dubbelklappen en een hap nemen.
Je hebt een servet om je vingers mee schoon te maken, en gebruik van mes en vork is bij dit soort gerechten echt over the top. In mijn ogen, dan. Alsof je deftig wilt doen terwijl het gewoon ‘finger food’ is, zeg maar.
Friet: nog nooit gezien dat iemand een vork gebruikt om deze ‘borrelhap’ te nuttigen.
Pizza: in punten snijden (meestal wordt dat voor je gedaan) en dan zo’n punt in je hand nemen en eventueel dubbelklappen en een hap nemen.
Je hebt een servet om je vingers mee schoon te maken, en gebruik van mes en vork is bij dit soort gerechten echt over the top. In mijn ogen, dan. Alsof je deftig wilt doen terwijl het gewoon ‘finger food’ is, zeg maar.
zondag 22 maart 2026 om 21:55
Ja dat valt natuurlijk niet uit te leggen. Gewoon voorkeur natuurlijk.sprokkelientje schreef: ↑22-03-2026 21:38Voor de forummers die brood met mes en vork eten...niet lullig bedoeld echt niet, maar iemand die dan zegt, dat het zoveel prettiger eet...hoe dan precies?
zondag 22 maart 2026 om 21:57
Heeft niets met deftig willen doen te maken, ik vind het gewoon fijner.Claire45 schreef: ↑22-03-2026 21:48Alle dingen uit de OP eet ik met mijn handen, behalve pannenkoeken met stroop (want die kun je beter snijden om knoeien te voorkomen). Pannenkoeken met suiker rol ik op (met mijn handen, zoals iedereen) en daarna neem ik er uit de hand een hap van. Snijden is dan een beetje overdreven, aangezien je het ding net handmatig in elkaar hebt gedraaid en er dus geen reden is om ‘netjes’ met mes en vork te gaan doen alsof je haute cuisine zit te eten.
zondag 22 maart 2026 om 22:14
Zo’n patatje eet je meestal onderweg dus dan moet je op zoek naar een kraan, met je stinkende hand. Terwijl je dat vorkje hebt dus het had niet gehoeven.Lady*Voldemort schreef: ↑22-03-2026 19:53Vreselijk inderdaad, mayo op je hand. Dat gaat er nooit meer af, wist je dat?
zondag 22 maart 2026 om 22:45
Ik ben zo iemand.ik wil geen jam o.i.d aan mijn vingers hebben het plakt en ik wil ook geen eten ruiken aan mijn vingers.sprokkelientje schreef: ↑22-03-2026 21:38Voor de forummers die brood met mes en vork eten...niet lullig bedoeld echt niet, maar iemand die dan zegt, dat het zoveel prettiger eet...hoe dan precies?
Mayo of kaas of patat. Dan zit ik de hele rijd aan mijn vingers te ruiken .het enige waar mijn vingers naar mogen ruiken is n licht geurende handcreme. Of naar n mandarojn die ik gepeld heb.kan er ook niks aan doen .
Thuis maakt het mij niet zo veel uit .daar kan ik mijn handen wassen.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
dinsdag 24 maart 2026 om 13:23
dinsdag 24 maart 2026 om 14:12
Ja dat is wel waar. Ik eet het eigenlijk nooit uit een puntzak. Vond het logisch lijken dat met je handen te eten maar inderdaad, je hele hand erin moeten steken is niet fijn.
dinsdag 24 maart 2026 om 14:53
Ik eet vrijwel alles met bestek. Friet wel eens met de hand, maar dat voelt heel fout, omdat dat vroeger thuis echt met bestek hoorde. Friet uit een puntzak eet ik nooit, omdat ik dan onder de mayo kom te zitten. En ja, ik weet dat er servetten bestaan, maar ik vind dat gewoon niet fijn.
Tacoschelpen verkruimel ik en meng het dan met de rest van de ingrediënten en maak er een tacosalade van.
Boterham eet ik met mes en vork (ook vroeger zo aangeleerd), een broodje zoals een pistolet wel uit de hand.
Vroeger thuis mochten vooral mossels met de hand worden gegeten, of liever met de schelp van de eerste mossel.
Tacoschelpen verkruimel ik en meng het dan met de rest van de ingrediënten en maak er een tacosalade van.
Boterham eet ik met mes en vork (ook vroeger zo aangeleerd), een broodje zoals een pistolet wel uit de hand.
Vroeger thuis mochten vooral mossels met de hand worden gegeten, of liever met de schelp van de eerste mossel.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
dinsdag 24 maart 2026 om 14:55
Ik eet patat uit een puntzak eerst met mijn handen, en dan, als alleen nog die patatjes over zijn die helemaal omhuld zijn door mayo (
Die patat die in mayo gedrenkt is vind ik superlekker, maar dat was waarschijnlijk al duidelijk.
dinsdag 24 maart 2026 om 17:57
Hoe happen jullie haring ?sprokkelientje schreef: ↑24-03-2026 17:56Voor de mensen die gruwelen van zgn stinkende handen: hoe maken jullie dan bv gehaktballen of pizza of brooddeeg?
dinsdag 24 maart 2026 om 17:59
Gekookte mosselen kun je volgens mij onmogelijk met bestek eten. Uit de schelpJuultje schreef: ↑24-03-2026 14:53Ik eet vrijwel alles met bestek. Friet wel eens met de hand, maar dat voelt heel fout, omdat dat vroeger thuis echt met bestek hoorde. Friet uit een puntzak eet ik nooit, omdat ik dan onder de mayo kom te zitten. En ja, ik weet dat er servetten bestaan, maar ik vind dat gewoon niet fijn.
dinsdag 24 maart 2026 om 18:09
Ik heb n man die alle vis voor mij fileert. Als ik het op n broodje wil krijg ik het op n broodje compleet met sla n tomaatje of augurkje.
Ik wil inderdaaf geebn vis lucht aan mijn handen.en ja mijn omgeving vind mij verwend maar dat maakt mij niet uit ben blij dat hij het voor mij doet .
dinsdag 24 maart 2026 om 18:11
Mijn man is de kok hier.ik wil wel eens helpen met gehaktballen draaien .maar ik kan thuis de handen wassen met zeep en water.sprokkelientje schreef: ↑24-03-2026 17:56Voor de mensen die gruwelen van zgn stinkende handen: hoe maken jullie dan bv gehaktballen of pizza of brooddeeg?
dinsdag 24 maart 2026 om 18:12
Oh joh, doe je ding....maar handen kun je wassen of afdoen toch?chrisjoh schreef: ↑24-03-2026 18:09Ik heb n man die alle vis voor mij fileert. Als ik het op n broodje wil krijg ik het op n broodje compleet met sla n tomaatje of augurkje.
Ik wil inderdaaf geebn vis lucht aan mijn handen.en ja mijn omgeving vind mij verwend maar dat maakt mij niet uit ben blij dat hij het voor mij doet .
dinsdag 24 maart 2026 om 18:13
Ik doe ook veel voor hem.sprokkelientje schreef: ↑24-03-2026 18:12Oh joh, doe je ding....maar handen kun je wassen of afdoen toch?
dinsdag 24 maart 2026 om 18:14
sprokkelientje schreef: ↑24-03-2026 17:56Voor de mensen die gruwelen van zgn stinkende handen: hoe maken jullie dan bv gehaktballen of pizza of brooddeeg?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in