Ik doe het, doe jij het ook?
zaterdag 21 maart 2026 om 19:41
Tot grote hilariteit van mijn medetafelgenoten eet ik mijn patat (ja patat!) met een vork. En mijn pannenkoeken. En mijn brood ook met mes en vork.
De rest natuurlijk ook, maar dat is hoe het hoort. Schijnt.
Wat eten jullie met een vork (bestek)?
(dit is niet als luchtig topic bedoeld, dus serieuze antwoorden graag)
De rest natuurlijk ook, maar dat is hoe het hoort. Schijnt.
Wat eten jullie met een vork (bestek)?
(dit is niet als luchtig topic bedoeld, dus serieuze antwoorden graag)
Everything is possible for the one who believes.
zondag 22 maart 2026 om 17:07
Ik vind het echt gemakkelijker om met mes en vork te eten hoor. Ben niet anders gewend. En zeker bij bijvoorbeeld spareribs gaat dat bij mij een stuk beter met mes en vork dan met kluiven.Courage schreef: ↑22-03-2026 16:31Ik ben echt blij dat ik een stuk relaxter in deze wedstrijd sta dan sommigen.
Uiteraard heb ik ook wel mijn grenzen, maar die liggen bijvoorbeeld bij 'niet boeren'. Of niet met je arm om een bord gekruld gaan hangen en dan met je vork in rechterhand de boel naar binnen schuiven. Dat soort dingen. En dat kom ik gelukkig niet zo vaak in het wild tegen, dus ik ben gezegend.
zondag 22 maart 2026 om 17:09
Ik heb dat wel liever dan dat iemand het eten met zijn vork zit rond te schuiven op zijn bord en alleen af en toe een mini hapje neemt.Courage schreef: ↑22-03-2026 16:31Ik ben echt blij dat ik een stuk relaxter in deze wedstrijd sta dan sommigen.
Uiteraard heb ik ook wel mijn grenzen, maar die liggen bijvoorbeeld bij 'niet boeren'. Of niet met je arm om een bord gekruld gaan hangen en dan met je vork in rechterhand de boel naar binnen schuiven. Dat soort dingen. En dat kom ik gelukkig niet zo vaak in het wild tegen, dus ik ben gezegend.
zondag 22 maart 2026 om 17:15
Ja tuurlijk, sorry, ik was niet duidelijk genoeg. Als je het zelf fijner vindt dan ben je ook relaxed. Net als ik. Maar mensen die 'griezelen' van dingen die ik gewoon vind of zich snel storen aan iemands tafelmanieren. Dat is niet ontspannen.
zondag 22 maart 2026 om 17:26
Nou nogal zeg.
En veel plezier hoor met je patatjes op je vork schuiven, ik prik ze wel gewoon.
zondag 22 maart 2026 om 17:47
Het is maar waar je je druk om kan maken. Ik ga vaak wandelen in mijn pauze en dan eet ik ondertussen mijn boterhammen. Dat gaat prima. Zou niet weten waarom ik dat niet zo zou doen.
Verder eet ik friet wel vaak met mijn handen, maar niet altijd. Ga ik uit eten en heb ik vlees/vis, groente en friet om m'n bord liggen, dan eet ik alles met mes en vork. Friet in een puntzak, tja dat is lastig eten met een vork toch? Thuis eet ik t meestal ook met m'n handen. Soms doe ik een kapsalon/kipsalon, dan wel met vork. Pannenkoeken: in een restaurant met mes en vork. Want dat gaat toch bijna niet anders wanneer je zo'n grote Pannenkoeken hebt met van alles erop? Dan snij je dat in stukjes en eet je met mes en vork. Een simpele dunne pannenkoek thuis rol ik op en heb ik dan in 3 happen op, met m'n handen.
tulpje22 wijzigde dit bericht op 22-03-2026 17:52
48.94% gewijzigd
zondag 22 maart 2026 om 17:50
Waar staat dat ik me er druk om maak?
zondag 22 maart 2026 om 17:55
Ok ok, je maakt je er niet druk om maar je vindt het zo'n raar iets, schrijf je. Dat komt anders over dan wanneer je zou zeggen: ik eet zelf nooit lopend want dat vind ik niet fijn, ik eet liever aan een tafel. Het klinkt alsof je het heel gek vindt dat mensen dat wel doen.
zondag 22 maart 2026 om 17:56
Ik vind dat ook gek. Dat wil niet zeggen dat ik me er druk om maak.Tulpje22 schreef: ↑22-03-2026 17:55Ok ok, je maakt je er niet druk om maar je vindt het zo'n raar iets, schrijf je. Dat komt anders over dan wanneer je zou zeggen: ik eet zelf nooit lopend want dat vind ik niet fijn, ik eet liever aan een tafel. Het klinkt alsof je het heel gek vindt dat mensen dat wel doen.
zondag 22 maart 2026 om 18:01
Dat ligt gewoon echt aan je pannenkoek vind ik. Ik maak dus echt super dunne flensjes die ook qua diameter niet groot zijn. Dus die rollen wij op en dan is het echt 2 of 3 happen en is ie op. Is bij ons heel normaal die met de hand te eten. Als er vriendjes van de kinderen komen eten eten zij dat ook met de hand. Niet omdat dat van ons moet of omdat ze geen mes en vork krijgen, maar gewoon, omdat het best normaal is bij dat soort pannenkoeken. Maar een pannenkoek uit een pannenkoekenrestaurant natuurlijk heel anders. Die krijg ik niet eens opgerold, dik en met zoveel beleg erop. Die eet ik als een pizza. Puntjes eraf snijden en met vork opeten.
tulpje22 wijzigde dit bericht op 22-03-2026 18:30
10.48% gewijzigd
zondag 22 maart 2026 om 18:06
zondag 22 maart 2026 om 18:23
Inderdaad, ik werk in het VO en in de pauze zie ik iedereen in de aula staan en zitten, of buiten. En eigenlijk iedereen eet gewoon brood uit de hand, zo uit hun brooddoos of zakje. Of ze kopen een broodje op school wat ze ook met de hand opeten. Ik zie eigenlijk nooit leerlingen aan een tafel zitten en dat ze dan van thuis mes en vork meegenomen hebben. Ook als ik pauzeer met collega's eten de meeste mensen hun brood gewoon uit de hand. Bij de meesten komt dat uit hun broodtrommel en eten ze het zo op. Slechts enkelen smeren hun brood pas op het werk, bordje erbij en dan gaat het soms met mes en vork.
En als je zachte bolletjes hebt, eten jullie die ook met mes en vork, of een krentenbol? Voor mij allemaal heel normaal dat gewoon met de hand te eten.
tulpje22 wijzigde dit bericht op 22-03-2026 18:31
11.94% gewijzigd
zondag 22 maart 2026 om 18:27
zondag 22 maart 2026 om 18:42
Niet.KamilleT schreef: ↑22-03-2026 14:57Voor de besteketers, hoe eten jullie taco’s? Ik heb daar echt een hekel aan. Afhappen wordt een rotzooi. Meestal druk ik ze plat en eet dan de beide helften van de taco met wat er aan vulling tussen blijft zitten. De rest gewoon met mes en vork. Het liefst heb ik van die kleine taco bakjes, die kun je redelijk netjes afhappen. Sowieso vind ik het kleutereten dus ik heb het al jaren niet op![]()
Ik lust de vulling niet.
Daarenboven zou het dus een evengrote knoeiboel worden als die 1 keer om de 5 jaar dat ik een keer een hamburger van een kraam eet.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zondag 22 maart 2026 om 19:40
En slubberen.Calamitycat schreef: ↑22-03-2026 18:06Ik griezel maar van twee dingen waar het op eten aankomt en dat is dat iemand met open mond kauwt en eten uitspugen onder het mom van lusiknie vind ik ook ronduit smerig.
Alles gaat voorbij
zondag 22 maart 2026 om 19:52
Sja, ik weet allemaal niet. Mijn zoon is fijnmotorisch niet zo erg handig, maar toen ie bij mijn vader kwam lunchen deed ie echt heel erg zijn best om zijn brood met mes en vork te eten omdat ie wist dat dat op prijs werd gesteld. Waarop mijn stief hem hartelijk uit begon te lachen met daarbij de mededeling 'zo, op het gebied van eten heb jij nog heel wat te leren hahaha'. Zoon trok zich daarvan niets aan en ging rustig verder met zijn gevecht met de lullige boterham met kaas. En dan vraag ik me toch af wie er meer verstand heeft van eet-iekette: mijn zoon of mijn stief.
Graftak!
zondag 22 maart 2026 om 19:53
Vreselijk inderdaad, mayo op je hand. Dat gaat er nooit meer af, wist je dat?
Graftak!
zondag 22 maart 2026 om 20:20
Maar goed, in de meeste settingen waarin ik verkeer is je boterham "uit het vuistje" (vergeef me de uitdrukking) eten niet zo vreemd. Ik vind er verder niet zoveel van hoe andere mensen dat doen. Ik kan me voorstellen dat je het thuis fijn vindt je brood met mes en vork te eten, maar mij lukt dat op mijn werk niet (al zou het vast kunnen, ik heb geen zin in het gedoe).
Ik verbaas me wel eens over hoe slecht mensen met mes en vork eten, maar ik vind ook daar niet zoveel van. Met je mond open eten, daar kan ik dan weer heel slecht tegen. Of praten met je mond vol. Boeren, smakken, onbehoorlijk gedrag. Daar word ik beroerd van. Meerdere keren klasgenootjes van mijn kinderen tijdens de lunch hun mes afgepakt omdat ze er aan likten, of de margarine weer terug smeerden in het kuipje. Met een kruimelmes in de jam, kan ik ook niet zo goed tegen. Al met al ben ik een moeilijke mevrouw.
Ik verbaas me wel eens over hoe slecht mensen met mes en vork eten, maar ik vind ook daar niet zoveel van. Met je mond open eten, daar kan ik dan weer heel slecht tegen. Of praten met je mond vol. Boeren, smakken, onbehoorlijk gedrag. Daar word ik beroerd van. Meerdere keren klasgenootjes van mijn kinderen tijdens de lunch hun mes afgepakt omdat ze er aan likten, of de margarine weer terug smeerden in het kuipje. Met een kruimelmes in de jam, kan ik ook niet zo goed tegen. Al met al ben ik een moeilijke mevrouw.
Si abra la puerta hay lobos.
zondag 22 maart 2026 om 20:34
Jaren geleden bij een teamuitje gingen we 's avonds samen eten en toen was er voor de grap een les officiële etiquette. Als ik het me goed herinner werd daar verteld dat je brood nooit mag snijden. Je moet het met je handen in kleine stukjes scheuren en dan opeten.
Daarnaast mogen alle broodsoorten met de hand gegeten worden, belangrijk daarbij is om de linkerhand te gebruiken. Het linkerbroodje/brood is dan ook altijd van jou.
Daarnaast mogen alle broodsoorten met de hand gegeten worden, belangrijk daarbij is om de linkerhand te gebruiken. Het linkerbroodje/brood is dan ook altijd van jou.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in