Graag meedenken gedrag vriend
dinsdag 24 maart 2026 om 09:59
Ik heb sinds een jaar een vriend, grotendeels voel ik me gelukkig. Hij is lief, behulpzaam en geeft altijd aandacht op de juiste momenten en de juiste manier.
Maar dat behulpzame is op dit moment juist het probleem. Hij heeft een soort van bekende, een vrouw die hij financieel geholpen heeft. Na haar scheiding heeft hij haar een lening gegeven om alles te kunnen regelen. Dit zou zij terugbetalen.
Nu is haar scheiding het gevolg van haar vreemdgaan met een getrouwde man. Deze relatie heeft niet lang geduurd en daarna heeft ze meerdere getrouwde mannen als relatie gehad. Momenteel heeft zij moeite om het geld terug te betalen, het gaat beetje bij beetje. Sinds ik een relatie met deze man heb wil ze niet meer bij hem komen als ik er ben. Nu twee keer per week bij zijn oom op bezoek, één keer in het weekend en één keer doordeweeks. In het weekend ga ik altijd mee, nou ben ik er laatst achtergekomen dat hij niet naar z’n oom is geweest, maar de hele avond bij vrouw heeft gezeten. Hij weet dat ik dit niet fijn vind omdat zij een echt breker is. Daarom heeft hij aangegeven dat hij daar naartoe gaat omdat hij zich geld wil, zolang hij zijn geld nog niet terug heeft, blijft hij contact met haar houden. Daar heb ik geen enkel probleem mee, wel met het feit dat hij een hele avond bij haar zit en als zij een keer bij hem is en ik ben er dat hij naar buiten moet om bij haar in de auto te zitten en het geld in ontvangst te nemen.
Wij zien elkaar alleen in de weekenden, altijd bij hem thuis. Dit omdat hij veel dieren heeft, doordeweeks komt hij nooit bij mij. Maar dus wel bij deze vrouw. Hij heeft ook gezegd als ik er moeilijk over blijf doen, hij er gewoon niet meer over gaat praten en het dan gewoon verzwijgt. Ik voel me erg gekwetst hierdoor. Ik wil graag weten of dit aan mij ligt en ik een beoordelingsfout maak of dat dit wel een grote rode vlag is
Maar dat behulpzame is op dit moment juist het probleem. Hij heeft een soort van bekende, een vrouw die hij financieel geholpen heeft. Na haar scheiding heeft hij haar een lening gegeven om alles te kunnen regelen. Dit zou zij terugbetalen.
Nu is haar scheiding het gevolg van haar vreemdgaan met een getrouwde man. Deze relatie heeft niet lang geduurd en daarna heeft ze meerdere getrouwde mannen als relatie gehad. Momenteel heeft zij moeite om het geld terug te betalen, het gaat beetje bij beetje. Sinds ik een relatie met deze man heb wil ze niet meer bij hem komen als ik er ben. Nu twee keer per week bij zijn oom op bezoek, één keer in het weekend en één keer doordeweeks. In het weekend ga ik altijd mee, nou ben ik er laatst achtergekomen dat hij niet naar z’n oom is geweest, maar de hele avond bij vrouw heeft gezeten. Hij weet dat ik dit niet fijn vind omdat zij een echt breker is. Daarom heeft hij aangegeven dat hij daar naartoe gaat omdat hij zich geld wil, zolang hij zijn geld nog niet terug heeft, blijft hij contact met haar houden. Daar heb ik geen enkel probleem mee, wel met het feit dat hij een hele avond bij haar zit en als zij een keer bij hem is en ik ben er dat hij naar buiten moet om bij haar in de auto te zitten en het geld in ontvangst te nemen.
Wij zien elkaar alleen in de weekenden, altijd bij hem thuis. Dit omdat hij veel dieren heeft, doordeweeks komt hij nooit bij mij. Maar dus wel bij deze vrouw. Hij heeft ook gezegd als ik er moeilijk over blijf doen, hij er gewoon niet meer over gaat praten en het dan gewoon verzwijgt. Ik voel me erg gekwetst hierdoor. Ik wil graag weten of dit aan mij ligt en ik een beoordelingsfout maak of dat dit wel een grote rode vlag is
sukov wijzigde dit bericht op 24-03-2026 22:32
0.11% gewijzigd
dinsdag 24 maart 2026 om 11:39
Wie vertrouw je niet?
De vrouw of je vriend of beiden?
Als ik mijn vriend zou vertrouwen, zou ik er niet zo n probleem van maken.
Als jouw vriend dol is op jou, gaat hij niet voor haar, maar wil hij gewoon zijn geld terug.
Waarom twijfel je aan zijn intensies? Heeft dat met hem te maken of projecteer je eerdere situaties op hem?
De vrouw of je vriend of beiden?
Als ik mijn vriend zou vertrouwen, zou ik er niet zo n probleem van maken.
Als jouw vriend dol is op jou, gaat hij niet voor haar, maar wil hij gewoon zijn geld terug.
Waarom twijfel je aan zijn intensies? Heeft dat met hem te maken of projecteer je eerdere situaties op hem?
dinsdag 24 maart 2026 om 12:10
Dit. Met als aanvulling dat ik respect voor jouw gevoelens wel belangrijk vind in een relatie. Ik kan dat op basis van de OP niet goed beoordelen. Als je blijft "zeuren" over het feit dat hij contact met haar heeft, vind ik zijn reactie uiteindelijk niet zo vreemd. Jij bepaalt niet met wie hij contact heeft en zij mag ervoor kiezen niet langs te komen als jij er bent. Dat maakt haar niet per definitie een "breker" en bovendien is zij geen partij in jullie relatie.Ballon schreef: ↑24-03-2026 11:39Wie vertrouw je niet?
De vrouw of je vriend of beiden?
Als ik mijn vriend zou vertrouwen, zou ik er niet zo n probleem van maken.
Als jouw vriend dol is op jou, gaat hij niet voor haar, maar wil hij gewoon zijn geld terug.
Waarom twijfel je aan zijn intensies? Heeft dat met hem te maken of projecteer je eerdere situaties op hem?
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
dinsdag 24 maart 2026 om 12:24
dinsdag 24 maart 2026 om 12:34
Kan ook zomaar andersom liggen, die grensoverschrijding. Wanneer mijn partner meent te kunnen bepalen, door me er steeds emotioneel op aan te spreken (manipulatief), met wie ik op welke wijze contact onderhoud, overschrijdt hij mijn grens. En is het denk ik ook vlot klaar met de relatie.Waitingforthenight schreef: ↑24-03-2026 12:29"Hij heeft ook gezegd als ik er moeilijk over blijf doen, hij er gewoon niet meer over gaat praten en het dan gewoon verzwijgt." Dus hij respecteer jou en je grenzen niet. Dit is waar de Lentekriebelweek over gaatDit is niet ok.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
dinsdag 24 maart 2026 om 12:46
Dus hij gaat 2x per week bij zijn oom op bezoek maar soms liegt hij tegen je daarover en dan zit hij bij haar.
Als jij in het weekend bij hem bent dan wil zij niet bij hem binnen komen en jou zien. Of mag zij dan niet binnen van hem en zegt hij haar in de auto te wachten.
Er is van alles mis aan zijn verhaal, ik zou het niet vertrouwen.
Als jij in het weekend bij hem bent dan wil zij niet bij hem binnen komen en jou zien. Of mag zij dan niet binnen van hem en zegt hij haar in de auto te wachten.
Er is van alles mis aan zijn verhaal, ik zou het niet vertrouwen.
dinsdag 24 maart 2026 om 13:01
dinsdag 24 maart 2026 om 13:17
Waarom niet?Ben-ik-weer schreef: ↑24-03-2026 11:56Jullie hebben al een jaar een relatie. Maar hij is helemaal geen relatie materiaal.
Ik zou mezelf er te goed voor vinden, voor deze kerel.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in