Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires deel 2

06-06-2020 17:20 1857 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het topic met tips voor goede documentaires.

Hier komen we vandaan: entertainment/indrukwekkende-documentai ... ages/57646
Zojuist De Instagram moord gezien op NPO. Echt WTF. Wat een familie. En gewoon nog leuk je dochter steunen die dr halfzus met 88 steken heeft neergemaaid en het live streamde.
mienbillekesjeuken schreef:
24-03-2026 01:24
Zojuist De Instagram moord gezien op NPO. Echt WTF. Wat een familie. En gewoon nog leuk je dochter steunen die dr halfzus met 88 steken heeft neergemaaid en het live streamde.

Het moge duidelijk zijn dat jij geen verstand hebt van schizofrenie. In dat geval kun je het oordelen dus beter aan de professionals over laten. Maar ja, roeptoeteren is natuurlijk wel lekker kort door de bocht.
dweedledee schreef:
24-03-2026 02:49
Het moge duidelijk zijn dat jij geen verstand hebt van schizofrenie. In dat geval kun je het oordelen dus beter aan de professionals over laten. Maar ja, roeptoeteren is natuurlijk wel lekker kort door de bocht.
Nou idd. Ik vind het een hele mooie en indrukwekkende docu die goed weergeeft waar de hele familie mee struggelt.

En ook nog om moeten gaan met de meningen die al dien toetsenbordhelden menen te moeten delen. Die bewoordingen ook allemaal met kk dit en dat, vreselijk wat een niveau allemaal.

Helaas is het nog steeds zo dat veel mensen geen idee hebben wat het hebben van ernstige psychiatrische aandoeningen kunnen aanrichten. Niet alleen in dit verhaal maar over het algemeen.

Ik vind het knap en moedig dat deze familie open stond/staat voor het maken van deze documentaire voor (ook) een stukje bewustwording. Maar helaas zul je altijd mensen houden die een kortzichtige kijk op dingen hebben.
Onderkoffer schreef:
21-03-2026 09:28
Er is ook een 2e seizoen over een andere 'sekte' Hoe heet dit en waar te zien?
Staat onder dezelfde docu Shiny Happy peoppe s2.
Prime meen ik?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Net de Instagram moord bekeken .
Heel heftig vooral het verdriet en loyaliteitsconflict van de zus greep me enorm
Ook goed dat de klinisch psycholoog van Bouchra uitlegde dat ze soms onaangedaan leek maar dat absoluut niet was .
Ja vast. Zijn we ook zo begripvol naar mannen die onder invloed femicide plegen, of een familiedrama, of vinden we het minder erg of zielig als de dader een vrouw is? Ik vraag het me af. Alleen in Nederland loop je zo goed als vrij naar buiten nadat je - na het nuttigen van drugs - je halfzus met 88 messteken neermaait en de hond van de buren er ook nog even bij kapotsteekt. En dat allemaal ook nog eens live op Instagram knalt.

Vader van het slachtoffer, Anouk in BD: In de ogen van de vader van Anouk heeft Bouchra door het gebruik van drugs de fatale psychose zelf opgewekt.
„Mijn lieve, mooie dochter is afgeslacht door haar halfzus en gefilmd terwijl ze lag te sterven. Ze laat zelfs een documentaire maken met zichzelf in de hoofdrol. Het voelt alsof de dood van Anouk nog eens wordt uitgebuit.
Dat jij deze situatie vergelijkt met misdrijven die onder invloed worden gepleegd en met femicide, illustreert maar weer dat je écht geen idee hebt waar je het over hebt. Treurig wel, dat geroeptoeter. En nogal simpel. Niveautje Facebook.
dweedledee schreef:
24-03-2026 11:46
Dat jij deze situatie vergelijkt met misdrijven die onder invloed worden gepleegd en met femicide, illustreert maar weer dat je écht geen idee hebt waar je het over hebt. Treurig wel, dat geroeptoeter. En nogal simpel. Niveautje Facebook.
Een psychose is ook op te wekken door drugsgebruik.
En dat de dader zelfs na de moord nog steeds drugs gebruikt, dan heb je er weinig van geleerd lijkt me.
Marjo41 schreef:
24-03-2026 11:53
Een psychose is ook op te wekken door drugsgebruik.
En dat de dader zelfs na de moord nog steeds drugs gebruikt, dan heb je er weinig van geleerd lijkt me.

Want….? Jij kent Bouchra? Jij weet precies wat ze doet? Of jij gelooft alles wat je leest? Ik vermoed dat laatste. En ook dat is niveautje Facebook.
dweedledee schreef:
24-03-2026 11:57
Want….? Jij kent Bouchra? Jij weet precies wat ze doet? Of jij gelooft alles wat je leest? Ik vermoed dat laatste. En ook dat is niveautje Facebook.
Oh jij kent haar wel begrijp ik?
Nee. Maar ik vertrouw op de expertise van mensen die hiervoor geleerd hebben. En op de zes rechters van de rechtbank én het hof, die de bevindingen van deze experts hebben uitgeplozen en gewogen en hieruit hebben geconcludeerd dat dwangverpleging voldoende is.

Maar roeptoeter vooral verder hoor. Het zegt vooral heel veel over jou.
mienbillekesjeuken schreef:
24-03-2026 01:24
Ik heb ook met open mond zitten kijken.
Pluviofiel|Firm believer of Karma
dweedledee schreef:
24-03-2026 12:07
Nee. Maar ik vertrouw op de expertise van mensen die hiervoor geleerd hebben. En op de zes rechters van de rechtbank én het hof, die de bevindingen van deze experts hebben uitgeplozen en gewogen en hieruit hebben geconcludeerd dat dwangverpleging voldoende is.

Ja, want experts zitten er nooit naast.

Ik vind Mienbillekesjeuken's vraag niet zo heel vreemd, hoor. Bij familiedrama's waarin de dader een man is, wordt er echt niet mild over de dader gedacht - ook niet als deze stelt onder invloed van drugs in een psychose te zijn beland.
Waar halen jullie vandaan dat ze onder invloed van drugs in een psychose is beland ? Dat heb ik niet gehoord tijdens de beelden in de rechtszaak ? Of heb ik dat gemist .
Ik begreep dat ze al dagen verward was en in zichzelf praatte misschien had er eerder aan de bel getrokken moeten worden. Maar dat is achteraf. De diagnose schizofrenie staat in elk geval wel .
Ach ja, tuurlijk. De “experts zitten er ook wel eens naast”-kaart. Die viel te verwachten. Overigens een dooddoener van een opmerking. Maar de kaart wordt vaak getrokken als andere argumentatie ontbreekt.

En waarom gender er bij gehaald wordt, is mij weer een raadsel. Alsof een broer wel tot 10 jaar zou worden veroordeeld in deze casus.

Maar never mind. De meeste toetsenbordheldjes hebben - zoals gewoonlijk - hun ongefundeerde mening gebaseerd op losse fladders van social media, alweer klaar.
dweedledee wijzigde dit bericht op 24-03-2026 12:39
7.55% gewijzigd
dweedledee schreef:
24-03-2026 12:07

Deze manier van discussiëren zegt ook heel veel over jou.
Met je geroeptoeter.
Mijn kennis over deze zaak komt uit het Brabants Dagblad en de docu van gisteravond.
En ik heb geeneens facebook. .
Yildizlar2 schreef:
24-03-2026 12:34
Waar halen jullie vandaan dat ze onder invloed van drugs in een psychose is beland ? Dat heb ik niet gehoord tijdens de beelden in de rechtszaak ? Of heb ik dat gemist .
Ik begreep dat ze al dagen verward was en in zichzelf praatte misschien had er eerder aan de bel getrokken moeten worden. Maar dat is achteraf. De diagnose schizofrenie staat in elk geval wel .

Jawel, drugs- en alcoholgebruik is wel degelijk aan de orde geweest tijdens de rechtszaak. Bouchra heeft dan ook zowel een drugs- als een alcoholverbod opgelegd gekregen.

Ik zeg overigens niet dat ik niet met Bouchra te doen heb, hoor. Schizofrenie is afschuwelijk; drugs/alcohol zijn daarop een negatieve invloed of kunnen de stoornis zelfs versterken, maar worden wel vaak gebruikt ter zelfmedicatie.

Maar de vraag die Mienbillekesjeuken opperde, vond ik geen rare. Bij familiedrama's zie je weinig milde reacties en nu de dader een vrouw is, zie je die wel. Ook ik vind dat opmerkelijk.
missunderstood wijzigde dit bericht op 24-03-2026 12:44
0.72% gewijzigd
Marjo41 schreef:
24-03-2026 12:39
Deze manier van discussiëren zegt ook heel veel over jou.
Met je geroeptoeter.
Mijn kennis over deze zaak komt uit het Brabants Dagblad en de docu van gisteravond.
En ik heb geeneens facebook. .
Zozo. Het Brabants Dagblad. Nee. Dan zit je helemaal goed natuurlijk.
Yildizlar2 schreef:
24-03-2026 12:34
Dat staat in krantenartikelen over deze zaak.
Dat ze de hond van de buren ook heeft afgeslacht werd ook niet vermeld in de docu.
dweedledee schreef:
24-03-2026 12:41
Vanwaar deze agressieve manier van een discussie voeren?
dweedledee schreef:
24-03-2026 12:41
Oh ook al niet goed?

Zo een eenzijdige docu van John van de Heuvel, verslaggever bij de Telegraaf, is dat wel?
marjo41 wijzigde dit bericht op 24-03-2026 12:47
21.41% gewijzigd
dweedledee schreef:
24-03-2026 12:38

En waarom gender er bij gehaald wordt, is mij weer een raadsel. Alsof een broer wel tot 10 jaar zou worden veroordeeld in deze casus.

Mienbillekesjeuken had het dan ook niet over een veroordeling in de rechtbank, maar in the court of public opinion.
Omdat het geroeptoeter [...] schadelijk is voor de familie en de nabestaanden. En voor andere mensen die geestesziek zijn.

Daarom.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-03-2026 09:21
Reden: op de persoon
28.85% gewijzigd
Drugsgebruik en doodgestoken hond staan gewoon in de uitspraak vermeld, hoor. Maar dat past natuurlijk niet in het zielige plaatje, dus niet in de docu.

https://www.rechtspraak.nl/organisatie- ... en-halfzus
dweedledee schreef:
24-03-2026 12:46
Omdat het geroeptoeter [...] schadelijk is voor de familie en de nabestaanden. En voor andere mensen die geestesziek zijn.

Daarom.

Doe eens rustig, joh. Marjo heeft geen onvertogen woorden gezegd, alleen dat psychoses versterkt kunnen worden door drugs.
Met je "types zoals Marjo".
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-03-2026 09:21
Reden: quote aangepast
12.50% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven