Indrukwekkende documentaires deel 2
zaterdag 6 juni 2020 om 17:20
Het topic met tips voor goede documentaires.
Hier komen we vandaan: entertainment/indrukwekkende-documentai ... ages/57646
Hier komen we vandaan: entertainment/indrukwekkende-documentai ... ages/57646
donderdag 19 maart 2026 om 07:07
donderdag 19 maart 2026 om 08:54
nog wel een tandje erger, Elvis bepaalde alles voor haar, wat ze aandeed, hoe ze heur haar droeg , zij was zijn aankleedpopYildizlar2 schreef: ↑19-03-2026 07:07Soort Hazes en Rachel kregen een relatie toen zij 14 was en hij 24 , haalt toch weer een beetje de glans weg .
Relax we're all crazy, it's not a competition
donderdag 19 maart 2026 om 10:09
Ja, het legde juist zo goed bloot wat deze mannen bieden: holle phrases, veel woorden, weinig inhoud, niks persoonlijks, geen verbinding of contact. Noch met zichzelf, noch met anderen.Flipflop schreef: ↑18-03-2026 08:00Juist het gevoel van "er niet lekker in komen " boeide mij. Want wat zegt dat eigenlijk? Het zei ontzettend veel over de mannen in de documentaire. Allemaal onzekere mannen zijn het. Die hun onzekerheid weten te verbloemen door hun omgeving proberen te instrueren bepaalde dingen wel/niet te laten zeggen of zien.
Zij hebben grootspraak nodig om zich goed te voelen. Ze moeten er alleen dan wel naar leven, om niet door de mand te vallen. Lijkt me dodelijk vermoeiend.
Het zou me niets verbazen als een aanzienlijk deel van deze types een persoonlijkheidsstoornis heeft. Merendeel had een roerige jeugd met een andere dan gemiddelde rol van de vader.
donderdag 19 maart 2026 om 10:36
Inside the manosphere van Louis Theroux op Netflix.
Die hele manosphere is een heel naargeestig verdienmodel. Ik kreeg niet de indruk dat ik naar hele bevlogen en gepassioneerde jongens/mannen zat te kijken. Het ging ze enkel om aandacht om zo geld te verdienen (cursussen verkopen). En kennelijk werkt hun model van opscheppen en haatzaaien. Om de aandacht vast te houden moeten ze steeds verder gaan in hun uitspraken en gedrag (zgn pedofielen lokken en live in elkaar slaan).
Ik vind dat sociale media zich dit mag aantrekken en hierin een verantwoordelijkheid zou moeten nemen. Ik begrijp niet dat deze haatzaaierij een platform krijgt. Neem de sociale platformen weg en deze influencers krijgen het een stuk moeilijker. Het probleem is dat deze jongens/mannen steeds verder moeten gaan om de aandacht te behouden.
Die hele manosphere is een heel naargeestig verdienmodel. Ik kreeg niet de indruk dat ik naar hele bevlogen en gepassioneerde jongens/mannen zat te kijken. Het ging ze enkel om aandacht om zo geld te verdienen (cursussen verkopen). En kennelijk werkt hun model van opscheppen en haatzaaien. Om de aandacht vast te houden moeten ze steeds verder gaan in hun uitspraken en gedrag (zgn pedofielen lokken en live in elkaar slaan).
Ik vind dat sociale media zich dit mag aantrekken en hierin een verantwoordelijkheid zou moeten nemen. Ik begrijp niet dat deze haatzaaierij een platform krijgt. Neem de sociale platformen weg en deze influencers krijgen het een stuk moeilijker. Het probleem is dat deze jongens/mannen steeds verder moeten gaan om de aandacht te behouden.
donderdag 19 maart 2026 om 12:51
Vond 'm helemaal niet indrukwekkend. Hij heeft veel betere gemaakt.Chalot schreef: ↑19-03-2026 10:36Inside the manosphere van Louis Theroux op Netflix.
donderdag 19 maart 2026 om 17:11
Dan is jouw perspectief anders dan het mijne.
Het werd voor mij juist op pijnlijke wijze duidelijk, wat dit voor wereldje is. Ik schoot er van "in de kramp" en zat vol onbegrip en frustratie te luisteren naar deze figuren zonder inhoud.
Ik snap juist ontzettend goed waarom Louis deed wat hij deed en dat dat net even anders was dan anders.
flipflop wijzigde dit bericht op 19-03-2026 17:12
0.96% gewijzigd
donderdag 19 maart 2026 om 17:14
Rachel werd door haar ouders gepushed richting hun vriend Hazes.Yildizlar2 schreef: ↑19-03-2026 07:07Soort Hazes en Rachel kregen een relatie toen zij 14 was en hij 24 , haalt toch weer een beetje de glans weg .
Priscilla haar ouders stonden niet te juichen.
Volgens haar zelfs wilde Elvis pas met haar naar bed toen ze 21 was.
Frankly my dear, I don"t give a damn
donderdag 19 maart 2026 om 17:16
donderdag 19 maart 2026 om 17:16
Hij deed juist weinig anders dan anders. Vond hem minder scherp alleen en daarom minder indrukwekkend.Flipflop schreef: ↑19-03-2026 17:11Dan is jouw perspectief anders dan het mijne.
Het werd voor mij juist op pijnlijke wijze duidelijk, wat dit voor wereldje is. Ik schoot er van "in de kramp" en zat vol onbegrip en frustratie te luisteren naar deze figuren zonder inhoud.
Ik snap juist ontzettend goed waarom Louis deed wat hij deed en dat dat net even anders was dan anders.
donderdag 19 maart 2026 om 17:18
Hij liet maar met zich spelen, een beetje heen en weer duwen en kwam nauwelijks tot een gesprek.
Maar als je nog nooit wat over dit soort influencers en hun vrouwen enzo hebt meegekregen kan ik me voorstellen dat je verbaasd bent.
Everything is possible for the one who believes.
zaterdag 21 maart 2026 om 09:26
Hier ook alles gezien tot zover. Goed gemaakt en inderdaad zal het voor hem ook erg confronterend zijn.
Wel ben ik benieuwd: weet iemand wat er met Israel is? Hij heeft een opvallende manier van praten.. Niet als een oordeel, maar gewoon iets dat me opvalt tijdens het kijken.
zaterdag 21 maart 2026 om 11:10
FawleyFlame schreef: ↑21-03-2026 09:26Hier ook alles gezien tot zover. Goed gemaakt en inderdaad zal het voor hem ook erg confronterend zijn.
Wel ben ik benieuwd: weet iemand wat er met Israel is? Hij heeft een opvallende manier van praten.. Niet als een oordeel, maar gewoon iets dat me opvalt tijdens het kijken.
Naar mijn idee is er niets aan de hand met Israël. Behalve misschien dat hij heel intelligent is, een accent van de streek heeft en dat hij - zoals hij zelf ook zegt - de sociale omgangsvormen in de maatschappij op latere leeftijd heeft moeten leren. Dat maakt hem 'niet standaard'.
zaterdag 21 maart 2026 om 17:20
Er is niks met hem. Voor de jeugd die hij gehad heeft is het nog bijzonder hoe normaal hij er uit gekomen is. Voor zover wij dat kunnen zien natuurlijk.FawleyFlame schreef: ↑21-03-2026 09:26Hier ook alles gezien tot zover. Goed gemaakt en inderdaad zal het voor hem ook erg confronterend zijn.
Een deel van de kinderen ging naar school en een deel niet toch? Ging hij naar school? Volgens mij niet, als ik het me goed herinner uit het boek en de docu.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in