Geld & Recht alle pijlers

Rekening na no show?

02-04-2026 14:04 56 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag allen,

Gisterochtend om 0800 zou een stukadoor mijn plafond komen stucen.
Er is niemand geweest, telefoon wordt niet beantwoord en ze hebben zich onlangs uitgeschreven bij de vergelijkingssite waarop ik ze gevonden had.

Ze hebben wel van te voren de factuur al gestuurd. Deze heb ik afgezien van een voorschot nog niet betaald.

Nu is mijn vraag: wat nou als er na de vervaldatum door het bedrijf alsnog stappen zoals herinneringen etc. ondernomen worden?
De vervaldatum is over 13 dagen maar mijn meubels staan bij familie en ik wil het gewoon gedaan hebben. Als ik het niet laat doen kan ik simpelweg op zicht bewijzen dat het niet gedaan is maar als ik een andere stuckadoor vind en die levert wel werk dan is dat bewijs er natuurlijk niet meer.

Is het sturen van een email naar het no show bedrijf voldoende? Of eventueel de factuur en verklaring van een ander bedrijf?

Alvast bedankt,
Dinky
Je bent dus opgelicht. Ik zou mij meer druk maken over hoe ik dat voorschot terug krijg.
[...]

Als je een mail stuurt waarin je stelt dat men niet is komen opdagen en je je voorschot terugvordert en een andere stucadoor het werk laat doen waarvan je dan ook een factuur hebt, lijkt het mij overduidelijk dat de no shower geen werk heeft geleverd. Ik zou me dus totaal niet druk maken om de factuur van de eerste stucadoor, wel om het al betaalde voorschot waarvan je nog maar moet zien of je die terugkrijgt.

Dus ja: een mail naar het no show bedrijf is voldoende. Vorder in die email ook het voorschot terug.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-04-2026 18:06
Reden: OP quoten is niet toegestaan
56.09% gewijzigd
Ohjeee, heb je ook al gecheckt of het niet failliet verklaard is ofzo?
Wat vervelend!
Lila-Linda schreef:
02-04-2026 14:17
Ohjeee, heb je ook al gecheckt of het niet failliet verklaard is ofzo?
Wat vervelend!
Kvk nummer is nog actief.
Ik weet zo 1 2 3 niet hoe ik verder moet checken of ze niet failliet zijn.
Uiteraard wil ik het voorschot terug en ga dit ook vorderen in de mail die ik aan het opstellen ben.
Maar ondanks dat ik het zeker probeer voel ik ergens wel aan dat ik hiernaar kan fluiten...
MissUnderstood schreef:
02-04-2026 14:11
Als je een mail stuurt waarin je stelt dat men niet is komen opdagen en je je voorschot terugvordert en een andere stucadoor het werk laat doen waarvan je dan ook een factuur hebt, lijkt het mij overduidelijk dat de no shower geen werk heeft geleverd. Ik zou me dus totaal niet druk maken om de factuur van de eerste stucadoor, wel om het al betaalde voorschot waarvan je nog maar moet zien of je die terugkrijgt.

Dus ja: een mail naar het no show bedrijf is voldoende. Vorder in die email ook het voorschot terug.
Dit.

En bewijs is er inderdaad als je het laat doen door een andere stukadoor.
DinkyDigger schreef:
02-04-2026 14:21
Kvk nummer is nog actief.
Ik weet zo 1 2 3 niet hoe ik verder moet checken of ze niet failliet zijn.
Dat kun je checken via het insolventieregister op www.rechtspraak.nl
Misschien even bellen met de brancheorganisatie voor afbouwbedrijven?
Eerst maar eens nakoming vorderen? Heb je al contact gehad? Kan her zijn dat het een misverstand betreft? Als je niks meer hoort dan zou ik me nier drukmaken over die rekening. Ze hebben geen werk geleverd dus ook geen recht op inkomsten.
Bbubbels schreef:
02-04-2026 14:43
Eerst maar eens nakoming vorderen? Heb je al contact gehad? Kan her zijn dat het een misverstand betreft? Als je niks meer hoort dan zou ik me nier drukmaken over die rekening. Ze hebben geen werk geleverd dus ook geen recht op inkomsten.
tja, maar TO heeft wel een voorschot betaald en zit in een puinzooi
Alvorens een andere stukadoor te laten komen moet je ze eerst de gelegenheid geven om het zelf af te maken. Stuur ze een ingebrekestelling met een termijn voor reactie van bijvoorbeeld 5 werkdagen. Geef hierin aan dat je bij geen reactie de overeenkomst ontbindt en terugvordering van voorschot en schadevergoeding eist.

Geen reactie, dan formeel de overeenkomst opzeggen. Daarna kun je kiezen voor een andere stukadoor.

Ik verwacht niet dat je reactie krijgt, maar dan heb je wel op goede wijze de overeenkomst ontbonden.

Je kunt nog informeren bij een branche organisatie. De vraag is natuurlijk of deze daarbij is aangesloten.
Die komen niet meer hoor. Ik zou me helemaal niet druk maken om juridische gevolgen, enkel om hoe je geld terug gaat krijgen.
Op zoek naar een andere stukadoor, en dat zal niet meevallen. Succes!
Phlox24 schreef:
02-04-2026 15:02
Alvorens een andere stukadoor te laten komen moet je ze eerst de gelegenheid geven om het zelf af te maken. Stuur ze een ingebrekestelling met een termijn voor reactie van bijvoorbeeld 5 werkdagen. Geef hierin aan dat je bij geen reactie de overeenkomst ontbindt en terugvordering van voorschot en schadevergoeding eist.

Geen reactie, dan formeel de overeenkomst opzeggen. Daarna kun je kiezen voor een andere stukadoor.

Ik verwacht niet dat je reactie krijgt, maar dan heb je wel op goede wijze de overeenkomst ontbonden.

Je kunt nog informeren bij een branche organisatie. De vraag is natuurlijk of deze daarbij is aangesloten.
Zelf af te maken? Ze zijn niet eens geweest en TO moet ook verder.
Stel dat er maandag een verhuizing gepland stond, dan kun je ze ook geen week te tijd geven.

Ik zou een mail sturen dat ik het voorschot terugvorder, aangezien ze niet geleverd hebben en gelijk de overeenkomst ontbinden.
Bbubbels schreef:
02-04-2026 14:43
Dit inderdaad. Je kunt ze nog mailen, morgen nog eens proberen te bellen.

Dan kun jij aantonen dat je vanuit jouw kant hen de gelegenheid hebt gegeven en als zij dan niet leveren, betaal je dus ook niet.

Neem voor de zekerheid ook nog even foto's van de huidige situatie.
Er kan natuurlijk iets ernstigs gebeurd zijn. Waardoor het bedrijfje even van de leg is. Ik zou echt nu mailen/bellen, maar dan even afwachten voor ik er conclusies aan verbind. (maar dat is ook, omdat ik het moeilijk te verkroppen zou vinden, dat ik echt opgelicht ben)
Lila-Linda schreef:
02-04-2026 15:33
Er kan natuurlijk iets ernstigs gebeurd zijn. Waardoor het bedrijfje even van de leg is. Ik zou echt nu mailen/bellen, maar dan even afwachten voor ik er conclusies aan verbind. (maar dat is ook, omdat ik het moeilijk te verkroppen zou vinden, dat ik echt opgelicht ben)
ze zouden gisteren komen. Ze zijn al 2 dagen niet meer bereikbaar en ze hebben zich uitgeschreven op de bemiddelingssite.
Pelle schreef:
02-04-2026 15:43
ze zouden gisteren komen. Ze zijn al 2 dagen niet meer bereikbaar en ze hebben zich uitgeschreven op de bemiddelingssite.
Leg het nog vast per mail, geef daarin aan dat je meerdere keren hebt geprobeerd in contact te komen, geef ze nog een redelijke termijn om te antwoorden (zeg 3-5 werkdagen), bij geen reactie op zoek naar een ander. Dan heb jij wel alles vastgelegd.

En voor de zekerheid dus foto's voor jezelf opslaan, zodat je ook kan bewijzen dat er op deze datum nog niets is uitgevoerd.
ladadieladieda schreef:
02-04-2026 15:12
Die komen niet meer hoor. Ik zou me helemaal niet druk maken om juridische gevolgen, enkel om hoe je geld terug gaat krijgen.
Dankje.

Normaal contacteer ik nagenoeg altijd bedrijven in de buurt. Maar bedrijven die plafonds stucen zijn schaars. De eerste heeft na de bouwvak pas tijd.
Dan maar wachten
ladadieladieda schreef:
02-04-2026 15:12
Dankje.

Normaal contacteer ik nagenoeg altijd bedrijven in de buurt. Maar bedrijven die plafonds stucen zijn schaars. De eerste heeft na de bouwvak pas tijd.
Dan maar wachten
DinkyDigger schreef:
02-04-2026 16:28
Dankje.

Dan maar wachten

Altijd een gezond wantrouwen hebben bij bedrijven die op korte termijn tijd hebben voor dit soort klussen. Goede bedrijven hebben volle agenda's.
Lila-Linda schreef:
Mijn eerste gedachte was ook niet dat het bewust oplichting zou zijn.
Maar er zijn nu 2 werkdagen voorbij zonder dat telefoon via of WhatsApp of bellen beantwoord wordt.
Zelfs als er een noodgeval is zal er - naar mijn mening dan toch- door het bedrijf iets van actie ondernomen moeten worden om klante te informeren.
Daarbij opgeteld dat ze zich onlangs zelf bij de bemiddelingssite uitgeschreven hebben denk ik dat er maar één conclusie mogelijk is.
Lila-Linda schreef:

Per ongeluk twee keer hetzelfde gepost
dinkydigger wijzigde dit bericht op 02-04-2026 16:34
Reden: Dubbele post
36.87% gewijzigd
vivapimpelmees schreef:
02-04-2026 16:33
Altijd een gezond wantrouwen hebben bij bedrijven die op korte termijn tijd hebben voor dit soort klussen. Goede bedrijven hebben volle agenda's.
Precies! Ik heb zo'n soort bedrijf, met ambachtslieden die iets bijzonders met hun handen kunnen, en als er al eens een klus uitvalt, dan heb ik een lijstje in mijn agenda zitten met klanten die heel graag eerder aan de buurt zijn.
Kan wel, morgen tijd hebben, als de markt slap is. Maar niet momenteel.
DinkyDigger schreef:
02-04-2026 16:34

Daarbij opgeteld dat ze zich onlangs zelf bij de bemiddelingssite uitgeschreven hebben denk ik dat er maar één conclusie mogelijk is.
Dat hoeft geen verband te houden. Ik neem aan dat je het over Werkspot o.i.d. hebt. Bedrijven moeten betalen om op Werkspot te staan en als ze toch al genoeg werk hebben, laten ze zich daar uitschrijven.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven