Kijken en negeren

07-04-2026 23:15 321 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
In de sportschool kijkt er al maandenlang een trainer regelmatig naar me van veraf, maar van dichtbij word ik standaard genegeerd. Als hij bijvoorbeeld bij de deur van een zaal staat om iedereen welkom te heten voor een groepsles, dan kijkt hij niet naar me, slaat hij me over of draait hij zijn hoofd weg. In die tientallen keren dat ik door die deur ben gelopen, is het hem niet één keer gelukt om gedag te zeggen, wat maakt dat ik het ondertussen ook maar niet meer doe. Als we elkaar tegenkomen in een gangpad ben ik volledig lucht. Ook heb ik een keer gemerkt dat toen hij mij aan zag komen lopen, hij snel het gangpad ernaast nam of zich omdraaide en weer terugliep. Tijdens een les kijkt hij niet overdreven veel naar me, maar op sommige momenten merk ik gewoon dat hij me visueel opzoekt (al dan niet via een spiegel).

Ik ben verward, voel me er ongemakkelijk bij en ik vind het ook pijnlijk, waar ik dan weer van baal omdat ik juist naar de sportschool ga om te ontspannen (in de zin van "even weg van huis en kinderen"). Hij is getrouwd en rond de 30 jaar oud, ik ben ruim 15 jaar ouder. Heb zelf geen partner.

Wat zouden jullie doen? Het gesprek aangaan?
Lila-Linda schreef:
08-04-2026 14:06
is het een optie om wat meer schouder-ophalend door het leven te gaan en zijn kijken te negeren?
Maar ze stoort zich niet aan het kijken. Ze stoort zich aan het niet (enthousiast) groeten.
Maar daar zou ik ook mijn schouders over ophalen. Dan niet.
Pelle schreef:
08-04-2026 14:30
Maar ze stoort zich niet aan het kijken. Ze stoort zich aan het niet (enthousiast) groeten.
Maar daar zou ik ook mijn schouders over ophalen. Dan niet.
maar daar kreeg ze ook al tips voor, gewoon zelf duidelijk wel groeten "goeiemorgen johan"
Nova schreef:
08-04-2026 14:18
Of gewoon accepteren dat je niet weet waarom hij zo doet.
Of accepteren dat je het misschien groter maakt dan het is.
Dat misschien mag wel weg.
Lila-Linda schreef:
08-04-2026 14:31
maar daar kreeg ze ook al tips voor, gewoon zelf duidelijk wel groeten "goeiemorgen johan"
Ja ik weet het. Mijn variant was: wel groeten als hij kijkt, niet groeten als hij wegkijkt.
Maar ja, als zij als eerste groet, groet hij niet enthousiast genoeg terug..
Maar hoe wil je dat enthousiasme afdwingen?
Pelle schreef:
08-04-2026 14:34
Ja ik weet het. Mijn variant was: wel groeten als hij kijkt, niet groeten als hij wegkijkt.
Maar ja, als zij als eerste groet, groet hij niet enthousiast genoeg terug..
Maar hoe wil je dat enthousiasme afdwingen?
"joooh, Johan! ik praat tegen je!!"

;)
Goedemorgen Johan!!! Lekker weekend gehad?????

Moet het wel maandagmorgen zijn 😉
"Joehoe Johan, lekker weer vandaag.'

Dan constateer je iets en kan hij volstaan met 'hm', wat korter is dan 'hoi Dalton'. Probeer het eens uit.

Maar stel ook je verwachtingen bij:
"Hé, Dalton, hoe is het met je broers/ Lucky Luke/..." zit er waarschijnlijk gewoon niet in.
Dalton schreef:
08-04-2026 13:27
Tja, ik zie vanuit mijn ooghoeken dat hij blijft kijken, gewoon recht vooruit naar me, vaak net zo lang totdat ik weer uit zicht ben. Meestal laat ik niet merken dat ik het zie. Die enkele keer dat ik terugkeek, voelde hij zich betrapt en keek hij snel de andere kant op. Echt, ik denk echt dat hij niet in de gaten heeft dat ik het zie.
Hoe weet jij hoe hij zich voelde?

Ik heb in het begin al gereageerd en o.a. mijn reactie werd afgedaan als hard en/of hautain maar ik sta echt versteld hoe jij hierin staat en dat er al 6 pagina's over dit onderwerp zijn.

Ga gewoon sporten! Die gast werkt daar en begroet je en helpt je als het nodig is. Wat is het probleem? Echt, wow!!
werk-studie/jongere-collega-flirt-missc ... ges/514715

Misschien moet je even met deze TO in gesprek.
Serieus, je bent 45 jaar en opent een topic omdat de sportleraar jou al een jaar ‘raar’ of niet groet. Echt :@@: :hihi:
Live Life to the fullest
greenmoustache schreef:
08-04-2026 15:06
Ga gewoon sporten! Die gast werkt daar en begroet je en helpt je als het nodig is. Wat is het probleem?

Strikt genomen is er ook geen probleem.

TO heeft een probleem gemaakt in haar hoofd, want die trainer moet volgens haar dolenthousiast in de deuropening staan als zij eraan komt met haar bovengemiddeld knappe lekker wijf van 45 lijf, anders vind ze dat ze genegeerd word.
Lalaloepsie schreef:
08-04-2026 15:32

TO heeft een probleem gemaakt in haar hoofd, want die trainer moet volgens haar dolenthousiast in de deuropening staan als zij eraan komt met haar bovengemiddeld knappe lekker wijf van 45 lijf hoofd, anders vind ze dat ze genegeerd word.
Ja, wel van dichtbij groeten, maar niet van ver naar haar kijken.

Ik snap niet dat TO dit zo belangrijk vindt dat ze er een topic over opent, maar ik ben het wel met haar eens dat zijn gedrag een beetje raar is.
Edda schreef:
08-04-2026 15:41

Ik snap niet dat TO dit zo belangrijk vindt dat ze er een topic over opent, maar ik ben het wel met haar eens dat zijn gedrag een beetje raar is.
Ik denk dat dit enkel in haar hoofd speelt en zijn gedrag helemaal niet zo afwijkend is. Als het je enkel gaat om lekker sporten en de lessen goed zijn, dan boeit het toch helemaal niemand en niks hoe de leraar/trainer je verwelkomt? Het zelfs ‘pijnlijk’ noemen ook, serieus haha

En weet je, het kan best zijn dat je de leraar erg leuk vindt, ongeacht zijn relatiestatus, maar kom er dan ook gewoon voor uit (richting jezelf vooral). Je bent hier gewoon anoniem hoor.
geweldigweer wijzigde dit bericht op 08-04-2026 15:53
16.56% gewijzigd
Live Life to the fullest
GeweldigWeer schreef:
08-04-2026 15:50
Ik denk dat dit enkel in haar hoofd speelt en zijn gedrag helemaal niet zo afwijkend is. Als het je enkel gaat om lekker sporten en de lessen goed zijn, dan boeit het toch helemaal niemand en niks hoe de leraar je verwelkomt? Het zelfs pijnlijk noemen ook, serieus hoor haha
ach, als mijn sporttrainer iedereen groet en mij niet, zou ik dat ook raar vinden hoor.
Edda schreef:
08-04-2026 15:41
Ja, wel van dichtbij groeten, maar niet van ver naar haar kijken.

Haar interpretatie van zijn gedrag.
Hij groet terug als ze groet (alleen niet enthousiast genoeg), helpt haar vriendelijk als ze hulp nodig heeft.
Is vriendelijk en correct tegen iedereen (T0’s woorden). Maar hij wordt door sommigen weggezet als een incel of een Andrew Tate.
Lila-Linda schreef:
08-04-2026 15:53
ach, als mijn sporttrainer iedereen groet en mij niet, zou ik dat ook raar vinden hoor.
Ik dus helemaal niet, sterker nog, het zou me niet eens opvallen.
Live Life to the fullest
Lila-Linda schreef:
08-04-2026 15:53
Maar dan zit je toch overdreven in de gaten te houden wie hij allemaal wel of niet groet? Ze is toch niet 24/7 in de sportschool? En hij groet wel, maar niet van harte (genoeg).
Lalaloepsie schreef:

TO heeft een probleem gemaakt in haar hoofd, want die trainer moet volgens haar dolenthousiast in de deuropening staan als zij eraan komt met haar bovengemiddeld knappe lekker wijf van 45 lijf, anders vind ze dat ze genegeerd word.

Dat heb ik natuurlijk nergens en nooit gezegd, maakt ook verder niet uit, sommige mensen lezen wat ze willen lezen. Fijn dat ik jullie (en mezelf) een leuke dag heb bezorgd. Er zitten zeker reacties tussen waar ik wat aan heb. Dank jullie wel daarvoor.
GeweldigWeer schreef:
08-04-2026 15:54
Ik dus helemaal niet, sterker nog, het zou me niet eens opvallen.
Dat weet je niet. Dat denk je.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Lalaloepsie schreef:

Als je een geregelde bezoeker bent is het gewoon heel raar als je niet begroet wordt. Of die je nou leuk vindt, een schijthekel aan je heeft , bang voor je is of wat dan ook. Dat ie van de 100 keer jou 3 keer niet groet vanwege een losse veter, lekker wijf elders, over het hoofd zien lijkt me logisch, maar als het een patroon is en hij groet alleen als hij er echt niet onderuit kan zou ik me ook afvragen waarom dat zo is.
Ik blijf erbij dat ik het gek vind om te benoemen dat je omgeving jou niet knap vindt maar 'bovengemiddeld' knap. Dus eigenlijk zeg je dat een Doutzen Kroes 2.0 bent.

Maar dan snap ik wel dat de trainer geïntimideerd is. Ook hij wordt verlegen als je dichterbij komt vanwege je bovengemiddelde schoonheid. Op een afstandje kan ie jou veilig bewonderen...
blijfgewoonbianca schreef:
08-04-2026 16:05
Als je een geregelde bezoeker bent is het gewoon heel raar als je niet begroet wordt. Of die je nou leuk vindt, een schijthekel aan je heeft , bang voor je is of wat dan ook. Dat ie van de 100 keer jou 3 keer niet groet vanwege een losse veter, lekker wijf elders, over het hoofd zien lijkt me logisch, maar als het een patroon is en hij groet alleen als hij er echt niet onderuit kan zou ik me ook afvragen waarom dat zo is.
Maar zou je het ook pijnlijk vinden?
Zou je hem daarop aanspreken?
Pelle schreef:
08-04-2026 16:14
Maar zou je het ook pijnlijk vinden?
Zou je hem daarop aanspreken?
Ik zou me wel ff afvragen wat ik die man / naaste van die man ooit aangedaan heb , denk ik. En daarna een groet afdwingen : dat het maar wel duidelijk is dat ik door heb dat hij raar doet. :-D
Marathonloopster schreef:
08-04-2026 16:12
Ik blijf erbij dat ik het gek vind om te benoemen dat je omgeving jou niet knap vindt maar 'bovengemiddeld' knap. Dus eigenlijk zeg je dat een Doutzen Kroes 2.0 bent.

Maar dan snap ik wel dat de trainer geïntimideerd is. Ook hij wordt verlegen als je dichterbij komt vanwege je bovengemiddelde schoonheid. Op een afstandje kan ie jou veilig bewonderen...
Van het VF zou miss World nog niet van zichzelf mogen zeggen dat ze knap is.
GeweldigWeer schreef:
08-04-2026 15:50
Als het je enkel gaat om lekker sporten en de lessen goed zijn, dan boeit het toch helemaal niemand en niks hoe de leraar/trainer je verwelkomt?
Dat is waar, dan let je daar helemaal niet op.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven