Barcelona mei vak net gezin: tips? Fietstour?
woensdag 8 april 2026 om 07:25
woensdag 8 april 2026 om 16:56
Ik had al eerder wat dingen genoemd, weet niet of je die had gemist?
En daarnaast natuurlijk gewoon de basics zoals Sagrada Familia, Park Guell en Casa Mila.
En als er enigszins sport fans in de familie zijn dat is een wedstrijd van FC Barça wel echt een must, altijd groot feest.
Zelf vind ik ook altijd de Palau de la Musica Catalana heel mooi (om gewoon te bezoeken maar zeker ook voor een concert), maar weet niet of tieners dat boeiend vinden.
woensdag 8 april 2026 om 17:08
Ook zonder wedstrijd is Camp Nou een bezoekje waard, mits je iets met voetbal hebt.
Een wedstrijd is natuurlijk ook geweldig, maar wel erg kostbaar met een gezin. Wij waren 10 jaar geleden al 700 euro kwijt voor Real Madrid - Atletico Madrid, voor 4 personen. Al kan het tegen mindere tegenstanders wel wat goedkoper. Maar FC Barcelona speelt na vanavond, pas op 10 mei weer thuis. En dan ook nog tegen Real Madrid. Reken maar op een paar honderd per kaartje. Maar goed, 10 mei valt niet in de meivakantie.
Een wedstrijd is natuurlijk ook geweldig, maar wel erg kostbaar met een gezin. Wij waren 10 jaar geleden al 700 euro kwijt voor Real Madrid - Atletico Madrid, voor 4 personen. Al kan het tegen mindere tegenstanders wel wat goedkoper. Maar FC Barcelona speelt na vanavond, pas op 10 mei weer thuis. En dan ook nog tegen Real Madrid. Reken maar op een paar honderd per kaartje. Maar goed, 10 mei valt niet in de meivakantie.
woensdag 8 april 2026 om 17:43
Oja dat is dan jammer. Ik ben inderdaad gewoon een paar keer tegen mindere tegenstanders geweest en dan waren last minute kaartjes helemaal niet zo duur.Pelle schreef: ↑08-04-2026 17:08Ook zonder wedstrijd is Camp Nou een bezoekje waard, mits je iets met voetbal hebt.
Maar ze moeten dan maar net spelen natuurlijk.
woensdag 8 april 2026 om 20:29
- De kabelbaan
- Het aquarium (bij de haven) is mooi, al heb ik zelf al snel 'ja, nog een vis'.
- tapas eten in een straatje
- Wie weet heeft https://barcelonapagina.nl/ inspiratie?
woensdag 8 april 2026 om 21:05
Ik vond dit heel mooi en bijzonder, maar misschien ook omdat ik geen verwachtingen had. Het is ook zo'n 10 jaar geleden en toen iig heel rustig, nauwelijks andere toeristen.
https://santpaubarcelona.org/en/
We zijn ook in mooie parken geweest.
Fietstour heb ik in meerdere steden gedaan. Bilbao vond ik niet zo goed maar in Lissabon was het echt leuk bijvoorbeeld. Ik zou het zeker doen als je dat wil.
https://santpaubarcelona.org/en/
We zijn ook in mooie parken geweest.
Fietstour heb ik in meerdere steden gedaan. Bilbao vond ik niet zo goed maar in Lissabon was het echt leuk bijvoorbeeld. Ik zou het zeker doen als je dat wil.
woensdag 8 april 2026 om 21:12
Weet niet of ze nog bestaan maar ik heb het meer dan 10 jaar terug gedaan met Orange Monkey Tours. Ik vond het een leuke manier om de stad te ontdekken voor ik er zelf in mijn uppie door heen ging wandelen.
Wij fietsten trouwens niet over de stoep, of in ieder geval zeker niet op de drukke plekken. Veel fietspaden, wat wel wennen was dat de fietspaden soms in het midden van de weg lagen met aan beide kanten langs rijdende auto's....
Wij fietsten trouwens niet over de stoep, of in ieder geval zeker niet op de drukke plekken. Veel fietspaden, wat wel wennen was dat de fietspaden soms in het midden van de weg lagen met aan beide kanten langs rijdende auto's....
woensdag 8 april 2026 om 21:28
Hartstikke leuk een fietstour te doen met de kinderen. Is prima te doen. Casa Vicens bezoeken. Sagrada familia ook zeker bezoeken de mooiste kerk ooit gezien. Boek de fast line. Regel sowieso alle kaartjes van te voren en op tijd. Ga de achteraf straatjes in weg uit de drukte daar is Barcelona het leukst.
zondag 12 april 2026 om 18:37
Je kan prima een fiets tour doen in Barcelona, alleen iets meer uitkijken dan in NL. Er is een nederlands bedrijf met nederlandse gidsen die veel tours doen. Google barcelonatips.nl Meteen kan je daar ook allemaal andere leuke uitjes vinden. Ik heb er zelf eerst 4 jaar en toen nog een keer 2 jaar gewoond, ben er net een maandje weg. En ging ook gewoon op de fiets naar mn werk, net zoals zoveel spanjaarden. Kan prima fietsen hoor. En die protesten, ja er was vorig jaar 2 keer zo'n protest, echt niet elke dag, overal. Mensen overdrijven graag alles.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in