Kijken en negeren

07-04-2026 23:15 321 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
In de sportschool kijkt er al maandenlang een trainer regelmatig naar me van veraf, maar van dichtbij word ik standaard genegeerd. Als hij bijvoorbeeld bij de deur van een zaal staat om iedereen welkom te heten voor een groepsles, dan kijkt hij niet naar me, slaat hij me over of draait hij zijn hoofd weg. In die tientallen keren dat ik door die deur ben gelopen, is het hem niet één keer gelukt om gedag te zeggen, wat maakt dat ik het ondertussen ook maar niet meer doe. Als we elkaar tegenkomen in een gangpad ben ik volledig lucht. Ook heb ik een keer gemerkt dat toen hij mij aan zag komen lopen, hij snel het gangpad ernaast nam of zich omdraaide en weer terugliep. Tijdens een les kijkt hij niet overdreven veel naar me, maar op sommige momenten merk ik gewoon dat hij me visueel opzoekt (al dan niet via een spiegel).

Ik ben verward, voel me er ongemakkelijk bij en ik vind het ook pijnlijk, waar ik dan weer van baal omdat ik juist naar de sportschool ga om te ontspannen (in de zin van "even weg van huis en kinderen"). Hij is getrouwd en rond de 30 jaar oud, ik ben ruim 15 jaar ouder. Heb zelf geen partner.

Wat zouden jullie doen? Het gesprek aangaan?
Een trouwring lijkt me een goede indicatie.
Lori schreef:
09-04-2026 16:08
Zo ingewikkeld is het niet hoor, ze vraagt zich gewoon af hoe TO weet dat hij getrouwd is (aangezien hij niet tegen haar praat enzo).
TO wordt niet genoemd toch? Wij gaan af op wat zij over hem vertelt.
Dames, de meesten van jullie zeggen dat ik het onderwerp moet loslaten, maar jullie kunnen het zelf ook niet ;)

Het maakt niet uit hoe ik weet dat hij getrouwd is, maar laten we zeggen dat ik het opving na afloop van een les toen hij het met een groepje andere dames had over zijn vakantieplannen.
Zoefff schreef:
09-04-2026 16:08
Ik vroeg me ook al af hoe TO dat weet. Het is niet zo dat ze het hierover hebben gehad. Misschien via internet?
Misschien hing er een trouwkaartje, misschien draagt hij een trouwring, misschien komt zijn vrouw hem altijd halen, misschien heeft hij tegen de groep gezegd “ ik stop 3 minuten eerder want mijn vrouw…. “ , misschien heeft de buurvrouw gezegd “ o, doe jij aan spinning ? De man van mijn nicht geeft die lessen “ , zo kan ik nog wel 10 dingen verzinnen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Lalaloepsie schreef:
09-04-2026 16:10
Wellicht is het vooral dat TO kan gaan accepteren dat zij naarmate ze ouder word steeds minder mannelijke aandacht zal krijgen dan ze gewent is. Zelf heb ik dat juist als ontspannend ervaren. Eindelijk geen jachtgrond meer, eindelijk ruimte om ongestoord je eigen gang te gaan. Heerlijk naar de sportschool kunnen zonder het idee dat je prooi bent van de daar aanwezige testosteronbommen.
Gedag zeggen tijdens het passeren zou je , als je normaal bent opgevoed en een heel klein beetje sociaal en klantvriendelijk bent , ook tegen een oerlelijke bejaarde klant moeten doen, als leraar in een sportschool. Al helemaal als diegene elke week in jouw spinningklas zit.
blijfgewoonbianca schreef:
09-04-2026 17:17
Gedag zeggen tijdens het passeren zou je , als je normaal bent opgevoed en een heel klein beetje sociaal en klantvriendelijk bent , ook tegen een oerlelijke bejaarde klant moeten doen, als leraar in een sportschool. Al helemaal als diegene elke week in jouw spinningklas zit.

Hij begroet haar toch ook?
Dalton schreef:
09-04-2026 17:07
Dames, de meesten van jullie zeggen dat ik het onderwerp moet loslaten, maar jullie kunnen het zelf ook niet ;)

Het maakt niet uit hoe ik weet dat hij getrouwd is, maar laten we zeggen dat ik het opving na afloop van een les toen hij het met een groepje andere dames had over zijn vakantieplannen.
Tell me you're obsessed without telling me you're obsessed :P
Star⁴ schreef:
09-04-2026 17:24
Tell me you're obsessed without telling me you're obsessed :P
"Alles wat je zegt ben je zelf"
Dalton schreef:
09-04-2026 17:07

Hahaha, daar heb je wel een punt. Nog even en Johan heeft opeens allemaal forummers in de les om te kijken of en hoe hij reageert...

Onder wie ik.
Ookal schreef:
09-04-2026 17:33
"Alles wat je zegt ben je zelf"
Gevat, zeg.
Lalaloepsie schreef:
09-04-2026 17:22
Hij begroet haar toch ook?
Zucht….

Loep anders alle reacties van TO, dan weet je precies wanneer wel en wanneer niet.
Star⁴ schreef:
09-04-2026 17:45
Gevat, zeg.
Ja, hè.
Dalton schreef:
08-04-2026 10:08
Hij groet nooit als hij bij de deur staat en iedereen de zaal binnenloopt, omdat ik daar (vind ik) de kans niet goed door krijg omdat hij of me niet aankijkt, of al naar de volgende persoon kijkt (dus mij overslaat) of omdat hij zijn hoofd wegdraait. Als ik hem dan gedag zeg, dan krijg ik een mompelende of korte, afstandelijke "hallo" terug. Daaruit maak ik op dat het niet van harte gaat, zo van "het moet".

En ik mag dan 45 jaar oud zijn, maar ben objectief gezien nog best een lekker wijf, hoor ;)

Kortom, TO wil perse oogcontact, want anders is de begroeting niet goed volgens haar. Zegt hij hallo is het ook weer niet goed voor haar, want dat vind ze niet hartelijk genoeg. Heeft hij oogcontact met haar tijdens de les (zoals hij vanochtend deed) is het ook weer niet goed, want dan voelt ze zich bekeken. Wat een moeilijk gedoe maakt ze om een man met wie ze geen persoonlijke band hoeft op te bouwen, want het is immers een spinningleraar, geen date.
Lalaloepsie schreef:
09-04-2026 17:54
Kortom, TO wil perse oogcontact, want anders is de begroeting niet goed volgens haar. Zegt hij hallo is het ook weer niet goed voor haar, want dat vind ze niet hartelijk genoeg. Heeft hij oogcontact met haar tijdens de les (zoals hij vanochtend deed) is het ook weer niet goed, want dan voelt ze zich bekeken. Wat een moeilijk gedoe maakt ze om een man met wie ze geen persoonlijke band hoeft op te bouwen, want het is immers een spinningleraar, geen date.
TO is knap en dat kan ook voor lastige situaties zorgen. (Geen reden om te denken dat TO lult)
Ookal schreef:
09-04-2026 17:59
TO is knap en dat kan ook voor lastige situaties zorgen. (Geen reden om te denken dat TO lult)

Jazeker. In deze sportschool-situatie maakt ze het zichzelf moeilijk denk ik.
Of hij maakt het moeilijk.
Ookal schreef:
09-04-2026 18:07
Of hij maakt het moeilijk.
Waarom zou hij dat doen dan? Hij werkt daar gewoon.
Graftak!
blijfgewoonbianca schreef:
09-04-2026 17:12
Misschien hing er een trouwkaartje, misschien draagt hij een trouwring, misschien komt zijn vrouw hem altijd halen, misschien heeft hij tegen de groep gezegd “ ik stop 3 minuten eerder want mijn vrouw…. “ , misschien heeft de buurvrouw gezegd “ o, doe jij aan spinning ? De man van mijn nicht geeft die lessen “ , zo kan ik nog wel 10 dingen verzinnen.

Zo moeilijk is het inderdaad niet om vast te stellen of iemand getrouwd is.
Lalaloepsie schreef:
09-04-2026 17:54

En het bleef nog lang onrustig op het Vivaforum...
Lady*Voldemort schreef:
09-04-2026 18:09
Waarom zou hij dat doen dan? Hij werkt daar gewoon.
Ik weet het ook niet, maar het kan.
Ookal schreef:
09-04-2026 15:26
Het is niet vreemd dat je je niet op je gemak voelt met deze manier van doen van hem.
Zelfs heel menselijk denk ik.
Waarschijnlijk kom je er over een tijdje vanzelf wel achter waarom hij zo reageert op je.
Hopelijk kun je toch nog genieten van je sportschoolmomenten.

Dankjewel, Ookal. Komt goed.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven