Gezondheid alle pijlers

Botox in oksels ervaringen?

10-04-2026 19:09 19 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeft iemand ervaring met botox in oksels laten spuiten om zweten te verminderen?
Ik heb nu echt al jarenlang last van overmatig zweten. Zo erg dat het door shirts heen gaat, ik geen blouse kan dragen en het zelfs door blazers heengaat. Ik draag veel katoen, maar het helpt niet.
Iemand ervaringen? Ik wil heel graag weer kleding dragen zonder me hier druk om te maken
Een neef van mij laat dit al jaren doen. Voor hem werkt het.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Krijgt hij dit ook vergoed of betaalt hij uit eigen zak?
Als ik me goed herinner krijgt hij het vergoed, maar zijn er niet veel verzekeraars die dit vergoeden, dat zou je even moeten uitzoeken.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Mijn dochter heeft jarenlang botox in haar oksels laten spuiten, soms vergoed, doorgaans niet. Hing af van de hoeveelheid botox die ze overhadden van andere behandelingen.
Dit ging jaren zo door tot ze een nieuwe , zeer pijnlijke, behandeling heeft ondergaan waarmee ze voorgoed van haar klotsoksels af was. Als je het interessant vindt wil ik wel even bij haar informeren wat het ook al weer was. Is zo'n 15 jaar geleden, ik weet het ook niet meer precies en ik was erbij.
"Boring conversation anyway"
BriannaF schreef:
10-04-2026 19:47
Mijn dochter heeft jarenlang botox in haar oksels laten spuiten, soms vergoed, doorgaans niet. Hing af van de hoeveelheid botox die ze overhadden van andere behandelingen.
Dit ging jaren zo door tot ze een nieuwe , zeer pijnlijke, behandeling heeft ondergaan waarmee ze voorgoed van haar klotsoksels af was. Als je het interessant vindt wil ik wel even bij haar informeren wat het ook al weer was. Is zo'n 15 jaar geleden, ik weet het ook niet meer precies en ik was erbij.
Heel graag!
Kan jij je doorlaten verwijzen door je huisarts? Mijn zus heeft ook last van hyperhidrosis. Maar weet dus niet hoe sterk het bij haar is.
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
Heb je Syneo5 al geprobeerd? Dat werkt bij mij heel goed en ik zweette echt heel erg.
Gebruik zelf ook syneo 5.
Ook gedacht over botox, maar niet meer sinds ik dat spul gebruik.
Dit werkt ook fijn.

https://www.kruidvat.nl/odorex-extra-dr ... r/p/948116
Jankerd
Syneo nog nooit geprobeerd. Dank voor de tip, ik ga het bestellen!
anoniem1995 schreef:
10-04-2026 20:19
Heel graag!
Miradry
"Boring conversation anyway"
Niet het antwoord op je vraag maar wel een tip voor onder je kleding; je hebt anti zweetshirts en tops. Google maar eens. Ik gebruik deze altijd als ik een blouse draag, werkt echt heel fijn!
Familielid hier wil een blokade laten zetten. Dat is een kleine medische ingreep. Ze wordt n.l. gek van zweet handen en voeten. (Stinken trouwens niet).
Hoop dat dat de oplossing gaat zijn.
Als je het ergens blokeerd (medisch, gemisch, botox enz.) Komt het elders eruit.

Verder gebruikt ze polarwise (maak nu wel reclame). Dit werkt ook super.
Beter dan de odorex.

Heel vervelend als je er zoveel last van hebt.
Veel succes!
de wereld wacht om ontdekt te worden
Vervelend zeg, ik heb hetzelfde probleem. Draag ook alleen witte of zwarte topjes of iets met veel structuur zodat t niet opvalt.

Die syneo 5, is die een beetje zacht voor de huid? In heb een tijdje odorex extra dry gebruikt maar kreeg daar zulke brandende oksels van dat ik niet kon slapen.
Citygirl schreef:
13-04-2026 17:00
Vervelend zeg, ik heb hetzelfde probleem. Draag ook alleen witte of zwarte topjes of iets met veel structuur zodat t niet opvalt.

Die syneo 5, is die een beetje zacht voor de huid? In heb een tijdje odorex extra dry gebruikt maar kreeg daar zulke brandende oksels van dat ik niet kon slapen.
Nee, het doet vreselijke pijn. Niet ondraaglijk, maar het is ook geen feestje zeg maar. Dat heb ik er wel voor over om altijd kurkdroge oksels te hebben en niet al na een half uur stank en natte shirts.
Eerste dag wel last van inderdaad. Maar hoef het maar eens in de 5 dagen te gebruiken.

Heb trouwens tegenwoordig ook nog 1 deo gevonden die goed werkt voor een dag, maar niet in Nederland bij de drogist te vinden. Bestel ik meestal uit Duitsland:
https://www.amazon.de/dp/B0DT785LQS?m=A ... th=1&psc=1

Wissel deze en de syneo 5 af. Zo fijn dat het droog is een niet meer ruikt onder de oksels en stuk goedkoper dan elke keer botox gebuiken.
Ik gebruik al 20 jaar botox tegen overmatig zweten. Sinds 10 jaar ongeveer wordt deze vergoed door de basisverzekering, mits er een verwijzing is van de huisarts.
Deze behandeling heeft mijn leven compleet veranderd en ik krijg deze elke 6 maanden.
Ga bij de huisarts om een verwijzing vragen. De afdeling Dermatologie in het ziekenhuis voert de behandeling uit. De prikken zijn pijnlijk, maar je bent na een paar minuten klaar. De eerste keer zie je verschil binnen 2 weken, maar daarna veel sneller.
To,heb je inmiddels al iets kunnen vinden wat werkt? Zoals al geschreven zo heeft mijn zus ook last van hyperhidrose. Ik moet eens gaan vragen wat haar het meeste helpt.
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven