Nieuwe relatie, kinderen probleem
dinsdag 14 april 2026 om 10:14
Ik wil graag jullie mening over het volgende:
Ik heb sinds kort een nieuwe relatie met een hele leuke man. We proberen elkaar zo veel mogelijk te zien wanneer we onze kinderen niet hebben. Ik heb 2 zoons (beginnende pubers), hij heeft ook een kind. De kinderen weten (uiteraard zou ik bijna zeggen) dit niet, dat wil ik voorlopig ook zo houden. Maar, de vader van mijn zoons woont dicht bij mij, en mijn zoons komen, als ze naar vrienden oid gaan, langs mijn huis, ook komen ze dan wel eens even bij mij thuis om iets op te halen bijvoorbeeld. Ik vind het hierdoor lastig om mijn vriend bij mij thuis te laten komen. Omdat ik bang ben dat mijn zoons dit zien of zijn auto zien staan.
Vooral mijn oudste zoon is erg nieuwsgierig en het zou mij niet verbazen dat hij, als hij vermoed dat er iemand op visite is, ineens in huis staat. Het laatste wat ik wil is tegen mijn kinderen liegen of ze zeggen dat ze niet welkom zijn (of ze dat gevoel geven).
We spreken nu meestal bij mijn vriend af, zijn dochter kan niet zomaar voor de deur staan (moeder woont in een andere stad dan hem). Maar ik zou het wel fijn vinden als mijn vriend ook vaker naar mij toe kan komen ipv ik altijd bij hem. Hij heeft hier alle begrip voor en snapt mij hierin. Het is vooral mijn gevoel.
Overdrijf ik? Hebben jullie ideeën? Uiteraard kan hij zijn auto ergens anders neerzetten, maar dan nog is de kans vrij groot dat mijn zoons ineens in de kamer staan als hij hier is.
Ik heb sinds kort een nieuwe relatie met een hele leuke man. We proberen elkaar zo veel mogelijk te zien wanneer we onze kinderen niet hebben. Ik heb 2 zoons (beginnende pubers), hij heeft ook een kind. De kinderen weten (uiteraard zou ik bijna zeggen) dit niet, dat wil ik voorlopig ook zo houden. Maar, de vader van mijn zoons woont dicht bij mij, en mijn zoons komen, als ze naar vrienden oid gaan, langs mijn huis, ook komen ze dan wel eens even bij mij thuis om iets op te halen bijvoorbeeld. Ik vind het hierdoor lastig om mijn vriend bij mij thuis te laten komen. Omdat ik bang ben dat mijn zoons dit zien of zijn auto zien staan.
Vooral mijn oudste zoon is erg nieuwsgierig en het zou mij niet verbazen dat hij, als hij vermoed dat er iemand op visite is, ineens in huis staat. Het laatste wat ik wil is tegen mijn kinderen liegen of ze zeggen dat ze niet welkom zijn (of ze dat gevoel geven).
We spreken nu meestal bij mijn vriend af, zijn dochter kan niet zomaar voor de deur staan (moeder woont in een andere stad dan hem). Maar ik zou het wel fijn vinden als mijn vriend ook vaker naar mij toe kan komen ipv ik altijd bij hem. Hij heeft hier alle begrip voor en snapt mij hierin. Het is vooral mijn gevoel.
Overdrijf ik? Hebben jullie ideeën? Uiteraard kan hij zijn auto ergens anders neerzetten, maar dan nog is de kans vrij groot dat mijn zoons ineens in de kamer staan als hij hier is.
dinsdag 14 april 2026 om 10:21
dinsdag 14 april 2026 om 10:37
Ik ben 4,5 jaar geleden gescheiden, sindsdien geen relatie gehad.
Ik noem het een relatie omdat we naar elkaar uitgesproken hebben het zo te zien, ookal is het nog in een beginstadium natuurlijk. Om die reden wil ik de kinderen daar nu nog niet in betrekken. Ik ben vooral bang (maar misschien overdrijf ik daar in) dat als ik mijn zoons vraag om van te voren te appen ik het gevoel geef dat ze niet, of minder, welkom zijn bij mij.
Ik noem het een relatie omdat we naar elkaar uitgesproken hebben het zo te zien, ookal is het nog in een beginstadium natuurlijk. Om die reden wil ik de kinderen daar nu nog niet in betrekken. Ik ben vooral bang (maar misschien overdrijf ik daar in) dat als ik mijn zoons vraag om van te voren te appen ik het gevoel geef dat ze niet, of minder, welkom zijn bij mij.
dinsdag 14 april 2026 om 10:38
Ik snap heel dat idee van zoiets zo krampachtig voor de kinderen verborgen houden nooit zo goed. Je kunt het ze toch gewoon vertellen? Dat kan ook zonder dat ze meteen heel erg betrokken zijn in de relatie. Ik kan me niet voorstellen dat ik het als puber, toen mijn moeder aan het daten was, het gewaardeerd zou hebben als ineens zou blijken dat ze al een jaar ofzo stiekem een relatie zou hebben. Hoe fijn als pubers ervaren/zien dat over iets als daten gewoon gepraat mag worden. Of wil je dat je pubers tegen de tijd dat ze gaan daten daar ook gesloten over blijven? Natuurlijk hoeven niet alle details uitgewisseld te worden, maar ik vind het altijd raar om daten te zien als iets wat in het geheim moet.
Ik heb zelf twee pubers, en sinds een jaar of twee een relatie. Ze waren bijna vanaf het begin op de hoogte, hebben toen al vrij snel een keer kennis gemaakt, gewoon om het niet 'stiekem' te maken. Dat ging ook heel spontaan. We wonen niet samen en gaan dat ook niet doen zolang de kinderen thuis wonen, maar hoe fijn dat ze gewoon weten waar of met wie ik uithang als ik bij mijn vriend ben.
Ik snap dat als je aan de lopende band nieuwe relaties hebt dat het dan niet zo handig is om elke keer de kinderen op de hoogte te stellen, maar echt, die voelen dat stiekeme gedoe toch ook aan? Of dat je ineens anders of vrolijker in je vel ziet omdat je straalverliefd bent? Dat mag er toch gewoon zijn?
Ik heb zelf twee pubers, en sinds een jaar of twee een relatie. Ze waren bijna vanaf het begin op de hoogte, hebben toen al vrij snel een keer kennis gemaakt, gewoon om het niet 'stiekem' te maken. Dat ging ook heel spontaan. We wonen niet samen en gaan dat ook niet doen zolang de kinderen thuis wonen, maar hoe fijn dat ze gewoon weten waar of met wie ik uithang als ik bij mijn vriend ben.
Ik snap dat als je aan de lopende band nieuwe relaties hebt dat het dan niet zo handig is om elke keer de kinderen op de hoogte te stellen, maar echt, die voelen dat stiekeme gedoe toch ook aan? Of dat je ineens anders of vrolijker in je vel ziet omdat je straalverliefd bent? Dat mag er toch gewoon zijn?
dinsdag 14 april 2026 om 10:38
Dat is ook helemaal waar natuurlijk. Misschien moet ik het gewoon zo bekijken ja. We hebben een fijne plek om samen te zijn en wat de toekomst verder brengt zien we dan wel weer.Lila-Linda schreef: ↑14-04-2026 10:26je was in december nog single, dus misschien gewoon nog even geduld hebben?
de situatie dat je alleen bij hem af kunt spreken (wat ook luxe is he, jullie hebben een goeie plek om wel af te kunnen spreken) is maar tijdelijk
dinsdag 14 april 2026 om 10:40
Dat is dus ook een beetje mijn gevoel, maar ik wil ze er ook niet te snel mee confronteren. Dat zie ik om me heen zo veel gebeuren en lijkt mij meer kwaad dan goed doen.Aapie87 schreef: ↑14-04-2026 10:38Ik snap heel dat idee van zoiets zo krampachtig voor de kinderen verborgen houden nooit zo goed. Je kunt het ze toch gewoon vertellen? Dat kan ook zonder dat ze meteen heel erg betrokken zijn in de relatie. Ik kan me niet voorstellen dat ik het als puber, toen mijn moeder aan het daten was, het gewaardeerd zou hebben als ineens zou blijken dat ze al een jaar ofzo stiekem een relatie zou hebben. Hoe fijn als pubers ervaren/zien dat over iets als daten gewoon gepraat mag worden. Of wil je dat je pubers tegen de tijd dat ze gaan daten daar ook gesloten over blijven? Natuurlijk hoeven niet alle details uitgewisseld te worden, maar ik vind het altijd raar om daten te zien als iets wat in het geheim moet.
dinsdag 14 april 2026 om 10:40
Dat was 2.Aapie87 schreef: ↑14-04-2026 10:38Ik snap heel dat idee van zoiets zo krampachtig voor de kinderen verborgen houden nooit zo goed. Je kunt het ze toch gewoon vertellen? Dat kan ook zonder dat ze meteen heel erg betrokken zijn in de relatie. Ik kan me niet voorstellen dat ik het als puber, toen mijn moeder aan het daten was, het gewaardeerd zou hebben als ineens zou blijken dat ze al een jaar ofzo stiekem een relatie zou hebben. Hoe fijn als pubers ervaren/zien dat over iets als daten gewoon gepraat mag worden. Of wil je dat je pubers tegen de tijd dat ze gaan daten daar ook gesloten over blijven? Natuurlijk hoeven niet alle details uitgewisseld te worden, maar ik vind het altijd raar om daten te zien als iets wat in het geheim moet.
dinsdag 14 april 2026 om 10:44
Je kan het ze vertellen dat je aan het daten bent met een man en dat jullie ook thuis afspreken als ze er niet zijn. Als ze dan zelf de keuze maken binnen te wandelen om kennis te maken is dat toch ok?
dinsdag 14 april 2026 om 10:46
Mee eens.Evadewit1974 schreef: ↑14-04-2026 10:38Ik zou gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je aan het daten bent met iemand maar er voorlopig nog niet aan toe bent om die voor te stellen.
Het is wat het is.
dinsdag 14 april 2026 om 10:52
Misschien kan je zeggen dat ze altijd welkom zijn, maar dat het wel mogelijk is dat je date bij jou is als ze langs komen. Dan zijn ze daarop voorbereid, al snap ik wel dat het niet heel fijn is als je met je date bent en er rekening mee moet houden dat er elk moment iemand in huis kan komen, maar het is ook hun huis natuurlijk.
dinsdag 14 april 2026 om 10:54
Maar als TO dat vervelend vindt, wat ik volledig kan begrijpen, kan ze dus prima daten in het andere huisEdda schreef: ↑14-04-2026 10:52Misschien kan je zeggen dat ze altijd welkom zijn, maar dat het wel mogelijk is dat je date bij jou is als ze langs komen. Dan zijn ze daarop voorbereid, al snap ik wel dat het niet heel fijn is als je met je date bent en er rekening mee moet houden dat er elk moment iemand in huis kan komen, maar het is ook hun huis natuurlijk.
dinsdag 14 april 2026 om 11:00
Je hoeft die man toch niet je gezin in te sleuren?
Everything is possible for the one who believes.
dinsdag 14 april 2026 om 11:16
Hoe oud zijn die kinderen dat ze zomaar komen aanwaaien op gelijk welk moment?
Als ze oud genoeg zijn om zelfstandig te komen aanwaaien lijken ze mij ook oud genoeg om te horen dat je - 4.5 jaar na de scheiding - aan 't daten bent.
Het is niet dat je net 3 maanden gescheiden bent of dat er elke week iemand anders is.
Hem officieel voorstellen kan later nog altijd.
Maar ofwel draai je dus de deur dicht en moeten de kinderen verwittigen, ofwel date je enkel bij hem, ofwel vertel je het hen.
Je kan ze natuurlijk ook wijsmaken dat het een collega is die af en toe wil sparren, maar benieuwd of ze dat nog geloven
.
Als ze oud genoeg zijn om zelfstandig te komen aanwaaien lijken ze mij ook oud genoeg om te horen dat je - 4.5 jaar na de scheiding - aan 't daten bent.
Het is niet dat je net 3 maanden gescheiden bent of dat er elke week iemand anders is.
Maar ofwel draai je dus de deur dicht en moeten de kinderen verwittigen, ofwel date je enkel bij hem, ofwel vertel je het hen.
Je kan ze natuurlijk ook wijsmaken dat het een collega is die af en toe wil sparren, maar benieuwd of ze dat nog geloven
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
dinsdag 14 april 2026 om 11:23
Wat in mijn ogen verstandig is, is gewoon eerlijk vertellen dat je aan het daten bent, maar hem voorlopig nog niet wil introduceren. Klaar. Het geheimzinnige is eraf, niemand liegt.
Wat niet verstandig is en inderdaad tot problemen kan leiden, is te snel een blended family te gaan spelen. Maar niemand zegt dat je dat zou moeten doen, toch?
Er hoeft helemaal geen confronteren te zijn. Gewoon ter kennisgeving melden dat je met iemand datet.
dinsdag 14 april 2026 om 11:24
"beginnende pubers" dus ergens tussen de 10 en de 14 denk ik?Wissewis schreef: ↑14-04-2026 11:16Hoe oud zijn die kinderen dat ze zomaar komen aanwaaien op gelijk welk moment?
Je kan ze natuurlijk ook wijsmaken dat het een collega is die af en toe wil sparren, maar benieuwd of ze dat nog geloven.
eens met je bericht
dinsdag 14 april 2026 om 11:41
Waarom zou je het verborgen willen houden dat je date? Ik zou het vooral géén relatie noemen maar gewoon casual vermelden dat je als de kinderen niet thuis zijn wel eens afspreekt met een man. Dan weten ze ook dat ze niet zomaar onaangekondigt binnen kunnen banjeren maar beter even appen dat ze zo hun sporttas komen halen.
dinsdag 14 april 2026 om 11:56
Het hangt er natuurlijk ook vanaf of je samen in de tuin thee drinkt, of op de bank knuffelt, of net samen onder de douche gaat.
In het eerste geval zijn ze voldoende voorbereid als je zegt dat je kennismaakt/date, als er (kans op) sex is zou ik inderdaad bij hem afspreken, totdat jouw kinderen zelf aan sex begonnen zijn.
In het eerste geval zijn ze voldoende voorbereid als je zegt dat je kennismaakt/date, als er (kans op) sex is zou ik inderdaad bij hem afspreken, totdat jouw kinderen zelf aan sex begonnen zijn.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
dinsdag 14 april 2026 om 11:58
Kinderen van 17 zullen dit misschien snappen en er netjes mee omgaan, kinderen van 13 krijgen rode oortjes of vinden het walgelijk.OhMellie schreef: ↑14-04-2026 11:41Waarom zou je het verborgen willen houden dat je date? Ik zou het vooral géén relatie noemen maar gewoon casual vermelden dat je als de kinderen niet thuis zijn wel eens afspreekt met een man. Dan weten ze ook dat ze niet zomaar onaangekondigt binnen kunnen banjeren maar beter even appen dat ze zo hun sporttas komen halen.
en zowiezo vergeten ze te appen, en worden ze boos dat mamma nog onder de douche staat bijv.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in