Mode & Beauty alle pijlers

Wasmiddel voor kraag overhemden

17-04-2026 12:46 37 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hen altijd shout voor de kragen van overhemden en blouses.

Heeft er ook iemand goede ervaringen met spul vd action.

Alvast bedankt
Niet met kragen van overhemden want die draagt man niet ik draag ook nauwelijks blouses maar op vlekken spuit ik Dasty.

Net nog aan de binnenkant van mijn niet meer zo witte skechers die nu weer wit zijn van binnen en buiten.
Elsje79 schreef:
17-04-2026 12:46
Ik hen altijd shout voor de kragen van overhemden en blouses.

Heeft er ook iemand goede ervaringen met spul vd action.

Alvast bedankt
Dasty.... Maar dat gebruik ik voor bijna alles....
:cheers:
dolfje schreef:
17-04-2026 12:50
Niet met kragen van overhemden want die draagt man niet ik draag ook nauwelijks blouses maar op vlekken spuit ik Dasty.

Net nog aan de binnenkant van mijn niet meer zo witte skechers die nu weer wit zijn van binnen en buiten.
Dasty is de pest voor het milieu en voor je gezondheid ook trouwens. Eén van de agressiefste schoonmaakmiddelen.

Ik haal vlekken uit mijn kleding met groene zeep, daarna in de wasmachine.
fantasy wijzigde dit bericht op 17-04-2026 20:02
Reden: autocorrect doet niet wat ik wil.
0.53% gewijzigd
Delulu
Fantasy schreef:
17-04-2026 12:57
Dasty is de pest voor het milieu en voor je gezondheid ook trouwens. Eén van de aggresiefste schoonmaakmiddelen.

Jep,ik gebruik daar ook groene zeep voor
Ik gebruik daar dreft voor. met je vingers een beetje in de vlek masseren en dan in de wasmachine. Moet je wel direct doen. Anders wordt het een groene vlek.
Shampoo. Is zelfs speciaal gemaakt voor het verwijderen van haarvet/talg ;-)

Sopje van maken, kraag mee natmaken, halfuurtje laten zitten en in de was ermee.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik gebruik groene zeep of ossegalzeep.
En inderdaad ossegal als laatste redmiddel maar dat wil nog weleens uitbijten bij niet-witte stoffen geloof ik.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Vanish powergel met inwrijfknop.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Bij de witte was doe ik altijd een beetje baking soda, dat werkt top! (ook tegen zweetluchtjes in de witte shirts die mijn man onder zijn overhemden draagt).
Bij vlekken inderdaad ossengalzeep, ik heb nog nooit gehad dat dat uitbijt.
Als ik alleen de kraag en/of manchetten wil wassen (jas, bloes, overhemd, trui), doe ik dat met een beetje shampoo. Werkt perfect.
Mijn moeder ( en ik bij mijn ex) deden altijd Wipp Expres..erop verdelen uit de tube, dan met een borsteltje boenen met wat heet water en dan de wasmachine in...

These were the days :hyper:
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ik heb een of ander 2 componenten HG spul (korrels en iets vloeibaars dat je samen moet gebruiken op de vlek). Ooit gekregen. Ik haal daar hardnekkige zelfbruinervlekken mee uit kragen.
Ossengalzeep. Werkt altijd.
Everything you see I owe to spaghetti!
Zou dit allemaal (behalve Dasty, want ieuw) ook werken op vergeling door zonnebrand op halslijnen van witte kleding?
Eirlys schreef:
17-04-2026 20:27
Zou dit allemaal (behalve Dasty, want ieuw) ook werken op vergeling door zonnebrand op halslijnen van witte kleding?
Dat denk ik wel.
Ik doe zelf een druppel vloeibaar wasmiddel op de kraag, of halslijn, van witte kleding. Omdat ik meerdere kledingstukken tegelijk was, doe ik dan verder geen wasmiddel bij de was. Ik probeer vergeling door een zonnebrandmiddel te voorkomen. Mocht er wel zo'n vlek in m'n kleding komen, dan kies ik voor groene zeep of ossengalzeep.
Ossengalzeep, werkt altijd: foundationvlekken, bronzerzooi, spf zonnebrandcrème, lipstick, gel, etc.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Dank jullie wel,

Ik ga dan eerst voor de shampoo beginnen, en zo kan ik overstappen mocht dat nodig zijn.
LemoosGaatDoor schreef:
18-04-2026 00:47
Ossengalzeep, werkt altijd: foundationvlekken, bronzerzooi, spf zonnebrandcrème, lipstick, gel, etc.

Tja, tot nu toe nooit iets gevonden dat echt die vergeling wegkrijgt, maar misschien moet ik het deze zomer weer eens proberen...
Fantasy schreef:
17-04-2026 12:57
Dasty is de pest voor het milieu en voor je gezondheid ook trouwens. Eén van de agressiefste schoonmaakmiddelen.

Dat is een van de vele producten die onze huishoudhulpen dan ook niet mogen gebruiken. Je wil die giftige dampen echt niet inademen.
Ik gebruik vloeibaar wasmiddel en vlekken behandel ik voor met datzelfde product. Ik heb helemaal niets van ontvlekker thuis. Vettige vlekken behandel je voor met een druppeltje afwasmiddel.
Eirlys schreef:
18-04-2026 16:19
Tja, tot nu toe nooit iets gevonden dat echt die vergeling wegkrijgt, maar misschien moet ik het deze zomer weer eens proberen...
Ik las laatst ergens dat spoelglansmiddel heel goed werkt, dat ga ik eerst eens proberen op een goedkoop hemd. Ben heel benieuwd, want heb genoeg shirts die er verder nog goed uitzien, afgezien van de vergeling.
Ik hoop dat ik mag ontbreken met een soortgelijke vraag, en anders maak ik een ander topic aan :)

Mijn bh's was ik in de wasmachine met fijnwasmiddel, maar ik merk dat de randjes aan de onderkant bij mijn beugels, en het randje tegen mijn oksels aan, niet helemaal schoon worden. Alsof deodorant, zweet en huidvet nog in de stof zitten. Hoe krijg ik dat schoon? Iemand een tip?
Ik gebruik schoonmaak azijn.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven