Entertainment alle pijlers

Ja, maar dat éne liedje?

20-04-2026 10:19 81 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Meestal luister ik alleen smaakvolle muziek. Bandjes met mensen die hun eigen muziek schrijven. Muziek die verantwoord geacht wordt. Townes van Zandt, Michael Kiwanuka, Leonard Cohen. Muziek voor oude witte mannen, zullen we maar zeggen.
En ik heb braaf een hekel aan de muziek die niet in die kaders te plaatsen valt. Keane, Kensington, Kane, Suzan en Freek, Drake, Phil Collins, ik luister er niet naar.
Maar toch zijn er liedjes die je om wat voor reden dan ook wel kunt waarderen, of misschien een heel album in een genre dat je normaal niet zo leuk vindt.

Ik vind het suf om alles maar een guilty pleasure te noemen, want sommige dingen zijn gewoon leuk en daar hoef je je niet schuldig om te voelen. Maar ik ben wel benieuwd wat jullie genredoorbrekende voorkeuren zijn.

Uiteraard is dit topic een variatie op het zoveelste topic, maar dat is dan niet anders.
Si abra la puerta hay lobos.
biol schreef:
20-04-2026 15:05
ik heb ook echt helemaal niks met Blof.. echt vreselijk. Verder heb ik echt een hele brede muzieksmaak en heb ik concerten bezocht van paul de leeuw, andrea bocelli maar ga ik ook naar metallica en zag ik onlangs Amos Lee.. het is dus echt van links naar rechts.. mijn standaard genre waar ik altijd blij van wordt is Indie rock..

ik heb niets met de band Rammstein. Ik vind TIll Lindemann (de zanger) een enge man.. maar het nummer Dicke Titten vind ik briljant en zing ik uit volle borst mee.. het is zo`n mal nummer maar zo goed gevonden.
Van links naar rechts is ook Snollebollekes he :proud:
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
sprokkelientje schreef:
20-04-2026 15:12
Van links naar rechts is ook Snollebollekes he :proud:
hahaha ja, die kan ik ook waarderen op het juiste moment.... :-)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Heel raar. Man is atheïst en gruwelt van deze muziek. Ik ben ook van een ander geloof, maar ik vind de muziek van Jesus christ superstar echt mooi. Waarom weet ik niet precies.
Redhead70* schreef:
20-04-2026 16:22
Heel raar. Man is atheïst en gruwelt van deze muziek. Ik ben ook van een ander geloof, maar ik vind de muziek van Jesus christ superstar echt mooi. Waarom weet ik niet precies.
Ook atheïst en ik vind het geweldige muziek! je hoeft alle gekheid eromheen ook niet te geloven om het verhaal en de muziek mooi en betekenisvol te vinden. (en het helpt om als puber voor het eerst te hebben gehoord, dat etst zich vast)
Sappho schreef:
20-04-2026 16:46
Ook atheïst en ik vind het geweldige muziek! je hoeft alle gekheid eromheen ook niet te geloven om het verhaal en de muziek mooi en betekenisvol te vinden. (en het helpt om als puber voor het eerst te hebben gehoord, dat etst zich vast)

Wat bedoel je hiermee?
Delulu
biol schreef:
20-04-2026 15:15
hahaha ja, die kan ik ook waarderen op het juiste moment.... :-)
Ik ook hoor :hyper:
Tuuteduudeduuduu..deduu deduu deduu
Fantasy schreef:
20-04-2026 16:53
Wat bedoel je hiermee?
Misschien niet helemaal handig om hier een theologische discussie te gaan voeren. Maar ik vind dat er behoorlijk veel bizarre aspecten aan het Christelijk geloof of welke religie dan ook zitten.
Redhead70* schreef:
20-04-2026 16:22
Toch oké?
Ik ga( schijnt al vanaf peuterleeftijd, dan stuiterde ik volgens mijn moeder bijna mijn kinderstoel uit) ook helemaal los op gospel.
In die tijd dat ik 2 was met name Oh happy day en My fathers house....
Is altijd zo gebleven en ik ben ook team Darwin :-D
Lady*Voldemort schreef:
20-04-2026 11:33
Mijn smaak is heel breed. Er ismaar één genre waar ik echt een bloedhekel aan heb en dat is jazz. Ik haat jazz, ik word er agressief van.
Echt, zo met je eens.....
"Geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen. Geef me de wijsheid om te accepteren wat ik niet kan veranderen. Geef me het inzicht om het verschil tussen beide te zien” – Reinhold Niebuhr
Hier ook behept met een nogal brede maar algemeen onder oude witte mannen gerespecteerde smaak.

Én ik hou van vrijwel alle muziek van ABBA, die ik hartstochtelijk meebrul. Van SOS tot Voulez-Vous, heerlijk. Alleen dweilnummers als Fernando en Chiquitita trek ik dus echt niet.
Ik hou niet van Celine Dion, maar wel van It's all coming back to me know.
puck-en-hans schreef:
20-04-2026 14:28
Piratenmuziek, de hel!
Maar de Engelbewaarder van Marco Schuitmaker vind ik nog steeds geweldig.
https://www.youtube.com/watch?v=wW8jga2 ... rt_radio=1
+1
marin125 schreef:
20-04-2026 17:09
Echt, zo met je eens.....
Ja ik ook. Met Jazz heb ik ook echt niks.
Yejii schreef:
20-04-2026 10:57
Ik vind een liedje van Dimash Qudajbergen heel erg mooi, S.O.S. d'un terrien en détresse.
Zijn verdere repertoire vind ik verschrikkelijk, een soort cross-over tussen Kazachstanse euro-pop en opera/rock.
Maar dat liedje met al die octaven, ik vind het zó mooi. (het is ook niet van hem)
https://www.youtube.com/watch?v=AUARjex ... rt_radio=1
En zijn versie van Diva Dance uit The Fifth Element :heart:
Ik had vroeger een cd van Goede Tijden Slechte Tijden en daarop stonden liedjes die qua genre een beetje tussen levenslied en kleinkunst in vielen. Voor die liedjes heb ik een zwak gehouden. Hierop stonden liedjes als:
- Monica van Circus Custers
- Laat me alleen van Rita Horvink
- Vrienden blijven doen we altijd - Willeke Alberti en André van Duin

Ook heb ik een groot zwak voor Vlieg met me mee naar de regenboog van Paul de Leeuw. Mijn neef playbackte dat op de vijftigjarige bruiloft van mijn opa en oma.

En ook heb ik een zwak voor Lenny Kuhr. En vooral het liedje Jonathan.
Jazz klinkt voor mij als ‘laten we eens allemaal een ander nummer door elkaar gaan spelen.’
KamilleT schreef:
20-04-2026 18:08
Jazz klinkt voor mij als ‘laten we eens allemaal een ander nummer door elkaar gaan spelen.’
Ja dat dus. En dat noemen ze dan 'improviseren' :sick:
Graftak!
Nederlandstalig is heeft niet mijn voorkeur, maar:

Toen ik je zag - Hero
Kon ik maar even bij je zijn - Gordon ( :bonk: soort jeugdsentiment ofzo)
Slaap lekker - Diggy Dex en Eva De Roovere
Ik heb je lief - Paul de Leeuw
Rosanne - Nick & Simon
Onderweg - Abel
Hart van mijn gevoel - De Kast
Star⁴ schreef:
20-04-2026 17:49
Ik hou niet van Celine Dion, maar wel van It's all coming back to me know.
Dit ja!
There is always something happening, and it's usually right now
En die vervelende Harry Styles, maar Sign of the Times.
Jee Star, alles wat jij zegt zou ik zelf gezegd kunnen hebben.
Op Nick en Simon na dan, daar vind ik echt niks aan.

Weet zelf zo snel geen voorbeelden :$
There is always something happening, and it's usually right now
KamilleT schreef:
20-04-2026 18:08
Oooh, ik hou heel erg van jazz!
O Rosanne van N&S inderdaad, geweldig.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Ook een guilty pleasure van mij is Paloma Blanca.

We hadden vroeger echt een enorm schattig cassettebandje dat mijn ouders kochten in het land waar zij naartoe geweest waren en die liedjes op de cassette waren volledig in de moedertaal van dat jongetje gezongen. Behalve dit liedje . En sindsdien vind ik het heel grappig als ik daar een versie van hoor.
cognac schreef:
20-04-2026 18:43
Oooh, ik hou heel erg van jazz!
Ik ook...maar niet zoals wij het noemen: het Jules Deelder gepingel en gepiep en alles door elkaar genre.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven