Ja, maar dat éne liedje?
maandag 20 april 2026 om 10:19
Meestal luister ik alleen smaakvolle muziek. Bandjes met mensen die hun eigen muziek schrijven. Muziek die verantwoord geacht wordt. Townes van Zandt, Michael Kiwanuka, Leonard Cohen. Muziek voor oude witte mannen, zullen we maar zeggen.
En ik heb braaf een hekel aan de muziek die niet in die kaders te plaatsen valt. Keane, Kensington, Kane, Suzan en Freek, Drake, Phil Collins, ik luister er niet naar.
Maar toch zijn er liedjes die je om wat voor reden dan ook wel kunt waarderen, of misschien een heel album in een genre dat je normaal niet zo leuk vindt.
Ik vind het suf om alles maar een guilty pleasure te noemen, want sommige dingen zijn gewoon leuk en daar hoef je je niet schuldig om te voelen. Maar ik ben wel benieuwd wat jullie genredoorbrekende voorkeuren zijn.
Uiteraard is dit topic een variatie op het zoveelste topic, maar dat is dan niet anders.
En ik heb braaf een hekel aan de muziek die niet in die kaders te plaatsen valt. Keane, Kensington, Kane, Suzan en Freek, Drake, Phil Collins, ik luister er niet naar.
Maar toch zijn er liedjes die je om wat voor reden dan ook wel kunt waarderen, of misschien een heel album in een genre dat je normaal niet zo leuk vindt.
Ik vind het suf om alles maar een guilty pleasure te noemen, want sommige dingen zijn gewoon leuk en daar hoef je je niet schuldig om te voelen. Maar ik ben wel benieuwd wat jullie genredoorbrekende voorkeuren zijn.
Uiteraard is dit topic een variatie op het zoveelste topic, maar dat is dan niet anders.
Si abra la puerta hay lobos.
maandag 20 april 2026 om 18:55
maandag 20 april 2026 om 18:56
Ja, die vind ik altijd zoooo leuk! Terwijl ik het vroeger, toen het een hit was, echt het saaiste nummer ever vond
Graftak!
maandag 20 april 2026 om 18:56
Maar die zijn gewoon prachtig! Nederlands talig heeft ook niet mijn voorkeur, maar deze…
Verder vind ik Jazz wel leuk: Diana Krall of Ella Fitzgerald. En hou van “I will survive” van Gloria Gaynor en “Sinner-man” van Nina Simone.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
maandag 20 april 2026 om 19:15
maandag 20 april 2026 om 20:37
maandag 20 april 2026 om 20:39
O ja, “I will survive”. Dan ben ik weer 14 met m’n eerste grote liefdesverdriet.
maandag 20 april 2026 om 20:47
maandag 20 april 2026 om 21:14
Oooo haha, wat leuk, dat Dampfeisenbahn-lied, dat hadden wij moeten weten toen onze zoon nog kleiner was en waus van stoomtreinen!jorchugh_jor schreef: ↑20-04-2026 20:47Waar ik ook ongegeneerd vrolijk van word is van die Duitsers met hoedjes die liedjes zingen met trein- of kampvuurgeluiden, zoals
“Die alte Dampfeisenbahn’.
Ik weet niet hoe het genre heet maar ik krijg er hetzelfde gevoel bij als bij patat met vissticks.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 20 april 2026 om 21:17
Maar ik heb dat ook met it’s raining men van the pointer sisters en met I’m Walking on sunshine van Katherina and the waves.jorchugh_jor schreef: ↑20-04-2026 20:39O ja, “I will survive”. Dan ben ik weer 14 met m’n eerste grote liefdesverdriet.
En ook met killing me softly van The fugees
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
maandag 20 april 2026 om 21:35
Ik heb nog nooit van deze zanger gehoord, maar een crossover tussen Kazachse europop en opera/rock klinkt precies in mijn straatjeYejii schreef: ↑20-04-2026 10:57Ik vind een liedje van Dimash Qudajbergen heel erg mooi, S.O.S. d'un terrien en détresse.
Zijn verdere repertoire vind ik verschrikkelijk, een soort cross-over tussen Kazachstanse euro-pop en opera/rock.
Maar dat liedje met al die octaven, ik vind het zó mooi. (het is ook niet van hem)
https://www.youtube.com/watch?v=AUARjex ... rt_radio=1
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
maandag 20 april 2026 om 22:46
Is zeker een mooi nummer, ik ken de versie van Grégory Lemarchal (tekst ook wel passend bij zijn situatie). Was een keer op een of andere avond in Ahoy waar ik zowat geen enkel nummer kon meezingen in tegenstelling tot vriendin die mee was die echt álles kende. Toen ging Gordon (jawel) dit nummer zingen, en deze ken ik dus woord voor woord, tot ontsteltenis van die vriendin (want wie kent dit nou)Yejii schreef: ↑20-04-2026 10:57Ik vind een liedje van Dimash Qudajbergen heel erg mooi, S.O.S. d'un terrien en détresse.
Zijn verdere repertoire vind ik verschrikkelijk, een soort cross-over tussen Kazachstanse euro-pop en opera/rock.
Maar dat liedje met al die octaven, ik vind het zó mooi. (het is ook niet van hem)
https://www.youtube.com/watch?v=AUARjex ... rt_radio=1
dinsdag 21 april 2026 om 09:44
Gisteren dacht ik "Hé, dit liedje is wél leuk". Ik had dat natuurlijk meteen hier moeten droppen, want nu heb ik geen idee meer welk liedje of welke band.
Wat mijn brein dan wel weer het bewaren waard vindt, is een hit van Roland Kaiser uit 1981:
Wenn du jede Nacht alleine träumst
Wenn du jede Chance mit mir versäumst
Geht der grösste Spass im Leben
Jede Nacht an uns vorbei
Terwijl ik nooit naar een Schlagerfestival zou gaan.
Wat mijn brein dan wel weer het bewaren waard vindt, is een hit van Roland Kaiser uit 1981:
Wenn du jede Nacht alleine träumst
Wenn du jede Chance mit mir versäumst
Geht der grösste Spass im Leben
Jede Nacht an uns vorbei
Terwijl ik nooit naar een Schlagerfestival zou gaan.
dinsdag 21 april 2026 om 13:37
Star* vroeg ooit in Napraat wie die keet eindelijk een keer in de hens wilde steken. En ik was/ben het grondig met haar eens : Wat een ontzettend zeiknummer vind ik dat. Geike onwaardig
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
dinsdag 21 april 2026 om 14:52
Ik had vroeger in het geheim een cassettebandje 'Country Love Songs' uit 1980 ofzo. Grijs gedraaid op mijn walkman met schuimkussen oortjes, terwijl ik voor de bühne hardcore hiphop was en enkel Public Enemy en NWA luisterde.
Nu geniet ik er gewoon ongegeneerd van.
Nu geniet ik er gewoon ongegeneerd van.
anoniem_6a0428dfb9e60 wijzigde dit bericht op 21-04-2026 20:08
0.56% gewijzigd
dinsdag 21 april 2026 om 14:56
Ik was veertig jaar geleden echt heel erg punk en luisterde vooral Sex Pistols, Siouxsie & the Banshees en Dead Kennedys en zo. Maar toen we op een goeie dag gingen dansen/pogo'en in het plaatselijke punkhol zette een grapjurk Kiss van Prince op, dus daar stond ik met mijn hanenkam in mijn piere eentje op de dansvloer te huppelen. Ik ben nog net niet met pek en veren uit het punkhol verwijderd
Graftak!
dinsdag 21 april 2026 om 17:30
OlleGrieze schreef: ↑21-04-2026 13:37Star* vroeg ooit in Napraat wie die keet eindelijk een keer in de hens wilde steken. En ik was/ben het grondig met haar eens : Wat een ontzettend zeiknummer vind ik dat. Geike onwaardig![]()
dinsdag 21 april 2026 om 20:10
Lady*Voldemort schreef: ↑21-04-2026 14:56
Ik was veertig jaar geleden echt heel erg punk en luisterde vooral Sex Pistols, Siouxsie & the Banshees en Dead Kennedys en zo. Maar toen we op een goeie dag gingen dansen/pogo'en in het plaatselijke punkhol zette een grapjurk Kiss van Prince op, dus daar stond ik met mijn hanenkam in mijn piere eentje op de dansvloer te huppelen. Ik ben nog net niet met pek en veren uit het punkhol verwijderd![]()
Wat een mooie anekdote op zijn sterfdag
dinsdag 21 april 2026 om 21:08
Ja, alweer 10 jaar geleden he
Hier ter ere van Prince:
https://www.youtube.com/watch?v=H9tEvfIsDyo
Graftak!
dinsdag 21 april 2026 om 21:21
Mighty_Macaw schreef: ↑21-04-2026 12:30Ik Haat (met hoofdletter) Coldplay, maar fix you vind ik prachtig.
Ik HAAT (met 4 hoofdletters) Coldplay en Fix you haat ik echt het allerhardst. When you try your best but you don't succeed klinkt als heel veel nagels over een schoolbord.
Ik heb echt een heel brede muzieksmaak, en het zal niemand verbazen dat Prince hier het meest gedraaid wordt.
Ik hou niet van Nederlandstalig als in Marco Schuitmaker of die Yves, maar wel als in Doe Maar en Het Goede Doel bijvoorbeeld.
dinsdag 21 april 2026 om 21:23
Ik heb net nog een liedje voor je opgezet, ter ere van Princevivapimpelmees schreef: ↑21-04-2026 21:21Ik HAAT (met 4 hoofdletters) Coldplay en Fix you haat ik echt het allerhardst. When you try your best but you don't succeed klinkt als heel veel nagels over een schoolbord.
Ik heb echt een heel brede muzieksmaak, en het zal niemand verbazen dat Prince hier het meest gedraaid wordt.
Ik hou niet van Nederlandstalig als in Marco Schuitmaker of die Yves, maar wel als in Doe Maar en Het Goede Doel bijvoorbeeld.
Graftak!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in