Schilderwerkzaamheden huurhuis

15-05-2026 13:39 118 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik open dit topic omdat ik heel benieuwd ben naar jullie mening hierover.

Een aantal weken geleden kreeg ik te horen dat er hier weer geschilderd zou worden, allemaal helemaal prima natuurlijk.
Inmiddels weet ik dat ze vanaf maandag gaan beginnen, maar dat gaat gewoon over de hele straat; dus nog geen specifieke datum
Om nog specifieker te zijn: er staat dat ze vanaf week 21 beginnen, wij vragen u daarom op bovengenoemde datum huis te zijn...

Hier ga ik dus al van steigeren, want wie zegt dat ik niet 5 werkdagen van huis ben? Dit geldt trouwens niet alleen voor mij natuurlijk
Of je even je geschilderde deur, dus ook je voordeur 5 uur open wilt houden zodat het kan drogen.. heb ik ook iets tegen
Ik zal vast niet de enige zijn toch?

Hoe hebben andere dit aangepakt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Tsja dat is een beetje inherent aan het hebben van een huurhuis, dat je dat niet helemaal zelf in de hand hebt. Meestal staat er wel een nummer van een projetleider of opzichter die je kan bellen, bij jou niet?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een specifieke datum afgesproken. En over je deur 5 uur open moeten laten, doe je daar niet een beetje moeilijk over.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dus je krijgt nu bericht dat je vanaf maandag 5 werkdagen thuis moet zijn? Of wat staat er dan bij bovengenoemde datum.

Staat er een telefoonnummer waarop je contact op kunt nemen? Daar aangeven wanneer je niet thuis kunt zijn. Ze kunnen echt niet verwachten dat jij 5 dagen thuis gaat blijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon even met de schilders bespreken wanneer die in de straat zijn. Juist doordat zij een hele straat moeten doen, valt er meestal wel wat te schuiven zodat je maar één dag thuis hoeft te zijn.

Wanneer je deur niet open blijft staan, droogt het heel lelijk op met randen in de verf. De deur hoeft niet wagenwijd open te staan. Ik heb hem op een kier laten staan met een stoel erachter, zodat je ik zou horen wanneer iemand naar binnen zou proberen te lopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Staat er geen telefoonnummer bij waar je naar kan bellen als je dan echt niet thui kan zijn?

Ik vind het wel logisch dat ze het zo doen. Als ze iedereen de gelegenheid geven zelf een afspraak te maken dan doet de helft dat niet of niet op tijd, wil iedereen op de woensdag en niemand op dinsdag, en rennen die schilders van hot naar her met hun spullen, ladders en steigers om in een onlogische volgorde hun werk daar te doen, wat twee keer zoveel tijd kost.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar als je je deur niet open wilt houden, hoe zie je het dan voor je? Natuurlijk moet de verf drogen en dat kost gewoon tijd. Gewoon op een kiertje, zodat de deur niet tegen het kozijn aan komt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sabine schreef:
15-05-2026 13:48
Dus je krijgt nu bericht dat je vanaf maandag 5 werkdagen thuis moet zijn? Of wat staat er dan bij bovengenoemde datum.

Staat er een telefoonnummer waarop je contact op kunt nemen? Daar aangeven wanneer je niet thuis kunt zijn. Ze kunnen echt niet verwachten dat jij 5 dagen thuis gaat blijven.
Volgens mij zegt ze dat ook niet. Ze zegt dat zijzelf ‘ wel 5 werkdagen van huis kan zijn’. MAW: ze moet een dag vrij nemen.
Ze vragen haar om een specifieke datum thuis te zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
patchouli_ schreef:
15-05-2026 13:55
Volgens mij zegt ze dat ook niet. Ze zegt dat zijzelf ‘ wel 5 werkdagen van huis kan zijn’. MAW: ze moet een dag vrij nemen.
Ze vragen haar om een specifieke datum thuis te zijn.
Dat vind ik dus onduidelijk. Er staat dat er geen specifieke datum is maar dat ze op bovengenoemde datum thuis moet zijn. Verwarend toch? Of ligt dit aan mij?
Alle reacties Link kopieren Quote
Om nog specifieker te zijn: er staat dat ze vanaf week 21 beginnen, wij vragen u daarom op bovengenoemde datum huis te zijn...
Lijkt me gewoon een foutje dat de datum niet is ingevuld. Even achteraan dus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dit ooit ook gehad en bij ons stond er in eerste instantie inderdaad nog geen specifieke datum vermeld. Dat is ook best logisch, omdat dit vooraf lastig precies te plannen is. Wel bleven we tussendoor in contact, waardoor het steeds duidelijker werd hoe en wanneer het exact zou plaatsvinden. Ik denk dat het ook een beetje afhangt van de grootte van de wijk.

Bij ons stond er overigens wel een telefoonnummer bij dat je kon bellen voor informatie of om bijvoorbeeld door te geven dat er een specifieke dag was waarop je echt niet thuis kon zijn. Het openlaten lijkt me daarnaast logisch; als het net geschilderd is, heeft het natuurlijk tijd nodig om te drogen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sabine schreef:
15-05-2026 13:58
Dat vind ik dus onduidelijk. Er staat dat er geen specifieke datum is maar dat ze op bovengenoemde datum thuis moet zijn. Verwarend toch? Of ligt dit aan mij?
Er was inderdaad geen specifieke datum, er stond alleen dat ze in week 21 begonnen.
Uiteindelijk heb ik maar geappt met dagdelen dat ik wel thuis ben, was verder geen probleem maar een specifieke datum krijg ik volgende week pas.

In mijn beleving konden ze ook een dichte voordeur schilderen als het echt niet anders kon, maar dat is blijkbaar dom gedacht..

En nog even over die open deur: niet dat ik gelijk het ergste denk, maar ik vind het ook niet gek dat sommige, bv oudere dat niet zouden willen.
Zeker niet als je alleen woont
Alle reacties Link kopieren Quote
noas_1993 schreef:
15-05-2026 14:40
Er was inderdaad geen specifieke datum, er stond alleen dat ze in week 21 begonnen.
Uiteindelijk heb ik maar geappt met dagdelen dat ik wel thuis ben, was verder geen probleem maar een specifieke datum krijg ik volgende week pas.

In mijn beleving konden ze ook een dichte voordeur schilderen als het echt niet anders kon, maar dat is blijkbaar dom gedacht..

En nog even over die open deur: niet dat ik gelijk het ergste denk, maar ik vind het ook niet gek dat sommige, bv oudere dat niet zouden willen.
Zeker niet als je alleen woont
Nee een dichte voordeur kun je niet schilderen. Die valt in een kozijn en dan houdt je dus een rand over die je niet mee schildert.
Alle reacties Link kopieren Quote
noas_1993 schreef:
15-05-2026 14:40
Er was inderdaad geen specifieke datum, er stond alleen dat ze in week 21 begonnen.
Uiteindelijk heb ik maar geappt met dagdelen dat ik wel thuis ben, was verder geen probleem maar een specifieke datum krijg ik volgende week pas.

In mijn beleving konden ze ook een dichte voordeur schilderen als het echt niet anders kon, maar dat is blijkbaar dom gedacht..

En nog even over die open deur: niet dat ik gelijk het ergste denk, maar ik vind het ook niet gek dat sommige, bv oudere dat niet zouden willen.
Zeker niet als je alleen woont
Nee een dichte voordeur kun je niet schilderen. Die valt in een kozijn en dan houdt je dus een rand over die je niet mee schildert.
Alle reacties Link kopieren Quote
noas_1993 schreef:
15-05-2026 13:39
Of je even je geschilderde deur, dus ook je voordeur 5 uur open wilt houden zodat het kan drogen.. heb ik ook iets tegen
Ik zal vast niet de enige zijn toch?
Dit schreef je eerst en nu schrijf je:
noas_1993 schreef:
15-05-2026 14:40
En nog even over die open deur: niet dat ik gelijk het ergste denk, maar ik vind het ook niet gek dat sommige, bv oudere dat niet zouden willen.
Zeker niet als je alleen woont
Dat rijmt niet samen in mijn beleving.
En blijkbaar wist je op 2 april al in welke periode ze kwamen schilderen?
Bovendien werk je regelmatig thuis, dus ik snap alle drama niet zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
aanschouwer schreef:
15-05-2026 14:51
Dit schreef je eerst en nu schrijf je:

Dat rijmt niet samen in mijn beleving.
En blijkbaar wist je op 2 april al in welke periode ze kwamen schilderen?
Bovendien werk je regelmatig thuis, dus ik snap alle drama niet zo.
Dat dacht ik, maar helaas..
Ze zijn eerst een periode bezig geweest om overal te checken op houtrot en weet ik veel wat. Nu gaan ze pas schilderen.
Als ik over 2 weken niet met vakantie zou gaan had ik er waarschijnlijk niet zo'n ''drama'' van gemaakt

Idee: laat bewoners een aantal dagdelen aangeven die juist wel of niet uitkomen, of doe een week van tevoren een rondje in de wijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik loop meestal gewoon even langs, om een dag af te spreken.

Misschien kun je afspreken dat ze jouw deur in de middag doen? Dan hoef je geen hele dag vrij te nemen maar n halve.
Die 5 uur open is vooral voor het drogen, dat is wel normaal hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
noas_1993 schreef:
15-05-2026 15:11
Idee: laat bewoners een aantal dagdelen aangeven die juist wel of niet uitkomen, of doe een week van tevoren een rondje in de wijk.
Ik heb de indruk dat je een heel verkeerd beeld hebt van hoeveel werk er komt kijken bij zo'n onderhoudsproject voor meerdere huizen. Bovendien lijk je alleen je eigen voorkeuren te willen zien wat je visie nogal onrealistisch maakt. Maatwerk voor ieder individueel huis is niet mogelijk, want dan zouden ze 3x zo lang over het project doen. Ze zullen echt wel rekeninghouden met onmogelijkheden, maar je zult hen ook tegemoet moeten komen.
Het voordeel van een huurhuis is dat dit soort onderhoud voor je gedaan wordt, maar het daarbij horende nadeel is dat je geen 100% controle kunt hebben over de werkzaamheden.
Alle reacties Link kopieren Quote
noas_1993 schreef:
15-05-2026 15:11

Idee: laat bewoners een aantal dagdelen aangeven die juist wel of niet uitkomen, of doe een week van tevoren een rondje in de wijk.
Dat is natuurlijk helemaal niet werkbaar voor de schilders. Zijn ze zeker 2x zo lang bezig. Kost veel meer en uiteindelijk betaal je dat als huurder. Dan ga je als huurder weer klagen over de verhoging van huurder en servicekosten.

Maar je kunt toch veel beter hun bellen ipv hier te schrijven?

Een dichte deur schilderen kan, maar wordt niet mooi. Wordt er weer geklaagd dat er niet netjes geschilderd is...
Alle reacties Link kopieren Quote
noas_1993 schreef:
15-05-2026 15:11


Idee: laat bewoners een aantal dagdelen aangeven die juist wel of niet uitkomen, of doe een week van tevoren een rondje in de wijk.
Totaal niet werkbaar als een hele wijk gedaan moet worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
noas_1993 schreef:
15-05-2026 14:40

In mijn beleving konden ze ook een dichte voordeur schilderen als het echt niet anders kon, maar dat is blijkbaar dom gedacht..

Hoe zie je dat voor je, een dichte deur schilderen? Die valt toch in het kozijn waardoor je er niet bij kunt?

En nog even over die open deur: niet dat ik gelijk het ergste denk, maar ik vind het ook niet gek dat sommige, bv oudere dat niet zouden willen.
Zeker niet als je alleen woont
Maar onderhoud is toch iets wat nodig is aan een huis? Dan moeten bewoners maar kinderen/vrienden/bekenden vragen om dan in huis te komen of zo. Jammer als je het als oudere dat niet wilt, maar die keuze heb je niet als je huurt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dit al 2 keer aan de hand gehad en die schilders lopen gewoon rond en bellen aan zodra ze bij jou komen schilderen, ben je er wel vragen ze of het uitkomt en zo niet wanneer dan wel, of ze gooien een kaartje in de bus.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan heb je nog gelukt. Bij mij kwamen ze in november. De deur en de ramen moest minstens tot 8 uur in de avond open blijven vanwege het drogen.
En het feit dat het toch wel koud was voor de tijd van het jaar... (begin november)

Ik weet het nog zo goed, ik was een paar weken ervoor bevallen en het was in de eerste week dat ik alleen was met de kleine. Heel stom maar ik was het vergeten. Werd er ineens om iets over 8 in de ochtend op de deur gebonkt. 'Hello we are here to paint the door and windows, can you open evertything.' Waren dus ingehuurd vanuit een uitzendbureau en spraken geen Nederlands. En onderling geen Engels.

Ik vond het alles behalve tof.
cocacola wijzigde dit bericht op 15-05-2026 18:11
16.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
pepexx schreef:
15-05-2026 16:42
Ik heb dit al 2 keer aan de hand gehad en die schilders lopen gewoon rond en bellen aan zodra ze bij jou komen schilderen, ben je er wel vragen ze of het uitkomt en zo niet wanneer dan wel, of ze gooien een kaartje in de bus.

Dit. En als ze in je straat zijn kan je ze ook gewoon even vragen wat mogelijk is. Doorgaans is er best wat af te spreken.
Alle reacties Link kopieren Quote
CocaCola schreef:
15-05-2026 18:09
Dan heb je nog gelukt. Bij mij kwamen ze in november. De deur en de ramen moest minstens tot 8 uur in de avond open blijven vanwege het drogen.

Bij ons de laatste keer in februari/maart. Dat was inderdaad koud. We hadden geluk dat de voorkant en achterkant op een andere dag waren. Maar ja, alleen maar fijn dat er goed onderhoud wordt gepleegd.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven