Mode & Beauty alle pijlers

Abbey Yung methode voor mooier haar en gezondere hoofdhuid

13-05-2026 16:33 33 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik volg Abbey al een hele tijd op Youtube voor haircare tips enzo en zit er aan te denken haar methode eens uit te proberen maar vind het wel lastig om de juiste producten te vinden die ik kan gebruiken in de methode. Niet alles wat ze aanraad is verkrijgbaar hier of vind ik gewoon veel te duur zoals dat K18. Ben niet van plan om echt alle stappen te gaan doen want dat is niet nodig maar ik wil wel kijken of ik ervoor kan zorgen dat mijn haar minder snel pluist en mijn hoofdhuid wat rustiger wordt.

Even een korte uitleg wat het is:
Het is dus een haircare routine die zou moeten zorgen voor mooier sterker haar en een gezondere hoofdhuid doormiddel van o.a. haarolie, bond repair producten en het beperken van schade door styling tools en andere invloeden van buitenaf. De methode bestaat in totaal uit 11 stappen en het is de bedoeling dat je zelf gaat kijken wat het beste past bij je eigen haar en voorkeuren.

Wie gebruikt hier haar methode en wat is je ervaring er mee?
Uitleg op Youtube
Uitleg op instagram
Graze schreef:
15-05-2026 15:38
Ik las ook verhalen over K18. Dat het heel erg afhangt van welk product je precies koopt, hoe je het gebruikt en hoe beschadigd je haar is. Als er geen of minder verbindingen zijn om te herstellen in je haar dan werkt het uiteraard minder.

Ik vraag me wel af hoe lang Abbey wel niet douched. Had gisteren olie in m'n haar gedaan en vanmorgen uitgewassen met de clarifying shampoo en vervolgens het bonded repair masker van Kruidvat erin. Dat moest 15 minuten intrekken o_o
Ik merk wel dat ik die clarifying shampoo echt niet te vaak moet gebruiken want ondanks dat de schilfertjes die ik had nu weg zijn, jeukt mijn hoofdhuid nu een beetje. Maar mijn haar is wel lekker zacht.
Ik heb de bonded repair van Pantene en die hoef je maar 3 minuten in te laten trekken.

En als ik olie gebruik doe ik dat alleen maar op het onderste gedeelte van m’n haar. Meer als bescherming omdat m’n punten snel uitdrogen maar m’n hoofdhuid snel vet is
Als je op Tiktok zit kan je ook eventueel Hair by Gaby volgen. Zij maakt deze methode wat inzichtelijker als je alleen Nederlandse producten kan kopen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik laat m’n haarmasker 10 min intrekken en dat doe ik buiten de douche. Ik was m’n haar sowieso liever onder de kraan want alles spoelt dan beter uit. Ik blijf niet een kwartier douchen tot de tijd voorbij is oid, Abbey ook niet.

Je kan trouwens na de k18 intrek tijd wel alsnog een haarmasker erover heen doen als je wil.
Sjulia schreef:
15-05-2026 18:58
Ik laat m’n haarmasker 10 min intrekken en dat doe ik buiten de douche. Ik was m’n haar sowieso liever onder de kraan want alles spoelt dan beter uit. Ik blijf niet een kwartier douchen tot de tijd voorbij is oid, Abbey ook niet.

Je kan trouwens na de k18 intrek tijd wel alsnog een haarmasker erover heen doen als je wil.
Ik heb ook geen kwartier extra onder de douche gestaan maar ik dacht wel van als verschillende dingen steeds een paar minuten moeten intrekken dan ben je wel wat langer bezig dan gewoon shampoo en conditioner.
Ik kende deze methode nog niet. Wat een berg producten zeg. Misschien een kleine tip voor mensen die dit willen volgen maar geen 75,- willen uitgeven aan dat K18 masker: een dupe hiervoor is Coco and Eve intensive hair repairing leave in treatment. Werkt hetzelfde (geen conditioner gebruiken) en heeft hetzelfde werkzame stofje (SH-OLIGOPEPTIDE-78).
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Ik gebruik nu de bonded hair shampoo van Kruidvat. Fijne shampoo alleen hij ruikt echt niet lekker vooral de conditioner. Dat is wel echt jammer.
.
Iets heel anders om te overwegen als je last hebt van stug en droog haar: een waterontharder.
Ik vind die bonded repair lijn van Kruidvat juist wel lekker ruiken.

En ik merk ook dat ik nu minder jeuk heb aan mijn hoofdhuid sinds ik scalp serum van dove gebruik. En mijn haar ziet er nu beter uit over het algemeen. Vorige zomer was mijn haar een ramp in de zomer, nu niet.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven