Ik ben verlaten. Ik zie het leven niet meer zitten?
zondag 17 mei 2026 om 06:43
Het is nu 3 weken geleden. Niet meer gesproken of gezien. Afschuwelijk. Ondanks alles wat slecht was hoop ik dat zoals altijd weer bij me terug komt. Want ik houd nog steeds van hem. Ik heb alles financiële zaken gelaten voor wat het is.
IK WEET DAT HET ONGEZOND IS.
Ik heb opnieuw Therapie bij een andere therapeut aangevraagd en ben in behandeling bij de fysio voor de lichamelijke trauma verwerking.
De dagen vallen me zwaar. Het leven voelt uitzichtloos. Ik voel me een wees. Familie heb ik gecontacteerd, maar geen toereiking. Enkel veel sterkte met je situatie.
Hoe moet ik nu verder? Soms zou ik de stekker eruit willen trekken, maar dat lef heb ik ook niet
IK WEET DAT HET ONGEZOND IS.
Ik heb opnieuw Therapie bij een andere therapeut aangevraagd en ben in behandeling bij de fysio voor de lichamelijke trauma verwerking.
De dagen vallen me zwaar. Het leven voelt uitzichtloos. Ik voel me een wees. Familie heb ik gecontacteerd, maar geen toereiking. Enkel veel sterkte met je situatie.
Hoe moet ik nu verder? Soms zou ik de stekker eruit willen trekken, maar dat lef heb ik ook niet
zondag 17 mei 2026 om 07:17
zondag 17 mei 2026 om 08:18
Het is ook gewoon afschuwelijk waar jij nu doorheen gaat.
Ik heb je andere topic ook gezien. Je bent gekwetst, vernederd, bedrogen, uitgebuit en wat nog meer...
Je zit in een zwaar rouw en verwerkingsproces. Het zal tijd kosten.
En ik weet dat ik haast geen groter cliché kan geven, maar echt: het gaat beter worden!
Geef niet op!
Veel sterkte.
Ik heb je andere topic ook gezien. Je bent gekwetst, vernederd, bedrogen, uitgebuit en wat nog meer...
Je zit in een zwaar rouw en verwerkingsproces. Het zal tijd kosten.
En ik weet dat ik haast geen groter cliché kan geven, maar echt: het gaat beter worden!
Geef niet op!
Veel sterkte.
zondag 17 mei 2026 om 09:21
Dat is nu even normaal, ik had toen mijn man en ik uit elkaar gingen net hetzelfde. Ik leefde op cola.
Maar dit gaat over. Echt. Niet 1-2-3 maar geleidelijk, in golven, een beetje beter en dan weer slechter... maar de betere periodes gaan steeds langer duren tot je op een dag beseft dat je er over bent.
zondag 17 mei 2026 om 11:04
zondag 17 mei 2026 om 13:37
Liefdespijn vind ik 1 van de ergste pijnen die bestaat. Sommige dagen dacht ik dat ik gek werd van verdriet. Dat ik niet meer kon ademen, ik zag geen toekomst meer, wist niet hoe het verder moest. Afschuwelijk.
Gelukkig werd het na een tijd steeds een beetje minder. Plus ik besefte; ik moet hiermee aan de slag. Niet als slachtoffer blijven huilen en hopen dat de man die me nu al tig keer bedrogen heeft, alsjeblieft bij me terug komt, maar aan de slag met mijn eigenwaarde. Sterk genoeg worden om te beseffen dat ik zonder deze man, beter af ben dat met. Dat is gelukkig gelukt, maar heeft veel tijd en tranen nodig gehad.
Ik gun het jou ook. En ik wens je heel veel sterkte. Lucht je hart zoveel bij mensen om je heen als dat kan, schrijf hier en zelf maak ik ik wel eens gebruik van chatGPT. Vond ik eerst nogal raar maar toch merk ik dat de antwoorden die ik terug krijg helpend zijn. Sterkte TO.
Gelukkig werd het na een tijd steeds een beetje minder. Plus ik besefte; ik moet hiermee aan de slag. Niet als slachtoffer blijven huilen en hopen dat de man die me nu al tig keer bedrogen heeft, alsjeblieft bij me terug komt, maar aan de slag met mijn eigenwaarde. Sterk genoeg worden om te beseffen dat ik zonder deze man, beter af ben dat met. Dat is gelukkig gelukt, maar heeft veel tijd en tranen nodig gehad.
Ik gun het jou ook. En ik wens je heel veel sterkte. Lucht je hart zoveel bij mensen om je heen als dat kan, schrijf hier en zelf maak ik ik wel eens gebruik van chatGPT. Vond ik eerst nogal raar maar toch merk ik dat de antwoorden die ik terug krijg helpend zijn. Sterkte TO.
zondag 17 mei 2026 om 15:02
zondag 17 mei 2026 om 17:08
Oké, dit komt op mij over als wat tandjes heftiger dan liefdesverdriet.
Kun je morgen je huisarts bellen alsjeblieft?
zondag 17 mei 2026 om 18:58
Wees lief voor jezelf.
Probeer op momenten dat het lukt ook bewust iets te doen wat afleiding geeft.
Klussen, (compleet iets anders op de muur bijvoorbeeld)
kleuren, schrijf van je af naar hem met alles wat verkeerd was, maar hou die brieven een poosje en lees ze soms terug als je weer even wilt voelen HOE ERG het ook alweer was. Helpt echt!
Als je er overheen bent kun je die lekker in de fik steken. Weg met die ellende.
Krijs hard mee op muziek en huil het eruit als dat moet, en dan weer focus op huishouden of whatever.
Ik heb ook weleens als een bezetene staan hakken met een bijl in mijn achtertuin. Agressie eruit, boomwortels nog steeds in de grond maar daar gaat het dus niet eens om!
Het heeft inderdaad tijd nodig en je bent al goed op weg, echt waar! Hou vol!
justagirly wijzigde dit bericht op 17-05-2026 19:02
8.81% gewijzigd
zondag 17 mei 2026 om 19:01
Ik denk niet dat de HA iets kan doen aan liefdesverdriet.
Maar misschien heb je wel behoefte om eens te praten met de POH van de huisarts TO?
Edit; ik zie nu dat je ook al hulp hebt geregeld, heel goed van je!
justagirly wijzigde dit bericht op 17-05-2026 19:11
9.19% gewijzigd
zondag 17 mei 2026 om 19:08
Dat klinkt heel, heel naar
Verlating kan ontzettend heftig voelen, laatst las ik dat het bij sommige mensen extreme gevoelens / angst triggert, die zelfs richting doodsangst kan gaan. Zo heftig kan verlating ervaren worden. Goed denk ik dat je zsm hulp zoekt, heel naar om je zo te voelen.
Heb je een baan? En daar wellicht van afleiding van en contacten / mensen om je heen?
zondag 17 mei 2026 om 20:45
Ik heb een fantastische baan. Maar ik heb soms instortingen op werk. Dus dan ben ik langzamer dan mijn normale super performance.
Nu heb ik vakantie en zit ik alleen in een vliegtuig. 2 weken land de tijd om over die 2 na te denken en dat is dodend.
Ik heb de huisarts gevraagd of ik weer mag beginnen met anti-depressiva.
Nu heb ik vakantie en zit ik alleen in een vliegtuig. 2 weken land de tijd om over die 2 na te denken en dat is dodend.
Ik heb de huisarts gevraagd of ik weer mag beginnen met anti-depressiva.
zondag 17 mei 2026 om 21:35
Het leven valt je nu zwaar, maar het wordt weer beter.
Als je echt op vakantie bent nu ( ik ga even uit van een warm land)
Ga wandelen in de ochtendzon, warmte op je lijf.. daar knapt je lichaam en geest echt van op
Schreeuw t eruit tegen de oceaan of op een berg
En probeer wat afleiding te zoeken, fotografeer de mooiste geveltjes, kleine insecten , lees een goed boek alles wat jouw focus hiervan afhaalt.
Deze situatie voelt onveilig ( het verlaten zijn) maar dat is het niet.
Probeer de focus dus op iets anders te leggen en niet de hele tijd aan hem en de relatie te denken
Ik zie dat je schrijft weer mag beginnen met anti depressiva, je bent hier al bekend mee? Heb je dan ook een evt behandelaar? Wellicht deze weer contacten
Als je echt op vakantie bent nu ( ik ga even uit van een warm land)
Ga wandelen in de ochtendzon, warmte op je lijf.. daar knapt je lichaam en geest echt van op
Schreeuw t eruit tegen de oceaan of op een berg
En probeer wat afleiding te zoeken, fotografeer de mooiste geveltjes, kleine insecten , lees een goed boek alles wat jouw focus hiervan afhaalt.
Deze situatie voelt onveilig ( het verlaten zijn) maar dat is het niet.
Probeer de focus dus op iets anders te leggen en niet de hele tijd aan hem en de relatie te denken
Ik zie dat je schrijft weer mag beginnen met anti depressiva, je bent hier al bekend mee? Heb je dan ook een evt behandelaar? Wellicht deze weer contacten
maandag 18 mei 2026 om 00:13
Gelukkig! Dat maakt de liefdespijn niet minder, maar dan heb je wel afleiding waardoor het hopelijk soms een klein beetje naar de achtergrond schuift.Mesaudade schreef: ↑17-05-2026 20:45Ik heb een fantastische baan. Maar ik heb soms instortingen op werk. Dus dan ben ik langzamer dan mijn normale super performance.
Nu heb ik vakantie en zit ik alleen in een vliegtuig. 2 weken land de tijd om over die 2 na te denken en dat is dodend.
Ik heb de huisarts gevraagd of ik weer mag beginnen met anti-depressiva.
Actieve vakantie? Of 2 weken rust en niets doen?
maandag 18 mei 2026 om 07:57
Ga je met een private jet of zo ?
maandag 18 mei 2026 om 13:57
Ik vind dit wel erg simplistischDeuxCents schreef: ↑17-05-2026 07:173 weken! Nog 1 en het is een maand. 2 maand. 3 maand. Wat voor haarkleur had ie ook weer? Schoenmaat? No clue. 6 maand, alleen nog maar vage herinneringen van iets, lang geleden. Eet goed. Drink goed. Zorg voor jezelf. Het leven is goed. Je therapeuten zijn er voor je. Kop op!
Het is gewoon kut voor to en daar mag ze de tijd voor nemen
Sterkte to!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in