Wachtwoordproblemen
maandag 18 mei 2026 om 14:52
Beste forummers,
Het is weer het halfjaarlijkse wachtwoord wijzigen en de postings, mailtjes en pb's vliegen ons weer om de oren.
Om voor de td een duidelijk verhaal te hebben, wil ik hier graag jullie bevindingen en de problemen waar jullie dan tegen aan lopen.
Probeer zo duidelijk mogelijk te omschrijven wat er gebeurt en niet gebeurt en om welke browser/device het gaat.
Klein verzoek: hou dit topic alleen voor wachtwoordgedoe, voor andere bugs is het bugtopic.
Moderator Vivaforum.
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Het is weer het halfjaarlijkse wachtwoord wijzigen en de postings, mailtjes en pb's vliegen ons weer om de oren.
Om voor de td een duidelijk verhaal te hebben, wil ik hier graag jullie bevindingen en de problemen waar jullie dan tegen aan lopen.
Probeer zo duidelijk mogelijk te omschrijven wat er gebeurt en niet gebeurt en om welke browser/device het gaat.
Klein verzoek: hou dit topic alleen voor wachtwoordgedoe, voor andere bugs is het bugtopic.
Moderator Vivaforum.
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
maandag 18 mei 2026 om 15:00
Fijn dat jullie dit topic gemaakt hebben en je best willen doen bij de TD, hopelijk gaat het ook iets opleveren waar we wat van terugzien.
Op mijn laptop met browser firefox en ww-manager gaat het altijd wel goed, irritante is wel dat
- je bij inloggen je ww moet combineren met je nickname, maar bij ww wijzigen je dat moet combineren met je mailadres (die je de rest van de tijd dus nooit gebruikt, dus ook vergeten kunt zijn).
- je het überhaupt moet doen. Er is echt heus waar geen enkele noodzaak voor, laat je dat niet wijsmaken. Laat het ze maar eens op schrift van a tot z uitleggen waarom gebruikers van een forumpje echt elk half jaar verplicht worden tot een ww-wijziging, het bestaat gewoon niet.
Op mijn laptop met browser firefox en ww-manager gaat het altijd wel goed, irritante is wel dat
- je bij inloggen je ww moet combineren met je nickname, maar bij ww wijzigen je dat moet combineren met je mailadres (die je de rest van de tijd dus nooit gebruikt, dus ook vergeten kunt zijn).
- je het überhaupt moet doen. Er is echt heus waar geen enkele noodzaak voor, laat je dat niet wijsmaken. Laat het ze maar eens op schrift van a tot z uitleggen waarom gebruikers van een forumpje echt elk half jaar verplicht worden tot een ww-wijziging, het bestaat gewoon niet.
maandag 18 mei 2026 om 16:41
Volgens mij is dit inderdaad de belangrijkste issue en ik denk dat dit bij heel veel mensen fout gaat, dat ze denken dat het niet gelukt is maar dat ze niet doorhebben dat dit twee verschillende acties zijn.
maandag 18 mei 2026 om 17:36
Mighty_Macaw schreef: ↑18-05-2026 16:41Volgens mij is dit inderdaad de belangrijkste issue en ik denk dat dit bij heel veel mensen fout gaat, dat ze denken dat het niet gelukt is maar dat ze niet doorhebben dat dit twee verschillende acties zijn.
Dat denk ik ook. Ik heb speciaal voor viva (werkelijk voor geen enkele andere site) twee versies in mijn ww-manager. Eentje met als gebruiker het emailadres en eentje met als gebruiker mijn nick. Dus bij de ww-wissel komt dat mailadres vanzelf weer bovendrijven. Maar dan moet ik na het veranderen van het ww wel eraan denken dat ww ook bij de nick te wijzigen. Het gaat bij mij goed zo, maar het slaat natuurlijk echt nergens op en heel veel anderen lukt het niet.
Kan de TD nou eens een keer inzien dat dit gewoon een manco van de inrichting is?
maandag 18 mei 2026 om 18:33
Ik had een teken verkeerd
maandag 18 mei 2026 om 19:20
S-Groot schreef: ↑18-05-2026 17:36Dat denk ik ook. Ik heb speciaal voor viva (werkelijk voor geen enkele andere site) twee versies in mijn ww-manager. Eentje met als gebruiker het emailadres en eentje met als gebruiker mijn nick. Dus bij de ww-wissel komt dat mailadres vanzelf weer bovendrijven. Maar dan moet ik na het veranderen van het ww wel eraan denken dat ww ook bij de nick te wijzigen. Het gaat bij mij goed zo, maar het slaat natuurlijk echt nergens op en heel veel anderen lukt het niet.
Kan de TD nou eens een keer inzien dat dit gewoon een manco van de inrichting is?
Dit. Voor mij is het los van de irritatie die eerder genoemd wordt over het emaildres / de gebruikersnaam ook de tegenstelling van een forum dat al jaren verwaarloosd wordt en dat zich aan de andere kant zo Vreselijk Belangrijk vindt dat de veiligheidseisen strenger zijn dan Daadwerkelijk Belangrijke accounts.
Tjezus, wat vals
maandag 18 mei 2026 om 20:06
Ik heb een iPhone 15 Pro, weet niet meer welke OS-versie ik ten tijde van het wachtwoordwisselen had (is alweer een paar weken terug), maar ik gebruik altijd Safari. Als ik dan een nieuw wachtwoord aanmaak en vervolgens wil inloggen, wordt mijn nieuwe wachtwoord niet herkend. En als het wel herkend wordt, krijg ik meteen weer het scherm van dat ik m’n wachtwoord moet aanpassen. Ik heb nav eerder gegeven advies een aantal keer een nieuw wachtwoord aangemaakt, al dan niet via de wachtwoord vergeten-optie, maar het is telkens hetzelfde riedeltje: of m’n nieuwe wachtwoord werkt niet , of ik krijg direct na inloggen weer het scherm met de mededeling dat ik mijn wachtwoord aan moet passen. Op een gegeven moment was ik het zat, heb ik een tijd niet ingelogd en dan opeens kan ik weer gewoon inloggen en berichten lezen. Zat denk ik een week of 2 of 3 tussen?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in