Het Grote Viva Katten Topic deel 4

18-09-2021 00:22 2966 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier is ie dan, deel 4 van het Grote Viva Katten Topic! Waar iedereen die dol is op katten lekker mee kan komen kletsen over het wel en wee van onze lieve poezels 🐈❤️ en waar we ook weleens afdwalen om het over andere zaken te hebben. Een fijn kletstopic dus!

Afbeelding

Welkom!!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Yella78 schreef:
13-05-2026 22:34
Helemaal niks geven is ook zoiets...
Mijn vorige katten waren wit en hadden nooit vlooien in de 14 en 19 jaar die ik ze heb mogen hebben. Dat schijnt met die vachtkleur te maken te hebben, waarschijnlijk omdat ze minder warmte afgeven? Maar de huidige katten hadden ze wel. We kregen ze in oktober (kittens, uit asiel) en in de eerste zomer bleek dat ze vlooien hadden. Ik gaf ze op aanraden van de dierenwinkel een pil van Vlokill. Ach jee... na een minuut of 20 begonnen ze door het huis te rennen en af en toe klaaglijk te miauwen, overal hadden ze kriebels... We hadden een of ander apparaat gekocht dat verpakt zat in wit schuimplastic. Een stuk daarvan lag op de grond en onze kater ging daar graag op liggen. Hij heeft daar de nacht na het krijgen van de vlooienpil op geslapen en wat ik daar de volgende dag op aantrof was ongelooflijk. Zo ontzettend veel dode vlooien, ik schat minstens 200. Die hadden allemaal op dat lijfje gezeten! Plastic leeggeklopt boven de kliko en weer neergelegd, de nacht daarna sliep hij er weer op en de volgende ochtend lagen er nog eens enkele tientallen vlooien op. Ongelooflijk toch?! Onze kater is overwegend zwart, je ziet ze dus ook echt niet maar dat het er zó veel zouden zijn was bijna niet te geloven.
We hebben in de jaren daarna nog regelmatig zo'n Vlo-kill pil gegeven. De laatste jaren altijd een pil via de dierenarts, die mogen ze eens per maand.
Mijn katten zijn binnenkatten. Kans op vlooien is nihil en controleer elke maand met zo'n kammetje. Ik denk ook niet dat de kat met gezondheidsproblemen (door de vlooienpil) nog een keer zo'n pipet of pil gaat overleven.
Onze kater is op dit moment bij de dierenarts. Ik heb hem daarnet gebracht, we waren mooi op tijd maar moesten toch nog 20 minuten wachten, dat was vervelend. Hij is een relaxte kat maar dan nog, gelukkig was ik erbij, het idee dat hij alleen in zo'n opnamehokje zit te wachten vind ik niet te doen. Hij kreeg de injectie en bleef wakker, de dierenarts zei dat hij moeilijker in slaap viel omdat ik hem vasthield. Uiteindelijk nam ze hem mee, alsnog dus in wakkere toestand. Mij bleef daardoor wel de aanblik van hem onder narcose bespaard, daar had ik heel erg tegenop gezien omdat het dan net lijkt of hij dood is, maar ik vond het wel erg dat hij nu zonder mij in slaap ging. Ik heb wel drie keer gevraagd of ze mij direct willen bellen als hij wakker is. En of ze de nagels van zijn achterpoten ook willen bekijken en eventueel knippen, laatst voelde ik dat die erg lang waren. Dat zal komen omdat hij veel minder vaak en lang mee gaat wandelen dan tot pakweg twee jaar geleden.
Duimen jullie mee... Ik vind het zo spannend. Ook zo moeilijk om hem in de transportmand te moeten stoppen in plaats van eten te geven, hij had sinds gisteravond natuurlijk niets meer mogen hebben. Overal in huis papieren neergelegd als reminder voor man en zoons, dat ze niets mochten geven. Boehoe...
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
🤞🏼

Hebben ze nog bloed getest van te voren?
En laat je weten hoe het gegaan is?
Geen bloed getest. Ik heb nog even getwijfeld om dat toch te vragen, maar dan had hij waarschijnlijk na het bloed afnemen weer mee naar huis gemoeten (vorige keer kon het niet omdat hij toen niet nuchter was) en weer een nieuwe afspraak voor de ingreep. Ik heb besloten maar gewoon op de dierenarts en haar oordeel te vertrouwen, ze is heel ervaren. Ze beschikt niet over gasnarcose-apparatuur, dat is wel jammer, maar ze is gewoon wel heel goed. Mijn vorige kater is ook een keer onder narcose geweest om zijn gebit te laten reinigen (hoefde niets getrokken te worden of zo) en was toen nog een paar jaar ouder dan de huidige kater, dat is allemaal goed gegaan. Duim duim...
Yella78 schreef:
18-05-2026 11:02
Geen bloed getest. Ik heb nog even getwijfeld om dat toch te vragen, maar dan had hij waarschijnlijk na het bloed afnemen weer mee naar huis gemoeten (vorige keer kon het niet omdat hij toen niet nuchter was) en weer een nieuwe afspraak voor de ingreep. Ik heb besloten maar gewoon op de dierenarts en haar oordeel te vertrouwen, ze is heel ervaren. Ze beschikt niet over gasnarcose-apparatuur, dat is wel jammer, maar ze is gewoon wel heel goed. Mijn vorige kater is ook een keer onder narcose geweest om zijn gebit te laten reinigen (hoefde niets getrokken te worden of zo) en was toen nog een paar jaar ouder dan de huidige kater, dat is allemaal goed gegaan. Duim duim...
Snap ik.

Waarom zou hij na bloed afnemen waarschijnlijk weer mee naar huis moeten? Heeft hij al wat klachten?
Maar wat je eerder schreef is ook zo, het moet toch want je wilt niet dat je katje pijn heeft.
Ik duim voor jullie!
Omdat de uitslagen van het bloedonderzoek er waarschijnlijk niet direct zijn.

Ze hebben ongeveer een uur geleden gebeld, de behandeling was klaar en hij was aan het wakker worden. Ze hebben twee kiezen en twee hoektanden verwijderd! Dat had ik niet verwacht. In de toekomst moet er misschien nog een keer meer verwijderd worden, maar voor nu waren deze urgent. Ach manneke toch, daar moet hij toch veel last van hebben gehad.
Als ik hem mag ophalen bellen ze weer, waarschijnlijk rond 15.00 uur. Hopelijk gaat het herstel goed. Ik heb van het weekend al een hele stapel liquid snacks en aanverwanten ingeslagen.
Fijn dat de operatie goed is gegaan.
Neem aan dat je pijnstillers mee krijgt
Yella78 schreef:
18-05-2026 14:03
Omdat de uitslagen van het bloedonderzoek er waarschijnlijk niet direct zijn.

Ze hebben ongeveer een uur geleden gebeld, de behandeling was klaar en hij was aan het wakker worden. Ze hebben twee kiezen en twee hoektanden verwijderd! Dat had ik niet verwacht. In de toekomst moet er misschien nog een keer meer verwijderd worden, maar voor nu waren deze urgent. Ach manneke toch, daar moet hij toch veel last van hebben gehad.
Als ik hem mag ophalen bellen ze weer, waarschijnlijk rond 15.00 uur. Hopelijk gaat het herstel goed. Ik heb van het weekend al een hele stapel liquid snacks en aanverwanten ingeslagen.
Ach wat sneu, maar wat goed dat er wat aan gedaan is! Hopelijk is de rekening niet te hoog opgelopen 🤞🏼.

Lekker knuffelen en verwennen inderdaad zo gauw hij mag eten 💕
Ach ach, hij is echt heel zielig. Ik vind het vreselijk voor hem. Hij is nog steeds wankel, voelt zich overduidelijk niet goed. Heeft wat liquid snack gehad dat hij graag oplikte, maar daarna deed hij heel raar met zijn bek, die sperde hij een paar keer heel wijd open en ging er met zijn poot langs, heel naar om te zien. Hij heeft later overgegeven en deed dat doen weer, er blijft denk ik dan nog wat kleven in zijn mond. Daarnet heeft hij wat nattigheid uit een zakje Sheba opgelikt. Ik hoop dat hij dat binnenhoudt, nu over moeten geven is extra sneu en zal ook wel zeer doen. Oh, wat heb ik met hem te doen...

Hij heeft pijnstillers meegekregen waar we morgen mee mogen beginnen, voor vandaag heeft hij een injectie gehad tegen de pijn. Maar als ik het idee heb dat hij pijn heeft, geef ik hem vanavond al wat.
Hij ligt nu naast mijn laptop, het kacheltje onder het bureau staat aan en hij vindt het altijd fijn om er dan te liggen. Maar zo lang hij er ligt moet ik er ook zitten, want het is nog te gevaarlijk als hij zelf van het bureau wil.

De rekening viel me mee, nog geen 400 euro.
Yella78 schreef:
18-05-2026 17:46
Ach ach, hij is echt heel zielig. Ik vind het vreselijk voor hem. Hij is nog steeds wankel, voelt zich overduidelijk niet goed. Heeft wat liquid snack gehad dat hij graag oplikte, maar daarna deed hij heel raar met zijn bek, die sperde hij een paar keer heel wijd open en ging er met zijn poot langs, heel naar om te zien. Hij heeft later overgegeven en deed dat doen weer, er blijft denk ik dan nog wat kleven in zijn mond. Daarnet heeft hij wat nattigheid uit een zakje Sheba opgelikt. Ik hoop dat hij dat binnenhoudt, nu over moeten geven is extra sneu en zal ook wel zeer doen. Oh, wat heb ik met hem te doen...

Hij heeft pijnstillers meegekregen waar we morgen mee mogen beginnen, voor vandaag heeft hij een injectie gehad tegen de pijn. Maar als ik het idee heb dat hij pijn heeft, geef ik hem vanavond al wat.
Hij ligt nu naast mijn laptop, het kacheltje onder het bureau staat aan en hij vindt het altijd fijn om er dan te liggen. Maar zo lang hij er ligt moet ik er ook zitten, want het is nog te gevaarlijk als hij zelf van het bureau wil.

De rekening viel me mee, nog geen 400 euro.
Ach gos, zo sneu altijd dit! Ik las net op internet dat het wel 24 uur kan duren voordat de narcose volledig uitgewerkt is…
Maar heel fijn dat je mannetje weer thuis is, en dat je zo lief voor hem bent 💕

Die rekening valt me inderdaad heel erg mee, wat fijn (al blijft het heel veel geld natuurlijk) dat is hier veel duurder helaas..

Dikke knuffel voor je kat en ik hoop dat hij heel snel de oude is 🌸
Hier heeft kleine rooie vaak wel 48 uur nodig na de narcose. Hij loopt wel weer na een tijdje. Maar slaapt daarna extreem veel.
Dank voor jullie support!

Zo, we zijn een dag verder. Hij heeft gisteren nog een paar keer zo eng zijn bek heel wijd opengesperd en heeft ook een kleine nabloeding gehad, verder ging het gelukkig steeds wat beter, 's avonds kon hij weer bijna normaal lopen. Wel proestte/hoestte hij af en toe, alsof hij zich had verslikt.
Ik heb samen met hem op de bank geslapen, hij ligt 's nachts ook heel vaak bij ons maar ik wilde nu liever beneden blijven met de deur naar boven dicht, zodat hij niet ongemerkt met pijn door het huis zou kunnen dwalen. Vroeg in de nacht heb ik hem nog wat verdunde liquid snack met pijnstiller erdoorheen gegeven. Hij heeft de hele nacht goed geslapen.
Vandaag ook verdunde liquid snacks gegeven en daarnet lekker luxe samen met hem tonijnsashimi gegeten, klein gesneden voor hem, dat kon hij goed eten. Het bek opensperren doet hij gelukkig niet meer. Zijn mond ziet er nog wel wat raar uit, het zal ook allemaal nog wel wat gezwollen zijn.
De assistente belde op om te vernemen hoe het ging. Ik heb al mijn vragen kunnen stellen. Het blijkt dat hij FORL heeft, een aandoening waarbij het gebit wordt aangetast. Het zou dus kunnen zijn dat hij in de toekomst opnieuw last krijgt, dat moet voortaan eens per jaar in de gaten worden gehouden. Het is gelukkig niet zo dat er op dit moment nog twijfelachtige tanden of kiezen zijn, die niet behandeld zijn omdat er al vier uit moesten.
Ik hoop maar dat het in de toekomst niet nog een keer hoeft, gisteren vond ik echt heel erg voor hem.
Wat fijn dat het steeds beter gaat! Wel eng met dat bek opensperren en die nabloeding, maar gelukkig is dat goed afgelopen.

Ik had ook al bedacht om bij mijn katje in de kamer te gaan slapen de eerste nacht, sleep ik gewoon een matras daarnaartoe. Dan merk ik het meteen als er iets is.

FORL kende ik niet, dat moest ik even opzoeken, maar hopelijk blijft het hierbij, dit klinkt al pittig genoeg voor je mannetje, 2 kiezen en 2 hoektanden.

Sterkte voor jullie allebei 🌸
Yella wat een gedoe met je kat. Het is ook wat als je opeens allemaal gaten in je mond hebt. Zal wel tijd nodig hebben om te genezen en aan te wennen met eten.
Hoop dat hij snel weer zichzelf word.
Vandaag vind ik hem minder fit dan gisteren eigenlijk. Heb de dierenarts gemaild en gevraagd of ik anders morgen met hem langs zal komen. De assistente vroeg terug of het ook vandaag al kan, dat kan wel maar dan moet mijn man gaan want ik ben tot laat aan het werk. En ik wil onze kater zo min mogelijk stress aan doen natuurlijk, dus wat is wijsheid? Ik heb ook nog steeds niet gezien dat hij geplast heeft, maar dat is ook lastig omdat ik hem niet continu in het oog heb en we ook onze poes natuurlijk nog hebben die op dezelfde bak gaat, hij is gisteren ook veel in de tuin geweest en daar kan hij natuurlijk overal geplast hebben. Hij gaat in elk geval niet steeds naar de bak of zo omdat hij misschien wel moet maar niet kan plassen.
Ik zou man sturen dierenarts geeft het niet voor niks aan.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven