Gezondheid alle pijlers

Hooikoorts

21-05-2026 09:05 11 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hatsjoe!

Ik begin nu wel echt heel veel last te krijgen van hooikoorts. Straks maar even de huisarts bellen voor een hogere dosering aan allergiepilletjes.

Wie heeft er ook zo'n last van? Hierbij een lotgenotentopic :hug:
Tot nu toe valt dit jaar erg mee voor mij, maar het heeft ook redelijk regelmatig geregend. Ben benieuwd hoe de komende dagen gaan...
Ik heb neusspray op recept en als ik dat trouw gebruik, heb ik relatief weinig last.
Bij mij werkt de neusspray en de holtes 1x per dag spoelen ook redelijk afdoende nu. Als het heel erg gesteld is met de pollen dan heb ik wel last, en dat is meestal als hoogzomer de grassen bloeien. Dan ben ik in de weer met pillen, neusspray en oogdruppels.

Het snotteren en de dichte neus kan ik nog wel handelen maar je jeukende ogen, neus en mond vind ik echt verschrikkelijk.
Ik doe mijn best
Hoe het werkt, daar snap ik dus helemaal niets van. En er is geen wetenschappelijke onderbouwing. Maar bij een deel van mijn patiënten helpt tapen tegen hooikoorts. Op een bepaalde manier tapen van de bovenrug.

Ik bied het mijn patiënten aan, kosteloos, met de opmerking wat ik hierboven geschreven heb. En het verbaast met bij hoeveel mensen de klachten afnemen. Lang niet bij iedereen, maar voldoende om het te blijven aanbieden.

#gelovenDoeIkErNietIn
Senseo schreef:
21-05-2026 11:15

Het snotteren en de dichte neus kan ik nog wel handelen maar je jeukende ogen, neus en mond vind ik echt verschrikkelijk.
En de jeuk in mijn oren, daar wordt ik helemaal loco van. Niet te doen gewoon, en je kunt daar ook niet krabbelen ofzo, heel naar. Dat heb ik dus gelukkig niet meer met die neusspray. Enkel een beetje constante neusverkoudheid.
WaterGirl schreef:
21-05-2026 11:17
Hoe het werkt, daar snap ik dus helemaal niets van. En er is geen wetenschappelijke onderbouwing. Maar bij een deel van mijn patiënten helpt tapen tegen hooikoorts. Op een bepaalde manier tapen van de bovenrug.

Ik bied het mijn patiënten aan, kosteloos, met de opmerking wat ik hierboven geschreven heb. En het verbaast met bij hoeveel mensen de klachten afnemen. Lang niet bij iedereen, maar voldoende om het te blijven aanbieden.

#gelovenDoeIkErNietIn
Ik heb pas later hooikoorts gekregen en het heeft bij mij een paar jaar uitstel van medicatie op recept opgeleverd. Dus in die zin heeft het mij geholpen. Maar helemaal hard maken kan ik het ook niet, want ik was toen toch ook al in de weer met hooikoorts tabletten van het kruidvat.
Bij zijn het vooral de katjesdragende bomen en met name de berk die bij mij voor jeukogen zorgde. Ik gebruik nu Carelastin oogdruppels, dat is het enige wat bij mij werkt.

Nu even aanvoelen wat het grasseizoen gaat doen nu.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Gebruik sinds drie jaar mometason neusspray naast de tabletjes. Echt verschil van dag en nacht. Als tiener ook wel zoiets gebruikt maar toen hele tijd niet. Ik kan gewoon weer genieten van de lente vanaf mei ;)
Ik heb het ergste al gehad… bij mij begint het altijd heel vroeg. Volgens Google betekent dat dat ik allergisch ben voor boom pollen. Ik heb er nu alweer wat minder last van.
Ik heb vooral last van een verstopte neus en als het heel erg is jeukende ogen.

Ik slik allergie pilletjes maar daar red ik het eigenlijk net geen 24 uur mee. Dus eind van de dag zit altijd alles dicht.
Ik heb een jaar of 30 geleden een injectie kuur gedaan. Ieder jaar kreeg ik 3 injecties, in februari, een jaar of 5-6 achter elkaar. Helemaal weg is het niet, maar het is wel enorm verbeterd. Met simpele cetirizine elke dag is het aardig onder controle. Ik raad dus iedereen aan om het eens te bespreken met de huisarts. Toendertijd was er geloof ik alleen een variant tegen graspollen maar er is sinds die tijd vast wel meer ontwikkeld.

De was binnen drogen in plaats van buiten scheelt ook een stuk trouwens.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven