Spiegel die niet beslaat?
zaterdag 30 mei 2026 om 21:09
Hoi!
We zoeken een mooie spiegel boven onze wastafel in de nieuwe badkamer.
Het lijkt mij fijn als deze niet beslaat.
Het meubel eronder is 80 cm breed.
Hebben jullie een spiegel waar jullie zelf erg tevreden over zijn? Ik doe ook mijn make up ‘S morgens daar is de bedoeling
Many thanks!
Verder: lichte badkamer met eiken houten meubels, gouden kraan en licht blauwe hexagon tegels met wit
Kleine badkamer
We zoeken een mooie spiegel boven onze wastafel in de nieuwe badkamer.
Het lijkt mij fijn als deze niet beslaat.
Het meubel eronder is 80 cm breed.
Hebben jullie een spiegel waar jullie zelf erg tevreden over zijn? Ik doe ook mijn make up ‘S morgens daar is de bedoeling
Many thanks!
Verder: lichte badkamer met eiken houten meubels, gouden kraan en licht blauwe hexagon tegels met wit
Kleine badkamer
zaterdag 30 mei 2026 om 21:17
Een matje kost maar een euro of 30 dus dat zijn geen hoge kosten.Supersas09 schreef: ↑30-05-2026 21:14Hier ook een spiegel met verwarming en licht, heerlijk! Het geld waard.
zaterdag 30 mei 2026 om 21:23
Ik heb ook zo'n spiegel. Ideaal! Wil nooit meer iets anders.Supersas09 schreef: ↑30-05-2026 21:14Hier ook een spiegel met verwarming en licht, heerlijk! Het geld waard.
zaterdag 30 mei 2026 om 21:26
Ik heb ook zo’n spiegel. Met verwarming (tegen het beslaan), verlichting naar achteren (voor de sfeer) en verlichting naar voren (om jezelf goed te kunnen zien). Hij was 300 euro maar ik zie ze online ook goedkoper.
Overigens hebben wij tegenwoordig een dichte douchecabine en daardoor beslaat de spiegel ook al amper meer. Met een open douchecabine komt er veel meer stoom in de gehele badkamer.
Overigens hebben wij tegenwoordig een dichte douchecabine en daardoor beslaat de spiegel ook al amper meer. Met een open douchecabine komt er veel meer stoom in de gehele badkamer.
zaterdag 30 mei 2026 om 21:36
zaterdag 30 mei 2026 om 21:41
Nadat we onze badkamer verbouwd hadden, bleken we door de nieuwe indeling geen verwarmde spiegel meer nodig te hebben. De afzuiger zat nu nl precies boven de douche en verder weg van de spiegel, die niet meer besloeg.
We hadden ons dat niet gerealiseerd dus de verwarmde spiegel is eigenlijk niet echt nodig geweest.
We hadden ons dat niet gerealiseerd dus de verwarmde spiegel is eigenlijk niet echt nodig geweest.
zaterdag 30 mei 2026 om 23:26
zondag 31 mei 2026 om 01:25
Ik heb een verwarmde spiegel met licht erin in de badkamer. Vergeet de verwarming echter regelmatig aan te zetten als ik ga douchen. De spiegel die hier hangt verwarmt maar een bepaald gedeelte dus een deel beslaat nog steeds maar het gedeelte dat niet beslaat is groot zat.
Geen idee wat het merk is maar aan de zijkant rechts zit een sensor waarmee je het licht dus uit/aan kan zetten door er met je hand langs te gaan en een schakelaar voor de verwarming.
Geen idee wat het merk is maar aan de zijkant rechts zit een sensor waarmee je het licht dus uit/aan kan zetten door er met je hand langs te gaan en een schakelaar voor de verwarming.
zondag 31 mei 2026 om 06:49
https://sanitairkamer.nl/hipp-design-13 ... TmZrWmT3NT
Ik heb deze denk ik. Een knop om hem aan en uit te zetten en een knop waarmee je de kleur van het licht kunt aanpassen. Als het licht aan staat, gaat ook de verwarming aan.
Ik heb deze nu als enige lamp in de badkamer en hij geeft genoeg licht.
Ik heb deze denk ik. Een knop om hem aan en uit te zetten en een knop waarmee je de kleur van het licht kunt aanpassen. Als het licht aan staat, gaat ook de verwarming aan.
Ik heb deze nu als enige lamp in de badkamer en hij geeft genoeg licht.
zondag 31 mei 2026 om 09:30
zondag 31 mei 2026 om 11:29
zondag 31 mei 2026 om 14:18
Omdat een matje net zo handig is( wel zo groot als de spiegel natuurlijk)maar wel veel voordeliger, en je hebt dan veel meer keuze uit spiegels en minder kwetsbaar.Supersas09 schreef: ↑31-05-2026 11:29Als je een nieuwe badkamer laat installeren of gaat installeren, waarom zou je dan lopen frutten met matjes, condensspray of afwasmiddel? Een nieuwe badkamer kost duizenden euro’s, dan is er vast nog wel budget voor een fijne spiegel die niet beslaat en misschien ook nog met licht.
En dat die nieuwe badkamer duizenden euro s kost daarom mag je toch wel een beetje kijken waar je op kan besparen?
zondag 31 mei 2026 om 15:03
Dat vind ik onzin.
Als je de deur van de badkamer dicht houdt, de ventilatie aan hebt en met een paar mensen achter elkaar aan doucht (en dus flink wat vocht de ruimte in "slingert", dan heeft de ventilatie tijd nodig om het vocht af te zuigen en kan de spiegel best beslaan.
Het argument is meer: hoe lang duurt het voor het vocht weg is en de spiegel weer bruikbaar is. Bij ons is dat max 10 minuten.
zondag 31 mei 2026 om 15:22
Supersas09 schreef: ↑31-05-2026 11:29Als je een nieuwe badkamer laat installeren of gaat installeren, waarom zou je dan lopen frutten met matjes, condensspray of afwasmiddel? Een nieuwe badkamer kost duizenden euro’s, dan is er vast nog wel budget voor een fijne spiegel die niet beslaat en misschien ook nog met licht.
TO heeft niet gezegd dat ze een nieuwe badkamer laat installeren. Ze zoekt een spiegel.
zondag 31 mei 2026 om 15:41
Dolfine schreef: ↑31-05-2026 15:03Dat vind ik onzin.
Als je de deur van de badkamer dicht houdt, de ventilatie aan hebt en met een paar mensen achter elkaar aan doucht (en dus flink wat vocht de ruimte in "slingert", dan heeft de ventilatie tijd nodig om het vocht af te zuigen en kan de spiegel best beslaan.
Het argument is meer: hoe lang duurt het voor het vocht weg is en de spiegel weer bruikbaar is. Bij ons is dat max 10 minuten.
Wij douchen met enige regelmaat met 4 personen achterelkaar. Het vocht wordt gewoon afgevoerd door de ventilatiebox.
Eigenlijk geen beslagen spiegel meer.
Dit was voorheen niet zo. We hadden ook last van schimmel. Toen zat er alleen een buis zonder actieve ventilatiebox.
maandag 1 juni 2026 om 10:21
.Redhead70* schreef: ↑31-05-2026 21:29Je loopt de gamma binnen of eender welke winkel en vraagt om zo'n spiegel en wat het kost. Voila probleem opgelost
Handig. Ik ga het bij de groentenboer proberen
Niet geschoten is altijd mis
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in