Shampoo bars
zondag 31 mei 2026 om 10:18
Sinds 2 weken gebruik ik shampoo bars. Mijn haar wordt er heel statisch van. Ook voelt het wat stug en lichter. Ik gebruik er ook een conditioner bar bij. Ik ben ermee begonnen omdat ik jeuk kreeg van mijn gewone shampoo.
Hoort dit bij de shampoo bars doe ik iets verkeerd? Ik vind dit in ieder geval niet fijn vooral het statische is vervelend. Met wat biosilk erin gaat het iets beter.
Ik heb de bars van happy soaps en dan die voor gekleurd haar.
Iemand ervaring of tips? Of toch maar terug naar een andere vloeibare shampoo.
Hoort dit bij de shampoo bars doe ik iets verkeerd? Ik vind dit in ieder geval niet fijn vooral het statische is vervelend. Met wat biosilk erin gaat het iets beter.
Ik heb de bars van happy soaps en dan die voor gekleurd haar.
Iemand ervaring of tips? Of toch maar terug naar een andere vloeibare shampoo.
Terug van weggeweest
zondag 31 mei 2026 om 11:00
In Principe zijn soapbars hetzelfde als vloeibare shampoo maar dan zonder water. Wat je beschrijft heeft dus niet met soapbars te maken, maar met de specifieke soort die je nu gebruikt. Als dezelfde ingrediënten in een fles hadden gezeten had er waarschijnlijk ook last van gehad.
Het grote verschil tussen soapbars en reguliere shampoo is natuurlijk wel dat het in veel gevallen natuurlijkere ingrediënten bevat door de filosofie en visie van de leveranciers die momenteel soapbars maken. Maar dat is ook geen eigenschap van soapbars, je kunt die ingrediënten ook in een fles shampoo gebruiken.
Het grote verschil tussen soapbars en reguliere shampoo is natuurlijk wel dat het in veel gevallen natuurlijkere ingrediënten bevat door de filosofie en visie van de leveranciers die momenteel soapbars maken. Maar dat is ook geen eigenschap van soapbars, je kunt die ingrediënten ook in een fles shampoo gebruiken.
zondag 31 mei 2026 om 11:21
Ik heb verschillende shampoobars geprobeerd. HappySoaps, Beesha, shampoobars.nl, daar kreeg ik gortdroog haar van, en de conditioners deden niks. Van happysoaps kreeg ik ook last van mijn hoofdhuid.
De allerbeste in mijn opinie die ik al een paar jaar gebruik zijn de shampoobars van Lush en van Kitsch. De conditionerbar van Lush is dan weer niks, maar die van Kitsch zijn super.
Ik had graag een Nederlands initiatief gesteund maar de kwaliteit haalt het gewoon niet bij Kitsch en Lush.
De allerbeste in mijn opinie die ik al een paar jaar gebruik zijn de shampoobars van Lush en van Kitsch. De conditionerbar van Lush is dan weer niks, maar die van Kitsch zijn super.
Ik had graag een Nederlands initiatief gesteund maar de kwaliteit haalt het gewoon niet bij Kitsch en Lush.
zondag 31 mei 2026 om 11:26
Nee maar de jeuk is wel weg.Struinertje schreef: ↑31-05-2026 10:23Weet je waarom je jeuk krijgt van gewone shampoo? Want als dat is van, bijvoorbeeld, parfum, los je dat hiermee niet op.
Terug van weggeweest
zondag 31 mei 2026 om 11:28
Het is niet vet eerder wat droog. Maar het ziet er niet droog uit.
Terug van weggeweest
zondag 31 mei 2026 om 11:28
Het is niet vet eerder wat droog. Maar het ziet er niet droog uit.
Terug van weggeweest
zondag 31 mei 2026 om 11:56
Ik was heel blij met de bar van BodyShop, maar kennelijk was ik de enige want ze zijn er weer mee gestopt. Ik was ook overgestapt vanwege een jeukende hoofdhuid.
Het was wel een overstap van vloeibare shampoo naar een bar. Met de bar bleef mijn haar langer fris of zo, nu weer terug naar vloeibaar en moet weer vaker wassen. Heel irritant.
Het was wel een overstap van vloeibare shampoo naar een bar. Met de bar bleef mijn haar langer fris of zo, nu weer terug naar vloeibaar en moet weer vaker wassen. Heel irritant.
zondag 31 mei 2026 om 11:58
zondag 31 mei 2026 om 12:18
zondag 31 mei 2026 om 12:20
Ik vind de shampoobar van garnier loving blends erg fijn.
En ik gebruik tegenwoordig een leave in conditioner. Had er nog een staan van andrelon perfecte krul. (Al heb ik geen krullen) dat bevalt ook erg goed.
Breng t aan op drijfnat haar.
En ik gebruik tegenwoordig een leave in conditioner. Had er nog een staan van andrelon perfecte krul. (Al heb ik geen krullen) dat bevalt ook erg goed.
Breng t aan op drijfnat haar.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
zondag 31 mei 2026 om 13:00
Ja, dit.Appletje schreef: ↑31-05-2026 11:00In Principe zijn soapbars hetzelfde als vloeibare shampoo maar dan zonder water. Wat je beschrijft heeft dus niet met soapbars te maken, maar met de specifieke soort die je nu gebruikt. Als dezelfde ingrediënten in een fles hadden gezeten had er waarschijnlijk ook last van gehad.
Ik vind zelf deze van Erica heel fijn: https://erica.nl/collections/shampoo-ba ... 9883767130
zondag 31 mei 2026 om 21:26
Als je er statisch haar van krijgt droogt die shampoobar waarschijnlijk te veel uit wat die conditioner niet helemaal kan oplossen. Wat gebeurd er als je nog een haarmasker of leave in gebruikt?
Heb ook een tijdje shampoo bars gebruikt van Lush en nog een merk die ik vergeten ben en ik vond het niks. Dan gebruikte ik weer teveel, dan weer te weinig. Mijn haar werd er stroef van en bij die van Lush was ik stukjes hooi of wat het was uit mijn haar aan het plukken.
Heb ook een tijdje shampoo bars gebruikt van Lush en nog een merk die ik vergeten ben en ik vond het niks. Dan gebruikte ik weer teveel, dan weer te weinig. Mijn haar werd er stroef van en bij die van Lush was ik stukjes hooi of wat het was uit mijn haar aan het plukken.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in