Tips gevraagd

31-05-2026 21:50 19 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allemaal, ik weet gewoon even niet meer wat ik moet denken of doen. Het is een lang verhaal maar ik ga het proberen kort te houden. Ik heb een jaar of 5 geleden mijn vriend betrapt op het feit dat hij meerder keren met een andere vrouw heeft afgesproken daar heb ik hem mee geconfronteerd maar heb eigenlijk nooit duidelijkheid gekregen over het hoe en waarom omdat hij het simpelweg zelf allemaal niet meer wist.. vorig jaar ben ik erachter gekomen dat hij allemaal dating apps op zijn tel had staan maar dan wel verborgen en ik kon bij zijn batterij zien dat hij wel op verwijderde apps steeds zat maar geen bewijs op welke hem daar toen ook mee geconfronteerd en kreeg als antwoord dat de collega’s onderling op die apps zaten te kijken en dat er niks was etc. Nu afgelopen week kwam ik weer ineens per toeval selfies van hem tegen op zijn telefoon en toen gingen weer alle alarmbellen af bij mij en ben ik op onderzoek weer uitgegaan, ik kwam er achter dat hij op badoo zat of had gezeten en dat hij rare sites bekeek zoals privehuizen, exotische massage en ga zo maar door. Ik heb samen met mijn vriendin afgesproken dat ik hem pas zou confronteren als ik echt bewijs nu zou hebben. Wij hebben een fake account op badoo aangemaakt en gisteren al hapte hij toe. Ik ben toen met hem gaan berichten en uiteindelijk lukte het zelfs om die avond af te spreken met hem. En toen stond ik daar en wat ik allemaal heb gezegd is niet voor herhaling vatbaar. En wat kreeg ik als antwoord hij weet niet waarom hij dit doet en het spijt hem en hij houd van mij etc. Ik heb hem nu uit huis gestuurd omdat ik wil nadenken, we zijn 20 jaar samen en hebben 2 kids van 10 en 16 dus ik wil het ook niet zomaar weggooien maar pfff mijn hoofd draait overuren en ik weet oprecht niet meer wat ik moet doen, dus heeft iemand tips voor mij?
Hij gaat dus al 5 jaar over je grenzen heen door op apps te zitten en afspraakjes te maken.
Ik geloof niet dat hij eerder geen afspraakjes met andere vrouwen gemaakt heeft.

Jij gooit niets weg, dat heeft hij al gedaan.
Laat je testen op soa’s
Ach wat verschrikkelijk. Maar ik vraag me wel af: wat heb jij nog nodig als “bewijs”?

Waarom vertrouw je niet op je eigen gevoel dat dit niet oké is en voldoende reden om de relatie te stoppen? Je gooit niets zomaar weg, je man is jullie relatie al vijf jaar stelselmatig aan het ondermijnen door contact met anderen te hebben.
Als het niet lekker met elkaar gaat en je werkt samen aan het verbeteren van de relatie, ga je niet zomaar 20 jaar weggooien. Als iemand willens en wetens keer op keer laat zien dat hij dus niets geeft om die 20 jaar, dan heeft het geen zin meer ergens aan te werken in mijn opinie.
Dit is voor mij dus exit.
Wat een makkelijk antwoord hè 'Ik weet het niet'. :facepalm:

Nou, jij weet het wel hopelijk, jullie hebben een gezin waar hij geen flikker om geeft om het te behouden. Deze man gaat niet veranderen, dat weet je zelf ook wel. Dus jij moet de keuze maken. Als jij onder het mom 'we zijn 20 jaar samen en hebben 2 kids van 10 en 16 dus ik wil het ook niet zomaar weggooien' bij hem blijft, prima. Besef dan dat dit nog een aantal keren gaat gebeuren want hij komt er elke keer mee weg bij jou. Besef ook dat je niet jullie kinderen moet gebruiken om bij hem te blijven. Als je bij hem blijft dan kies je daar zelf voor dus dan ook niet meer klagen.

Door de relatie te beëindigen laat je jezelf en jullie kinderen zien dat jij zelfrespect hebt en niet met je laat sollen. Vergevingsgezind bent maar ook dat er grenzen zijn. En ja, het zal verdrietig en moeilijk zijn maar kom op zeg. Hij heeft zijn kansen gehad. Het is tijd voor jou om door te gaan.

Je gooit namelijk niks weg. Er is helemaal niks meer.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
Wat afschuwelijk!
Ik zou geen respect meer voor deze man kunnen opbrengen. En dan is het snel over met liefde en nog wat mooie gevoelens.
Hij heeft ook totaal geen respect voor jou of jullie relatie. Of kinderen.

Sterkte! :hug:
Goed dat hij weg is uit huis.
Tja als je doet wat je deed dan krijg je wat je kreeg..

Vind je wat je nu hebt voldoende?

Veranderen gaat hij niet daarvoor is het veel te structureel
Als dit allemaal echt is heeft hij duidelijk geen behoefte meer aan jou plus jarenlang gelieg en bedrog. Reden genoeg om NU geen liefdesrelatie meer te hebben met deze persoon.
Misschien, heel misschien, in de toekomst maar dan moet er wel heel veel gebeuren.
Je weet nu in ieder geval zeker wat je aan hem hebt. Zolang hij zelf blijft hangen in: “kweetniet” gaat er nl ook echt niets veranderen. Goed dat je dat nu zeker weet.

De vervolgvraag is: heb jij ondanks alle verbindende factoren die er vast zijn (kinderen, evt bezittingen/ financiën) nog zin om in deze situatie bij “kweetniet” te blijven hangen?
Naast dat hij tijd besteedt aan andere vrouwen....
Besteedt hij nog tijd aan jou? aan zijn kinderen?

Verder vind ik heel normaal dat je het niet meteen weet, het kost tijd om te beslissen of je wilt scheiden.
Je hoeft ook niet vandaag te beslissen hè.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Wat gooi je weg dan?
Everything is possible for the one who believes.
Het niet-weetuh, dat kan
Maarrr dan belt hij vandaag nog een therapeut om het wel te gaan weten

Als hij geen actie zoekt, is je relatie eigenlijk al over.
Madeliefjes schreef:
31-05-2026 21:50
dus ik wil het ook niet zomaar weggooien
Zomaar? Wat moet-ie nog meer doen dan?
Ach TO, wat ontzettend moeilijk. Ik snap dat je nu geschokt bent en niet direct weet wat je moet doen. Laat het bezinken, praat erover met vriendinnen, voel alle emoties die er zijn. En wees naar hem heel passief. Kijk maar wat hij gaat doen. En NIET wat hij zegt, want deze man heeft al bewezen een dikke leugenaar te zijn.
:hug:
Goed dat je even een time-out hebt genomen, zodat je dit een beetje kunt laten zakken. Want het is nogal wat, je vriend die je al 5 jaar lang voorliegt en bedriegt met anderen. Daar lijkt het iig wel op, want hij liegt over zijn contacten en wist niet hoe snel hij met jouw online personage moest afspreken. Daar zal de afgelopen jaren vast meer van gekomen zijn en niet alleen gezellig kletsen. Ik zou hem hiernaar vragen en iig soatesten doen zoals al benoemd is.
En spijt, tja dat hij is betrapt denk ik? Jammer dat hij niet zijn verantwoordelijkheid neemt door een verklaring te geven of te onderzoeken waar dit vandaan komt. Weetniet is nogal passief, alsof hij het opeens allemaal vergeten is. Vraag hem hoe hij dit probleem denkt op te gaan lossen. En ga bij jezelf na wat je wil: zie je hier nog heil in? Ga je deze man ooit nog vertrouwen en wat heb je daarvoor nodig? Een relatietherapeut kan helpen om dit helder te krijgen, of om netjes uit elkaar te gaan. Dit is iig niet hoe iemand die zegt van je te houden zich gedraagt.
Wat verdrietig voor je TO.

Ik ben allergisch voor “zoeken naar bewijs”. Ik had met mijn ex dezelfde situatie; hij bedonderde de boel, en ik moest altijd “bewijzen” dat hij de boel bedonderde. Tot het moment dat ik “genoeg bewijs” had verzameld, was ik “de gek die spoken zag” maar had ik eenmaal “genoeg bewijs” dan jankte meneer tranen met tuiten want dan vond hij het toch zo erg allemaal en had hij spijt.

Een patroon wat ik véél te lang in stand heb gehouden. Ik lees dat jij precies hetzelfde doet. Jouw man bedondert de boel al jaren. Ik geloof niet dat dat ooit gaat veranderen. Je hebt alleen controle over of je dit zelf in stand wil blijven houden.
Jij wil het niet weggooien.
Dat doet hij al 5 jaar.
En hij blijft het telkens opnieuw doen.

Deze kerel is dus totaal onverbeterlijk en het enige wat nog een optie is is een open relatie. Eerlijk gaat ie niet ineens worden namelijk.

Aan jou dus de keuze of je een open relatie wil of toch liever alleen verder gaat.

Je kan er overigens nog 10 sessie relatie-therapie tegenaan gooien, maar als hij al jaren zo heimelijk doet gaat dat weinig zoden aan de dijk zetten. Behalve dan misschien om netter te scheiden.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Je hebt pas vijf jaar door dat dit speelt. Vijf jaar geleden kreeg je door dat er iets was. Meestal merken mensen het niet direct, simpelweg omdat ze het niet verwachten.

En jij hebt je keurig met een kluitje het riet in laten sturen, je beschrijft de smoezen die jij wilde geloven of accepteren in je openingspost. Terwijl je natuurlijk wel beter wist, vandaar dat je nog een paar keer bewijzen, die je niet goed of hard genoeg vond kreeg.

En met keihard bewijs kan je het nog niet onder ogen zien. Ik voorspel je een drama met de arme schat die seksverslaafd is. En nieuwsgierig. En die eerst gouden bergen aan hulp zoeken beloofd, en dat dan mondjesmaat of niet doet. Daarna ligt de schuld bij jou en/of is het écht tijd dat jij stopt met zeuren.
En hij heeft natuurlijk zijn fouten, wie niet, maar jij bent ook wel een rancuneuze tuttebel dat je hem zijn terugvalletjes niet vergeeft. Want die gaan komen, hij is immers zielig en verslaafd en hopeloos en weet het ook niet.

Mijn tip: wees eerlijk. Dat het verrot veel pijn doet en dat je nog steeds van hem houdt omdat hij ook goede kanten heeft of had. En dat je niet bij hem kan blijven omdat bleek dat hij minder respect voor jou heeft dan jouw minimale ondergrens. En als je wilt weten wat er gebeurd is moet je dat maar aan hém vragen kind/ Miep/ vriendin, want ik vind het akelig om kwaad te spreken over mijn ex-man
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Je vraagt wat je moet doen. Het enige wat moet, is dat jij keuzes maakt.
Dus: wat wil je? Wat is belangrijk voor jou? Als je bij hem wil blijven, is dat dan vanuit liefde die er nog is of vanwege de praktische zaken, de kinderen, angst voor alleen zijn?

En: je gooit niet zomaar iets weg, want bedrogen worden is niet niks. Ook toen je het nog niet kon bewijzen trouwens, het vertrouwen is duidelijk al heel lang weg. Ook ben jij niet degene die dat zo beschadigd heeft. Maakt het echt uit waarom hij dit doet en of hij zelf weet waarom? Zie je toekomst met iemand die niet alleen liegt, maar ook geen enkel zelfinzicht of openheid toont?

Mijn advies is ten eerste: zoek steun bij mensen om je heen. Je hoeft niet gelijk alle details te delen maar je hebt mensen nodig die je kunnen steunen en met je meedenken. Heb je die?
Mocht je uit elkaar willen, dan heb je aardig wat praktische zaken uit te zoeken. Ook de kinderen hebben steun nodig, en ouders die fatsoenlijk met elkaar omgaan ook al ben je gekwetst en boos. Dus als je besluit dat deze relatie niet te redden is, schakel juridische hulp in om alles te regelen, zoek uit hoe het zit met woning, inkomen, verdeling voogdij, etc. Maar eerst uitvinden wat jij eigenlijk wilt.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven