Verre reis zomer 2027: Argentinië combineren met Brazilië
maandag 1 juni 2026 om 15:55
Ik ben alweer aan het nadenken over onze volgende verre bestemming, voor zomer 2027.
Na 2x achtereen naar Azië is de wens van manlief nu toch echt iets anders te doen (al staan Thailand, Vietnam en Japan nog op de wensenlijst. Maar die vallen -mede gezien de situatie in het oosten én een ander werelddeel willen- nu dus af).
We zitten dus te denken naar een reis naar Midden-/Zuid Amerika en noord en midden Argentinië en Brazilië hebben onze interesse. Helaas gebonden aan juli-augustus dus Patagonië valt dan af.
Als alternatief denken we ook nog aan Mexico trouwens. Daar ben ik me ook over aan het inlezen voor een route vanaf Mexico Stad naar Cancun. Maar twijfel of het veilig genoeg is. Maar zou het ook nog kunnen worden. Maar dat even terzijde hier in dit topic.
Iemand een suggestie voor een mooie route om dus noord-Argentinië en stukje Brazilië te combineren in 4 weken? Startend in Argentinië want mijn voorkeur zou dan zijn om af te sluiten op strand (in Brazilië dus). Bij alleen Argentinië zou ik denk ik toch wat relaxtijd aan het strand missen. Daarom dacht ik aan Brazilië erbij.
Of, maar da’s misschien wat gek en heel onlogisch, na 3 weken Argentinië doorvliegen naar een weekje Curaçao, maar da’s nog wel een hele lange reisdag en mogelijk te prijzig.
En ja, ik weet dat je dan niet alles ziet en keuzes moet maken en je in elk land makkelijk 3-4 weken alleen al kunt vermaken. Wij zijn snelle reizigers en willen doorgaans korter ergens verblijven dan de gemiddelde reiziger denk ik.
Dus wie wil er es meedenken en heeft tips bij deze hersenspinsels?
Na 2x achtereen naar Azië is de wens van manlief nu toch echt iets anders te doen (al staan Thailand, Vietnam en Japan nog op de wensenlijst. Maar die vallen -mede gezien de situatie in het oosten én een ander werelddeel willen- nu dus af).
We zitten dus te denken naar een reis naar Midden-/Zuid Amerika en noord en midden Argentinië en Brazilië hebben onze interesse. Helaas gebonden aan juli-augustus dus Patagonië valt dan af.
Als alternatief denken we ook nog aan Mexico trouwens. Daar ben ik me ook over aan het inlezen voor een route vanaf Mexico Stad naar Cancun. Maar twijfel of het veilig genoeg is. Maar zou het ook nog kunnen worden. Maar dat even terzijde hier in dit topic.
Iemand een suggestie voor een mooie route om dus noord-Argentinië en stukje Brazilië te combineren in 4 weken? Startend in Argentinië want mijn voorkeur zou dan zijn om af te sluiten op strand (in Brazilië dus). Bij alleen Argentinië zou ik denk ik toch wat relaxtijd aan het strand missen. Daarom dacht ik aan Brazilië erbij.
Of, maar da’s misschien wat gek en heel onlogisch, na 3 weken Argentinië doorvliegen naar een weekje Curaçao, maar da’s nog wel een hele lange reisdag en mogelijk te prijzig.
En ja, ik weet dat je dan niet alles ziet en keuzes moet maken en je in elk land makkelijk 3-4 weken alleen al kunt vermaken. Wij zijn snelle reizigers en willen doorgaans korter ergens verblijven dan de gemiddelde reiziger denk ik.
Dus wie wil er es meedenken en heeft tips bij deze hersenspinsels?
maandag 1 juni 2026 om 16:54
Ik zou naar Ecuador gaan. Daar kan je alles doen. Inclusief aan het strand liggen.
Aan mijn route in Argentinië en Brazilië heb je verder denk ik niks want ik zat geregeld 24-30 uur in een bus.
Denk dat Mexico eigenlijk de beste keuze is in jouw geval. Stuk voordeliger ook. Heerlijk eten. Cultuur en natuur. En prachtige stranden en zee.
Ik vond Guanajuato leuk maar dat is een beetje uit de route. Oaxaca is leuk en Taxco ook. Uiteraard de Yucatan. Blijf weg uit playa del Carmen.
Aan mijn route in Argentinië en Brazilië heb je verder denk ik niks want ik zat geregeld 24-30 uur in een bus.
Denk dat Mexico eigenlijk de beste keuze is in jouw geval. Stuk voordeliger ook. Heerlijk eten. Cultuur en natuur. En prachtige stranden en zee.
Ik vond Guanajuato leuk maar dat is een beetje uit de route. Oaxaca is leuk en Taxco ook. Uiteraard de Yucatan. Blijf weg uit playa del Carmen.
maandag 1 juni 2026 om 17:04
Wij zijn ook snelle reizigers maar ik denk echt dat het zonde is deze landen te combineren.
In vier weken Brazilië hebben wij nog maar een klein deel van het land gezien.
Mijn man is (lang geleden) in Argentinië geweest, ook 4 weken (zonder Patagonië) en heeft ook lang niet alles gezien.
Ik zou moeten nakijken wat onze route in Brazilië precies was maar wat ik me herinner: Rio, Belo Horizonte, Salvador, Natal geloof ik en als afsluiter: Fernando do Noronha.
Dat laatste was geweldig
Prachtige stranden, blauw water, zeeschildpadden etc.
In vier weken Brazilië hebben wij nog maar een klein deel van het land gezien.
Mijn man is (lang geleden) in Argentinië geweest, ook 4 weken (zonder Patagonië) en heeft ook lang niet alles gezien.
Ik zou moeten nakijken wat onze route in Brazilië precies was maar wat ik me herinner: Rio, Belo Horizonte, Salvador, Natal geloof ik en als afsluiter: Fernando do Noronha.
Dat laatste was geweldig
Prachtige stranden, blauw water, zeeschildpadden etc.
maandag 1 juni 2026 om 17:20
Heb rondreis Brazilië gedaan en ook in hoog tempo ben je daar zo 3 weken mee bezig. 1 dag Argentinië geweest bij de watervallen van Iguazu. Meteen een van de grootste aanraders die je zeker gezien moet hebben. Ander hoogtepunt was toch wel het Amazonwoud en boottocht over de rivier. Heel veel plezier!
maandag 1 juni 2026 om 18:24
We zijn ruim 10 jaar geleden al es in Mexico geweest, maar toen op 1 resort verbleven bij Playa del Carmen. Van daaruit enkele uitstapjes gemaakt naar Tulum, Xel-Ha, Sian Ka’an en het mooie Akumal (
).
Maar verder niet rondgereisd, dus voor ons gevoel hebben we het echte Mexico nog niet gezien. Playa del Carmen zelf hoef ik niet terug, maar zou bijv. wel één van de mooie eilandjes willen zien, Bacalar, leuke stadjes, flamingos, cenotes en Chichen Itza.
En ik zou bij een mooie reis toch wel graag ook iets van een paar dagen strand erbij willen hebben, voor het “echte vakantiegevoel” (ja, ik hóu zo van tropische stranden met felblauwe zee, word ik heel gelukkig van), dus daarom is Mexico ook zeker nog een optie.
Maar man droomt van Zuid-Amerika, en roept al vaker Argentinië en/of Brazilië.
Volgens mij trekt Ecuador of Guatemala hem weer minder ofzo. En Ecuador kun je inderdaad combineren met de Galapagos eilanden maar da’s nogal prijzig heb ik ook begrepen.
Uiteraard kan het ook nog altijd één van de twee bestemmingen (of iets anders) worden waar dan de volle focus op ligt; ik twijfel er niet aan dat je die 3-4 weken (ik hoop op 4 tzt) goedgevuld krijgt.
Maar verder niet rondgereisd, dus voor ons gevoel hebben we het echte Mexico nog niet gezien. Playa del Carmen zelf hoef ik niet terug, maar zou bijv. wel één van de mooie eilandjes willen zien, Bacalar, leuke stadjes, flamingos, cenotes en Chichen Itza.
En ik zou bij een mooie reis toch wel graag ook iets van een paar dagen strand erbij willen hebben, voor het “echte vakantiegevoel” (ja, ik hóu zo van tropische stranden met felblauwe zee, word ik heel gelukkig van), dus daarom is Mexico ook zeker nog een optie.
Maar man droomt van Zuid-Amerika, en roept al vaker Argentinië en/of Brazilië.
Volgens mij trekt Ecuador of Guatemala hem weer minder ofzo. En Ecuador kun je inderdaad combineren met de Galapagos eilanden maar da’s nogal prijzig heb ik ook begrepen.
Uiteraard kan het ook nog altijd één van de twee bestemmingen (of iets anders) worden waar dan de volle focus op ligt; ik twijfel er niet aan dat je die 3-4 weken (ik hoop op 4 tzt) goedgevuld krijgt.
maandag 1 juni 2026 om 20:46
Ik zag dat Djoser een reis aanbiedt door Argentinië en Brazilië. Niet om dat te boeken, maar dat soort georganiseerde reizen kunnen wel goed dienen als inspiratie. Die weten vaak welke combinaties goed te doen zijn, geven vaak een idee van reistijden tussen twee plekken etc. Misschien zijn er nog een aantal die je kunnen inspireren?
maandag 1 juni 2026 om 20:58
Die heb ik ook gezien maar da’s alleen Buenos Aires als “Argentinië” opgenomen, maar 1 stad meenemen in de route vind ik niets toevoegen dan.Caba80 schreef: ↑01-06-2026 20:46Ik zag dat Djoser een reis aanbiedt door Argentinië en Brazilië. Niet om dat te boeken, maar dat soort georganiseerde reizen kunnen wel goed dienen als inspiratie. Die weten vaak welke combinaties goed te doen zijn, geven vaak een idee van reistijden tussen twee plekken etc. Misschien zijn er nog een aantal die je kunnen inspireren?
Een andere route voegt ook het zuiden van Argentinië toe (Bariloche en Perito Moreno-gletsjer) en het is daar dan hartje winter dus niet de juiste reistijd voor ons.
maandag 1 juni 2026 om 21:33
Bariloche kun je sowieso overslaan. Dan kan je net zo goed naar Zwitserland.
Ecuador hoef je niet te combineren met de Galapagos. Heeft zelf ook mooie stranden. Ecuador was echt m’n favoriet van heel zuid-Amerika. Authentieker. Mooie koloniale stadjes, hoge bergen, cultuur, jungle, amazone, roze dolfijnen, tropische temperaturen….
Ben je al in Costa rica geweest eigenlijk?
Ecuador hoef je niet te combineren met de Galapagos. Heeft zelf ook mooie stranden. Ecuador was echt m’n favoriet van heel zuid-Amerika. Authentieker. Mooie koloniale stadjes, hoge bergen, cultuur, jungle, amazone, roze dolfijnen, tropische temperaturen….
Ben je al in Costa rica geweest eigenlijk?
maandag 1 juni 2026 om 22:17
maandag 1 juni 2026 om 22:34
Wij gaan deze zomer naar Argentinië en Brazilië. We vliegen op Buenos Aires en terug vanaf Rio. Was niet de planning, maar was goedkoper en Rio trok ook wel als warmere afsluiter.
Onze route wordt Buenos Aires - Salta - Iguazu - Rio. Iguazu stond al vast, dat staat al jaren op mijn wensenlijst. We vliegen tussen deze plekken en dat is anders dan hoe we normaal reizen, maar gezien de beperkte tijd en de grote afstanden hebben we hiervoor gekozen. Ik ben vaker in Azië geweest, maar nooit in Zuid Amerika. Ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen, maar dat kan ik pas na augustus vertellen.
Onze route wordt Buenos Aires - Salta - Iguazu - Rio. Iguazu stond al vast, dat staat al jaren op mijn wensenlijst. We vliegen tussen deze plekken en dat is anders dan hoe we normaal reizen, maar gezien de beperkte tijd en de grote afstanden hebben we hiervoor gekozen. Ik ben vaker in Azië geweest, maar nooit in Zuid Amerika. Ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen, maar dat kan ik pas na augustus vertellen.
Een juichtoon da’vre langs de velden..
maandag 1 juni 2026 om 23:23
Ik wil dat volgend jaar ook gaan doen. De focus ligt op Brazilië, maar omdat we bij Iguazu toch al in Argentinië zijn, neem ik Buenos Aires ook mee. Je bent in de buurt, onze Koningin komt er vandaan en de terugvlucht kan rechtstreeks.mamaonbekend schreef: ↑01-06-2026 20:58Die heb ik ook gezien maar da’s alleen Buenos Aires als “Argentinië” opgenomen, maar 1 stad meenemen in de route vind ik niets toevoegen dan.
Een andere route voegt ook het zuiden van Argentinië toe (Bariloche en Perito Moreno-gletsjer) en het is daar dan hartje winter dus niet de juiste reistijd voor ons.
dinsdag 2 juni 2026 om 07:42
dinsdag 2 juni 2026 om 09:45
Super Speuk, mooi vooruitzicht! Je pakt dus alleen maar Rio mee van Brazilië. Lastig keuzes maken hè.Speuk schreef: ↑01-06-2026 22:34Wij gaan deze zomer naar Argentinië en Brazilië. We vliegen op Buenos Aires en terug vanaf Rio. Was niet de planning, maar was goedkoper en Rio trok ook wel als warmere afsluiter.
Onze route wordt Buenos Aires - Salta - Iguazu - Rio. Iguazu stond al vast, dat staat al jaren op mijn wensenlijst. We vliegen tussen deze plekken en dat is anders dan hoe we normaal reizen, maar gezien de beperkte tijd en de grote afstanden hebben we hiervoor gekozen. Ik ben vaker in Azië geweest, maar nooit in Zuid Amerika. Ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen, maar dat kan ik pas na augustus vertellen.
Hoeveel tijd heb je voor Salta gepland en wat wordt je rondje?
Je hebt dan dus een multicity ticket gekocht: bv AMS-BUENOS AIRES en terug RIO-AMS?
En bij welke maatschappij(en) heb je dan de 3 losse binnenlandse vluchten geboekt?
Want dan heb je BA-Salta, Salta-Iguazu en dan Iguazu-Rio nog toch ?
dinsdag 2 juni 2026 om 09:49
Zit vast aan de bouwvak, al jaren helaas en in de toekomst ook.
De Pantanal vind ik een lastige. Het is érg duur, lastig te bereiken en nog maar de vraag of je de jaguar wel ziet uiteraard. Wij hebben lang niet altijd geluk met zulke “dieren-excursies” zullen we maar zeggen.
En wij zijn minder gecharmeerd van de kleinere flora en fauna (sorry) maar houden meer van rotsachtige landschappen, vandaar dat Argentinië omgeving Salta wel aanspreekt bijvoorbeeld.
dinsdag 2 juni 2026 om 10:23
Wij begonnen in Salvador, gevlogen naar Manaus en van daaruit Amazone Woud in. Daarna via Belo Horizonte naar Ouro Preto. Vervolgens naar Iguazu en afgesloten met Rio. Overal een aantal dagen gebleven en veel binnenlandse vluchten gedaan. In totaal een dag of 19, net geen 3 weken. In Rio hadden we nog lekker een paar dagen rust aan de Copacabana, echter alleen maar regen gehad en geen minuut aan strand gelegen. Je kunt niet altijd 6 gooien helaas.....mamaonbekend schreef: ↑01-06-2026 18:25Nova en HS26, hoe lang gingen jullie en hoe zag je route er precies uit?
dinsdag 2 juni 2026 om 10:39
Ik heb van Salta geen indrukwekkende landschappen onthouden. Kan goed dat ik die net overgeslagen heb. Of dat ik niet goed opgelet had op de rit ernaar toe omdat ik tone buikloop had Ik kwam toen vanuit Bolivia en Chili. Ik vond Salta wel een heel charmant stadje en ik heb er een fantastische biefstuk gegeten. Weet ook nog goed dat het restaurant pas om 20:30 open ging. En dat ik dus voor mijn gevoel kei-laat in een leeg restaurant zat te eten. Iedereen gaat pas om 22 uur.
Als je naar indrukwekkende landschappen zoekt, dan denk ik uit mijn rondreis toch echt weer terug aan Ecuador (vooral Banos zal ik nooit vergeten), maar ook aan het midden van Argentinië (dus wel bij Bariloche) en de rit vanuit daar naar Chili. Ook de Salar de Uyuni is machtig mooi. Maar dat ligt in Bolivia. Ook Peru was qua landschappen echt geweldig. Die bergen rond Machu Picchu... echt prachtig.
Maar Iguazu vond ik ook heel mooi. Ik heb ook nog een uitstapje naar Rio de Janeiro gedaan (maar 30 uur met de bus vanaf Iguazu!) en dat vond ik heeeel vet. Omdat Rio zo'n super herkenbare stad is. Dan zag ik weer dat Jezus-beeld in de verte en dacht ik 'wauwwwww ik ben in Rio!'. Toen weer gevlogen naar BA vanaf daar.
Als je naar indrukwekkende landschappen zoekt, dan denk ik uit mijn rondreis toch echt weer terug aan Ecuador (vooral Banos zal ik nooit vergeten), maar ook aan het midden van Argentinië (dus wel bij Bariloche) en de rit vanuit daar naar Chili. Ook de Salar de Uyuni is machtig mooi. Maar dat ligt in Bolivia. Ook Peru was qua landschappen echt geweldig. Die bergen rond Machu Picchu... echt prachtig.
Maar Iguazu vond ik ook heel mooi. Ik heb ook nog een uitstapje naar Rio de Janeiro gedaan (maar 30 uur met de bus vanaf Iguazu!) en dat vond ik heeeel vet. Omdat Rio zo'n super herkenbare stad is. Dan zag ik weer dat Jezus-beeld in de verte en dacht ik 'wauwwwww ik ben in Rio!'. Toen weer gevlogen naar BA vanaf daar.
dinsdag 2 juni 2026 om 10:44
Een jaguar heb ik niet gezien, maar wel veel cabibara's en we zijn gaan vissen op piranha's. Ook een vlucht in een cessna erover was indrukwekkend.mamaonbekend schreef: ↑02-06-2026 09:49Zit vast aan de bouwvak, al jaren helaas en in de toekomst ook.
De Pantanal vind ik een lastige. Het is érg duur, lastig te bereiken en nog maar de vraag of je de jaguar wel ziet uiteraard. Wij hebben lang niet altijd geluk met zulke “dieren-excursies” zullen we maar zeggen.
En wij zijn minder gecharmeerd van de kleinere flora en fauna (sorry) maar houden meer van rotsachtige landschappen, vandaar dat Argentinië omgeving Salta wel aanspreekt bijvoorbeeld.
dinsdag 2 juni 2026 om 11:25
Ik vond Costa Rica geweldig: zo enorm veel dieren gezien en dankzij microklimaat overal hoef je niet ver te reizen om weer iets totaal anders te zien. Alleen aan steden/cultuur vind je er nauwelijks iets. Mensen die dat belangrijk vinden combineren het vaak met Nicaragua.
Ik ben wel benieuwd waarom het tegen zou vallen.
Ik ben wel benieuwd waarom het tegen zou vallen.
Wat loopt ‘s ochtends op vier benen, ‘s middags op twee benen en ‘s avonds op twee benen en nog wat wielen?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in