Stel ik mij aan?
maandag 1 juni 2026 om 17:49
Hoihoi,
Ik zou heel goed wat meningen en adviezen kunnen gebruiken over mijn relatie. We zijn beiden 40 jaar, 9 maanden samen en slapen in het weekend twee nachten samen en zien elkaar twee doordeweekse avonden iets van 2,5 uur. Wonen op kwartier rijden met de auto bij elkaar vandaan. Ik heb een dochter en hij heeft geen kinderen.
Mijn vriend is heel lief en goed voor mij, doet veel voor me en heeft veel voor me over. Dit is trouwens geheel wederzijds. Alleen zijn er wat dingen die me wel soms een beetje pijn doen. Hij zegt al van het begin af aan, soms grappend maar ook echt wel serieus, dat de relatie en ik hem veel tijd kosten. Ik geef hem trouwens alle tijd en ruimte voor hobby's en zijn eigen dingen maar ik ben ook wel graag samen maar dat lijkt me ook wel logisch in een relatie?
Het lijkt alsof hij zich de laatste maanden wat meer en vaker zich aan mij gaat irriteren. Gewoon de kleine dingetjes. Meerdere keren zeggen dat ik witte benen heb onder een bepaalde rok, en dan na een paar dagen ook nog eens zeggen dat zn ouders dat ook vonden. Dat hij 1 keer zo'n opmerking maakt oke maar dan drie keer en ook zn ouders erbij betrekken vond ik wel een beetje bijzonder. Toen we laatst samen boodschappen deden noemde hij me langzaam en was hij echt geïrriteerd over mijn tempo. Ook moet hij "wennen aan" mijn looproute in de supermarkt. Toen we pas een weekendje weg waren en ik vroeg of hij even bij me kwam liggen in de camper (ik heb een dochter met een eetstoornis met een bmi van 13 en ik had even behoefte aan troost en nabijheid) was hij opeens heel stil. Normaal zeggen we altijd lieve dingen tegen elkaar en opeens zei hij dat hij niet meer wist wat hij moest zeggen en zei hij dat wij nooit normaal communiceren en dat dat aan mij lag. Terwijl ik hem alles vertel maar soms klap ik heel even dicht en omdat hij regelmatig zegt dat ik/de relatie veel tijd kost en dat hij het zo druk heeft wil ik hem niet te veel belasten.
Paar weken terug waren we een weekendje bij vrienden van hem geweest en toen moesten we in de avond nog ergens op visite en ik zei toen van je mag wel gezellig bij mij douchen hoor. Ik bedoelde dit lief en was me van geen kwaad bewust en toen een paar uur nadat ik dat zei begon hij me opeens heel hatelijk na te praten hoe ik dat zei over het douchen en dat hij vindt dat ik hem na het weekend moeilijk kan loslaten. Ik was me van geen kwaad bewust omdat ik het alleen maar leuk en gezellig bedoelde van dat douchen.
Ik heb momenteel een burn out door de stress rondom mijn zieke dochter en ik had toen op een avond opeens geen energie meer om te douchen op de camping en daar heen te lopen en alles. Hij keek toen heel raar en ik vroeg vind je het raar dat ik niet meer de puf heb om te douchen? Toen zei hij ja. Zoiets is ook pijnlijk.
Ook vond hij mij opeens kattig toen ik pas geleden een drankje ophad en wat grapjes maakte met vrienden. Ik ben echt nog nooit van mn leven kattig genoemd en ik was gewoon alleen maar een beetje jolig.
Sorry voor het onsamenhangende verhaal maar deze dingen komen voor mij dan helemaal onverwacht en uit het niets. Ook regelmatig de opmerkingen dat ik tijd ik beslag neemt, ook al is het vaak als geintje, gaan een beetje pijn doen. Zijn we op de camping en wil ik bijvoorbeeld meelopen als hij de chemisch toilet gaat legen dan moet ik me eigenlijk verantwoorden als ik mee wil lopen omdat hij dan ook wel alleen wil. Maar ik wilde dan bijvoorbeeld mee omdat ik dan gelijk naar de wc moest. Het lijkt soms in de relatie alsof ik me moet verantwoorden als ik graag tijd met elkaar doorbreng. Hij is meestal super lief maar kan soms ook echt bot doen en dan noemt hij mij heel gevoelig of zegt hij dat ik het verkeerd opvat en dat hij alleen maar het beste met me voor heeft. Het lijkt ook alsof hij controlerender wordt. Ik weet ik ben soms wat van het uitstellen en daar zegt hij dan wat van. Of gaat hij controleren of ik mn rijbewijs wel bij me heb. Ik ben 40 jaar dus het is ook mn eigen verantwoordelijkheid.
Dit zijn allemaal kleine dingetjes maar ik ga merken dat ik bang begin te worden om dingen fout te doen. Stel ik mij aan?
Ik zou heel goed wat meningen en adviezen kunnen gebruiken over mijn relatie. We zijn beiden 40 jaar, 9 maanden samen en slapen in het weekend twee nachten samen en zien elkaar twee doordeweekse avonden iets van 2,5 uur. Wonen op kwartier rijden met de auto bij elkaar vandaan. Ik heb een dochter en hij heeft geen kinderen.
Mijn vriend is heel lief en goed voor mij, doet veel voor me en heeft veel voor me over. Dit is trouwens geheel wederzijds. Alleen zijn er wat dingen die me wel soms een beetje pijn doen. Hij zegt al van het begin af aan, soms grappend maar ook echt wel serieus, dat de relatie en ik hem veel tijd kosten. Ik geef hem trouwens alle tijd en ruimte voor hobby's en zijn eigen dingen maar ik ben ook wel graag samen maar dat lijkt me ook wel logisch in een relatie?
Het lijkt alsof hij zich de laatste maanden wat meer en vaker zich aan mij gaat irriteren. Gewoon de kleine dingetjes. Meerdere keren zeggen dat ik witte benen heb onder een bepaalde rok, en dan na een paar dagen ook nog eens zeggen dat zn ouders dat ook vonden. Dat hij 1 keer zo'n opmerking maakt oke maar dan drie keer en ook zn ouders erbij betrekken vond ik wel een beetje bijzonder. Toen we laatst samen boodschappen deden noemde hij me langzaam en was hij echt geïrriteerd over mijn tempo. Ook moet hij "wennen aan" mijn looproute in de supermarkt. Toen we pas een weekendje weg waren en ik vroeg of hij even bij me kwam liggen in de camper (ik heb een dochter met een eetstoornis met een bmi van 13 en ik had even behoefte aan troost en nabijheid) was hij opeens heel stil. Normaal zeggen we altijd lieve dingen tegen elkaar en opeens zei hij dat hij niet meer wist wat hij moest zeggen en zei hij dat wij nooit normaal communiceren en dat dat aan mij lag. Terwijl ik hem alles vertel maar soms klap ik heel even dicht en omdat hij regelmatig zegt dat ik/de relatie veel tijd kost en dat hij het zo druk heeft wil ik hem niet te veel belasten.
Paar weken terug waren we een weekendje bij vrienden van hem geweest en toen moesten we in de avond nog ergens op visite en ik zei toen van je mag wel gezellig bij mij douchen hoor. Ik bedoelde dit lief en was me van geen kwaad bewust en toen een paar uur nadat ik dat zei begon hij me opeens heel hatelijk na te praten hoe ik dat zei over het douchen en dat hij vindt dat ik hem na het weekend moeilijk kan loslaten. Ik was me van geen kwaad bewust omdat ik het alleen maar leuk en gezellig bedoelde van dat douchen.
Ik heb momenteel een burn out door de stress rondom mijn zieke dochter en ik had toen op een avond opeens geen energie meer om te douchen op de camping en daar heen te lopen en alles. Hij keek toen heel raar en ik vroeg vind je het raar dat ik niet meer de puf heb om te douchen? Toen zei hij ja. Zoiets is ook pijnlijk.
Ook vond hij mij opeens kattig toen ik pas geleden een drankje ophad en wat grapjes maakte met vrienden. Ik ben echt nog nooit van mn leven kattig genoemd en ik was gewoon alleen maar een beetje jolig.
Sorry voor het onsamenhangende verhaal maar deze dingen komen voor mij dan helemaal onverwacht en uit het niets. Ook regelmatig de opmerkingen dat ik tijd ik beslag neemt, ook al is het vaak als geintje, gaan een beetje pijn doen. Zijn we op de camping en wil ik bijvoorbeeld meelopen als hij de chemisch toilet gaat legen dan moet ik me eigenlijk verantwoorden als ik mee wil lopen omdat hij dan ook wel alleen wil. Maar ik wilde dan bijvoorbeeld mee omdat ik dan gelijk naar de wc moest. Het lijkt soms in de relatie alsof ik me moet verantwoorden als ik graag tijd met elkaar doorbreng. Hij is meestal super lief maar kan soms ook echt bot doen en dan noemt hij mij heel gevoelig of zegt hij dat ik het verkeerd opvat en dat hij alleen maar het beste met me voor heeft. Het lijkt ook alsof hij controlerender wordt. Ik weet ik ben soms wat van het uitstellen en daar zegt hij dan wat van. Of gaat hij controleren of ik mn rijbewijs wel bij me heb. Ik ben 40 jaar dus het is ook mn eigen verantwoordelijkheid.
Dit zijn allemaal kleine dingetjes maar ik ga merken dat ik bang begin te worden om dingen fout te doen. Stel ik mij aan?
maandag 1 juni 2026 om 20:26
To, kom op joh. Waarom zoek je zo de schuld bij jezelf? Waarom maak je jezelf zo nietig? Is dat puur door hem, of is dat ook deels jouw aard? Je stelt je zo pijnlijk nederig en onderdanig op dat ik bijna zou gaan twijfelen aan dit topic.Daisy01 schreef: ↑01-06-2026 20:08Hij heeft een druk leven, vier lange dagen werk (10 uren per dag) en thuis heeft hij nog wel aardig wat te doen. En omdat hij regelmatig zegt dat hij een heel druk leven heeft wil ik hem niet teveel belasten. Maar hij wordt dan wel weer een soort van boos als ik niet altijd zeg als er iets is. Dat vind ik moeilijk. Want verder ben ik wel gewoon een open boek dacht ik. En hij heeft heel veel goede en lieve kanten en heeft veel voor me over. Misschien ben ik te onzeker en te claimend. Ik was al bezig om hem nog meer tijd voor zichzelf te "geven" en ik ga dat nog meer doen.
Vier lange dagen.....poeh poeh. Nou, gewoon een fulltime baan dus. Zoals de meeste werkenden, zeker die zonder kinderen. En thuis dingen te doen...ja, wie niet? Heb jij een inwonend elfje dat je huishouden runt?
Maar goed, dan toch maar: vertel, je zegt nogmaals dat hij veel voor je over heeft. Waar blijkt dat uit? Wat heeft hij voor je over?
maandag 1 juni 2026 om 20:30
Ja, een geïrriteerde man die lullige opmerkingen maakt.
Nog eens alles gelezen en denk toch dat ik de heersende mening niet deel.
Ik krijg de indruk dat hij lullig doet omdat hij en TO niet goed communiceren.
TO vraagt veel bevestiging, aandacht, wil veel samen doen en dat benauwt hem. Hij is alleen niet in staat dat op een vriendelijke manier te bespreken, dus doet hij lullig. Dat is mijn indruk.
Niet dat het dan goed is wat hij doet, maar krijg meer het idee dat de communicatie niet lekker loopt, en deze relatie waarschijnlijk tegen het einde begint te lopen.
maandag 1 juni 2026 om 20:39
Tja, ik vind eigenlijk wel dat je een punt hebt. Na wat langer nadenken en nog een extra reactie van to te hebben gelezen, denk ik dat het best mogelijk is dat hij zich ergert aan een bepaalde onderdanigheid/onzekerheid die we hier ook bemerken. Als ik heel eerlijk ben, ergert het mij zelfs ook een beetje.SunShine35 schreef: ↑01-06-2026 20:30Ja, een geïrriteerde man die lullige opmerkingen maakt.
Nog eens alles gelezen en denk toch dat ik de heersende mening niet deel.
Ik krijg de indruk dat hij lullig doet omdat hij en TO niet goed communiceren.
TO vraagt veel bevestiging, aandacht, wil veel samen doen en dat benauwt hem. Hij is alleen niet in staat dat op een vriendelijke manier te bespreken, dus doet hij lullig. Dat is mijn indruk.
Niet dat het dan goed is wat hij doet, maar krijg meer het idee dat de communicatie niet lekker loopt, en deze relatie waarschijnlijk tegen het einde begint te lopen.
Ik vind nog steeds dat de man daarnaast een manipulatieve eikel is, dat wel.
maandag 1 juni 2026 om 20:50
Als iedereen hier van zijn partner een lijst maakt met “ ooit weleens een opmerking zus, of een blik zo , of iets niet zo heel erg aardigs “ dan vonden we allemaal van elkaar dat een scheiding meer dan wenselijk zou zijn.SunShine35 schreef: ↑01-06-2026 20:01Ik weet niet of hij zo’n eikel is, of dat hij zich steeds meer begint te irriteren aan jouw onzekerheid en alles samen willen doen.
Wat het ook is, jullie maken elkaar niet gelukkig zo. Ga eens goed met elkaar praten en maak een keuze.
Iedereen zegt weleens wat lulligs ( we zijn allemaal weleens moe, oververhit, chagrijnig , hongerig ,geïrriteerd , geopstipeerd , onbevredigd ) al dan niet bewust. Maar dan moet er wel iets heel lief, leuks en aardigs tegenover staan.
En in een enkel geval is iemand van zichzelf niet aardig of sociaal vaardig. Geen idee welk exemplaar TO heeft.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 1 juni 2026 om 20:54
Er zijn maar weinig mensen die gedachten kunnen lezen. Je anders ( stil, zuchtend, mokkend, snikkend oid ) gedragen en dan niet willen zeggen wat er is, dat is ook gewoon schijtirritant.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 1 juni 2026 om 21:01
Niet iedereen hoor. Ik kan in ieder geval niet met een lijst komen al hou je een pistool tegen mijn hoofd.blijfgewoonbianca schreef: ↑01-06-2026 20:50Als iedereen hier van zijn partner een lijst maakt met “ ooit weleens een opmerking zus, of een blik zo , of iets niet zo heel erg aardigs “ dan vonden we allemaal van elkaar dat een scheiding meer dan wenselijk zou zijn.
Iedereen zegt weleens wat lulligs ( we zijn allemaal weleens moe, oververhit, chagrijnig , hongerig ,geïrriteerd , geopstipeerd , onbevredigd ) al dan niet bewust. Maar dan moet er wel iets heel lief, leuks en aardigs tegenover staan.
En in een enkel geval is iemand van zichzelf niet aardig of sociaal vaardig. Geen idee welk exemplaar TO heeft.
Je zou bijna gaan denken dat de opmerkingen van de vriend van To vallen onder 'ah joh, overal is wel wat'.
Daarom even dit tegengeluid. Nee hoor, niet iedereen kan een lijst met lullige dingen maken.
maandag 1 juni 2026 om 21:04
Daisy, ga ajb inzien dat het heel moeilijk gaat zijn om eruit te stappen als je je vast blijft houden (of nog erger: groter maakt) dat ie ook soms heel lief is!!!
Wat jij tot nu toe allemaal beschrijft is toxisch en ongezond, echt waar!
Je hebt verdorie een dochter die een eetstoornis heeft en jou dus heel hard nodig heeft. En jij schenkt je aandacht aan een kerel die met allerlei rode vlaggen aan het wapperen is, lees je OP eens even na!
Je hoort zo'n lapzwans gedag te zeggen en je te bekommeren om je dochter, dat ben je aan jezelf en je dochter verplicht!
Wat jij tot nu toe allemaal beschrijft is toxisch en ongezond, echt waar!
Je hebt verdorie een dochter die een eetstoornis heeft en jou dus heel hard nodig heeft. En jij schenkt je aandacht aan een kerel die met allerlei rode vlaggen aan het wapperen is, lees je OP eens even na!
Je hoort zo'n lapzwans gedag te zeggen en je te bekommeren om je dochter, dat ben je aan jezelf en je dochter verplicht!
maandag 1 juni 2026 om 21:05
Eens, ik heb hetzelfde. De onderdanige en afhankelijke toon van TO werkt mij ook een beetje op mn zenuwen. Desondanks kan die man dat natuurlijk wel op een vriendelijkere manier kenbaar maken, als dat het is waar hij last van heeft. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor liefs hij nou allemaal doet, want ik heb in geen een post nog iets liefs gelezen.Itsnojoke schreef: ↑01-06-2026 20:39Tja, ik vind eigenlijk wel dat je een punt hebt. Na wat langer nadenken en nog een extra reactie van to te hebben gelezen, denk ik dat het best mogelijk is dat hij zich ergert aan een bepaalde onderdanigheid/onzekerheid die we hier ook bemerken. Als ik heel eerlijk ben, ergert het mij zelfs ook een beetje.
Ik vind nog steeds dat de man daarnaast een manipulatieve eikel is, dat wel.
maandag 1 juni 2026 om 21:07
Hij is niet (meer) verliefd. Jij bent al onzeker en je wordt hier nog onzekerder van, waardoor hij zich nog meer gaat storen.
Dit wordt niks meer.
Focus op jezelf (en je dochter), en word eerst zelf een stuk sterker en zelfverzekerder. Een partner moet een goede aanvulling zijn, en niet iemand die jou kan maken en breken.
Dit wordt niks meer.
Focus op jezelf (en je dochter), en word eerst zelf een stuk sterker en zelfverzekerder. Een partner moet een goede aanvulling zijn, en niet iemand die jou kan maken en breken.
maandag 1 juni 2026 om 21:19
Ik zou hier geen zin meer in hebben. Zou steeds het gevoel hebben dat ik op mijn tenen moet lopen en het is wachten op de volgende sneer of lullige opmerking.
Hij lijkt er zelf al weinig zin meer in te hebben (jij en de relatie kosten hem naar zijn eigen woorden, teveel tijd) dus ik verwacht niet dat je hem diep verdrietig gaat maken. En je doet jezelf er een groot plezier mee om je leven op een leukere manier in te gaan richten.
Helaas heb ik er zelf ook ervaring mee dat ik (beginnende) relaties te lang heb laten doorsudderen na eerst bakken bagger over mij heen geaccepteerd te hebben...
Hij lijkt er zelf al weinig zin meer in te hebben (jij en de relatie kosten hem naar zijn eigen woorden, teveel tijd) dus ik verwacht niet dat je hem diep verdrietig gaat maken. En je doet jezelf er een groot plezier mee om je leven op een leukere manier in te gaan richten.
Helaas heb ik er zelf ook ervaring mee dat ik (beginnende) relaties te lang heb laten doorsudderen na eerst bakken bagger over mij heen geaccepteerd te hebben...
maandag 1 juni 2026 om 21:20
Ik was het juist helemaal eens met jouw eerste analyse en denk dat deze man bezig is TO te manipuleren en (steeds meer) te controleren. Het zal vast afhangen van de blik waarmee je de OP leest. Als je ooit van dichtbij hebt meegemaakt hoe sommige mannen zich langzaam ontpoppen tot minzame, kleinerende *ssholes lees je waarschijnlijk tussen de regels door dat hij aan alle basisvoorwaarden voldoet. En dat TO het perfecte doelwit is. Maar inderdaad, op basis van paar posts kun je dat niet zomaar beweren, dus het kan genuanceerder liggen. Toch denk ik dat TO dit topic niet zo maar heeft geopend. Het bewustwordingsproces begint meestal met twijfel (zelftwijfel vooral).Itsnojoke schreef: ↑01-06-2026 20:39Tja, ik vind eigenlijk wel dat je een punt hebt. Na wat langer nadenken en nog een extra reactie van to te hebben gelezen, denk ik dat het best mogelijk is dat hij zich ergert aan een bepaalde onderdanigheid/onzekerheid die we hier ook bemerken. Als ik heel eerlijk ben, ergert het mij zelfs ook een beetje.
Ik vind nog steeds dat de man daarnaast een manipulatieve eikel is, dat wel.
maandag 1 juni 2026 om 21:25
Ik sta nog steeds achter mijn eerste reactie. Wat jij quote, was geen nuancering van mijn eerste post, maar van mijn reactie op Sunshine.Claire45 schreef: ↑01-06-2026 21:20Ik was het juist helemaal eens met jouw eerste analyse en denk dat deze man bezig is TO te manipuleren en (steeds meer) te controleren. Het zal vast afhangen van de blik waarmee je de OP leest. Als je ooit van dichtbij hebt meegemaakt hoe sommige mannen zich langzaam ontpoppen tot minzame, kleinerende *ssholes lees je waarschijnlijk tussen de regels door dat hij aan alle basisvoorwaarden voldoet. En dat TO het perfecte doelwit is. Maar inderdaad, op basis van paar posts kun je dat niet zomaar beweren, dus het kan genuanceerder liggen. Toch denk ik dat TO dit topic niet zo maar heeft geopend. Het bewustwordingsproces begint meestal met twijfel (zelftwijfel vooral).
Nee, daarnaast vind ik absoluut 100% nog wat ik in mijn eerste post schreef. Maar soms zie je nog extra dingen naarmate de To meer schrijft.
maandag 1 juni 2026 om 21:26
Ik ook niet. Inmiddels zijn we 9 jaar samen.Itsnojoke schreef: ↑01-06-2026 21:01Niet iedereen hoor. Ik kan in ieder geval niet met een lijst komen al hou je een pistool tegen mijn hoofd.
Je zou bijna gaan denken dat de opmerkingen van de vriend van To vallen onder 'ah joh, overal is wel wat'.
Daarom even dit tegengeluid. Nee hoor, niet iedereen kan een lijst met lullige dingen maken.
En TO, ik vind die opmerkingen eigenlijk echt niet normaal. Misschien ben ik bevooroordeeld, maar ik heb een ex die ook altijd zulke nare opmerkingen maakte. Dat begon met kleine, ogenschijnlijk niet héél erge dingen, zoals dat hij een kledingstuk niet mooi vond of dat ik niet goed kon koken, ofzo. Spoiler alert: we zijn uiteindelijk drie jaar samen geweest en uiteindelijk uit elkaar gegaan omdat hij fysiek gewelddadig werd (slaan, me in bed een schop in mijn rug geven, mijn laptop tegen de muur gooien, een glas naar mijn hoofd gooien, dreigen me van de trap te duwen).
Andere mensen betrekken bij zijn opmerkingen is ook iets dat ik herken. Dan zei mijn ex bijvoorbeeld in de trein: "Kijk, die meiden lachen je uit om je jurk" (en dan ging het om pubermeisjes die waarschijnlijk om iets anders zaten te lachen). Of: "K. vroeg of ik nog steeds samen was met dat meisje met die scheve tanden". Of: "R. zei tegen mij dat hij je lelijk vindt". Wie weet hebben die mensen dat helemaal niet echt gezegd, hè. Volgens mij is het meer een manipulatieve tactiek om een rotopmerking te maken (of de ander zich slecht te laten voelen) zonder erop aangesproken te kunnen worden. Want als iemand anders het zegt kun je moeilijk boos worden op HEM, toch?
Maar als je er even over nadenkt: hoe groot is de kans dat allebei zijn ouders iets vinden over jouw witte benen? En al vinden ze dat, waarom vindt hij het nodig om het nog even te herhalen tegen jou? Als iemand zoiets zegt over iemand die belangrijk is voor jou, zou jij het er dan nog even extra in gaan zitten wrijven?
Misschien klinkt mijn ex extreem en projecteer ik te veel. Maar het is wel ongezond. Nog even los van hoe toxisch deze man al dan niet is, ik vind dat je best mag verwachten dat iemand graag tijd met jou doorbrengt en het niet ziet als een grote opoffering. En tja, het kan dat hij daar anders over denkt, of dat niet ziet zitten met jou. Dat kan en mag. Maar als hij dat niet op een normale, respectvolle manier kan zeggen, en dan maar gemene rotopmerkingen gaat maken, dan kun je je afvragen of dat in de toekomst beter gaat worden. Jullie zijn ook nog maar negen maanden samen, je zou denken dat je dan nog graag veel tijd met elkaar doorbrengt.
Ik denk dat je het beste de relatie kunt beëindigen en energie kunt steken in je burnout en je dochter. Dat klinkt al zwaar genoeg zonder deze vermoeiende relatie.
maandag 1 juni 2026 om 21:26
Een druk leven heeft niks te maken met je gevoelens niet delen.Daisy01 schreef: ↑01-06-2026 20:08Hij heeft een druk leven, vier lange dagen werk (10 uren per dag) en thuis heeft hij nog wel aardig wat te doen. En omdat hij regelmatig zegt dat hij een heel druk leven heeft wil ik hem niet teveel belasten. Maar hij wordt dan wel weer een soort van boos als ik niet altijd zeg als er iets is. Dat vind ik moeilijk. Want verder ben ik wel gewoon een open boek dacht ik. En hij heeft heel veel goede en lieve kanten en heeft veel voor me over. Misschien ben ik te onzeker en te claimend. Ik was al bezig om hem nog meer tijd voor zichzelf te "geven" en ik ga dat nog meer doen.
De hoeveelheid tijd die je met elkaar doorbrengt staat los van hoe emotioneel intiem dat contact is.
Dus je kan best minder uur met hem samen zijn en alsnog lief en leed diepgaand delen.
maandag 1 juni 2026 om 21:59
Ah, duidelijk! Dan zijn we het eensItsnojoke schreef: ↑01-06-2026 21:25Ik sta nog steeds achter mijn eerste reactie. Wat jij quote, was geen nuancering van mijn eerste post, maar van mijn reactie op Sunshine.
Nee, daarnaast vind ik absoluut 100% nog wat ik in mijn eerste post schreef. Maar soms zie je nog extra dingen naarmate de To meer schrijft.
maandag 1 juni 2026 om 22:49
maandag 1 juni 2026 om 23:00
Ik zie hier weinig liefs in. Alleen wel een vrouw die zijn kleiner gaat en laat maken om hem maar gunstig te stemmen.
Vrouw, ik denk dat je diep in je hart best wel weet dat hij niet goed voor je is. Soms is dat toegeven aan jezelf erg moeilijk.
We zijn hier unaniem, dit is geen leuke vent.
Vrouw, ik denk dat je diep in je hart best wel weet dat hij niet goed voor je is. Soms is dat toegeven aan jezelf erg moeilijk.
We zijn hier unaniem, dit is geen leuke vent.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
maandag 1 juni 2026 om 23:03
maandag 1 juni 2026 om 23:07
Hier ben ik het mee eens. Daarnaast is een dochter met een eetstoornis vreselijk en drukt dat (helaas spreek ik uit ervaring) een flinke stempel op het leven van de mensen daar omheen. Je moet heel sterk staan en een stabiele relatie hebben om daar samen doorheen te komen.SunShine35 schreef: ↑01-06-2026 20:30Ja, een geïrriteerde man die lullige opmerkingen maakt.
Nog eens alles gelezen en denk toch dat ik de heersende mening niet deel.
Ik krijg de indruk dat hij lullig doet omdat hij en TO niet goed communiceren.
TO vraagt veel bevestiging, aandacht, wil veel samen doen en dat benauwt hem. Hij is alleen niet in staat dat op een vriendelijke manier te bespreken, dus doet hij lullig. Dat is mijn indruk.
Niet dat het dan goed is wat hij doet, maar krijg meer het idee dat de communicatie niet lekker loopt, en deze relatie waarschijnlijk tegen het einde begint te lopen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in